Marta Dec

Marta Dec fanatyczka CSR i
entuzjastka PR

Temat: budowanie marki w internecie

Zastanawia mnie jak według Was wygląda budowanie marki lub jej odświeżanie w Internecie...Co jest podstawą i na czym bazować?

Według mnie każda firma w dzisiejszych (chociaż i wcześniejszych) czasach marzy by jej brand był widoczny i znany dla jak najszerszego grona odbiorców. Ale jak to zrobić? To kluczowe pytanie, na które można by pisać poematy i zapewne nikt by nie doszedł do satysfakcjonującej odpowiedzi, ale to nie o to chodzi. Bo nie ma jednej drugi, którą należy podążać… trzeba być w swoich działaniach kreatywnym. Ale może warto zacząć właśnie od stworzenia społeczności, która byłaby ich podwaliną?

Co wy na to? Czy pierwszym krokiem do budowania marki jest właśnie społeczność, czyli dobrze stargetowana grupa docelowa? Czy dzisiejszy trend jakim są portale społecznościowe, gdzie można zakładać własne konta firmowe (jak na GoldenLinie) czy jak od niedawna tworzyć Klany Produktowe na Fotce.pl i wypowiadać się na nich, zapraszać potencjalnych klientów (internetowych znajomych) do siebie, to najlepszy sposób, aby stworzyć lojalną społeczność marki? Lub, jakie też widzicie inne rozwiązania i propozycje? Czekam na konkrety…Marta Dec edytował(a) ten post dnia 29.10.09 o godzinie 13:02
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: budowanie marki w internecie

Społeczności są przereklamowane. To znaczy to jest takie słowo-wytrych – każdy chce mieć społeczność. Ale czy ja (Klient) chcę być członkiem tylu społeczności? Nie obchodzi mnie społeczność mojego ketchupu czy butów, które noszę.

IMO budowanie marki w internecie zaczyna się od zbudowania reputacji. Zdanie wyżej napisałem, że nie obchodzi mnie społeczność ketchupu. Jednak gdyby „emanacja sieciowa” tego ketchupu karmiła mnie (nomen omen) ciekawymi informacjami, chętnie słuchałbym tego, co ma do powiedzenia. Podstawą zatem jest zainteresowanie – na to zainteresowanie brand musi zasłużyć. Zwłaszcza w internecie, gdzie nie jestem uwiązany do żadnego miejsca w Sieci, a ilość stron konkurujących o moją (ograniczoną w sumie) uwagę jest olbrzymia.

konto usunięte

Temat: budowanie marki w internecie

Marta Dec:
Według mnie każda firma w dzisiejszych (chociaż i wcześniejszych) czasach marzy by jej brand był widoczny i znany dla jak najszerszego grona odbiorców.

Postawię pytanie, czy aby najważniejsze jest dotarcie do "jak najszerszego grona odbiorców"?
Poruszając się w kategoriach marzeń, wymarzoną sytuacją jest dotarcie do Magdaleny Skórki, a nie do Jana Kowalskiego. To kim jesteś, w sensie marki - produktu, determinuje sposób obranej strategii. Jeżeli masz "wszystko po 4zł", niech dowie się o tym cały świat. Jeżeli sprzedajesz czarne perły, znaj swojego klienta po imieniu.
Czy pierwszym krokiem do budowania marki jest właśnie społeczność, czyli dobrze stargetowana grupa docelowa?

Pierwszym krokiem jest świadomość (właśnie poczułem się jak Pulo Coelho) należy zdawać sobie sprawę z tego, jakie wartości przedstawiasz i co chcesz komunikować swoim brandem.

konto usunięte

Temat: budowanie marki w internecie

Marta Dec:
Czy pierwszym krokiem do budowania marki jest właśnie społeczność, czyli dobrze stargetowana grupa docelowa? Czy dzisiejszy trend jakim są portale społecznościowe, gdzie można zakładać własne konta firmowe (jak na GoldenLinie) czy jak od niedawna tworzyć Klany Produktowe na Fotce.pl i wypowiadać się na nich, zapraszać potencjalnych klientów (internetowych znajomych) do siebie, to najlepszy sposób, aby stworzyć lojalną społeczność marki? Lub, jakie też widzicie inne rozwiązania i propozycje? Czekam na konkrety…

IMO pierwszym krokiem jest strategia, czyli długoterminowy plan wyznaczający cele oraz sposoby ich osiągnięcia. Dopiero potem możemy wybierać narzędzia/kanały komunikacji i budować plany taktyczne.

Portale społecznościowe, czy szerzej: media społecznościowe, to tylko jeden z dostępnych kanałów. Pozostałe, np. SEM czyli marketing w wyszukiwarkach, emailing, reklama graficzna wcale nie straciły na znaczeniu.
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: budowanie marki w internecie

Paweł Tkaczyk:
Społeczności są przereklamowane. To znaczy to jest takie słowo-wytrych – każdy chce mieć społeczność. Ale czy ja (Klient) chcę być członkiem tylu społeczności? Nie obchodzi mnie społeczność mojego ketchupu czy butów, które noszę.

