konto usunięte

Temat: branding emocjonalny

Chyba uderzyłeś mi w ambicję, choć nie znam dokładnie przyczyny...

busuu.com do konca dnia...Nie ma zmiłuj.

Dariusz G.:
Iga Ł.:
Ależ niesympatyczni jesteście tutaj - czy to efekt - student vs nadęci praktycy? ;-)

Ja myślę że tu nie chodzi o niesympatyczność, nadętość i praktykę, tylko o czystą psychologię.

Jak przychodzi ktoś kogo znamy (chociażby z wypowiedzi, aktywności na grupie, proflu, zdjęcia, etc.) i mówi "mam taki, a taki problem, sprawdziłem co się da i nic, pomóżcie", to reakcja jest zupełnie inna, niż gdy przychodzi ktoś nieznany, uderza w rozpacz i wyciąga rękę po "daj".

A jeszcze do tego dodaj sobie wszechobecne próby "sourcowania" za free. Wujek google jest naprawdę pomocny i można niesamowite rzeczy dzięki niemu znaleźć. Można pójść do czytelni, biblioteki, można w końcu swojego wykładowcy zapytać - w końcu po to jest. A na końcu dopiero lecieć na forum i krzyczeć o pomoc.

Nie wiem jak innych, ale mnie osobiście chodzenie na łatwiznę drażni. Dodatkowo efekty chodzenia na łatwiznę da się wszędzie zaoobserowować. Przchodzi człowiek na rozmowę o pracę i ani me ani be, bo wszystko za niego inni zawsze robili.

Nie wspomnę już o tym, że niewyobrażalne dla mnie jest, że ktoś chce się specjalizować w jakiejś dziedzinie nauk ekonomicznych, czy technicznych i nie zna języka - to jaką ta osoba wiedzę będzie przyswajać? Sprzed roku, 2, 5 lat w miarę pokazywania się przekładów? Jak będzie śledzić trendy i nowinki? Czy może translate.google i jakoś to będzie? Oczywiście, pewnie się da. Ale poważne to nie jest.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: branding emocjonalny

books.google - jak ktoś jeszcze nie podpowiedział.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: branding emocjonalny

Iga Ł.:
Ależ niesympatyczni jesteście tutaj - czy to efekt - student vs nadęci praktycy? ;-)
ALe o co chodzi ? Czy nie ma wskazówek ? Jacy nadęci ? Iga, jakoś więcej nie pomogłaś.
Jakaś jesteś nadęta - weź wydrukuj i zawieź koledze, bo samo wklejenie linków to nadęcie ...
Artur Kuza

Artur Kuza Rzeczy niemożliwe
załatwiam od ręki,
cuda zajmują trochę
...

Temat: branding emocjonalny

aż mi głupio, ze ten temat poszedł w ten kierunek.
prosiłem o to czy ktoś wie, gdzie można zdobyć wyniki badań, a nie informacje o brandingu emocjonalnym (co to jest i przykłady to już dawno znalazłem, także na stronach pisanych po polsku). nikogo nie prosiłem o napisanie za mnie pracy czy w inny sposób podanie mi czegoś na tacy. tylko wskazanie gdzie mógłbym szukać rozwiązania.

Nawet Pentor czasem robi badania statystyczne. Kiedyś natrafiłem na badania czy klientom podobała się jakaś kampania (przynajmniej jako źródło podali właśnie TNS Pentor). Wtedy chyba chodziło o telewizję N, ale głowy nie dam.
Mariusz L.

Mariusz L. Doświadczony Manager
ds. Sprzedaży,
Markeitngu i Rozwoju
...

Temat: branding emocjonalny

Oj, tam, oj tam... Miało być emocjonalnie i jak się wczytałem w temat to jest :-)

Polecam Ci dwie pozycje: Dan Hill "Emocjonomika" i "Freakonomię - świat od podszewki"

A co do samych badań to idź do profesora i zapytaj do czego tak naprawdę marketerzy ich potrzebują...

Powodzenia
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: branding emocjonalny

Artur Kuza:
aż mi głupio, ze ten temat poszedł w ten kierunek.
prosiłem o to czy ktoś wie, gdzie można zdobyć wyniki badań, a nie informacje o brandingu emocjonalnym (co to jest i przykłady to już dawno znalazłem, także na stronach pisanych po polsku). nikogo nie prosiłem o napisanie za mnie pracy czy w inny sposób podanie mi czegoś na tacy. tylko wskazanie gdzie mógłbym szukać rozwiązania.

