Arkadiusz M.

Arkadiusz M. Country Manager -
Mexad Poland

Temat: Ceny i rabaty insertowania w prasie regionalnej

Jakie największe upusty udało się wam uzyskać w przypadku insertowania w prasie lokalnej: warszawa, trójmiasto, wrocław, kraków?

pozdrawiam i zachęcam do dyskusji na temat skuteczności tej formy reklamy

konto usunięte

Temat: Ceny i rabaty insertowania w prasie regionalnej

wiesz co? O ile pamiętam wysokość rabatów w umowie nie powinna zostać upubliczniona. Jaka gaztea chciałby, żeby publicznie pisano, że ktoś (choćby w ramach szerokiej i długoterminowej umowy) płaci 45% ceny cennikowej.

15% (średnia wysokość rabatu agencyjnego) to na stracie no-problem - dalej to już sztuka.
Piotr Łupiński

Piotr Łupiński CEO RocketLuncher

Temat: Ceny i rabaty insertowania w prasie regionalnej

Baaardzo ciekawe pytanie, chętnie bym sam poczytał odpowiedzi :)
Nie oczekuj żadnych konkretów ponad to, co napisał Marcin.
Arkadiusz M.

Arkadiusz M. Country Manager -
Mexad Poland

Temat: Ceny i rabaty insertowania w prasie regionalnej

Także nie liczę aby ktoś z działu sprzedaży w prasie udzielił informacji jakiego rabatu można od nich oczekiwać. Natomiast po tej stronie barykady, czyli osób, które o te rabaty walczą, czemu nie.
W końcu GL to społecznośc służąca do pomocy sobie wzajemnie:)

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Ceny i rabaty insertowania w prasie regionalnej

jak by nie patrzeć, umowa obowiązuje obie strony - sądzisz, że ktoś publicznie zaryzykuje złamanie umowy i późniejsze kampanie będzie opłacał cennikowo?

konto usunięte

Temat: Ceny i rabaty insertowania w prasie regionalnej

Michał S.:
jak by nie patrzeć, umowa obowiązuje obie strony - sądzisz, że ktoś publicznie zaryzykuje złamanie umowy i późniejsze kampanie będzie opłacał cennikowo?

Arku ja właśnie miałem na myśli to co napisał Michał - zamawiającego też obowiązuje tajemnica. Czasami nie musi być zapisana w umowie - dla mnie wystarczy prośba osoby ze strony prasy, która mnie obsługuje, żeby nikt nie poznał rzeczywistej wartości.

co do kwoty rabatu, to postaram się jednak podpowiedzieć ;).

Przede wszystkim zależy to od wielkości pakietu. Jeżeli jest to jednorazowe działanie i to regionalnie to i 15% możesz się nie spodziewać - postaw się w sytuacji gazety - przychodzi ktoś kto raz chce dodać jakąś pierdołę i marudzi, naciąga to naprawdę trudno z nim się pracuje.
Z drugiej strony pewne firmy stają się strategicznymi partnerami dla gazet podpisując umowy z góry na rok gdzie sumy zaczynają się od miliona zł a kończę jeszcze dalej. Taka umowa zmniejsza dla gazety margines ryzyka związany z tym czy ktoś kupi czy nie reklamę, a co za tym idzie pomimo znacznie niższej ceny jest to korzystne dla obydwu stron.

Zastanów się bliżej którego krańca tych skrajnych sytuacji się znajdujesz i poznasz wtedy możliwości uzyskania rabatu.
Arkadiusz M.

Arkadiusz M. Country Manager -
Mexad Poland

Temat: Ceny i rabaty insertowania w prasie regionalnej

Marcin D.:
Michał Szymankiewicz:
jak by nie patrzeć, umowa obowiązuje obie strony - sądzisz, że ktoś publicznie zaryzykuje złamanie umowy i późniejsze kampanie będzie opłacał cennikowo?

Arku ja właśnie miałem na myśli to co napisał Michał - zamawiającego też obowiązuje tajemnica. Czasami nie musi być zapisana w umowie - dla mnie wystarczy prośba osoby ze strony prasy, która mnie obsługuje, żeby nikt nie poznał rzeczywistej wartości.

co do kwoty rabatu, to postaram się jednak podpowiedzieć ;).

