Anna A.

Anna A. Kierownik Projektu,
czasem PR-owiec

Temat: czy promowac nazwe firmy

witam marketingowców i nie tylko
chcialam Was zapytac co sadzicie o promowaniu nazwy firmy
istniejaca od 10 lat firma X posiada kilka sklepów internetowych, oraz fizyczny sklep w trojmiescie
czy promujac sie powinna tylko reklamowac sklepy internetowe czy rowniez pisac, glosic ze wlascicielem www....... jest firma X?

np LPP jest wlascicielem sklepów Reserved i Cropp town?
czy wszyscy o tym wiedza?

moim zdaniem firma nie powinna pozostawac anonimowa
zgodzicie sie ze mna?Anna Antosiak edytował(a) ten post dnia 11.07.07 o godzinie 14:55

Temat: czy promowac nazwe firmy

Pozostaje zawsze pytanie o cel.

W przykładzie: Cropp Town i Reserved celują w odrobinę inne grupy klientów o ile się orientuję i połączenie ich w jedną markę (bo de facto w pewnym sensie to miałoby miejsce) mogłoby zaszkodzić.

Temat: czy promowac nazwe firmy

To jest pytanie strategiczne. Jaki jest wasz cel?
Od tego zależy cała reszta.
Anna A.

Anna A. Kierownik Projektu,
czasem PR-owiec

Temat: czy promowac nazwe firmy

cel, tak to wazne napewno
pracuje w tej firmie od niespelna 2 miesiecy
moim zadaniem jest okreslic kierunki rozwoju, postawic cele i stworzyc strategie marketingowa..... miedzy innymi:)

wciaz jeszcze za malo wiem o firmie wiec powyzszego nie stworzylam do konca......

przymierzam sie kazdego dnia, spisuje co mi do glowy przyjdzie

cel.. niech pomysle naszym celem jest byc najlepszym , najpopularniejszym, specjalistycznym sklpem/sklepami internetowym/miAnna Antosiak edytował(a) ten post dnia 11.07.07 o godzinie 15:16

konto usunięte

Temat: czy promowac nazwe firmy

najważniejsza jest marka

konto usunięte

Temat: czy promowac nazwe firmy

dzielimy marki na:

- Comapny Name
- Business Name

Marka Company Name może być tylko jedna, prosto mówiąc jest to podmiot gospodarczy, firma X ma prawo na tym samym podmiocie produkować kombajny i prowadzić sieć sklepów ze zdrową żywnością, teraz w zależności od strategii marki Company Name; jeżeli chodzi o produkty to możemy dzielić wg klasyfikacji; strategii marki producenta, strategii marki handlowej, strategii marki mieszanej, możemy nadawać markę jako; markę produktu, makrę gamy, markę linii stosować parasol marki etc.

Business Name jest to marka handlowa, działalność może posiadać ich wiele i promować niezależnie każdą z nich.

;)

Teraz odpowiedz sobie czy każden z tych sklepów jest osobną marką tkz. Business Name, czy poprostu lepiej będzie przyjąć jakąś ze strategii marki dla marki Company Name.

Your work, your choice. (r)
Tomasz Szatański

Tomasz Szatański Profesjonalne
zarządzanie
projektami

Temat: czy promowac nazwe firmy

Uwazam, ze w pewnych sytuacjach warto wesprzec marke produktu marka producenta (celowo upraszczam) zwlaszcza, jesli marka produktu jest swieza na rynku, a marka producenta znana i uznana. Oczywiscie, jak wspomnieli poprzednicy, wszystko zalezy od strategii.
Generalnie twierdze, ze marka produktu powinna zyc swoim zyciem. Nie ma wiekszego sensu macic odbiorcom w glowach pokazujac w przekazach reklamowych dwie marki. Jestem zwolennikiem absolutnego upraszczania przekazow promocyjnych.

