Tomasz K.

Tomasz K. Prezes spółki,
Kierownik projkektów
Java EE, SCRUM
Produc...

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

Witam serdecznie!

Na rynku istnieje wiele znanych haseł typu:
- "Connecting people"
- "Prawie robi wielką różnicę"
- itd.

Jak
a) potencjalni klienci,
b) prawo

zapatruje się na wykorzystanie wypromowanego sloganu "Connecting people", które tyczy branży telefonów komórkowych do promocji czegoś zupełnie odmiennego, ale co też służy do łączenia ludzi - konkretnie linki zabezpieczjącej dla alpinistów.

Co trzeba zrobić, żeby uchronić się ewentualnie przed procesami sądowymi, czy wystarczy zgłosić jako znak towarowy.

A może lepiej uniknąć takiego powiązania naszej marki z wypromowanym sloganem, dla innej branży?

Łączę pozdrowienia
Tomek
Magdalena B.

Magdalena B. z-ca dyr ds
sprzedaży ; Media
Kielce

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

czytałam gdzieś, że to hasło jest zastrzeżone dla tej branży i jej pochodnych typu: akcesoria do telefonów, modemy, mp3, dyktofony itp
zatem być może mógłbyś go użyć do sprzętu alpinistycznego - warto nawiązać kontakt z urzędem patentowym i mieć pełną informację.

ale właśnie czy nie lepiej wymyślić polskie hasło reklamowe?

konto usunięte

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

Kopiowanie jest najprostsze i najłatwiejsze. Tak się dzieje we wszystkich branżach. Bolesne ale tak jest. Niestety trzeba sobie zdawać sprawę, że "doda ci skrzydeł" albo "connecting people" reklamuje markę pierwotną, a nie tę, która się podszywa.
Tak jak z "samochód bezpieczny" - wszyscy by chcieli, ale robią reklamę Volvo...
A wypromowanie własnego pozycjonowania, to gigantyczne koszty. Liczone w miliony dolarów, niestety. Bo zasięg musi być adekwatny do konkurencji...
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

Tomasz K.:
Co trzeba zrobić, żeby uchronić się ewentualnie przed procesami sądowymi, czy wystarczy zgłosić jako znak towarowy.

Wymyślić coś swojego.
A może lepiej uniknąć takiego powiązania naszej marki z wypromowanym sloganem, dla innej branży?

Tak myślę.
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

Dominik Szewior:
Wymyślić coś swojego.
<nazwa linki> - spuszczaj się bezpiecznie!
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

No. Turbo Double Dildo - connecting people.

konto usunięte

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

Slogany te podobnie jak znaki słowno-graficzne są zastrzeżone przez producentów :) Trzeba działać na własnym pomyśle ;)
Tomasz K.

Tomasz K. Prezes spółki,
Kierownik projkektów
Java EE, SCRUM
Produc...

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

Ja się zgadzam, że samemu trzeba coś wymyślać, ale dla przykładu Nokia, o której mowa co raz częściej zaczyna dzielić, a nie łączyć ludzi ;-)

Nie chodziło mi o konkretne hasło tylko poruszenie tematu, bo rozważaliśmy wykorzystywane już hasło reklamowe w zupełnie innym kontekście.

Dziękuję za uwagę, ma to duże znaczenie.
Maciej Tesławski:
Kopiowanie jest najprostsze i najłatwiejsze. Tak się dzieje we wszystkich branżach. Bolesne ale tak jest. Niestety trzeba sobie zdawać sprawę, że "doda ci skrzydeł" albo "connecting people" reklamuje markę pierwotną, a nie tę, która się podszywa.
Tak jak z "samochód bezpieczny" - wszyscy by chcieli, ale robią reklamę Volvo...
A wypromowanie własnego pozycjonowania, to gigantyczne koszty. Liczone w miliony dolarów, niestety. Bo zasięg musi być adekwatny do konkurencji...
Tomasz K.

Tomasz K. Prezes spółki,
Kierownik projkektów
Java EE, SCRUM
Produc...

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

Łukasz Kruszewski:
Slogany te podobnie jak znaki słowno-graficzne są zastrzeżone przez producentów :) Trzeba działać na własnym pomyśle ;)

Prześledziłem trochę makulatury pod tym kontem i nie do końca jest, jak piszesz. Owszem producenci zastrzegają slogany, ale tylko dla jakiś konkretnych branż, np.: czapki, buty, ubrania.
Dowolne hasło na polu nie zastrzeżonym przez producenta można bez problemu wykorzystywać.

Żeby sprawdzić, czy możemy je wykorzystywać wystarczy wejść do Bazy Urzędu Patentowego i można to zweryfikować:
http://bazy.uprp.pl/patentwebaccess/databasechoose.aspx

konto usunięte

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

Tomasz K.:
Dowolne hasło na polu nie zastrzeżonym przez producenta można bez problemu wykorzystywać.

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Art. 5.
Czynem nieuczciwej konkurencji jest takie oznaczenie przedsiębiorstwa, które może wprowadzić klientów w błąd co do jego tożsamości, przez używanie firmy, nazwy, godła, skrótu literowego lub innego charakterystycznego symbolu wcześniej używanego, zgodnie z prawem, do oznaczenia innego przedsiębiorstwa.

