konto usunięte

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

Witam wszystkich w ten piękny deszczowy weekend:))

Bardzo pięknie sobie tutaj rozmawiamy o tym, jaka kampania jest kreatywna, piękna, ładna, milusia, moralna, kontrowersyjna...

Bardzo mało, albo nawet wcale, nie ma wątków o tym, która kampania okazała się... SKUTECZNA:)

Czyżby to twórców reklam nie obchodziło?? :)

A więc rzucam pytanko: które kampanie ostatnich sezonów okazały się najskuteczniejszymi? Które wygenerowały największą sprzedaż, oglądalność, słuchalność, uczestnictwo, zangażowanie, klikanie itp???MALINA W. edytował(a) ten post dnia 22.05.08 o godzinie 20:30

konto usunięte

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

Wystarczy przejrzeć listę EFFIE i wszystko jasne.

konto usunięte

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

oj Maciek, Maciek, pogawędzić chciałam, no... :)
Wyobraź sobie, że wiem, co to EFFIE.

Czy skuteczność reklam Was nie interesuje? Nie ciekawi? Nie pobudza do rozmyślań?

konto usunięte

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

Oj, cyfry są nudne! Nie ma o czym gadać. Takie obiektywne, bez marginesu na emocje.
Wolałbym kreefie - taką odmianę kreatywną.
Anna Z.

Anna Z. Specjalista ds.
marketingu

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

Pisałam pracę magisterską pt. " Kampania reklamowa jako narzędzie kształtowania wizerunku firmy na przykładzie Polkomtel S.A". Jeden rozdział poswięciłam zagadnieniu wpływu reklamy ( czy całej kampanii reklamowej) na wielkośc sprzedaży przedsiębiorstwa. I co się okazało? Nie ma jeden dobrej metody która by w doskonały sposób "obliczyła" na ile skuteczna jest reklama. W ogóle mierzenie wpływu reklamy na osiagnięcie głównego celu jest niezwykle trudne, ze względu na wpływ również innych czynników na wzrost sprzedaży produktów czy usług ( jak np dochody nabywców, ich gusty, przyzwyczajenia, zmiany demograficzne, działalnośc konkurencji, opakowanie towaru, cena itp).

konto usunięte

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

ano bardzo Ci Aniu dziękuję za tego posta:)

Bo właśnie zgadzam się, że takie mierzenie to jest "o dupę roztrzaść" :)

Jak można porownać dwie kampanie? Jak zmierzyć? Nie da się:) Badania też są o dupę roztrzaść zresztą:)

I co Maciej, dalej uważasz, że nie ma oczym dyskutować? :))
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

Nie wiem jak Maciej, ale ja uważam że nie ma, tym bardziej po twoim Malinko poście :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

Amen.

konto usunięte

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Nie wiem jak Maciej, ale ja uważam że nie ma, tym bardziej po twoim Malinko poście :)
no i co ja teraz niby złego zrobiłam Andrzej? :)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

Nic złego nie zrobłaś Malinko, podsumowałaś :)
takie mierzenie to jest "o dupę roztrzaść" :)

konto usunięte

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

MALINA W.:
I co Maciej, dalej uważasz, że nie ma oczym dyskutować? :))
Oczywiście!
Ze skutecznością jest tak jak z celami kampanii. Mierzymy wzrost sprzedaży a kampania była na budowanie świadomości.
Z resztą nie znam kampanii, która miałaby jeden wyłącznie cel i do tego sposobów zmierzenia jest nieskończenie wiele.
Tak jak z wartością marki :-(

konto usunięte

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

no to po jakiego grzyba te badania i konkursy? :)

konto usunięte

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

MALINA W.:
no to po jakiego grzyba te badania i konkursy? :)
Bo trzeba dyrektorowi finansowemu pokazać cyfry, że pieniądze nie poszły w błoto!
A konkursy... bo lubimy wszystko hierarchizować...
Anna Z.

Anna Z. Specjalista ds.
marketingu

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

Nie wiem czy znacie takie powiedzenie, iż" połowa wydatków przeznaczonych na reklamę jest wyrzucana w błoto, tylko nie wiadomo, która to jet połowa". Coś w tym chyba jest;)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

w niektórych wypadkach to są obie połowy :)

konto usunięte

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

Anna Z.:
Nie wiem czy znacie takie powiedzenie, iż" połowa wydatków przeznaczonych na reklamę jest wyrzucana w błoto, tylko nie wiadomo, która to jet połowa". Coś w tym chyba jest;)
Znamy, ale ja przynajmniej wciąż wierzę, że to ta "mniejsza połowa" ;-)

konto usunięte

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

Anna Z.:
Nie wiem czy znacie takie powiedzenie, iż" połowa wydatków przeznaczonych na reklamę jest wyrzucana w błoto, tylko nie wiadomo, która to jet połowa". Coś w tym chyba jest;)
nie znałam tego powiedzenia, ale jest genialne:)

konto usunięte

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

Maciej Tesławski:
Anna Z.:
Nie wiem czy znacie takie powiedzenie, iż" połowa wydatków przeznaczonych na reklamę jest wyrzucana w błoto, tylko nie wiadomo, która to jet połowa". Coś w tym chyba jest;)
Znamy, ale ja przynajmniej wciąż wierzę, że to ta "mniejsza połowa" ;-)
Maciek, co Ty masz za zdjęcie? :)
Czarne myśli Cię naszły czy jak? :)

konto usunięte

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

Hahaha, takie mnie kiedyś zrobili do wywiadu nt. programów lojalnościowych :-)
A ten tekst to jest Ogilvy'ego.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: cyferki - pytanie do wyjadaczy??

MALINA W.:
no to po jakiego grzyba te badania i konkursy? :)
A jak zmierzyć świadomość marki ?
Jej pozycjonowanie, miejsce na tle konkurencji, miejsce na mapie pecepcyjnej, słabe i mocne strony i takie inne duperały ?Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 22.05.08 o godzinie 23:16



Wyślij zaproszenie do