Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

W czasach spadku skuteczności tradycyjnych form reklamy, content marketing zdobył pod względem efektywności bardzo wysoką pozycję. Liczby mówią same za siebie. Wpis gościnny na platformie SEOmoz wygenerował 80 wartościowych linków. Dzięki filmikowi na You Tubie Coca-cola zyskała 400 tysięcy fanów na Facebooku.
http://preser.pl/wydawcy/agencja-whites/content-market... - infografika przedstawiająca najbardziej efektywne kampanie CM.

Uważacie, ze to przyszłość reklamy, czy tylko trend?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

Czy zdobycie 400k fanów świadczy o czymkolwiek innym poza tym, że ktoś kliknął "Like" na stronie Coli ? Wolałabym zobaczyć jak te oszałamiające liczby przekładają się na sprzedaż (najlepiej z uwzględnieniem sezonowości)

P.s. Eminem ma 76.143.162 fanów na FB :) 76 MILIONÓW fanów. I to jest wiecej niż ma Coca-Cola :)So what ?Ten post został edytowany przez Autora dnia 24.09.13 o godzinie 16:29

konto usunięte

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

No... w końcu 400 000 ludzi dowiedziało się, że jest coca-cola... :)

Natomiast ciekawe jest pytanie co będzie, gdy w końcu ktoś się zabierze za tą szpetną "polską szkołę outdooru" w co zaczną inwestować firmy i jak dotrą do Klienta. Jak to robią w innych krajach, gdzie krajobraz nie jest zaśmiecony banerami, plakatami, bilbordami, ledami.

Dla przykładu w niemczech na wiele książek jest identyczna cena we wszystkich księgarniach. Nie ma na nie wojny cenowej na portalach, w adwords, i w innych formach reklamowych. Książka jest wszędzie za tyle samo, a sprzedawca ma pewną marżę... Cała "obudowa reklamowa" traci na znaczeniu. Klient nie koniecznie na tym traci.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

Najgorzej, że oni wiedzieli :):)

Fakt- ciekawe rozwiązanie na rynku księgarskim. Wygrywa treść i wartość książki dla Klienta.

konto usunięte

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

Bardzo ciekawe zwłaszcza jeżeli rozbijemy na czynniki składowe - reklamowe ujęte w cenie takiej książki która sprzedała się tylko dlatego że miała najniższą cene.: czas na wystawienie na aukcji, prowizja, przesyłka, czas na licytowanie i ślęczenie po porównywarkach przez Klienta. Czasami sprzedawcy krajowi mówią, że aukcje niszczą sprzedaż, mają trochę racji ! Cena regulowana nie musi oznaczać wcale wygórowanej. Odpada mnóstwo dodatkowych czynności i kosztów, trochę niepotrzebnego opakowania. Na marketingu skupia się wydawca a nie sprzedawcy walczący ceną.
Grzegorz Wiszniowski

Grzegorz Wiszniowski entrepreneur &
desing lover

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

Moim zdaniem jest to kierunek godny odwrócenia głowy w jego stronę. Biorąc pod uwagę zapędy Google w kierunku selektywnej dyskryminacji wybranych wyników oraz ciągłej walki z pozycjonerami, a także szeroki wachlarz oferowanych usług może niebawem okazać się, że jest to jedyny słuszny kierunek.

Dlaczego?! Ano dlatego, że zdarzyć się może i tak, iż wyszukiwarka w pewnym momencie zdecyduje aby raz na zawsze skończyć z branżą SEO i pozostawić jedynie wartościowy content. Wówczas połowa internetu będzie leżeć i kwiczeć. Druga połowa to ci, którzy zainwestowali czas i pieniądze we własne blogi, poradniki, etc.

Pisałem o tym kiedy nie było to modne ;) trochę tu: http://pixelon.eu/czy-warto-placic-za-bycie-w-top-10-u... oraz tu: http://pixelon.eu/content-marketing-dlaczego-warto-o-n...

Pozdrawiam czule
Jacek Kowalski

Jacek Kowalski Poszukiwacz nowych
doświadczeń

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

Dagmara D.:
Czy zdobycie 400k fanów świadczy o czymkolwiek innym poza tym, że ktoś kliknął "Like" na stronie Coli ? Wolałabym zobaczyć jak te oszałamiające liczby przekładają się na sprzedaż (najlepiej z uwzględnieniem sezonowości)


To jest reklama dwóch produktów. Dzięki tym 400k więcej ludzi poszło do kina.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

Być może ...Ale więcej poszło niż ... ? Wróbelek ma nóżkę bardziej ? :) Może tak a może nie. Ale poszło do kina, czy widziało reklamę ? A jak poszło 400k więcej - to na pewno dlatego ?
Pada przykład like'ów na Coca Coli - co nie bardzo generuje cokolwiek więcej niż ...liczbę like'ówTen post został edytowany przez Autora dnia 29.09.13 o godzinie 12:52
Bartosz Majewski

Bartosz Majewski Zwiększam sprzedaż

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

Nie wiem co jest przyszłością reklamy, ale wiem co ostatnio nam w e-commerce działa.

