Paweł Żebrowski

Paweł Żebrowski Specjalista ds.
Transferu
Technologii

Temat: Ceny planów/strategii marketingowych

Witam,
Jakie są (średnie) ceny za stworzenie strategii lub planu marketingowego dla firmy konsultingowej?
Badania przeprowadzone przez firmą konsultingową, wytyczne dostarczone.

Pozdrawiam i z góry dziękuję,
Paweł

konto usunięte

Temat: Ceny planów/strategii marketingowych

Mniej więcej tak jak z ceną reklamy...
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Ceny planów/strategii marketingowych

Bardzo trudno mówić tu o "średnich" cenach. Inne strategie i za inne pieniądze wykonuje się np. dla giełdowego giganta a inaczej wygląda to kiedy klientem jest mała, początkująca firma.

Rozpiętość może być więc od kilkunastu do kilkuset tysięcy złotych. Te budżety nie są jednak zbyt często upubliczniane, więc chyba trudno będzie Ci dotrzeć do "średnich" cen.Łukasz Kluj edytował(a) ten post dnia 18.06.08 o godzinie 19:07
Anna Szulwińska

Anna Szulwińska Konsultant i
Specjalista Ds.
Marketingu i PR,
Project & B...

Temat: Ceny planów/strategii marketingowych

Zgadzam sie z Panami. Ja ZAWSZE traktuje marketing, branding, doradztwo, konsultacje, itd. - jako rozwiazania szyte na miarę.

Dlatego nie przepadam za ustalonymi kosztami z góry, bo nie da się
sztywno okreslic cen - ale mniej-więcej spodziewane koszta można i niestety jak wspominają przedmówcy, przedział bywa drastyczny. Zależy chocby od takich elementów jak: sytuacja z jaką mamy do czynienia, co jest do zrobienia, czy termin realizacji ma być ekspresowy, jaka agencja, jaki konsultant, etc.

W agencji mamy mniej-więcej okreslone ceny. Po nakreśleniu potrzeb i sytuacji, zostają zaproponowane odpowiednie rozwiązania lub pakiety rozwiazań i dopiero wówczas, wraz z nimi przewidywane koszta pracy. Ale odpowiedź co do cen jest jak u Przedmówców. Od kilkunastu tysięcy do kilkuset.

Jednak stawki i tak czasem trzeba korygować w zależności od tego co to za firma, jaką sytuację zastaliśmy, ile jest do zrobienia, jaką mamy baze wyjściową, itd.

Podobnie robię prywatnie, jako konsultant i doradca do wynajęcia.

Zależy też od doświadczenia i umiejętności doradców, strategów, agencji. Ja mam 7-letnie doświadczenie doradzcze w pracy dla wielu firm małych i duzych koncernów (zarówno standardowe strategie, jak i systemy wsparcia sprzedaży, programy motywacyjne dla sprzedawców, pracowników wielu dużych firm i koncernów w Polsce).

Plany-strategie marketingowe na potrzeby firmy małej lub średniej to wydatek od minimum kilku do kilkudziecieciu tysięcy zł (netto).
Firmy duże i koncerny, to oczywiście wciąż ta sama wysoka jakość pracy - ale najczęściej więcej dokumentacji, prac analitycznych, dodatkowych materiałów, działań, obszerniejszy i bardziej czasochłonny materiał.
M.in. dlatego ceny zaczynają się tutaj średnio od kilkudziesięciu - do kilkuset tysięcy zł przy złożonych pracach i planach strategicznych, doradztwie kompleksowym, etc.

Mamy to szczescie, że od lat możemy zaoferoewać zarówno wybiórcze prace, konkretne realizacje pojedyncze, jak i kompleksowe usługi doradcze i wdrożeniowe. Dzięki temu czasem Klienci oszczędzają nawet do kilkudziesięciu procent - korzystając z rozwiązań pakietowych, więc z naszą jakością pracy jestesmy porównywani do najlepszych, a cenowo oceniani jako bardzo konkurencyjni.

Różnice cenowe jednak potrafią być bardzo duże, nawet dla pozornie podobnego Klienta, z tej samej branży, z podobnymi potrzebami, itd.

P.S.
Kazdy ma swoją polityke cenową, a ja nie lubię w ciemno podawać cen bo firma - firmie, plan - planowi, a strategia - strategii nierówne.
Jeśli poda Pan więcej szczegółów to na PW moge odpowiedzieć konkretnie, czego mozna sie spodziewać, jaki byłby przewidywany koszt u mnie - oraz ewenualnie jakie rozwiązania bym proponowała.

Pozdrawiam serdecznie.Anna Szulwińska edytował(a) ten post dnia 18.06.08 o godzinie 19:46

Następna dyskusja:

SPECJALISTA OD TWORZENIA ST...




Wyślij zaproszenie do