Michał Szydłowski

Michał Szydłowski Dyrektor
Departamentu
Zarządzania
Relacjami z
Klientami

Temat: Czy instytucje finansowe powinny się reklamowac w czasie...

Przeczytałem właśnie na money.pl artykuł na temat wzrostu ilości reklam publikowanych w prasie przez instytucje finansowe w czasie kryzysu. Wydaje mi się, że w Polsce jest wręcz odwrotnie, z tego co słyszałem kilka instytucji finansowych wstrzymało swoje kampanie i czeka na to co się stanie na rynku. Jak sądzicie, która strategia jest lepsza? Czekać aż rynek wróci do normy, czy aktywnie zachęcać klientów do inwestowania i liczyć na przejęcie klientów konkurencji, która wstrzymuje się z komunikacją?
A może po prostu publikować tylko reklamę wizerunkową która mówi, że jest ok i klienci nie stracą swoich oszczędności?

pozdr

konto usunięte

Temat: Czy instytucje finansowe powinny się reklamowac w czasie...

Masowa informacja na temat kryzysu finansowego praktycznie w każdym środku społecznej komunikacji- można sądzić zaowocuje zmniejszeniem skłonności do inwestowania, ale generalnie nastąpi to w pierwszej kolejnośći wśród tych mniej skłonnych do ryzyka.... zostają inwestorzy z wysoką skłonnością do ryzyka i w komunikację z nimi należałoby inwestować. Czekając, aż rynek wróci do normy, co może nie nastąpić tak znowu szybko, można się narazić na utratę nie tylko tych klientów w mniejszą skłonnością do ryzyka,lecz również tych bardziej odważnych.

Temat: Czy instytucje finansowe powinny się reklamowac w czasie...

A czy KFC powinno sie reklamowac w czasie ptasiej grypy?

Odpowiedz jest oczywista, ale komunikacja jest inna.

Co więcej KFC w tym czasie zwiększyło sprzedaż mimo kryzysu
Paweł P.

Paweł P. Fotografik

Temat: Czy instytucje finansowe powinny się reklamowac w czasie...

Instytucje finansowe to pojęcie dosyć ogólne, jeśli jednak wyszczególnić pewne grupy, to faktycznie można zauważyć pewne zmiany.
Przed szczytem oraz kilka miesięcy po nim intensywni reklamowały się fundusze inwestycyjne, które mogły pochwalić się zyskami w najlepszym wybranym przez siebie okresie. Wraz z upływem czasu (i pogarszaniem się sytuacji) fundusze zostały zastąpione lokatami, które często były oferowane przez te same instytucje finansowe – i tak jest do dziś.
Inna kwestia to reklamy towarzystw ubezpieczeniowych (oferujących produkty inwestycyjne), które bardziej zauważalne stały się od ok. kwietnia tego roku (wcześniej intensyfikacji uległy działania CU) Jednak same spadki i widmo kryzysu nie były jedynymi powodami, w przypadku CU był to początkowo rebranding, a na rynku OFE doszło do połączenia funduszu OFE Skarbiec Emerytura i OFE Aegon, trzeba było zatem przyzwyczaić przejętych klientów do nowej nazwy. Oczywiście odbiorcami byli także inni, co zapewne przełożyło się na wzrost świadomości marki. To są jedynie moje przemyślenia, być może priorytetem dla tego ostatniego było wsparcie swoich agentów, którzy nie mogli już sprzedawać produktów z taką łatwością, co przy wzrostach. Niezależnie od celu, działania te wywołały odzew wśród innych ubezpieczycieli tego typu, jednak kampanie te nie były przeprowadzane na taką skalę (z wyjątkiem CU).
Kolejna grupa to reklamy ubezpieczeń komunikacyjnych – teoretycznie inna dziedzina, jednak marka zaistnieje w umyśle konsumenta, a większość z tych towarzystw oferuje także produkty inwestycyjne - w formie ubezpieczeń (być może agenci stosują cross selling).
Można by zatem przewrotnie stwierdzić, że reklamy bezpośrednio lub pośrednio związane z inwestycjami były w mediach obecne od dawna, jednak dopiero problemy na rynkach skłoniły odbiorcę do zwracania na nie większej uwagi.
Tak czy inaczej - reklama oraz inne formy komunikacji z klientem są niezbędne, kwestią jest „jedynie” dobór odpowiedniej formy do sytuacji oraz strategii firmy.
To tyle w skrócie.

konto usunięte

Temat: Czy instytucje finansowe powinny się reklamowac w czasie...