Temat: czy promowac nazwe firmy

jeśli tak stawiasz cel, to pozostaje mi jedynie zapytać o środki na ten cel. nie oczekuję konkretnej odpowiedzi. "mierz siły na zamiary"
najpierw określ (sama sobie na początek) jakimi środkami dysponujesz i co realnie można za te pieniądze zrobić. sklepów internetowych teraz nie brakuje, nowych jest również coraz więcej, więc taki cel to żaden cel. Jaki wzrost spzedaży chcesz osiągnąć/ bądź też jaką rozpoznawalność marki? konkretnie. w liczbach.

Temat: czy promowac nazwe firmy

Tomasz S.:
Uwazam, ze w pewnych sytuacjach warto wesprzec marke produktu marka producenta (celowo upraszczam) zwlaszcza, jesli marka produktu jest swieza na rynku, a marka producenta znana i uznana. Oczywiscie, jak wspomnieli poprzednicy, wszystko zalezy od strategii.
Generalnie twierdze, ze marka produktu powinna zyc swoim zyciem. Nie ma wiekszego sensu macic odbiorcom w glowach pokazujac w przekazach reklamowych dwie marki. Jestem zwolennikiem absolutnego upraszczania przekazow promocyjnych.

na początku może i dobrze podczepić nowy produkt/ linię pod autorytet rozpoznawalnej marki, problem może się jednak pojawić np. w sytuacji, gdy nowa linia/ marka zaczyna żyć własnym życiem i ma lepszą sprzedaż i rozpoznawalność od marki - matki. Mam teraz do czynienia z takim kanibalizmem marki. Wiadomo, że w takiej sytuacji najlepiej linię/ produkt odpępowić, całkowicie uniezależnić, ale w przypadku całej linii produktów proces zmiany chćby matryc do opakowań staję się bardzo kosztowny i czasochłonny.
Nie ma jednak na to reguły, była swojego czasu też dyskusja na GL o rozciągalności marki, to są tak indywidualne przypadki, że generalizowanie jest po prostu błędem. Nie ma uniwersalnej recepty.
Tomasz Szatański

Tomasz Szatański Profesjonalne
zarządzanie
projektami

Temat: czy promowac nazwe firmy

Oczywiscie, wszystko zalezy... od wszystkiego. Jednej recepty nie ma i nikt jej nie poda. Dlatego wlasnie nasza praca jest taka pasjonujaca:)
Miedzy innymi...

konto usunięte

Temat: czy promowac nazwe firmy

Anna A.:
witam marketingowców i nie tylko
chcialam Was zapytac co sadzicie o promowaniu nazwy firmy
istniejaca od 10 lat firma X posiada kilka sklepów internetowych, oraz fizyczny sklep w trojmiescie
czy promujac sie powinna tylko reklamowac sklepy internetowe czy rowniez pisac, glosic ze wlascicielem www....... jest firma X?

np LPP jest wlascicielem sklepów Reserved i Cropp town?
czy wszyscy o tym wiedza?

moim zdaniem firma nie powinna pozostawac anonimowa
zgodzicie sie ze mna?Anna Antosiak edytował(a) ten post dnia 11.07.07 o godzinie 14:55

Reserved, cropp, re-kids, Henderson to marki odzieży, których producentem jest LPP.
Każda z nich kierowana jest do innego klienta, promowanie nazwy firmy w takim wypadku mija się z celem. Pracowałam w firmie odzieżowej, która produkowała kilkanaście marek odzieży, każda miała inny target; reklama, promocja konkretnych brandów wyglądały zupełnie inaczej, każda marka żyła "własnym życiem".
Radek Małkiewicz

Radek Małkiewicz ekspert w zakresie
komunikacji i
strategii
marketingowej

Temat: czy promowac nazwe firmy

Anna A.:

moim zdaniem firma nie powinna pozostawac anonimowa
zgodzicie sie ze mna

Akurat Twoje/moje zdanie w tej kwestii tu się najmniej liczy. Tutaj istotne jest jakie jest zdanie klientów i pozostałych odbiorców. A potem zacząć "grać" markami.
Jeżeli firma X coś dla klientów znaczy i może pomóc w promocji sklepu internetowego (np. tradycja + lepszy dostęp do naszych produktów = zapraszamy do sklepu fizycznego i do wirtualnego), to jak najbardziej.
Jeżeli nie, to po co zburzać komunikat. I tak mają to w nosie lub odciągnie to ich uwagę od działania. Taki komunikat skieruj do tych, dla których jest to ważne (np. prasa specjalistyczna).