IMO budowanie marki w internecie zaczyna się od zbudowania reputacji. Zdanie wyżej napisałem, że nie obchodzi mnie społeczność ketchupu. Jednak gdyby „emanacja sieciowa” tego ketchupu karmiła mnie (nomen omen) ciekawymi informacjami, chętnie słuchałbym tego, co ma do powiedzenia. Podstawą zatem jest zainteresowanie – na to zainteresowanie brand musi zasłużyć. Zwłaszcza w internecie, gdzie nie jestem uwiązany do żadnego miejsca w Sieci, a ilość stron konkurujących o moją (ograniczoną w sumie) uwagę jest olbrzymia.

Zgadzam się, są zdecydowanie przereklamowane. Ja też nie mam ochoty dopisywac się do kolejnej społeczności szybkozbywalnego produktu. Też mnie to nie obchodzi. Wszystkie portale społecznościowe są mniej lub bardziej podobne i niestety nudne z punktu widzenia TG o ile nie oferują indywidualnych korzysci. Moim zdaniem w budowaniu marki trzeba sporo uwagi poświęcac indywidualizmowi, mało kto chce byc traktowany jako kolejny rekord w bazie mailingowej

konto usunięte

Temat: budowanie marki w internecie

Mirek Połyniak:

IMO pierwszym krokiem jest strategia, czyli długoterminowy plan wyznaczający cele oraz sposoby ich osiągnięcia. Dopiero potem możemy wybierać narzędzia/kanały komunikacji i budować plany taktyczne.
Święte słowa!
Nikt przy kolacji nie rozmawia o marce piwa albo butów... no chyba, że tacy jak my tutaj.
Społeczność nie jest dla wszystkich marek dobra, bo nie prowadzi (przynajmniej ta masowa) do precyzyjnego targetowania.
Nie jest prawdą, że ilość przechodzi w jakość. Są marki, które mają wąskie, ściśle określone grono użytkowników. One powinny docierać nie jak najszerzej, ale jak najdokładniej.

konto usunięte

Temat: budowanie marki w internecie

Nie wiem dokladnie jak to jest obecnie w Polsce, ale w UK niemal kazda marka chce stosowac internetowy marketing wirusowy. Jestem jednym z najzagorzalszych fanow tego sposobu promocji, ale wymieklem, gdy moj szef zaczal mnie pytac, czy powinien skupic sie na Facebooku, czy `Twitterze reklamujac tandetne zegarki.

Wszyscy na hura chca buzzu, a potem wielkie oczeta, ze nikt sie nie zapisuje do grupy na Fcbku, tak jakby caly swiat czekal, az jego ulubiony (wspomniany) ketchup przesle mu krecony telefonem komorkowym filmik o gnieceniu pomidorow.

Odnosze wrazenie, ze klienci i niektorzy marketerzy mysla, ze czlowiek korzystajacy z Internetu zamienia sie w tabula rasa i mozna mu wcisnac kazda ciemnote, a on radosnie zacznie sie nia chwalic swoim znajomym. Wciaz chyba niestety panuje przekonanie, ze skoro Internet jest dla wszystkich, to kazdy moze uprawiac skuteczny marketing internetowy. Komunikowanie marki to zlozony proces, na ktory sklada sie mnostwo kanalow, tresci, zrodel i targetow (online i offline) i jak juz ktos wspomnial wczesniej nalezy to robic na wielu plaszczyznach, realizujac zaplanowana wczesniej strategie. Ograniczysz sie tylko do Internetu? Przegrasz. Ludzie musza miec powody, zeby zainteresowac sie Twoja tam obecnoscia. Inaczej bedziesz kolejnym zignorowanym bannerem, postem, czy avatarem.
Agnieszka Górecka

Agnieszka Górecka finanse, sprzedaż,
PR

Temat: budowanie marki w internecie

Marketerzy karmią swoje nadzieje również wynikami badań, które utwierdzają ich w słuszności podejmowanych działań.

Przykład poniżej - jeżeli spotykamy się z wybraną marką na serwisie społecznościowym to jesteśmy bardziej skłonni klikać na linki sponsorowane lub nawet organiczne wyniki wyszukiwania.

http://www.magazynyinternetowe.pl/aktualnosc/6296,wysz...

Czy nam konsumentom to się podoba to jest już zupełnie inna sprawa. Firmy niestety często nie potrafią mówić o niczym innym niż o sobie samych. Mimo pozornego otwarcia na konsumenta/odbiorcę/internautę tak naprawdę chodzi o sprzedaż i dziwią mnie w tym momencie głosy oburzenia.

Temat: budowanie marki w internecie

Przy wprowadzaniu nowego produkty czy warto inwestować waszym zdaniem inwestować w uszlachetnione etykiety samoprzylepne

Następna dyskusja:

budowanie wizerunku marki l...




Wyślij zaproszenie do