Olgierd Langer

Olgierd Langer Dyrektor ds. rozwoju

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Marcin Deręgowski:
Jerzy K.:
Syn zastrzelił mnie przed chwila trafnym pytaniem:

Reklamuje sie maslo - czemu nie reklamuja sie PRODUCENCI komputerów?
Masz na myśli polskich czy zagranicznych producentów, bo jeżeli polskich to
Kasa - przeogromna.
Błąd - na proszkach do prania 10 albo i 100 razy taka
Skad ta "zmowa" producentow tego sprzetu
Niskie marże niska opłacalność

Siedziałem w tej branży 5 lat. Ale pwoedzmy w miesjcu, z którego dużo widać. Komputery, sklepy komputerowe itd to jeden ze słabszych pomysłów na biznes - nie oznacza, że się nie da - ale na oko 10 razy ciężej. Aha Znam inne brnaże i widze o ile jest łatwiej. Może przyczyna jest taka, że za moich czasów co drugi licealista zafascynowany komputerami kiedyś marzył, żeby mieć sklep komputerowy.

eee... kazdy twierdzi, ze w jego branzy jest najciezej i jego branza jest specyficzna ;)))

pozdrawiam
olgierd

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

... to wybierając RTV/AGD ponad 40% kupujących podejmuje decyzję na podstawie porad udzielonych przez sprzedawców.
Tak, tak, ludzie zmieniają zdanie w sklepie.

Ostatnio kupowałem LCD, pan sprzedawca nawrócił mnie (i słusznie jak się okazało w praktyce) z Samsunga na SHARPa Aqousa, przechylając szalę argumentem "oryginalny japończyk".

Co ciekawe, ten sam argument pada w kampanii reklamowej w TV która właśnie wystartowała. "Produkowany w Japonii".

Aż mi było głupio że do tej pory ta marka kojarzyła mi się z rejonami Holandia - UK ;)
Jakub Müller

Jakub Müller Dziennikarz,
współwłaściciel
Marketingu przy
Kawie

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Stanisław Grabowski:
Olgierd Langer:
Stanisław Grabowski:
Jesli jednak spojrzymy np na Telewizor plazmowy za 5000 pln, sprawa wyglada nieco inaczej. Swiadomosc (attention) nadal musi zaistniec, ale na zanczeniu zyskuja takze inne etapu komunikacji. Np poziom "Interest" mozna ustawic na rowni z potrzeba poznania szczegolow technicznych, poznania mozliwosci etc. Decyzja zakupowa jest tu o niebo bardziej zlozona i swiadoma.

i tu bym polemizowal ;) bardzo podobaja mi sie nowe teorie, ktore mowia, ze nawet tych "przemyslanych" wyborow dokonujemy jako konsumenci znacznie wczesniej, podswiadomie, a te cale logiczne rozwazania sa potrzebne tylko po to by na poziomie swiadomym ten wczesniejszy wybor zaakceptowac ;)

moze to i troche skrajny poglad, ale mi sie podoba ;)

pozdrawiam
olgierd

Olgierd - sam bym tego lepiej nie ujal! :)
To co opisujesz odosci sie jednak przede wszystkim do kwestii marki, oraz pewnych "uproszczen" decyzyjnych ktore podejmujemy.
Gdyby czlowiek mial podejmowac za kazdym razem 100% racjonalne decyzje... to wybor mudla trwalby pol dnia. A nie trwa. Wchodzimy do sklepu i kupujemy.

Ja jedynie chcialem podkreslic roznice pomiedzy takim mydlem a telewizorem LCD. To ze wiekszosc z nas kupi i tak taki telewizor jaki mu sie podoba (czesto na dosc nieuswiadomionym poziomie...) a nie racjonalnie najlepszy to juz inna sprawa i temat na osobna, przeciekawa dyskusje :)


Zgadza się, zresztą- padło to w poprzednich postach- racjonalni w zakupach nie jesteśmy, podlegamy emocjom i wpływom społecznym. Najwięksi gracze na rynku FMCG mieli kłopoty, polegając na badaniach bazujących na danych racjonalnych. W 1961 roku P&G zapytał młode matki o korzyści jakie dadzą im pieluchy jednorazowe - nowość na rynku. Te odpowiedziały, że będą miały więcej czasu dla siebie - na tym oparto komunikację reklamową. Tymczasem produkt sprzedawał się fatalnie. Po zleceniu badań fokusowych okazało sie, że matki na poziomie nieświadomym miały poczucie winy (pojawiły się silne emocje), że dodatkowy czas dla siebie zyskały kosztem dziecka. Zmieniono przekaz na stosowany do dzisiaj: "Kup te pieluchy bo Twoje dziecko będzie miało sucho" - matki kupowały te pieluchy nie po to żeby nie prać, ale żeby dziecko miało lepiej.

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Michał Ferlas:
... to wybierając RTV/AGD ponad 40% kupujących podejmuje decyzję na podstawie porad udzielonych przez sprzedawców.
Tak, tak, ludzie zmieniają zdanie w sklepie.

Ostatnio kupowałem LCD, pan sprzedawca nawrócił mnie (i słusznie jak się okazało w praktyce) z Samsunga na SHARPa Aqousa, przechylając szalę argumentem "oryginalny japończyk".

Co ciekawe, ten sam argument pada w kampanii reklamowej w TV która właśnie wystartowała. "Produkowany w Japonii".

Aż mi było głupio że do tej pory ta marka kojarzyła mi się z rejonami Holandia - UK ;)

A to dziwne, bo to Samsung przoduje w innowacjach jeśli chodzi o matryce LCD/OLed :)

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Bo mnie nie stać na reklamę w radio czy w tiwi.



Wyślij zaproszenie do