Temat: "Connecting people", a aspekty prawne do użycia w...
W 100% zgodzę się z sytuacją, gdy będę chciał używać Connecting People do promowania swojej marki telefonów, albo nazwę je Nookia nie Nokia.
Ale w sytuacji użycia frazy potocznej, która istniała na świecie jeszcze przed firmą Nokia i zanim pojawił się pierwszy telefon komórkowy nie zgodzę się z Tobą. Dlatego powstały przepisy prawne, ochrona znaków towarowych, itp.
Proponuję zapoznać się z materiałem na stronie:
http://www.biuropatentowe.com/baza-wiedzy/
- Ochronę uzyskuje się poprzez rejestrację znaku towarowego.
- Czas trwania prawa ochronnego na znak towarowy wynosi 10 lat od daty zgłoszenia znaku towarowego w Urzędzie Patentowym. Może być on przedłużony na wniosek uprawnionego na kolejne okresy dziesięcioletnie.
- Znakiem towarowym, w rozumieniu ustawy może być znak nadający się do odróżnienia towarów lub usług określonego przedsiębiorstwa od towarów i usług tego samego rodzaju innych przedsiębiorstw. Znakiem towarowym może być w szczególności wyraz, rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, forma plastyczna, melodia lub inny sygnał dźwiękowy bądź zestawienie tych elementów.
Gdy Apple, nazwało swoją markę w ten sposób i na pierwszym miejscu w wyszukiwarce Google jest link do Firmy Apple. NA tej samej wyszukiwarce w grafikach jest logo firmy Apple a nie jabłka to znaczy, że nie mogę reklamować jabłek w języku angielskim?
No ... doszlibyśmy do absurdów, tak jak jest teraz w USA z Patentami na oprogramowanie.
Moje wypowiedzi potwierdza też link:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Znak_towarowy
Nie każdy znak towarowy może być traktowany jako własność w sposób ścisły, chociażby dlatego że niektóre słowa siłą rzeczy muszą określać klasę produktów w sensie ogólnym i są używane w potocznym języku (taka sytuacja zachodzi w przypadku apple oraz firmy "Apple" (jabłko)).
Pozdrawiam
Tomek
Krzysztof B.:
Tomasz K.:
Dowolne hasło na polu nie zastrzeżonym przez producenta można bez problemu wykorzystywać.
Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Art. 5.
Czynem nieuczciwej konkurencji jest takie oznaczenie przedsiębiorstwa, które może wprowadzić klientów w błąd co do jego tożsamości, przez używanie firmy, nazwy, godła, skrótu literowego lub innego charakterystycznego symbolu wcześniej używanego, zgodnie z prawem, do oznaczenia innego przedsiębiorstwa.
Art. 16. 1.
Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi;
Użycie cudzego hasła reklamowego definitywnie spełnia powyższe zapisy ustawowe.
qed