konto usunięte

Temat: BMW to radość

Paweł C.:
oni chcą, aby marka właśnie taka była - i taka będzie
z interpretowaniem reklam zgoda. Co do strategii to jeśli ona jest to super. Ale nie zgodzę się z ostatnim zdaniem. Jeśli chcą, żeby marka taka była to doskonale, znaczy wiedzą czego chcą. Ale zupełnie nie wiedzą czy taka będzie. Mogą mieć nadzieję. Mogą na bieżąco sprawdzać efekty wizerunkowe i dostosowywać/zmieniać strategię i towarzyszące jej komunikacje. Ale stwierdzenie, że tak wymyślili i tak będzie jest za daleko idące.

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Paweł C.:
interpretowanie reklam samochodów analizując po której stronie drogi jedzie auto i powątpiewanie w dobry montaż akurat tej reklamy jest zupełnie nietrafione; montaż jest bardzo dobry tak samo jak "driving shoty"; nie można gubić sensu strategii, która jak pisałem wcześniej jest wzorem konsekwencji i pomysłu na pozycjonowanie marki; nie ma tu nic z pseudo "światowych adaptacji"; oni chcą, aby marka właśnie taka była - i taka będzie
O jakiej strategii mowisz. Przygotowanie takiej reklamy powinno, (moim zdaniem) nie roznic sie od realizowania jakiegokolwiek projektu wg metodyki projektowej włącznie z analiza interesariuszy, czyli odbiorców. Wydaje mi sie ze nie zrobiono czegos takiego w przypadku tej reklamy. Reklama dobra tylko odbiorca nie dorosl? Wiem jak powinenem reagować na taką reklamę i tak reaguję, i utwierdzam się w tym przekoaniu gdy pytam moją żonę czy kumpla, który akurat jeździ w rajdach. Nie znam wokół mnie osoby, która mogłaby powiedzieć coś pozytywnego o marce BMW i temat szybko się kończy. A nie zaprzeczam, że całkiem możliwe, że są to doskonałe i bezpieczne i jakościowo doskonałe samochody dla klasy średniej. Jest powód takiego odbioru, zaprzeczanie mu to zaprzeczanie rzeczywistości.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 12:38
Michal Slomka

Michal Slomka Prawdziwa wiedza to
znajomość przyczyn

Temat: BMW to radość

Jacek Kotowski:
Paweł C.:
interpretowanie reklam samochodów analizując po której stronie drogi jedzie auto i powątpiewanie w dobry montaż akurat tej reklamy jest zupełnie nietrafione; montaż jest bardzo dobry tak samo jak "driving shoty"; nie można gubić sensu strategii, która jak pisałem wcześniej jest wzorem konsekwencji i pomysłu na pozycjonowanie marki; nie ma tu nic z pseudo "światowych adaptacji"; oni chcą, aby marka właśnie taka była - i taka będzie
O jakiej strategii mowisz. Przygotowanie takiej reklamy powinno, (moim zdaniem) nie roznic sie od realizowania jakiegokolwiek projektu wg metodyki (czy to PCM czy PMBOK czy co teraz jest modne) włącznie z analiza interesariuszy, czyli odbiorców. Wydaje mi sie ze nie zrobiono czegos takiego w przypadku tej reklamy. Wiem jak powinenem reagować na taką reklamę i tak reaguję, i utwierdzam się w tym przekoaniu gdy pytam moją żonę czy kumpla, który akurat jeździ w rajdach. Nie znam wokół mnie osoby, która mogłaby powiedzieć coś pozytywnego o marce BMW i temat szybko się kończy. A nie zaprzeczam, że całkiem możliwe, że są to doskonałe i bezpieczne i jakościowo doskonałe samochody dla klasy średniej. Jest powód takiego odbioru, zaprzeczanie mu to zaprzeczanie rzeczywistości. I wyrzucanie pieniędzy w błoto. I para w gwizdek.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 09:55

a czy znasz rzecz, osobe, coklwiek co jest idealne???
Polec nam cos, przetestujemy;)
proponuje cos z polskiej motoryzacji;)

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Michal Slomka:

a czy znasz rzecz, osobe, coklwiek co jest idealne???
Idealne? Chocby szereg wystepujacych w tym watku reklam Audi jest bardzo pomyslowych i przekonujacych (raczkujace dziecko=audi quattro, pies scigajacy sie z audi wpadajacy w poslizg na zakrecie etc etc.) Uwazam ze sa genialne. Jesli chodzi o sam target sportowy, starcie z bykiem tez mi sie podoba i zapada w pamiec. Rozumiem ze w kampaniach zarowno Audi jak i BMW chodzi m.in. o rozszerzenie rynku poza sportowy w zwiazku z sytuacja kryzysowa. Moge sobie wyobrazic, ze goscie z Audi zadali sobie trud, zasiedli w grupie urzadzili burze mozgow, zadali sobie pytanie co i do kogo ma trafiac i jakie reakcje wywola...
Co jest takiego w tej reklamie BMW co ma mnie przekonac, uwazam ze jest strasznie nieprzemyslana i cienka. Nie wspominajac o szczegolnym polskim wymiarze z jakim BMW nie chce sie zmierzyc, latki samochodu zloczyncow. A szkoda bo BMW moze wiele ciekawego na Polskim rynku zrobic. Chocby to co Honda zrobila kiedys na rynku amerykanskim zaprzeczajac image motocyklisty gangstera.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 13:03
Karolina J.

