Temat: Budowanie zaufania

Zaufanie w sklepie internetowym jest bardzo ważną sprawą, tym bardziej w niektórych delikatnych branżach, nawiązując do tego mam pewien pomysł i chciałbym go skonfrontować z Waszymi opiniami. Jestem na etapie tworzenia sklepu internetowego, nasza firma posiada kilka wyróżnień branżowych, których nie posiada konkurencja, istniejemy także na rynku wiele lat. Chciałbym umieścić fotki tych wyróżnień na podstronie, i uwydatnić link do niej na stronie głównej. Coś w stylu "Co nas wyróżnia?" bądź "Zaufaj nam!" klik i zdjęcia wyróżnień + trochę informacji.

Zastanawiam się tylko czy taka forma będzie skuteczna. Nie wiem czy "Zaufaj nam!" nie będzie dawało odwrotnego efektu - szukania zaufania nieco na siłę.

Pozdrawiam
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Budowanie zaufania

IMO budowanie zaufania to dialog z Konsumentem, a nie pokazywanie certyfikatów. Tzn. zanim stworzysz taką stronę, warto by po prostu zapytać Twoich odbiorców, czego boją się w związku z robieniem transakcji u Ciebie (czy w internecie w ogóle), a następnie rozwiać te wątpliwości na specjalnej stronie. Certyfikaty itp. są OK ale pod warunkiem, że konsument rzeczywiście wie, co one oznaczają i ma to dla niego wartość.

konto usunięte

Temat: Budowanie zaufania

Masz rację, "Zaufaj nam" nie brzmi za dobrze. Bardziej podoba mi się "Co nas wyróżnia". Ale można też prościej: "Nasze wyróżnienia/nagrody" albo "Docenili nas".

Temat: Budowanie zaufania

Oczywiście nie chcę budować zaufania bazując na certyfikatach, a raczej w ten sposób wspomóc ten proces. Mam nadzieje, że zaufanie uda się zbudować poprzez jakość usług i zadowolenie klientów :)

Czy wyróżnienia będą posiadały wartość dla konsumenta ciężko mi ocenić. To, że zostaliśmy docenieni na rynku lokalnym i niejako krajowym wydaje się niemożliwe do przeniesienia na rynek internetowy. Jednak po cichu liczę, że dla konsumenta będzie to chociaż mały znak, że jesteśmy OK.

"Co nas wyróżnia" wydaję mi się chyba najlepszym rozwiązaniem na tą chwilę, jednak moje przeczucia co do "Zaufaj nam" potwierdziły się :)

pozdrawiam
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Budowanie zaufania

Chyba nie w kraju , gdzie latało UFO i nadawało : ufojcie nam, ufojcie ...

Temat: Budowanie zaufania

takie papierki nic nie dają:(

konto usunięte

Temat: Budowanie zaufania

Szczerze powiedziawszy w 'delikatnych' branżach "Zaufaj nam" brzmi dość podejrzanie. Generalnie zaufanie to kwestia praktyki ze sklepem/czymkolwiek, nie przekonywania.
Chyba że to jednak medyczna branża :)

Certyfikaty itp są w porządku. Prawie nikt w nie nie klika, ale złapane kontem oka na stronce myślę że zawsze dobrze robią. Jedyny warunek jest taki że mają dobrze wyglądać, znać miejsce w szeregu i dlatego od zdjęć bywają znacznie lepsze logotypy, np w monochromie, na dużej stopce strony, coś w tym guście.

Kiedyś znalazłem stronę sklepu 'kobiecego', przy którego linku w stylu 'zaufanie' leżał śliczny, ciepły kot. W takiej fabułce się znalazł. Chociaż nie pamiętam nawet czy kliknąłem. Sklepu też nie pamiętam :)Patryk Lecki edytował(a) ten post dnia 06.05.09 o godzinie 00:58

konto usunięte

Temat: Budowanie zaufania

Marta Chorzempa:
Masz rację, "Zaufaj nam" nie brzmi za dobrze. Bardziej podoba mi się "Co nas wyróżnia". Ale można też prościej: "Nasze wyróżnienia/nagrody" albo "Docenili nas".

