Marcin Z.

Marcin Z. Życie to codzienie
nowe wyzwania

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

Wysoki rabat czy miła obsługa?
Marzena Kamińska

Marzena Kamińska Dział Sprzedaży

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

zależy o jakim produkcie rozmawiamy :)

konto usunięte

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

Przede wszystkim potrzeba.
Nie ma potrzeby nie ma zakupu, nawet jeśli obsługa jest przemiła a rabat kolosalnie duży.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

Obsługa. Ale -- jak napisała Marzena -- zależy, o jakim produkcie rozmawiamy.
Marcin Z.

Marcin Z. Życie to codzienie
nowe wyzwania

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

nie mysle o jakims konkretnym produkcie. Ogólnie chce poznac wasze zdanie. Według definicji musi być potrzeba zeby został dokonany zakup. Ale tak z waszego doświadczenia czy kupilibyście produkt ktory były stosunkowo tani a sprzedawałbym go wam nie miły sprzedawca
Marzena Kamińska

Marzena Kamińska Dział Sprzedaży

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

mnie interesuje to czy potrzebuje produktu czy nie. Nie interesuje mnie czy sprzedawca jest miły czy nie, bo nie dam mu (jej) satysfakcji cieszenia sie z produktu tylko dlatego że ktoś ma gorszy humor...

a co do ceny... hmmmm :) niestety zbyt rzadko na nią patrzę ;)
Marcin Z.

Marcin Z. Życie to codzienie
nowe wyzwania

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

Marzena P.:mnie interesuje to czy potrzebuje produktu czy nie. Nie interesuje mnie czy sprzedawca jest miły czy nie, bo nie dam mu (jej) satysfakcji cieszenia sie z produktu tylko dlatego że ktoś ma gorszy humor...

a co do ceny... hmmmm :) niestety zbyt rzadko na nią patrzę ;)


Jesli coś ci wpadnie w oko to kupisz za każdą cenę
Marzena Kamińska

Marzena Kamińska Dział Sprzedaży

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

za każdą nie :) a co masz do sprzedania? :)
Marcin Z.

Marcin Z. Życie to codzienie
nowe wyzwania

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

napewno nie moją córke:) ale jakąs fajną reklamę w internecie dla TVP bym dla ciebie mógł sprzedać:)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

Marcin Z.:Wysoki rabat czy miła obsługa?
Jakość zawartości
Paweł Ż.

Paweł Ż. another graphic
designer

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

Marcin Z.:Wysoki rabat czy miła obsługa?


napis WYPRZEDAZ
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

dopasowanie do aktualnych potrzeb (jakosciowe, cenowe, warunkowe...)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

Przepraszam, ale to pytanie z rodzaju "chcesz być piękny czy bogaty".
Chcę dostać dobry produkt i byc mile obsłużona.
O ile kupując papier toaletowy nie jest obsługa dla mnie istotna o tyle kupując dom - a i owszem. Generalnie: im mniej się na czymś znam tym większej asysty oczekuję. Np. inwestowanie pieniędzy, kredyty, zakup nieruchomości. I to nie kwestia ceny produktu - na kremach do twarzy też się nie znam. Niemniej wychodzę ze sklepów, gdzie obsługa mi nie pasuje - nawet jesli to sklep z bielizną.
Wybór i decyzja o zakupie to bardzo złożona kwestia i dobrze nie ograniczac jej do 2 aspektów, które mogą okazać się niezbyt kluczowe....

Pozdróweczki
:)
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

Dagmarze latwiej, bo i piekna i bogata...

Nam trudniej, bo ja w pytaniu widze wyrazne wskazanie: majac alternatywe kierujesz sie jakoscia (obsluga, profesjonalizm, relacje personalne, uklady etc) czy cena (warunki powiedzmy "twarde").

Zalozyl ktos watek? Zalozyl.

Niech sie zatem za moderacje zabiera i sciezki me krete naprostuje ;D

Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

Rafał :):) A jak ani jedno ani drugie??? :):)

Kilka przykładów z życia:

1. Pewien CEO poszedł ( w dżinach i koszulce) do salnou Jeepa wydać 150k. Nikt się nim nie zainteresował. Kupił Saaba.

2. Szukałam konkretnego samochodu : nowy, w salonie, Peugeot 206, bordowy metalic, 1,4, konkretny pakiet. Znalazłam - u dealera w innym mieście. Dzięki szybkiej obsłudze - kupiłam. Byłam pierwszym klientem radomskiego dealera, który kupił samochód przez internet (wszyscy przyszli mnie pooglądać).

3. Zazwyczaj robię zakupy spożywcze przez internet - w L'eclerku. Widzę ten sklep z okna, ale pomimo wysokich kosztów wolę jak to kurier wciągnie zakupy pod moje drzwi. Ekonomiczny debilizm - zgoda. Ale nie lubię się szarpać. Nie zmienia to faktu, że ostatnio na zakupy muszę czekać 3 dni! I właśnie przestałam byc klientem L'eclerc a została klientem Bomi - dostawa tego samego dnia.

4. A teraz będzie intymnie. Ostatnio spodołał mi się stanik w Atlanticu. Weszłam raz do sklepu - olali mnie. Wesżłam drugi raz - nei ma rozmiaru, zamówią, będzie jutro. Pojechałam "jutro" - w ogóle nie ma takiej numeracji w tym modelu. Co jest ? NIgdy więcej Atlantic :):) (.............i nie komentować mi tu rozmiarów - dziękuję :):)..............)

