Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

moim zdaniem jest kilka wyróżników na których oparte jest budowanie marki luksusowej
1. praca ręczna i perfekcyjna kontrola
2. unikatowość wraz z ograniczoną ilością
3. niedostepność cenowa
4. czekanie w kolejce /np. na nowego Bentleya/ dodaje waloru
5. drogie i małodostepne surowce w zestawieniu z kosmiczną technologią
Paweł Tomasz Odor

Paweł Tomasz Odor Technology
spokeperson,
Marketing Manager,
Kroll Ontrack

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Witajcie,

Marka luksusowa ma wzbudać pożądanie, pozwolić na utożsamienie się z kastą. Większość produktów, które do tej pory były tutaj przykładami są produktami masowymi - pozującymi na luksusowe.

Andrzej całkiem dobrze oddał wyróżniki ja bym dodał jeszcze to, że wiele firm sprawdza czy Klient jest godzien posługiwania się ich produktami. Apple i iPod to masówka, z branży high tech niech przykładem będą telefony Vertu, luksusowe laptopy Tulipa.

Jak dotrzeć do tej grupy? Tutaj najpier pokusiłbym się o dokładne zbadanie swojej grupy docelowej - to pozwoli Ci zobaczyć jakich marek oni używają. Z dużym prawdopodbieństwem będą to marki na codzień bardzo rzadko nam znane., lub wręcz nie znane. następnie po analizie swojej grupy zobacz w jaki sposób się komunikują między sobą, jakich środków komunikacji używają i pamiętaj to nie jest produkt masowy, unikaj więc narzędzi do masowego marketingu.

Rzeczywiście na głos grupa luksusowa nic nie poleca - wystarczy, że używa i widzą to pozostali członkowie kasty. Zwykły śmiertlenik może nie mieć nawet pojęcia co to jest
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Masz rację Pawle że większość przywolanych marek, poza Mybachem, to jeszcze nie ten pułap. I tak jak podałeś marki naprawdę luksusowe rzadko bywają ogólnie znane.
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

a najbardziej znana na metkach nawet nie uzywa swojej nazwy, tylko ulice i numer podają

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Piotr M.:a najbardziej znana na metkach nawet nie uzywa swojej nazwy, tylko ulice i numer podają


Downing Street 10?
:-)))))))))
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Blisko, też w Londynie i też street

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Krzysztof B.:Szukam w pamięci luksusowych marek, które zdecydowały się podeprzeć znanymi ludzmi i nie znajduję. Czy może ktoś podrzucić przykład luksusowej marki w mariażu ze znaną twarzą?

Ale ad rem.
Luksus jest niezależny od chwilowych celebrities, chwilowych gwiazdek i gwiazdeczek. One przemijają wraz z przebrzmiałym przebojem czy serialem, a luksus pozostaje.
Luksus jest nieczuły na mody czy trendy, luksus po prostu sobie jest poza oficjalnym obiegiem, ale paradoksalnie w głównym jego nurcie jest obecny poprzez nawiązania i konotacje.
Luksus to dostojny sznyt nieczuły na nowatorskie gadżety które po chwili dłuższej lub krótszej mijają. Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 09.10.06 o godzinie 19:35


no tak jeszcze nie do końca się zgodzię...
oczywiście można się kłócić co jest luksusem a co nie....

ale przykłady np..
Tag Heuer ma troszkę "ambasadorów"
Tiger Woods
Brad Pitt

jedną ze świętych zasad luksusu jest to, że lepiej czegoś powiedzieć za mało niż za dużo...
lepiej się gdzieś nie pokazać niż by w każdej "luksusowej prasie"

Luksus lubi kluby, ekspertów, niesamowite historie, i niezbyt rozbudowane sieci dystrybucji - lepiej mniej niż więcej...

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Andrzej-Ludwik W.:moim zdaniem jest kilka wyróżników na których oparte jest budowanie marki luksusowej
1. praca ręczna i perfekcyjna kontrola
2. unikatowość wraz z ograniczoną ilością
3. niedostepność cenowa
4. czekanie w kolejce /np. na nowego Bentleya/ dodaje waloru
5. drogie i małodostepne surowce w zestawieniu z kosmiczną technologią


Dodałabym tylko jeszcze do tego legendę....
mgiełkę tajemnicy...
i sukces gwarantowany ;)

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Aneta G.:
Tag Heuer ma troszkę "ambasadorów"
Tiger Woods
Brad Pitt


Wybacz Aneto ;-) ale:
Tag Heueer jest dość drogi, ale do kupienia niemal od ręki. Nowego Bentleya od reki nie kupisz.
Tiger Woods jest tylko sportowcem. I przeminie jak wszyscy. Przed Tigerem był MJ. A jeszcze wczesniej był Dr J.
Brad Pitt może robić wrażenie na paniach, ale IMHO nie jest ani luskusem ani jego synonimem. Ot kolejny bogaty gwiazdor.



Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 21.10.06 o godzinie 00:04

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Oczywiście - luksus jest pojęciem bardzo relatywnym...
Tag Heuera ciężko porównywać z Bentleyem
Ale też i ciężko porównywać z Chanel No 5

te marki mają zupełnie inny charakter.
i nie ukrywajmy zupełnie inny proces produkcyjny ;)
Bentley nawiązuje do zupełnie innej legendy
nie jest też dziwne, że Tag Heuer wybiera za swoich ambasadorów sportowców lub ludzi uwielbiających adrenalinę...
w przeciwieństwie do Bentleya oczywiście.
W zasadzie w tym momencie można powiedzieć, że Bentleya może mieć każdy - kwestia jedynie ceny ;)
podobnie jak Tag Heyera.
Musielibyśmy ten temat wtedy zawęzić do edycji takich jak Ferrari Enzo itd...
ale za chwlile możemy mieć inny problem - możemy powiedzieć, że Ferrari nie jest już produktem luksusowym, gdyż każde "bananowe dziecko" może sobie naprzeciw marketu zakupić laptopa markowanego Ferrari....

Tak czy owak temat wdzięczny i nieoczywisty...


A propo's kupienia nowego Bentleya od ręki ... - masz 100% pewności w tym względzie?


A np takiego Solarisa (autobus) nowego od ręki nie kupisz ;)






Aneta Gienibor edytował(a) ten post dnia 21.10.06 o godzinie 01:11
Arvind Juneja

Arvind Juneja Współtwórca @
Fangol.pl | Blogger
@ Fitback.pl

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Tak jak Aneta napisała, wszystko jest kwestią ceny a luksusem jest kiedy nas na coś stać.

Myśle że znaczenie pojęcia "luksus" jest zależne od naszego stanu majątkowo i statusu społecznego. Dla mnie luksusem jest MiniCooper czy moje wyśnione Porsche ( w polsce ofcourse, bo w AU czy UK to nic specjalnego ).

Luksus to cos co sprawia ze czujemy się wyjątkowo. Limitowane edycje, specjalne zamówienia, aura tajemniczości, powiązania wśród celebrities (nie koniecznie) itp.

Co do tego laptopa Ferrari to i tak jeden z droższych :) a teraz do tego jest już "passe" bo został wydany kolejny znaczony jako.. Lamborghini :) ale czy to sprawia że Maserati/Diablo nie są luksusowymi autami ?


Arvind Juneja edytował(a) ten post dnia 21.10.06 o godzinie 13:45

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

;) racja ;) pomylil mi sie Assus z Acerem ;)
swoją drogą połączenie Acera z Ferrari to dość oryginalny pomysł...
;)

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Ja moze sie powtorze, ale chetnie to zrobie wypowiadajac swoje zdanie na ten przyjemny temat. Uwazam, ze kazden segment ma swoje luksusowe marki. W samej Polsce jest bardzo wiele osob, ktore moga sobie kupic Bentleya, ale na palcach jednej reki mozna policzyc osoby ktore moga sobie sprawic Leoparda, samochod naszej rodzimej produkcji z kapitalem szwedzkim (http://leopard.se). Tak samo jest z wieloma rzeczami. Wyznacznikiem jest niewatpliwie nie tyle co cena, a co niedostepnosc (limitowane serie, niskonakladowa produkcja), wykonanie z wysokiej klasy materialow, surowcow... wykonanie reczne, co podklesla doskonalosc i wiele wiele innych. Co do kawy to podam przyklad Blue Mountain, drugiej najdrozszej kawy swiata, uprawiana jest na Jamajce, filizanka kawy w Londynie kosztuje 20 funtow, a 800 zl kilogram w sklepach Alma, naszego rodzimego biznesmena. Dla nas jest kawa luksusowa, a dla mieszkanca Jamajki? Nawet by mu to do glowy nie przyszlo. W modzie luksusowe napewno jest haute couture, a nie pret-a-porter. Generalnie uwazam, ze klasyfikacja zalezy od jak ktos tutaj wczesniej madrze zauwazyl konkretnej grupy osob. Moim zdaniem Celebrities napedza wiele dobr luksusowych, zamiast reklam, lepiej jest umiescic taki przedmiot przy gwiazdach aby razem z nimi blyszal w mediach :) Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