Swoje przemyślenia opisałem zresztą tu: http://nowymarketing.pl/a/1332,content-marketing-w-skl...!

konto usunięte

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

Czy to jest przyszłość reklamy - zobaczymy, ale jest to teraźniejszość w budżetach marketingowych: http://121marketing.pl/2013/09/budzet-marketingowy-2014/

Pozdrawiam
JR
Albert W.

Albert W. creative director

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

Michał S.:
No... w końcu 400 000 ludzi dowiedziało się, że jest coca-cola... :)

Natomiast ciekawe jest pytanie co będzie, gdy w końcu ktoś się zabierze za tą szpetną "polską szkołę outdooru" w co zaczną inwestować firmy i jak dotrą do Klienta. Jak to robią w innych krajach, gdzie krajobraz nie jest zaśmiecony banerami, plakatami, bilbordami, ledami.
W Niemczech jest dopiero szpetny outdoor :) Właściwie to nawet nie wiem na czym polega "polska szkoła outdooru" :)
To na Time Square nie ma już ledów???

A, no i kto "ma się zabrać" za branżę? ;)

Dla przykładu w niemczech na wiele książek jest identyczna cena we wszystkich księgarniach. Nie ma na nie wojny cenowej na portalach, w adwords, i w innych formach reklamowych. Książka jest wszędzie za tyle samo, a sprzedawca ma pewną marżę... Cała "obudowa reklamowa" traci na znaczeniu. Klient nie koniecznie na tym traci.

Przykład rynku księgarskiego jest odrobinę nietrafiony, współpracuję akurat z kilkoma wydawnictwami i wiem dlaczego u nas nie jest tak jak za zachodnią granicą. ;)

Lepszym przykładem są papierosy. Wszędzie cena ta sama, odgórnie ustalona (i prawo w całej UE pod względem promocji i sprzedaży jest identyczne). A mimo wszystko producenci fajek pakują dziesiątki czy setki milionów w akcje promocyjne, eventy, sponsoringi itp.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

Jarosław R.:
Czy to jest przyszłość reklamy - zobaczymy, ale jest to teraźniejszość w budżetach marketingowych: http://121marketing.pl/2013/09/budzet-marketingowy-2014/

Pozdrawiam
JR
Jarku, jaka była próba i jej struktura ?
Albert W.

Albert W. creative director

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

Laura W.:
W czasach spadku skuteczności tradycyjnych form reklamy, content marketing zdobył pod względem efektywności bardzo wysoką pozycję. Liczby mówią same za siebie. Wpis gościnny na platformie SEOmoz wygenerował 80 wartościowych linków. Dzięki filmikowi na You Tubie Coca-cola zyskała 400 tysięcy fanów na Facebooku.
http://preser.pl/wydawcy/agencja-whites/content-market... - infografika przedstawiająca najbardziej efektywne kampanie CM.

Uważacie, ze to przyszłość reklamy, czy tylko trend?

Laura, skąd masz źródło o spadku skuteczności "tradycyjnych" form reklamowych? Chętnie na nie zerknę. (No i co zawiera się w tych "tradycyjnych" formach)?

Infografika generalnie z d. wzięta. :) Fajnie dobrane źródła, żeby uwiarygodnić z góry założoną tezę. :) Tradycyjnie konsumenci szybko ją zweryfikują.

konto usunięte

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

Wydaje mi się, że niemiecki outdoor jest dalece bardziej uporządkowany niż ten nasz krajowy. W każdym razie nie góruje w krajobrazie.
"Polska szkoła outdooru" - to termin ironiczny, pojawiający się najczęściej w kontekście przyozdabiania przez rodzimych przedsiębiorców banerami i tablicami wszystkiego co się da. Widziałem kiedyś taką świetną przeróbkę graficzną najbardziej popularnych miejsc turystycznych na świecie w wydaniu polskim np. piramidy, wieża Eiffla, i było to graficznie dobrze zmontowane. Niestety nie mogę tego znaleźć teraz. W każdym razie obiekty zawierały reklamy z jakimiś śrubkami, usługami etc.