Pozdrawiam,
Radek
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: czy promowac nazwe firmy

Anna A.:
istniejaca od 10 lat firma X posiada kilka sklepów internetowych, oraz fizyczny sklep

Napisz proszę co oferujecie w tych sklepach internetowych, skoro jest ich kilka - łatwiej będzie na to spojrzeć..
i co oferuje sklep stacjonarny

nie musisz podawać adresów;)
Anna A.

Anna A. Kierownik Projektu,
czasem PR-owiec

Temat: czy promowac nazwe firmy

firma x jest z brazny informatycznej i foto

jeden ze sklepow internetowych oferuje szeroki wybor wszystkiego co cyfrowe: apataty, kamery, lustrzanki i caly wybór dodatkow i akcesoriów
drugi sklep oferuje lornetki, trzeci karty pamieci i beda nastepne

sklep stacjonarny jest fizycznym miejscem dla tego pierwszego
:)
Paweł Placzyński

Paweł Placzyński Project Manager,
PMP, IPMA D, PSM I,
AgilePM

Temat: czy promowac nazwe firmy

Popatrz się na Procter&Gamble - w ich ofercie są takie znane produkty jak Head&Shoulders, Duracell, Pringels, Pampers, Ariel, Blend-a-Med, Hugo Boss. Ilu ludzi o tym wie (poza branżą of coz';)? Spróbuj zdefiniować biznes P&G w 1-2 zdaniach (odpowiedzi typu "wszystko co się da sprzedać" się nie liczą;P). Teraz spróbuj odpowiedzieć sobie na pytanie "Jaki jest mój biznes?". Jeśli możesz udzielić sensownej i krótkiej odpowiedzi, która wspólnym mianownikiem połączy prowadzone przez was sklepy wydaje mi się, że powinniście spróbować promować wszystkie jedną marką (np. z sub-brandami typu X-digital, X-optics, gdzie X to nazwa firmy) - przy odpowiednim pozycjonowaniu i promocji efekt ogólny powinien być lepszy niż suma efektów dla każdej z marek z osobna. Jeżeli jednakże wasz biznes zdefiniujecie zbyt szeroko ryzykujecie "rozrzedzenie" wizerunku marki.
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: czy promowac nazwe firmy

Ile osób - tyle odpowiedzi. Dlaczego to takie naturalne :)
Anno, zbyt mało danych, zwłaszcza o planach samej firmy i sklepu, by strzelać tu pomysłami - stad i każdy z nas uderza wedle swoich doświadczeń.

Nie zmienia to faktu, że istotnie, lepiej jest ograniczać ilość promowanych marek - zwłaszcza gdy dopiero będziesz inicjować pewne działania.

Temat: czy promowac nazwe firmy

Paweł P.:
Popatrz się na Procter&Gamble - w ich ofercie są takie znane produkty jak Head&Shoulders, Duracell, Pringels, Pampers, Ariel,
Blend-a-Med, Hugo Boss.

Z malym zastrzezeniem, wszystkie wymienione to marki P&G. Tak jak Ctopp i Reserved to marki LPP. Firma Ani to sklepy, ale sprzedajace marki innych producentow.
Paweł Placzyński

Paweł Placzyński Project Manager,
PMP, IPMA D, PSM I,
AgilePM

Temat: czy promowac nazwe firmy

Andrzej P.:

Z malym zastrzezeniem, wszystkie wymienione to marki P&G. Tak jak Ctopp i Reserved to marki LPP. Firma Ani to sklepy, ale sprzedajace marki innych producentow.

