Anna Saramak

Anna Saramak Performance
Marketing Manager
(Infinity Media)

Temat: Czas prezentacji reklamy

Witam wszystkich,

Piszę pracę magisterską na temat efektywności nieetycznych reklam. Zamierzam pokazać badanym sześć reklam (prasowych bądź outdoorowych) po kolei w przentacji pp. Szukam informacji na temat optymalnego czasu, jaki mam dac badanym na odbiór jednej reklamy, czyli w praktyce - co ile czasu musza się zmieniać slajdy.

Będę bardzo wdzięczna za wszelkie sugestie:)

Anka
Piotr Ratajczak

Piotr Ratajczak "Nie ma nic bardziej
żałosnego od
niespełnionych
marzeń"

Temat: Czas prezentacji reklamy

Czytałem gdzieś,że popularna jest zasada 5x15... czyli 5 slajdów w ciągu 15min (analogicznie jak masz 30min prezentacji to 10slajdów).
Generalnie prezentacja to dodatek do ciebie a nie odwrotnie ;)
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Czas prezentacji reklamy

Piotr Ratajczak:
Czytałem gdzieś,że popularna jest zasada 5x15... czyli 5 slajdów w ciągu 15min (analogicznie jak masz 30min prezentacji to 10slajdów).
Generalnie prezentacja to dodatek do ciebie a nie odwrotnie ;)


Piotrze chyba nie do końca zrozumiałeś pytanie.

Anno - odpowiedź jest prosta - jedyna poprawna - 'to zależy'.
Jeśli chcesz "zasymulować" kontakt z reklamą Outdoor - kontakt powinien byc stosunkowo krótki (kilka sekund), chyba że jest to reklama Citylight (wiata przystankowa) - wtedy moze to być np minuta czy dwie (więcej nie ma sensu).
W przypadku prasy kontakt może mieć baaaardzo różną długość i zależy to od wielu czynników... nie da się tego uśrednić.

A teraz skomplikuję Ci życie:
Jeśli chcesz aby badanie miało sens - powinnaś je przeprowadzić wymulując nie czas kontaktu, ale w ogóle cały kontakt. Tzn - w codziennym życiu praktycznie nik nie przygląda się "aktywnie" każdej reklamie. O ile nie jesteśmy tematem żywotnie zainteresowani - reklamy przetwarzamy niezwykle płytko.

Moją propozycja to np stworzenie makiety czasopisma, w którym będą owe reklamy. Dajesz takie czasopismo badanej grupie, ale ukrywasz cel badania i prosisz np o ocene treści, układu etc. Dopiero potem pytasz o zapamiętane reklamy.

Może być przecież tak, że owe nieetyczne reklamy właśnie POWODUJĄ dłuższy z nimi kontakt (bo np nas zaintrygowały, zszokowały). Jeśli tak jest - narzucenie w badaniu stałego czasu ekspozycji może być błędem w założeniu.

Pozdrawiam.
Marcin Bistuła

Marcin Bistuła Grafik/Fotograf

Temat: Czas prezentacji reklamy

Anna Saramak:
Witam wszystkich,

Piszę pracę magisterską na temat efektywności nieetycznych reklam. Zamierzam pokazać badanym sześć reklam (prasowych bądź outdoorowych) po kolei w przentacji pp. Szukam informacji na temat optymalnego czasu, jaki mam dac badanym na odbiór jednej reklamy, czyli w praktyce - co ile czasu musza się zmieniać slajdy.

Będę bardzo wdzięczna za wszelkie sugestie:)

Anka

Gdzies czytalem, jednak za cholere nie przypomne sobie w jakiej ksiazce, o tego typu eksperymencie. Tam slajdy wyswietlane byly co 6 sekund.
Mysle, ze to w sam raz, zeby zaposnac sie z reklama, a za krotko aby ja poddac analizie. Tak krotki czas ma chyba zwiazek z koncepcja plytkiego przetwarzania.

Pozdrawiam
Anna Saramak

Anna Saramak Performance
Marketing Manager
(Infinity Media)

Temat: Czas prezentacji reklamy

Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc:) Udało mi się skontaktować z koleżanką, która pracuje w agencji badań marketingowych - poleciła mi czas 5-6 sekund.

Muszę przebadać około 200 osób także badanie indywidualne nie wchodzi niestety w grę...

Następna dyskusja:

Darmowy czas reklamowy!




Wyślij zaproszenie do