Generalnie według mnie instytucje finansowe powinny się teraz reklamować non-stop. Zwróćcie uwagę, że ludzie wierzą temu co jest w TV lub innych nośnikach reklam. Przy aktualnej medialnej nagonce na banki itp. oraz gdy banki padają jeden po drugim zaprzestanie reklam byłoby marketingowym samobójstwem. Ludzie by się przestraszyli, że jeśli banki na świecie padają a nasze zaprzestają reklam to znaczy, że też mają kłopoty bo nawet na reklamy ich już nie stać i mogliby wpaść na pomysł wycofywania pieniędzy z banków. Instytucje finansowe nie mają wyjścia. Muszą się reklamować i to intensywniej niż wcześniej nie dlatego żeby zdobywać nowych klientów ale żeby zagłuszyć trochę nowe wieści o kryzysie światowym oraz uspokoić nastroje klientów dając im pozory normalności i wiarę w to,że Polska jest bezpieczna
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Czy instytucje finansowe powinny się reklamowac w czasie...

Piotr Sroka:
A czy KFC powinno sie reklamowac w czasie ptasiej grypy?

Odpowiedz jest oczywista, ale komunikacja jest inna.

Co więcej KFC w tym czasie zwiększyło sprzedaż mimo kryzysu
Niewiele osób rozumie, że gdy następuje kryzys, to jest najlepszy moment na biznes ;)
Większość wtedy zaczyna oszczędzać (tracić udziały na rynku), a całą kasę zdobywają ci, którzy prą do przodu.

konto usunięte

Temat: Czy instytucje finansowe powinny się reklamowac w czasie...

To też prawda. Jest to ciekawy okres do inwestowania ale trzeba się na tym naprawdę dobrze znać i mieć sporo szczęścia ale jeśli się te warunki spełnia to można o wiele więcej zarobić niż w normalnych warunkach.

Temat: Czy instytucje finansowe powinny się reklamowac w czasie...

I na tym polega biznmes. Wygrywają Ci, którzy wiedzą jak to robić. A scenariusz na kampanie banków. Oczywiscie ze beda sie reklamowac, tylko zmienia komunikacje. Zadał bym pytanie co beda mowic i jak beda chciały pozyskac kapitał.

Temat: Czy instytucje finansowe powinny się reklamowac w czasie...

mysle, że wstrzymanie kampanii było spowodowane, ze to co chciały powiedziec lub mówił jest nieadekwatne do sytuacji rynkowej.
Michał Szydłowski:
Przeczytałem właśnie na money.pl artykuł na temat wzrostu ilości reklam publikowanych w prasie przez instytucje finansowe w czasie kryzysu. Wydaje mi się, że w Polsce jest wręcz odwrotnie, z tego co słyszałem kilka instytucji finansowych wstrzymało swoje kampanie i czeka na to co się stanie na rynku. Jak sądzicie, która strategia jest lepsza? Czekać aż rynek wróci do normy, czy aktywnie zachęcać klientów do inwestowania i liczyć na przejęcie klientów konkurencji, która wstrzymuje się z komunikacją?
A może po prostu publikować tylko reklamę wizerunkową która mówi, że jest ok i klienci nie stracą swoich oszczędności?

pozdr

konto usunięte

Temat: Czy instytucje finansowe powinny się reklamowac w czasie...

Racja. Dać mu wódki!! :-)

konto usunięte

Temat: Czy instytucje finansowe powinny się reklamowac w czasie...

Właśnie! Tylko odważni i z odrobiną szczęścia zyskają!



Wyślij zaproszenie do