Przede wszystkim zależy to od wielkości pakietu. Jeżeli jest to jednorazowe działanie i to regionalnie to i 15% możesz się nie spodziewać - postaw się w sytuacji gazety - przychodzi ktoś kto raz chce dodać jakąś pierdołę i marudzi, naciąga to naprawdę trudno z nim się pracuje.
Z drugiej strony pewne firmy stają się strategicznymi partnerami dla gazet podpisując umowy z góry na rok gdzie sumy zaczynają się od miliona zł a kończę jeszcze dalej. Taka umowa zmniejsza dla gazety margines ryzyka związany z tym czy ktoś kupi czy nie reklamę, a co za tym idzie pomimo znacznie niższej ceny jest to korzystne dla obydwu stron.

Zastanów się bliżej którego krańca tych skrajnych sytuacji się znajdujesz i poznasz wtedy możliwości uzyskania rabatu.


Dziękuję za tą konstruktywną podpowiedź,

pozdrawiam,

Arek
Julian Ciesielski

Julian Ciesielski Rynek obróbki
powierzchni,
lakiernictwo, chemia
przemysło...

Temat: Ceny i rabaty insertowania w prasie regionalnej

Arku,
widzę, że zakończyłeś dyskusję, jednak chciałbym tylko dodać moje spostrzeżenia
insert to nie to samo dla gazety co reklam, właściciel nie musi poświęcać stron w gazecie na reklamę,
nawet przy wysyłaniu gazet do prenumeratorów - to nic gazetę nie kosztuje - zazwyczaj jest kilka rodzajów insertów i nawet jak sie przekroczy dopuszczalna wagę na poczcie i zwiększy to koszty wysyłki, to gazeta mając juz zaledwie jeden rodzaj inseru na nakład, koszty się zwracają.
Insert wg prawa(albo je obchodząc) nie zwiększa ilości reklam wiec nie powoduje konieczności kombinowania dodatkowej ilości tekstu aby uniknąc większego vatu na gazetę
nowy insert dla gazety to czysty zysk, gazety dają też czasem rożne rabaty ze względu na branżę.
WG mnie nawet 50% rabatu za pierwszym razem jest mozliwe do osiagnięcia.
jesli nakład gazety to 20 tyś a cena inseru 1 zł to 10 tys (juz z rabatem)dodatkowe do obrotu markietera będzie łakomym kąskiem, a często się zdarza że brakuje mu do osiagnięcia celu- obrotu,
Dariusz M.

Dariusz M. nie ma rzeczy
niemożliwych -
trzeba się tylko
postarać

Temat: Ceny i rabaty insertowania w prasie regionalnej

A ja powiem tak z częścią osób się zgodzę z częścią niestety nie.
Co do reklam w gazetach regionalnych to w każdej obowiązują inne systemy rabatowania, w niektórych 15% otrzymują tylko stali klienci gdyż ceny są bardzo niskie.
Jeżeli chodzi o insert to nie zgodzę się z Julianem waga jest bardzo ważna w przypadku gdy gazeta jest rozsyłana do prenumeratorów.

Jeżeli kiedy kolwiek będziecie chcieli stworzyc insert w postaci gazetki do wydań regionalnych to mogę polecić cwoję usługi.
Przy nakładzie 200 000 tys egz koszt stworzenia (druk, sklad graf, TEKSTY REDAKCYJNE) insert do tygodnika Wprost w wybranym regionie Polski + rozesłanie do mieszkańców( skrzynek pocztowych) wybranego regionu
mogę zaoferować koszt 0,95zł za sztukę.

Pozdrawiam
Arkadiusz M.

Arkadiusz M. Country Manager -
Mexad Poland

Temat: Ceny i rabaty insertowania w prasie regionalnej

Dziękuję za odpowiedź i propozycję. Jednak na chwilę obecną bardziej interesuje mnie GW
Dariusz M.:
A ja powiem tak z częścią osób się zgodzę z częścią niestety nie.
Co do reklam w gazetach regionalnych to w każdej obowiązują inne systemy rabatowania, w niektórych 15% otrzymują tylko stali klienci gdyż ceny są bardzo niskie.
Jeżeli chodzi o insert to nie zgodzę się z Julianem waga jest bardzo ważna w przypadku gdy gazeta jest rozsyłana do prenumeratorów.

Jeżeli kiedy kolwiek będziecie chcieli stworzyc insert w postaci gazetki do wydań regionalnych to mogę polecić cwoję usługi.
Przy nakładzie 200 000 tys egz koszt stworzenia (druk, sklad graf, TEKSTY REDAKCYJNE) insert do tygodnika Wprost w wybranym regionie Polski + rozesłanie do mieszkańców( skrzynek pocztowych) wybranego regionu
mogę zaoferować koszt 0,95zł za sztukę.