Za branże nikt sie nie zabierze, ale są głosy za uporządkowaniem krajobrazu, mają się pojawić projekty ustaw. Tak słyszałem.

Jeśli chodzi o konkurowanie - czy też wydatki na promocję to zwróciłem głównie uwagę na być może zbędne wydatki i działania w niektórych przypadkach na poziomie dystrybucyjnym a nie producenta. To zasadnicza różnica.
Albert W.:
W Niemczech jest dopiero szpetny outdoor :) Właściwie to nawet nie wiem na czym polega "polska szkoła outdooru" :)
To na Time Square nie ma już ledów???

A, no i kto "ma się zabrać" za branżę? ;)
Przykład rynku księgarskiego jest odrobinę nietrafiony, współpracuję akurat z kilkoma wydawnictwami i wiem dlaczego u nas nie jest tak jak za zachodnią granicą. ;)

Lepszym przykładem są papierosy. Wszędzie cena ta sama, odgórnie ustalona (i prawo w całej UE pod względem promocji i sprzedaży jest identyczne). A mimo wszystko producenci fajek pakują dziesiątki czy setki milionów w akcje promocyjne, eventy, sponsoringi itp.
Albert W.

Albert W. creative director

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

Michał S.:
Wydaje mi się, że niemiecki outdoor jest dalece bardziej uporządkowany niż ten nasz krajowy. W każdym razie nie góruje w krajobrazie.
Może źle się rozglądałem po niemieckim outdoorze ostatnio :)
"Polska szkoła outdooru" - to termin ironiczny, pojawiający się najczęściej w kontekście przyozdabiania przez rodzimych przedsiębiorców banerami i tablicami wszystkiego co się da. Widziałem kiedyś taką świetną przeróbkę graficzną najbardziej popularnych miejsc turystycznych na świecie w wydaniu polskim np. piramidy, wieża Eiffla, i było to graficznie dobrze zmontowane. Niestety nie mogę tego znaleźć teraz. W każdym razie obiekty zawierały reklamy z jakimiś śrubkami, usługami etc.
Ale to przykład jakichś swojsko stawianych tablic a nie regularnego, wielkonakładowego outdooru.
Taki przaśny folklor tablicowy akurat najbardziej jest widoczny przy zachodniej granicy. I akurat odwzorowuje to raczej gusta klientów (bynajmniej nie krajowych) a nie "widzimisię" grafików, którzy to płodzili. Poza tym umówmy się, dobrzy projektanci nie pochylą się nad tablicą za grosze. To trochę tak, jakbyśmy oczekiwali, że wszyscy będą jeździli Porsche. Ale jak to w życiu bywa, kasy wystarcza na "tuning" Golfa IV. :)

Za branże nikt sie nie zabierze, ale są głosy za uporządkowaniem krajobrazu, mają się pojawić projekty ustaw. Tak słyszałem.
Też tak słyszę od lat. :)

Jeśli chodzi o konkurowanie - czy też wydatki na promocję to zwróciłem głównie uwagę na być może zbędne wydatki i działania w niektórych przypadkach na poziomie dystrybucyjnym a nie producenta. To zasadnicza różnica.
Niekoniecznie. Producent mówi "mamy produkt" a dystrybutor "kupisz go u nas". Myślę, że dywagowanie na temat "zbędności" wydatków promocyjnych jest bez sensu, bo każdy produkt ma swoją specyfikę z różnorodnymi zawiłościami rynkowymi. Nie ma fizycznej możliwości określenia globalnego czy takie wydatki są potrzebne czy nie. :) Dajmy to ocenić samym zainteresowanym. :)

Bardzo dobrym przykładem są wyprzedaże rocznikowe samochodów w Polsce. Obniżanie ceny za nowy samochód tylko dlatego, że zmieniła się cyfra w dacie jest ewenementem w skali światowej. :) Ale skoro już tak jest i się opłaca, to po co to zmieniać? :)
Albert W.:
W Niemczech jest dopiero szpetny outdoor :) Właściwie to nawet nie wiem na czym polega "polska szkoła outdooru" :)
To na Time Square nie ma już ledów???

