Temat: Ceny planów/strategii marketingowych
Zgadzam sie z Panami.
Ja ZAWSZE traktuje marketing, branding, doradztwo, konsultacje, itd. - jako rozwiazania szyte na miarę.
Dlatego nie przepadam za ustalonymi kosztami z góry, bo nie da się
sztywno okreslic cen - ale mniej-więcej spodziewane koszta można i niestety jak wspominają przedmówcy,
przedział bywa drastyczny. Zależy chocby od takich elementów jak: sytuacja z jaką mamy do czynienia, co jest do zrobienia, czy termin realizacji ma być ekspresowy, jaka agencja, jaki konsultant, etc.
W agencji mamy mniej-więcej okreslone ceny. Po nakreśleniu potrzeb i sytuacji, zostają zaproponowane odpowiednie rozwiązania lub pakiety rozwiazań i dopiero wówczas, wraz z nimi przewidywane koszta pracy. Ale odpowiedź co do cen jest jak u Przedmówców. Od kilkunastu tysięcy do kilkuset.
Jednak stawki i tak czasem trzeba korygować w zależności od tego co to za firma, jaką sytuację zastaliśmy, ile jest do zrobienia, jaką mamy baze wyjściową, itd.
Podobnie robię prywatnie, jako konsultant i doradca do wynajęcia.
Zależy też od doświadczenia i umiejętności doradców, strategów, agencji. Ja mam 7-letnie doświadczenie doradzcze w pracy dla wielu firm małych i duzych koncernów (zarówno standardowe strategie, jak i systemy wsparcia sprzedaży, programy motywacyjne dla sprzedawców, pracowników wielu dużych firm i koncernów w Polsce).
Plany-strategie marketingowe na potrzeby firmy małej lub średniej to wydatek od minimum kilku do kilkudziecieciu tysięcy zł (netto).
Firmy duże i koncerny, to oczywiście wciąż ta sama wysoka jakość pracy - ale najczęściej więcej dokumentacji, prac analitycznych, dodatkowych materiałów, działań, obszerniejszy i bardziej czasochłonny materiał.
M.in. dlatego ceny zaczynają się tutaj średnio od kilkudziesięciu - do kilkuset tysięcy zł przy złożonych pracach i planach strategicznych, doradztwie kompleksowym, etc.
Mamy to szczescie, że od lat możemy zaoferoewać zarówno wybiórcze prace, konkretne realizacje pojedyncze, jak i kompleksowe usługi doradcze i wdrożeniowe.
Dzięki temu czasem Klienci oszczędzają nawet do kilkudziesięciu procent - korzystając z rozwiązań pakietowych, więc z naszą jakością pracy jestesmy porównywani do najlepszych, a cenowo oceniani jako bardzo konkurencyjni.
Różnice cenowe jednak potrafią być bardzo duże, nawet dla pozornie podobnego Klienta, z tej samej branży, z podobnymi potrzebami, itd.
P.S.
Kazdy ma swoją polityke cenową, a ja nie lubię w ciemno podawać cen bo firma - firmie, plan - planowi, a strategia - strategii nierówne.
Jeśli poda Pan więcej szczegółów
to na PW moge odpowiedzieć konkretnie, czego mozna sie spodziewać, jaki byłby przewidywany koszt u mnie - oraz ewenualnie jakie rozwiązania bym proponowała.
Pozdrawiam serdecznie.
Anna Szulwińska edytował(a) ten post dnia 18.06.08 o godzinie 19:46