;) swoją drogą to niesamowite ;)
nie wiedziałam, że coś takiego można kupić w Polsce ;)
genialne ;D
a Bentleya? Z całym szacunkiem do marki oczywiście ;)
i cały czas uważam, że jest baaaardzo luksusowa
proszę bardzo:
http://www.autoswiat-polska.pl/szukaj.php?m=szukaj
;D

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Co w tym niesamowitego?
Przecież nie jesteśmy odludną wyspą na oceanie.

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

W ten sposób chciałam tylko wyrazić podziw dla ludzi, którzy tworzą coś z pasją ;)
tak naiwnie i dziewczęco ;D
Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłam spontanicznością ;)

Mam na mysli oczywiście http://leopard.se
Dzięki Bartek za stronkę ;)


Aneta Gienibor edytował(a) ten post dnia 05.11.06 o godzinie 22:37

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Moim zdaniem ostatecznie istnieją tylko 2 desygnaty luksusowości marek: unikalność i indywidualizm. Bez tych cech o luksusie nie może być mowy, natomiast wszystkie inne (a w największym stopniu cena) to tylko pochodne.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Myślę że to ciut za malo by mówić o luksusie. Buty, lub garnitur ,szyte "na miarę" spełnić mogą obie te cechy, i wcale nie być dobrami luksusowwymi.

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Panie Andrzeju, po trosze ma Pan rację. Po trosze. Oczywiście choć unikalność i indywidualizm to conditio sine qua non powstania luksusowej marki, to jednak nie tworzą jej automatycznie. To warunki konieczne, ale nie wystarczające.

Można także dyskutować nad rozumieniem pojęć unikalność i indywidualizm. Czy fakt, że "zwykły" krawiec szyje garnitur na miarę oznacza, że tworzy on coś unikalnego? Chyba nie jest to jednoznaczne. Równie dobrze spod jego igły może wyjść produkt nie wyróżniający się niczym szczególnym od milionów innych garniturów. Jeśli jednak ów krawiec jest artystą swego rzemiosła, to prawdopodobnie stworzy coś więcej - wyniesie prozaiczną czynność szycia garnituru na wyżyny kunsztu. A jeśli przy tym będzie potrafił odcisnąć na nim (garniturze) swe indywidualne piętno, to powstanie produkt luksusowy - przynajmniej potencjalnie. Ów krawiec będzie dysponował tym, co niezbędne by stworzyć tożsamość luksusowej marki, a jeśli uda mu się przekuć ja także na wizerunek, to z pewnością odniesie sukces.

Wyraźnie widać, że znaczenie unikalności i indywidualizmu jako znamion luksusu doskonale rozumieją firmy oferujące dobra luksusowe. Co jest istotą Maybacha? Jego osiągi? Ukryta w nim technika? Wygoda i jakość materiałów? Technologia jego produkcji? A może raczej absolutne zindywidualizowanie podejście do klienta i posunięte niemal do granic absurdu zaspokajanie jego wszelkich zachcianek (zresztą nie tylko dotyczących samochodu)?

Rzecz jasna są różne poziomy luksusu. Maybach to już okolice szczytu piramidy. Właśnie dlatego jego unikalność i indywidualizm muszą być tak mocno rozwinięte. Tylko to pozwala mu zajmować tę niezwykle prestiżową pozycję. Odarty z tych cech stałby się "tylko" jeszcze jednym doskonałym samochodem. Dowodem na to może być Volkswagen i jego Phaeton. Mimo, że stworzyli świetny samochód (pod wieloma względami nowatorski i przewyższający konkurencję), to jednak stał się on wielką rynkową porażką. Zbyt niewielu ludzi dało się przekonać do unikalności i indywidualizmu "limuzyny dla ludu".


Arkadiusz Sówka edytował(a) ten post dnia 15.11.06 o godzinie 08:53
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Ależ zgoda, co do tego co opisane. Niemniej wychodzi, jednak, iż sama unikalność i indywidualizm nie starcza (vide VW). Musi być jeszcze to coś . Tak jak nie wystarczą obie te cechy u krawca, by zaczął być postrzegany jako luksusowy.



Wyślij zaproszenie do