Ja bym postawiła na "Zaufali nam" albo "Zdobyte wyróżnienia"

Nie zmieni to jednak faktu, że to samo zaufanie, a nie hasło jest najważniejsze.Katarzyna W. edytował(a) ten post dnia 05.05.09 o godzinie 23:24
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Budowanie zaufania

Dagmara D.:
Chyba nie w kraju , gdzie latało UFO i nadawało : ufojcie nam, ufojcie ...

Olaboga! :D
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Budowanie zaufania

KRZYSZTOF B.:
takie papierki nic nie dają:(

Mądrze wykorzystane dają. Certyfikaty, rekomendacje i inne dokumenty potwierdzające jakość, albo świadczące o zadowoleniu poprzednich klientów itp. wpływają na decyzje podejmowane przez potencjalnych klientów.

edit: nie tylko klientów, zasada jest uniwersalna.Dominik Szewior edytował(a) ten post dnia 06.05.09 o godzinie 00:50
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Budowanie zaufania

Katarzyna W.:
Nie zmieni to jednak faktu, że to samo zaufanie, a nie hasło jest najważniejsze.

Jakoś jednak trzeba dotrzeć do gościa z komunikatem, który to zaufanie wzbudzi. Kwestia teraz jak taki komunikat powinien być skonstruowany.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Budowanie zaufania

Jeśli widzę kogoś po raz pierwszy i od razu taki czowiek mi deklaruje,że mogę mu ufać, że mnie nie oszuka, że jest uczciwy ---- zaczynam się zastanawiać dlaczego tak dużo mówi na ten temat.

Mówić to sobie można. Zaufanie się buduje na punckie styku z marką. Albo działa albo nie. Albo mam dostawę w 48 albo nie. Albo towar jest dobrej jakości i w całości - albo nie. Albo dostałam cenę ze strony - albo nie. To są proste rzeczy.
Nie słowa.
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Budowanie zaufania

No dobra, ale jeśli jest sytuacja, w której np. siedzę przed kompem i obczajam różne potencjalne firmy, to jednak w pewnym momencie to co same o sobie napiszą jakoś na mnie wpływa. Zakładam, że np. wykorzystałem inne opcje wybadania firmy i sprawdzenia jej rzetelności.
Nie bagatelizowałbym tego, ale też nie wyolbrzymiał.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Budowanie zaufania

Dominik Szewior:
No dobra, ale jeśli jest sytuacja, w której np. siedzę przed kompem i obczajam różne potencjalne firmy, to jednak w pewnym momencie to co same o sobie napiszą jakoś na mnie wpływa. Zakładam, że np. wykorzystałem inne opcje wybadania firmy i sprawdzenia jej rzetelności.
Nie bagatelizowałbym tego, ale też nie wyolbrzymiał.
Ja szukam rekomendacji. Zawsze coś sie znajdzie.
Dawid S.

Dawid S. Producent
konstrukcji
reklamowych

Temat: Budowanie zaufania

Referencje. Imho, podstawa :-)
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Budowanie zaufania

Dagmara D.:
Dominik Szewior:
No dobra, ale jeśli jest sytuacja, w której np. siedzę przed kompem i obczajam różne potencjalne firmy, to jednak w pewnym momencie to co same o sobie napiszą jakoś na mnie wpływa. Zakładam, że np. wykorzystałem inne opcje wybadania firmy i sprawdzenia jej rzetelności.
Nie bagatelizowałbym tego, ale też nie wyolbrzymiał.
Ja szukam rekomendacji. Zawsze coś sie znajdzie.

Skoro firma Grzegorza istnieje na rynku kilka lat, to pewnie dorobiła się już jakiś rekomendacji, referencji od zadowolonych klientów, zatem można ich użyć do budowania pozytywnego wizerunku u przyszłych klientów.
Fakt, że w większym stopniu będziemy polegać na rekomendacjach np. znajomych, czy partnerów biznesowych, niż na suchej informacji na stronie firmy... :)

Następna dyskusja:

budowanie wizerunku marki l...




Wyślij zaproszenie do