Zgadzam się. Jakkolwiek konsumenci najczęściej kierują się wg zasady, że "jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego". Dlatego P&G sprzedaje swoje produkty pod różnymi markami - stwierdzenie "jesteśmy ekspertami w dziedzinie produkcji proszków do prania i chipsów i w ogóle wszystkiego po trochu" brzmi niezbyt przekonywająco. Pod marką Head & Shoulders natomiast można spokojnie podpisać "eksperci w produkcji szamponów". W przypadku firmy Ani po prostu trzeba przerzucić skupienie z produkcji na sprzedaż. Można powiedzieć "jesteśmy ekspertami w zakresie aparatów i kamer cyfrowych". Albo szerzej wg wskazówek Levitta - "w zakresie uwieczniania wspaniałych chwil" (co pozwoli na przyszłe rozszerzenie biznesu bez konieczności zmiany jego definicji). Producenci mają najlepszy sprzęt pod kątem parametrów. Sprzedawcy mają najlepszy sprzęt pod kątem dopasowania do wymagań konsumenta. Chodziło mi o podział biznesu na sub-brandy, z których każda marka niosła będzie ze sobą obietnice nie tyle posiadania najlepszego sprzętu, ale wiedzy eksperckiej, pozwalającej dopasować najlepszy sprzęt do wymagań konsumentów.

Heh, kończę, bo chyba rozpisałem się trochę;)

konto usunięte

Temat: czy promowac nazwe firmy

Pani Anno,

jako miłośniczka jazdy konnej potrafi Pani sama odpowiedzieć na to pytanie: co jest ważniejsze: koń?jeździec?trener?stajnia (stadnina)?

ihahaha!!!!

Oczywiście można zrobić interes reklamując wyjątkową trawę dla zwycięskich koni ujeżdżanych przez niesamowitego trenera w fenomenalnej stadninie. Ale na to trzeba być wiarygodnym i mieć środki...

chrchrchrrr!!!

Pani odpowiedź zależy więc od tego, co chce Pani pokazać żeby jak najszybciej rozwinąć biznes (sprzedać konia), a w sklepie z internetowymi agencjami foto-lornetkowo-komputerowymi słowo focus i zoom mają dodatkowe znaczenia, nieprawdaż?

Ihahaha!!!!

Proponuję przemyśleć moment, w którym Pani firma się biznesowo znajduje i opłacalnośc inwestycji marketingowej.

Jeżeli chcecie więcej sklepów fizycznych - bo tego oczekują klienci -podświetlajcie kompanię.
Jeżeli więcej internetowych - bo tego oczekują klienci - koncentrujcie na nich uwagę. Możecie robić jedno i drugie.

patatajpatatajpatataj

"Stajnia foto: tu kupisz fantastyczne http://lornetki, które swymi oczami ujeżdżają nabywcy http://kartypamięci"

Wypowiedź sponsorował Seabiscuit ujeżdzany przez Małgorzatę B. z Prywatnej Stadniny Ogiera Paola

konto usunięte

Temat: czy promowac nazwe firmy

Radosław M.:
Anna Antosiak:

moim zdaniem firma nie powinna pozostawac anonimowa
zgodzicie sie ze mna

Akurat Twoje/moje zdanie w tej kwestii tu się najmniej liczy. Tutaj istotne jest jakie jest zdanie klientów i pozostałych odbiorców. A potem zacząć "grać" markami.
Jeżeli firma X coś dla klientów znaczy i może pomóc w promocji sklepu internetowego (np. tradycja + lepszy dostęp do naszych produktów = zapraszamy do sklepu fizycznego i do wirtualnego), to jak najbardziej.
Jeżeli nie, to po co zburzać komunikat. I tak mają to w nosie lub odciągnie to ich uwagę od działania. Taki komunikat skieruj do tych, dla których jest to ważne (np. prasa specjalistyczna).

Pozdrawiam,
Radek

Panie Radku!

Ależ liczy się zdanie Pani Anny/Pańskie/Moje - po to nas zatrudniają, żeby lepiej liczyć...decyzje w tych kwestiach.

A żeby grać markami (lub kondratami), trzeba je po prostu mieć...kupić...wyprodukować...

Następna dyskusja:

(Proces zmiany nazwy firmy)...




Wyślij zaproszenie do