Aleksandra Czarnowska

Aleksandra Czarnowska Senior Brand Manager
Żywiec Zdrój

Temat: Czy analizę konkurencyjności marki można przeprowadzić...

Witam:), zgłaszam się z prośbą o wyjaśnienie z jakich głownych elementów powinna się składać analiza konkurencyjności marki/produktu?

Chciałabym zbadać pozycję konkurencyjną konkretnej marki (dla celów popełnienia pracy mgr) i szukam "klucza". Czy wystarczy analiza otoczenia oraz wyników samego produktu, czy może w praktyce wygląda to zupełnie inaczej?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i rady

Ola
@: aleksandra.czarnowska@gmail.com

konto usunięte

Temat: Czy analizę konkurencyjności marki można przeprowadzić...

też bym chętnie się doszkoliła:)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Czy analizę konkurencyjności marki można przeprowadzić...

A ja bym jeszcze dorzuciła wizerunek ( i np. mapy percepcyjne) :)

konto usunięte

Temat: Czy analizę konkurencyjności marki można przeprowadzić...

Skoro temat jest postawiony jako "analiza konkurencyjności marki", to z definicji musi to być benchmarking (porównanie wyników) marki z konkurencją - przynajmniej ja tak to rozumiem.
Chyba cały problem tkwi w wyborze kryteriów i sposobu pomiaru marki i jej konkurencji. Czy będzie to proste porownanie parametrów takich jak sprzedaż czy świadomość, czy kompleksowe badanie percepcji/wizerunku marki - to zależy od tego kto i po co mierzy.

Jakis czas temu widziałem przentację nowego produktu mojej ulubionej agencji badawczej (produkt nazywa się Brand Action)

W prezentacji tej podstawowym miernikiem "siły" marki" jest współczynnik Brand Energy, składajacy się z 2 głównych komponentów: Status (czyli w uproszczeniu jak marka jest postrzegana) oraz Momentum (czyli w jaki sposób zmienia się ten wizerunek). Oba te komponenty są rozpatrywane w 2 wymiarach - funkcjonalnym (czyli w jaki sposób target postrzega walory użytkowe marki) i emocjonalnym (emocjonalny związek z marką), przyjmujące różne wagi w zależności od kategorii produktów.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Czy analizę konkurencyjności marki można przeprowadzić...

Można jeszcze zbadać wartość marki i marek konkurencyjnych ... i jeszcze wiele rzeczy można zbadać :):)



Wyślij zaproszenie do