5. Mój mąż nosił się (tydzień) z zakupem paltopa z GPSem. Szukał, gmerał - znalazł taki co mu się podobał. Sprzedawca nie posiadał tego modelu, ale miał inny, podobny. Dorzucał do niego kartę 1 MB za free :):) Mąż nie kupił ? Ano nie - dziwak jakiś ? Ani rabat ani obsługa go nie przekonała...

6. Ekskluzywny sklep z drogimi torebkami skórzanymi. Koleżanka kupuje portfel. Drogi portfel. Panna za kontuarem ma problem.Przeszkadzamy jej. Ale portfel jest bardzo ładny :) I bardzo drogi :)
Pytanie : co zrobi koleżanka ?

:):)



Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 06.03.07 o godzinie 21:52
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

"Ani Ani" to kokietyzm lotow podniebnych.

Kolezanka zapyta... o jej rozmiar. Portfela.

A potem i tak nie kupi.

U Pani, Pani Dagmaro zdecydowana "jakosciowka".


Nie bierz osobiscie - stac Cie na to, wiec bardzo na nia stawiasz.
Ale przeciez nie zawsze tak jest.

Nie kupie tego jeepa, bo 150k to akurat w co innego bym wrzucil.
Bym, a nie wrzuce - bo nie mam.

r.

PS. Cholercia - adwokat diabla po rz kolejny. Zawsze mam inne:
http://dziennik.blog.pl/archiwum/index.php?nid=11692827
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

bzzzzzzzzzzzz ........error................koleżanka poprosiła kierowniczkę sklepu i powiedziała jej, że nie kupi tego porfela, bo jej się w tym sklepie nie podoba.
Ten porfel to był dla niej spory wydatek ( na pewno za duży) i nie musi dodatkowo znosić impertynencji :):) Ale ......... kupiła w podobnej cenie w sklepie obok.

Z tą obsługą to jest jak z seksem małżeńskim:
jak jest dobrze to wszyscy mówią "przecież seks nie jest taki ważny!". Ale jak jest kiepsko to robi sie poważny problem .........
Ale znów - nie jest to klucz do sukcesu i nie zastąpi wielu innych czynników.
Np. cała sfera "usage and attitude" ( przepraszam za słownictwo) czy percepcji marki.
Nawet za darmo nie chcę Fiata. Ale za niektóre marki ... zapłace więcej niż warto. Co z tymi problemami ? Czy fakt, że obsługa w Fiacie będzie mnie nosiła na rękach coś zmieni? Że dadzą mi rabat 99 % ? NIE .
A propos "jakościówki" - były czasy - nie tak dawno, że nie stać nie było na wiele. Ale wtedy jakość produktu była o niebo ważniejsza. Kwestia obsługi była na końcu. A cena ? Biedaka nie stać na byle g.... Tak więc - co człowiek to motywacja :)
Przypomnę tylko , że ok. 3 % ludzi nie patrzy na ceny wchodząc do sklepu. Wnioski proszę sobie wyciągnąć samemu :):):)
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

Dagmara D.:Nawet za darmo nie chcę Fiata. Ale za niektóre marki ... zapłace więcej niż warto. Co z tymi problemami ? Czy fakt, że obsługa w Fiacie będzie mnie nosiła na rękach coś zmieni? Że dadzą mi rabat 99 % ? NIE .

U Ciebie nie zmieni (bo masz wyrobione poglądy), ale u kogoś, kto obiektywnie porównuje oferty jednak zmieni. W Peugeocie nie noszą na rękach a samochody porównywalne (dobra, ładniejsze). W Fiacie noszą za te same pieniądze. To może jednak Fiata? :)
Zmiana wizerunku marki to długotrwały proces -- patrz co robił Renault. Zaczęli z tymi gwiazdkami EuroNCAP ładnych parę lat temu, a teraz rzucają rękawicę Volvo. Może trochę na wyrost, ale za parę lat...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

Paweł T.:
Dagmara D.:Nawet za darmo nie chcę Fiata. Ale za niektóre marki ... zapłace więcej niż warto. Co z tymi problemami ? Czy fakt, że obsługa w Fiacie będzie mnie nosiła na rękach coś zmieni? Że dadzą mi rabat 99 % ? NIE .

U Ciebie nie zmieni (bo masz wyrobione poglądy), ale u kogoś, kto obiektywnie porównuje oferty jednak zmieni. W Peugeocie nie noszą na rękach a samochody porównywalne (dobra, ładniejsze). W Fiacie noszą za te same pieniądze. To może jednak Fiata? :)
Zmiana wizerunku marki to długotrwały proces -- patrz co robił Renault. Zaczęli z tymi gwiazdkami EuroNCAP ładnych parę lat temu, a teraz rzucają rękawicę Volvo. Może trochę na wyrost, ale za parę lat...

Temat rzeka..... chcę tylko udowodnić, że nie można ograniczyć się do dwóch czynników : rabat albo dobra obsługa. No way. Gdyby życie było takie proste ....
Temat podejmowania decyzji o zakupie to skomplikowana sprawa...bardzo.


Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 07.03.07 o godzinie 12:35

konto usunięte

Temat: Co cie przekonuje do zakupu?

Paweł T.:Renault. Zaczęli z tymi gwiazdkami EuroNCAP ładnych parę lat temu, a teraz rzucają rękawicę Volvo. Może trochę na wyrost, ale za parę lat...


... jak popracują nad designem (vide Thalia).



Wyślij zaproszenie do