Art. 16. 1.
Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi;


Użycie cudzego hasła reklamowego definitywnie spełnia powyższe zapisy ustawowe.
qed

konto usunięte

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

Tomasz K.:
Łukasz Kruszewski:
Slogany te podobnie jak znaki słowno-graficzne są zastrzeżone przez producentów :) Trzeba działać na własnym pomyśle ;)

Prześledziłem trochę makulatury pod tym kontem i nie do końca jest, jak piszesz. Owszem producenci zastrzegają slogany, ale tylko dla jakiś konkretnych branż, np.: czapki, buty, ubrania.
Dowolne hasło na polu nie zastrzeżonym przez producenta można bez problemu wykorzystywać.

Żeby sprawdzić, czy możemy je wykorzystywać wystarczy wejść do Bazy Urzędu Patentowego i można to zweryfikować:
http://bazy.uprp.pl/patentwebaccess/databasechoose.aspx


Musisz w takim razie jeszcze raz prześledzić, ale tym razem pod właściwym kontem :)

Jasna sprawa, że zależy od branży, ale równie istotny jet wizerunek marki, w tym jej popularność. Nazwy coca cola nawet dla gwoździ nie użyjesz ;p
Tomasz K.

Tomasz K. Prezes spółki,
Kierownik projkektów
Java EE, SCRUM
Produc...

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

W 100% zgodzę się z sytuacją, gdy będę chciał używać Connecting People do promowania swojej marki telefonów, albo nazwę je Nookia nie Nokia.

Ale w sytuacji użycia frazy potocznej, która istniała na świecie jeszcze przed firmą Nokia i zanim pojawił się pierwszy telefon komórkowy nie zgodzę się z Tobą. Dlatego powstały przepisy prawne, ochrona znaków towarowych, itp.

Proponuję zapoznać się z materiałem na stronie:
http://www.biuropatentowe.com/baza-wiedzy/

- Ochronę uzyskuje się poprzez rejestrację znaku towarowego.
- Czas trwania prawa ochronnego na znak towarowy wynosi 10 lat od daty zgłoszenia znaku towarowego w Urzędzie Patentowym. Może być on przedłużony na wniosek uprawnionego na kolejne okresy dziesięcioletnie.
- Znakiem towarowym, w rozumieniu ustawy może być znak nadający się do odróżnienia towarów lub usług określonego przedsiębiorstwa od towarów i usług tego samego rodzaju innych przedsiębiorstw. Znakiem towarowym może być w szczególności wyraz, rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, forma plastyczna, melodia lub inny sygnał dźwiękowy bądź zestawienie tych elementów.

Gdy Apple, nazwało swoją markę w ten sposób i na pierwszym miejscu w wyszukiwarce Google jest link do Firmy Apple. NA tej samej wyszukiwarce w grafikach jest logo firmy Apple a nie jabłka to znaczy, że nie mogę reklamować jabłek w języku angielskim?

No ... doszlibyśmy do absurdów, tak jak jest teraz w USA z Patentami na oprogramowanie.

Moje wypowiedzi potwierdza też link:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Znak_towarowy

Nie każdy znak towarowy może być traktowany jako własność w sposób ścisły, chociażby dlatego że niektóre słowa siłą rzeczy muszą określać klasę produktów w sensie ogólnym i są używane w potocznym języku (taka sytuacja zachodzi w przypadku apple oraz firmy "Apple" (jabłko)).

Pozdrawiam
Tomek

Krzysztof B.:
Tomasz K.:
Dowolne hasło na polu nie zastrzeżonym przez producenta można bez problemu wykorzystywać.

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Art. 5.
Czynem nieuczciwej konkurencji jest takie oznaczenie przedsiębiorstwa, które może wprowadzić klientów w błąd co do jego tożsamości, przez używanie firmy, nazwy, godła, skrótu literowego lub innego charakterystycznego symbolu wcześniej używanego, zgodnie z prawem, do oznaczenia innego przedsiębiorstwa.

Art. 16. 1.
Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi;


Użycie cudzego hasła reklamowego definitywnie spełnia powyższe zapisy ustawowe.
qed

konto usunięte

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

Tomasz K.:
Ale w sytuacji użycia frazy potocznej,

Skoro wiesz lepiej to PO CO PYTASZ na grupie?
Nie odpowiadaj (i nie cytuj mnie), to pytanie retoryczne.

konto usunięte

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

Tomasz K.:
Witam serdecznie!

Na rynku istnieje wiele znanych haseł typu:
- "Connecting people"
- "Prawie robi wielką różnicę"
- itd.

Jak
a) potencjalni klienci,
b) prawo

zapatruje się na wykorzystanie wypromowanego sloganu "Connecting people", które tyczy branży telefonów komórkowych do promocji czegoś zupełnie odmiennego, ale co też służy do łączenia ludzi - konkretnie linki zabezpieczjącej dla alpinistów.