Nawet Pentor czasem robi badania statystyczne. Kiedyś natrafiłem na badania czy klientom podobała się jakaś kampania (przynajmniej jako źródło podali właśnie TNS Pentor). Wtedy chyba chodziło o telewizję N, ale głowy nie dam.

Nie istnieje univers marketingu, więc nie można z niego "wyciągnąć" tylko marketingu emocji.
A badania w Polsce robi wiele firm (warto zajrzeć na stronę OFBOR i zobaczyć ile ich jest). Ja "robię badania statystyczne" od 20 lat i wierz mi - nie znajdziesz takich statystyk - ale chcesz - szukaj :):) Dlaczego ? Wyjaśniłam w pierwszym zdaniu . Nie da się wyciągnąć procentów z niewiadomej.

konto usunięte

Temat: branding emocjonalny

Dagmara D.:

Nie istnieje univers marketingu, więc nie można z niego "wyciągnąć" tylko marketingu emocji.
A badania w Polsce robi wiele firm (warto zajrzeć na stronę OFBOR i zobaczyć ile ich jest). Ja "robię badania statystyczne" od 20 lat i wierz mi - nie znajdziesz takich statystyk - ale chcesz - szukaj :):) Dlaczego ? Wyjaśniłam w pierwszym zdaniu . Nie da się wyciągnąć procentów z niewiadomej.

E no przesadzasz :P. Bierzemy dwie firmy produkujące dajmy na to śledzie w tomacie. Zadajemy pytanie np. "Czy używacie na opakowaniu motywów nostalgicznych?" Otrzymujemy dwie odpowiedzi TAK i NIE. Jakie wnioski? 50% firm używa brandingu emocjonalnego! ;)
Jak ktoś bardzo chce wyciągnąć % z niewiadomej to wyciągnie na przekór czasom i ludziom wbrew. Mnie tylko zastanawia czego na tych uczelniach uczą...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: branding emocjonalny

Hahaha :) No tak, przepraszam, papier zniesie wszystko :)
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: branding emocjonalny

Mnie, na wydziale ekonomii i zarządzania, na zajęciach z psychologii biznesu uczono jak projektować biuro, aby klient czuł się w nim komfortowo (swoją drogą to również branding emocjonalny). Pamiętam kolokwium z pytaniami "jaką część metra powinno najdalej i najbliżej stać biurko pracownika od ściany i frontowych drzwi?", " ile cm od krzesła klienta maksymalnie, a ile minimalnie powinno stać krzesło pracownika?".

Najdziwniej spędzone lata mojego życia (nie powiem-zmarnowane, bo między zajęciami było całkiem interesująco ;) ).

Co do statystyk z brandingu emocjonalnego...
Dariuszu- obie firmy, używają brandingu emocjonalnego.
KAŻDY twórca jakiegokolwiek wizerunku, używa brandingu emocjonalnego. Branding emocjonalny= BRANDING. KAŻDY branding=branding emocjonalny.

Firma produkująca śledzie w tomacie, zleca grafikowi/agencji logo, a oni dostają w briefie "ma się dobrze kojarzyć, być profesjonalne, wzbudzać pozytywne emocje i zaufanie".
Zlecają ulotki pod brief " ma być dużo wykrzykników przy haśle PROMOCJA" (Ma wzbudzać zainteresowanie, zaintrygowanie, szok termiczny i niezwykłą potrzebę zakupienia towaru :)).
Zlecają opakowanie, producentowi opakowań i piszą w zamówieniu " tyle a tyle sztuk, puszek takiego,a takiego tworzywa z funkcją łatwego otwierania wieka, aby człowiek się nie zacinał w palec za każdym razem, gdy chce odpakować i nie miał niemiłych wspomnień".
W trakcie szef/manager się zastanawia, jak napisać list ofertowy do kilku większych sieci sklepów i poci się pół nocy, żeby to co oferuje brzmiało jak złoty interes życia. To nadal branding emocjonalny...

BRANDING, KOMUNIKACJA MARKETINGOWA, DZIAŁANIA NA DRODZE B2B, DZIAŁALNOŚĆ OFERTOWA, wszystko to= B.E.

Allways and forever...

konto usunięte

Temat: branding emocjonalny

Dorota S.:
Co do statystyk z brandingu emocjonalnego...
Dariuszu- obie firmy, używają brandingu emocjonalnego.
KAŻDY twórca jakiegokolwiek wizerunku, używa brandingu emocjonalnego. Branding emocjonalny= BRANDING. KAŻDY branding=branding emocjonalny.