Karolina J. Exemplis discimus

Temat: BMW to radość

Jacek Kotowski:
Karolina Ż.:
A teraz ja właśnie obejrzałam tę reklamę, i uważam, że Twój wywód to ostra nadinterpteracja. Raz, auto jedzie po totalnej prostej, zero drzew, widoczność jakiej można zamarzyć.Nie jest powiedziane, nawet w domyśle nie sądzę, że środkiem tej drogi (tak tak, środkiem, bo nawet nie lewym pasem) sunie BMW. Dla mnie to droga dla samej drogi.
To nie jest "ostra nadinterpretacja" a interpretacja. Wg niej to nie jest wizja drogi dla drogi (reklama nie reklamuje budownictwa drogowego) tylko wizja jaka moze ujrzec "radosny" kierowca ze swojego BMW. A w tej wizji wlasnie przekroczyl ciagla. Nie jest to chyba bardzo fortunne i przemylane przez reklamodawców, np. ze względów dydaktycznych.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 08.09.09 o godzinie 21:39

Reklama może nie reklamuje budownictwa drogowego, ale z autem nierozerwalnie łączy się droga. Może się to zmieni, kiedy auta zaczną latać, ale szybko się nie zanosi. Poza tym ta droga wywołuje całkiem sympatyczne skojarzenia, a choćby ze względów estetycznych jest pokazana z najazdu środkiem. Na tym chyba ma polegać radość z posiadania auta? - że radość płynie nawet z samego faktu przemierzania tej drogi. Po to w sumie jest auto. A i o ile pamiętam, bo dawno reklamy nie widziałam - to nawet na tej drodze nie ma bez przerwy podwójnej ciągłej...
A Ty masz zaraz jakieś czarne wizje o błocie, drzewach i coronerze... :)

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Karolina Ż.:
A Ty masz zaraz jakieś czarne wizje o błocie, drzewach i coronerze... :)
No tak, mam takie czarne wizje, widzę je codziennie na drogach. Brawura i rutyna i krzyże na poboczach. Male i biale to te dla dzieciakow, duze i szare to dla tych co wracali z dyskoteki. Czesto przypadkowa smierc kogos, kto sie dal namowic podwiezc i bal zaprotestowac przed raczeniem go "sportowa jazda". Bezsensowna, niepotrzebna, przedwczesna i często straszna smierc. Tak, mam takie wizje... jadac gdziekolwiek spostrzegam te nieoderwalna i charakterystyczna czesc naszego ojczystego drogowego krajobrazu.

Nie jestem wrogo nastawiony do BMW i sportowych samochodów, tak jak nie jestem negatywnie nastawiony do automatycznej broni palnej (chcialbym ukonczyc profesjonalny kurs i miec pewnosc ze obronie siebie i swoja rodzine czy sasiadow w przypadku napasci) czy do razy pitbull (znalem kiedys przesympatycznego psiaka tej rasy, bardzo przyjaznego), ale mam zastrzeżenia co do dojrzałości ludzi, którzy mają aspiracje, by takie samochody i takową broń czy zwierzęta posiadać. Chetnie zaangazowalbym sie w projekt wizerunkowy i poprawy bezpieczenstwa na polskich drogach organizowany przez BMW. Chetnie widzialbym reklamy i akcje, ktore promuja poprawny dobór i stosowanie fotelików dla dzieci oraz zwyczajną codzienną rozwagę, grzeczność i uprzejmość na drodze. "You will meet the nicest people in BMW?"Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 14:56
Michal Slomka

Michal Slomka Prawdziwa wiedza to
znajomość przyczyn

Temat: BMW to radość

Jacek Kotowski:
Michal Slomka:

a czy znasz rzecz, osobe, coklwiek co jest idealne???
Idealne? Chocby szereg wystepujacych w tym watku reklam Audi jest bardzo pomyslowych i przekonujacych (raczkujace dziecko=audi quattro, pies scigajacy sie z audi wpadajacy w poslizg na zakrecie

jaki fajny piesio, super taki czarny.
etc etc.) Uwazam ze sa genialne. Jesli chodzi o sam target sportowy, starcie z bykiem tez mi sie podoba i zapada w pamiec.
zapewne na dlugo jadac po polskich wsiach ogladajac wszedzie stada krowie wyobraz sobie jaki to piekny sport ROLNICTWO;)
Rozumiem ze w kampaniach zarowno Audi jak i BMW chodzi m.in. o rozszerzenie rynku poza sportowy w zwiazku z sytuacja kryzysowa. Moge sobie wyobrazic, ze goscie z Audi zadali sobie trud, zasiedli w grupie urzadzili burze mozgow, zadali sobie pytanie co i do kogo
to chyba mieli straszne monsuny;)
ma trafiac i jakie reakcje wywola...
Co jest takiego w tej reklamie BMW co ma mnie przekonac, uwazam ze jest strasznie nieprzemyslana i cienka. Nie wspominajac o szczegolnym polskim wymiarze z jakim BMW nie chce sie zmierzyc,
a znasz kogos kto chce???
latki samochodu zloczyncow. A szkoda bo BMW moze wiele ciekawego na Polskim rynku zrobic. Chocby to co Honda zrobila kiedys na rynku amerykanskim zaprzeczajac image motocyklisty gangstera.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 13:03
na koniec, nie o to pytalem.