Co trzeba zrobić, żeby uchronić się ewentualnie przed procesami sądowymi, czy wystarczy zgłosić jako znak towarowy.

A może lepiej uniknąć takiego powiązania naszej marki z wypromowanym sloganem, dla innej branży?

Łączę pozdrowienia
Tomek

pomoże Ci osoba zwana rzecznikiem patentowym
wypowiedzi tutaj mogą być niekoniecznie merytoryczne, moim zdaniem
w każdym razie: nie podejmuj TAKICH decyzji na podstawie forów i blogów:-)
Tomasz K.

Tomasz K. Prezes spółki,
Kierownik projkektów
Java EE, SCRUM
Produc...

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

Jak widać pytanie zadałem 6 dni wcześniej. Przez te kilka dni, czegoś się dowiedziałem i o tym napisałem. Może komuś też się przyda. Tak się nauczyłem na grupach związanych z IT.

Pozdrawiam
Tomek

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

"Ale w sytuacji użycia frazy potocznej, która istniała na świecie jeszcze przed firmą Nokia i zanim pojawił się pierwszy telefon komórkowy"

no właśnie mnie zastanawia jak to jest z tymi zwrotami potocznymi, frazeologicznymi. Bo może się okazać, że to "connecting people" to jest tak samo jak "koń trojański". I co wtedy? Nie mogę użyć, bo jest zastrzeżone dla marki?
Tomasz K.

Tomasz K. Prezes spółki,
Kierownik projkektów
Java EE, SCRUM
Produc...

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

Trzeba sprawdzić czy nie został zarejestrowany w Urzędzie Patentowym, na przykład znak towarowy. Jeżeli został to trzeba zweryfikować, czy jest zastrzeżony do branży, grupy produktów. Jeżeli nie to można użyć. Baza UP jest dostępna tutaj: http://bazy.uprp.pl/patentwebaccess/databasechoose.aspx

Dobrze jest jednak samemu zarejestrować taki znak korzystając najlepiej z usług rzecznika patentowego. Jeżeli nie chcemy popadać w duże koszty to w ostateczności można dokument, na którym zapisaliśmy np. strategię promocji oznaczyć datą pewną (u notariusza). Data pewna nie daje nam ochrony takiej jak rejestracja znaku towarowego, ale w razie jakiejś rozprawy sądowej zawsze mamy podstawę do obrony.

Pozdrawiam
Tomek
Rita Krawczyk:
"Ale w sytuacji użycia frazy potocznej, która istniała na świecie jeszcze przed firmą Nokia i zanim pojawił się pierwszy telefon komórkowy"

no właśnie mnie zastanawia jak to jest z tymi zwrotami potocznymi, frazeologicznymi. Bo może się okazać, że to "connecting people" to jest tak samo jak "koń trojański". I co wtedy? Nie mogę użyć, bo jest zastrzeżone dla marki?

konto usunięte

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

Tomasz K.:
Trzeba sprawdzić czy nie został zarejestrowany w Urzędzie Patentowym, na przykład znak towarowy. Jeżeli został to trzeba zweryfikować, czy jest zastrzeżony do branży, grupy produktów. Jeżeli nie to można użyć.

NIEPRAWDA.

Rejestracja w UP ułatwia ochronę swoich praw, ale nie jest konieczna.
Ochrona własności intelektualnej wynika także z innych aktów prawnych, między innymi przytoczonej ustawy o nieuczciwej konkurencji.

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

Krzysztof B.:
Tomasz K.:
Trzeba sprawdzić czy nie został zarejestrowany w Urzędzie Patentowym, na przykład znak towarowy. Jeżeli został to trzeba zweryfikować, czy jest zastrzeżony do branży, grupy produktów. Jeżeli nie to można użyć.

NIEPRAWDA.

Rejestracja w UP ułatwia ochronę swoich praw, ale nie jest konieczna.
Ochrona własności intelektualnej wynika także z innych aktów prawnych, między innymi przytoczonej ustawy o nieuczciwej konkurencji.


No tak, ale chyba ciągle tu mówimy o sytuacji, w której Nokia zastrzega sobie "Connecting people" - czyli zbitkę słów, których się używa w potocznym języku i pewnie używało, gdy nie było jeszcze Nokii na świecie :)
To jest chyba taka sama sytuacja jak bym chciała sobie zastrzec frazeologizm lub jakieś inne połączenie słów np. "patrzeć przez różowe okulary" dla okularów i nikomu nie pozwalała na ich użycie w żadnej innej reklamie.

konto usunięte

Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...

Rita Krawczyk:
No tak, ale chyba ciągle tu mówimy o sytuacji, w której Nokia zastrzega sobie "Connecting people" - czyli zbitkę słów, których się używa w potocznym języku i pewnie używało, gdy nie było jeszcze Nokii na świecie :)

Czy dowolna piosenka, wiersz czy książka nie są czasem zbitką słów których używa się w potocznym języku?
Czemu więc przysługuje im ochrona z PA?

Moim zdaniem kluczowe jest skojarzenie z określoną marką.

Następna dyskusja:

Czy reklama ma negatywne as...




Wyślij zaproszenie do