Pozdrawiam
Mariusz Czykier

Mariusz Czykier dziennikarz
sportowy, redaktor,
bloger, specjalista
ds. t...

Temat: Ceny i rabaty insertowania w prasie regionalnej

sorry, ale w życiu nie przeczytałem tylu bzdur w jednej wypowiedzi.

insert do gazety oznacza dla wydawcy mimo wszystko spore koszty (zwłaszcza, jeśli dotyczy dziennika).
po pierwsze nie każdy insert można wrzucić do gazety maszynowo - to zależy od możliwości technicznych drukarni, formatu i rodzaju wrzutki itp. zresztą nawet w przypadku insertowania maszynowego nic nie robi się samo - ktoś musi ulotki nawinąć na maszynę.

częściej jednak insertuje się gazetę ręcznie, co oznacza konieczność zatrudnienia armii ludzi, którzy w ciagu kilku godzin będą w stanie zainsertować kilkudziesięcio, albo kilkuset tysięczny nakład. ani ci ludzie nie robią tego charytatywnie, ani firmy, które tych ludzi zatrudniają z reguły nie prowadzą działalności non profit.

do tego jeszcze temat wagi - istotny nie tylko dla poczty i prenumeratorów, ale również dla spedytorów, przecież kilkaset tysięcy insertów to czasami kilka dodatkowych ton papieru.

i tak dalej. tak więc pieniądze, które wydaje reklamodawca w żadnym wypadku nie zostają w kieszeni wydawcy.

jakie więc rabaty? to zależy od kilkunastu różnych zmiennych. i nie należy się dziwić, że dosyć często mówimy raczej o dopłatach, niż rabatach.

"nic gazetę nie kosztuje"? "czysty zysk"?
wolne żarty :)

Julian C.:
Arku,
widzę, że zakończyłeś dyskusję, jednak chciałbym tylko dodać moje spostrzeżenia
insert to nie to samo dla gazety co reklam, właściciel nie musi poświęcać stron w gazecie na reklamę,
nawet przy wysyłaniu gazet do prenumeratorów - to nic gazetę nie kosztuje - zazwyczaj jest kilka rodzajów insertów i nawet jak sie przekroczy dopuszczalna wagę na poczcie i zwiększy to koszty wysyłki, to gazeta mając juz zaledwie jeden rodzaj inseru na nakład, koszty się zwracają.
Insert wg prawa(albo je obchodząc) nie zwiększa ilości reklam wiec nie powoduje konieczności kombinowania dodatkowej ilości tekstu aby uniknąc większego vatu na gazetę
nowy insert dla gazety to czysty zysk, gazety dają też czasem rożne rabaty ze względu na branżę.
WG mnie nawet 50% rabatu za pierwszym razem jest mozliwe do osiagnięcia.
jesli nakład gazety to 20 tyś a cena inseru 1 zł to 10 tys (juz z rabatem)dodatkowe do obrotu markietera będzie łakomym kąskiem, a często się zdarza że brakuje mu do osiagnięcia celu- obrotu,

konto usunięte

Temat: Ceny i rabaty insertowania w prasie regionalnej

pewien kreatywny dyrektor od marketingu kiedyś zawarł taki deal: sfinansował z budżetu swego działu zakup przez właściciela koncernu wydawniczego swojego produktu z zyskiem 50% w zamian uzyskując roczną reklamę z insertami w prasie specjalistycznej i ogólnopolskiej zrabatowaną o 50%. Tu zarobił 50%, tu zarobił 50%, czyli niby 100% zysku - a wydał milion - i wszyscy byli szczęśliwi, a najbardziej opiekun tego klienta, bo takiej prowizji nie zgarnął nigdy w życiu;-)

Ze względu na dobro śledztwa podobieństwo dyrektora marketingu do autora postu jest najzupełniej przypadkowe;-)Paweł Boguszewski edytował(a) ten post dnia 12.10.07 o godzinie 12:39

Temat: Ceny i rabaty insertowania w prasie regionalnej

rabat na insertowanie ??? nie ma czegoś takiego - nie słyszałem o kimś kto daje rabat na takie dzialania, jesli daje to widać kondycja tytułu nie jest najlepsza a nakład ściemniony - insert w prasie kosztuje od osmiu do dwunastu groszy i koniec.

Następna dyskusja:

Zwyczajowe rabaty na reklam...




Wyślij zaproszenie do