A, no i kto "ma się zabrać" za branżę? ;)
Przykład rynku księgarskiego jest odrobinę nietrafiony, współpracuję akurat z kilkoma wydawnictwami i wiem dlaczego u nas nie jest tak jak za zachodnią granicą. ;)

Lepszym przykładem są papierosy. Wszędzie cena ta sama, odgórnie ustalona (i prawo w całej UE pod względem promocji i sprzedaży jest identyczne). A mimo wszystko producenci fajek pakują dziesiątki czy setki milionów w akcje promocyjne, eventy, sponsoringi itp.

konto usunięte

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

Do tych schludnych nikt się nie czepia. Ale to zdecydowana mniejszość. Tablice, szmaty(pcv), koszmarne fasady etc tutaj nie zauważyłem jakiejś regionalizacji. Koszmar od morza aż do Tatr. To raczej wybór, estetyka i wiedza zamawiających oczywiście. Z drugiej strony jest to prawnie możliwe, wizualnie szkodliwe, że często nieskuteczne nie wspomnę. Bez nadzoru, wypłowiałe, poszarzałe, pordzewiałe....

Zupełnie nie chciałem dyskutować o konieczności wydatków, tylko przykład niemiecki skłonił mnie do zastanowienia się nad plusami i minusami tego rozwiązania w kontekście innych spraw i tego co czasem słyszę od rodzimych sprzedawców nazwijmy to offline'owych. Równie dobrze można odwrócić pytanie i zapytać co robić bez "polskiej szkoły outdooru" i bez dumpingu na aukcjach (próbując zadowolić tych offline'owych).

Wyprzedaż rocznika w kraju - nie mam wiedzy jak to jest za granicą, ale w ogólnym ujęciu jako hasło jest strasznym przeżytkiem. Importerzy z jakiegoś niewiadomego mi powodu stale sie tego trzymają.
Jest to stałe wydarzenie w kalendarzu, którego nie trzeba reklamować bo wiadomo kiedy jest.
Cyfra w dacie to nie tylko cyfra, to również starzenie pojazdu. Akurat ten aspekt nie jest bez sensu. Wsparcie sprzedaży tzw. "zalegatorów" jest bardzo istotne. Auto jak nie jeździ też się niszczy, czasem może nawet bardziej niż jeżdżąc. Czasem w grę wchodzą sprawy związane ze spełnianiem norm, ale generalnie auto traci na wartości wraz z rocznikiem to nie wynika tylko z daty na papierze ale kilku innych czynników. Klienci tez kupując chcą zazwyczaj nowe a nie nowe składowane. Wystarczy sobie uzmysłowić co się dzieje przez np. 2 lata z niejeżdżonym akumulatorem i tarczami hamulcowymi... Więc wsparcie takich aut promocją jest bardzo uzasadnione a do nazewnictwa to sie zgadzam, że bez sensu.
Albert W.:

Ale to przykład jakichś swojsko stawianych tablic a nie regularnego, wielkonakładowego outdooru.
Taki przaśny folklor tablicowy akurat najbardziej jest widoczny przy zachodniej granicy. I akurat odwzorowuje to raczej gusta klientów (bynajmniej nie krajowych) a nie "widzimisię" grafików, którzy to płodzili. Poza tym umówmy się, dobrzy projektanci nie pochylą się nad tablicą za grosze. To trochę tak, jakbyśmy oczekiwali, że wszyscy będą jeździli Porsche. Ale jak to w życiu bywa, kasy wystarcza na "tuning" Golfa IV. :)
Niekoniecznie. Producent mówi "mamy produkt" a dystrybutor "kupisz go u nas". Myślę, że dywagowanie na temat "zbędności" wydatków promocyjnych jest bez sensu, bo każdy produkt ma swoją specyfikę z różnorodnymi zawiłościami rynkowymi. Nie ma fizycznej możliwości określenia globalnego czy takie wydatki są potrzebne czy nie. :) Dajmy to ocenić samym zainteresowanym. :)

Bardzo dobrym przykładem są wyprzedaże rocznikowe samochodów w Polsce. Obniżanie ceny za nowy samochód tylko dlatego, że zmieniła się cyfra w dacie jest ewenementem w skali światowej. :) Ale skoro już tak jest i się opłaca, to po co to zmieniać?

konto usunięte

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

Dagmara D.:
Jarosław R.:
Czy to jest przyszłość reklamy - zobaczymy, ale jest to teraźniejszość w budżetach marketingowych: http://121marketing.pl/2013/09/budzet-marketingowy-2014/

Pozdrawiam
JR
Jarku, jaka była próba i jej struktura ?

N > 235 (zapis oryginalny: N większe równe 235), badana grupa - marketerzy (po naszemu lepiej brzmią marketingowcy). Link do źródła: http://www.marketingsherpa.com/article/chart/tactics-b...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Content Marketing przyszłość reklamy?

Dzięki :) chętnie poczytam :)

Następna dyskusja:

MARKETING ZAPACHOWY/nowa fo...




Wyślij zaproszenie do