Koleżanka chyba ironii nie skumała i zbyt EMOCJONALNIE podeszła do tematu :)
Tomasz Zdybel

Tomasz Zdybel CEO, Mediafocus

Temat: branding emocjonalny

Zgadzam się ze stanowiskiem, że pojęcie "branding emocjonalny" to masło maślane.

Z ciekawości zajrzałem na emotionalbranding.com. I co to jest to BE według nich? W zasadzie jest to pojęcie-wytrych. Cytuję poniżej:
"Emotional Branding” is both a branding philosophy and best practice standard [...] importance of emotions when establishing connections and building relationships between brands and people."
Nic ponadto. Pierdu, pierdu.
Emocje i brand są ze sobą nierozerwalnie związane. Tworzenie pojęcie "branding emocjonalny" może sugerować, że jest też branding nie-emocjonalny.
Kilka lat siedzę w temacie, pracowałem z różnymi firmami i wystarczy stwierdzenie "podobają mi się produkty tej firmy" (B2C) lub "lubię z nimi pracować" (B2B), żeby już było emocjonalnie i brandingowo.
Idąc dalej, każda racjonalna decyzja jest podszyta emocjami, ergo: żadna decyzja nie jest racjonalna.

Gdyby było inaczej, Public Relations przestałoby istnieć, design produktów, punktów sprzedaży nie miałyby znaczenia, reklama TV wyglądałaby tak: przez 30 sekund cisza, biała plansza, a niej napis "samochód (może być cokolwiek innego) - za 50 000 zł".
A klienci w podejmowaniu decyzji podpieraliby się arkuszem w excelu (tutaj tablet byłby jak znalazł :)

Mówienie, że ktoś się koncentruje na emocjach w budowaniu relacji to bełkot. Relacje bez emocji są tylko między maszynami.

Wygląda to jakby niejaki Marc Gobé wymyślił to pojęcie i teraz próbuje je rozpropagować jako oryginalną ideę, żeby potem zbić na tym kasę (już to robi). A gościu po prostu raz jeszcze odkrył Amerykę, że ludzie odczuwają emocje i wciska jako nowość (BTW - sam w tym wykorzystuje emocje swoich klientów).

Moja rada: postawić w pracy zaliczeniowej tezę, że każdy branding jest emocjonalny - wtedy danych źródłowych są tony.
Jeżeli prowadzący ćwiczenia jest inteligentny i zna się na temacie, to doceni. A jak jest typowym akademickim pojęciowcem i dogmaciarzem, to szkoda czasu na takie studia. Wtedy wystarczy kupić 3 książki na amazon.com, trochę poczytać w necie i wiesz więcej, niż mister magister.

Życzę powodzenia!
Tomasz Zdybel

Tomasz Zdybel CEO, Mediafocus

Temat: branding emocjonalny

mój skondensowany pogląd na temat BE jako definiowalnego pojęcia poniżej ;)

emotional branding = wet water

konto usunięte

Temat: branding emocjonalny

Czy nie mylą Państwo emocji z innymi stanami, jak odczucia, uczucia, nastroje?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: branding emocjonalny

Cały świat wokół to nie jest branding emocjonalny. EB to filozofia.

Mnie się najbardziej podoba to wytłumaczenie różnicy pomiędzy EB a brandingiem

Where conventional branding (CB) focus on a suitable identity for the product, its image, usage and price, emotional branding (EB) focus on how the client feels about it.

An easy way to grasp the difference is to look the respective terminologies:
• In CB, purchasers buy products and/or services; in EB, people live and experience
• In CB, purchasers have needs; in EB, people desire
• In CB, purchasers make functional and rational decisions: they choose; in EB, people feel and rely on their senses: they prefer
• In CB, the talk is about Brand identity; in EB, it's about Brand personality
• CB focus on communication and on telling; EB focus on dialogue and on sharing
• In CB, honest service level is important; in EB, it’s all about trusted relationship

And so forth…

Hope this helps

konto usunięte

Temat: branding emocjonalny

To jest rezultat pewnej "wymiany pokoleniowej", wyjścia spoza marketingowej metafizyki w stronę świata współczesnej wiedzy o człowieku i środowisku. W tej chwili tirówce proponuje się zostanie call girl (symuluj orgazm, wysłuchaj, pocałuj), co jest pewnym krokiem naprzód w - że tak powiem - relacjach partnerskich.

Następna dyskusja:

Branding versus reklama - o...




Wyślij zaproszenie do