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Michal Slomka:
jaki fajny piesio, super taki czarny.
zapewne na dlugo jadac po polskich wsiach
ogladajac wszedzie stada
krowie wyobraz sobie jaki to piekny sport ROLNICTWO;)
na koniec, nie o to pytalem. etc.
Jaki to rodzaj debaty jest, argumentatywny chyba nie, raczej znany z naszych ław sejmowych, bez poszanowania dla rozmówcy.
Nie wiem czego oczekujesz ode mnie, nie wiem do jakiej formy komunikacji przywykłes na co dzien, w rodzinie, w pracy czy z przyjaciolmi, a to forum chyba takie mialo byc,
traktujesz mnie jak gówniarza? jak sie z czyms nie zgadzasz to to szerzej uzasadnij, osobiscie ja sobie nie zycze takiego protekcjonalnego i szyderczego tonu.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 16:02
Michal Slomka

Michal Slomka Prawdziwa wiedza to
znajomość przyczyn

Temat: BMW to radość

Jacek Kotowski:
Michal Slomka:
jaki fajny piesio, super taki czarny.
zapewne na dlugo jadac po polskich wsiach
ogladajac wszedzie stada
krowie wyobraz sobie jaki to piekny sport ROLNICTWO;)
na koniec, nie o to pytalem. etc.
Nie wiem czego oczekujesz ode mnie, nie wiem do jakiej formy komunikacji przywykłes na co dzien, w rodzinie, w pracy czy z przyjaciolmi, a to forum chyba takie mialo byc,
traktujesz mnie jak gówniarza? jak sie z czyms nie zgadzasz to to szerzej uzasadnij, osobiscie ja sobie nie zycze takiego protekcjonalnego i szyderczego tonu.
Proponuje nauke czytania;)na dobry poczatek:) Napisales chyba,ze podczas rozmowy z przyjaciolmi o marce BMW od razu zmieniacie tamat. Nie odniosles wypowiedzi do reklamy tylko do rzeczownika "auto". Zatem ja zadalem Tobie pytanie abys nam polecil jakie wedlug Ciebie auto jest dobre;) Co ty skwitowales znowu wywodem na teat reklamy. Dodam,ze prosle o prownanie do polskiego przemyslu motoryzacyjnego;) Krecic i narzekac jest latwo:) Moze sam zrobisz cos lepszego:) Zacznij od siebie:)Michal Slomka edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 16:06
Michal Slomka

Michal Slomka Prawdziwa wiedza to
znajomość przyczyn

Temat: BMW to radość

Jacek Kotowski:
Karolina Ż.:
A Ty masz zaraz jakieś czarne wizje o błocie, drzewach i coronerze... :)
No tak, mam takie czarne wizje, widzę je codziennie na drogach. Brawura i rutyna i krzyże na poboczach. Male i biale to te dla dzieciakow, duze i szare to dla tych co wracali z dyskoteki. Czesto przypadkowa smierc kogos, kto sie dal namowic podwiezc i bal zaprotestowac przed raczeniem go "sportowa jazda". Bezsensowna, niepotrzebna, przedwczesna i często straszna smierc. Tak, mam takie wizje... jadac gdziekolwiek spostrzegam te nieoderwalna i charakterystyczna czesc naszego ojczystego drogowego krajobrazu.

Nie jestem wrogo nastawiony do BMW i sportowych samochodów, tak jak nie jestem negatywnie nastawiony do automatycznej broni palnej
zmien najpier otoczenie bys nie musia uzywac broni:)
(chcialbym ukonczyc profesjonalny kurs i miec pewnosc ze obronie siebie i swoja rodzine czy sasiadow w przypadku napasci)
tym samym stajac sie jednym z nich:) brawo!!!
razy pitbull (znalem kiedys przesympatycznego psiaka tej rasy,
bardzo przyjaznego), ale mam zastrzeżenia co do dojrzałości ludzi, którzy mają aspiracje, by takie samochody i takową broń czy zwierzęta posiadać. Chetnie zaangazowalbym sie w projekt wizerunkowy i poprawy bezpieczenstwa na polskich drogach organizowany przez BMW. Chetnie widzialbym reklamy i akcje, ktore promuja poprawny dobór i stosowanie fotelików dla dzieci oraz zwyczajną codzienną rozwagę, grzeczność i uprzejmość na drodze.
oooo to do mnie trafia:) tez chcialby to zobaczyc ale nie w reklamie w zyciu poprosze:)Michal Slomka edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 16:13

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Michal Slomka:
Proponuje nauke czytania;)
To sobie proponuj... ja proponuje nauke elementarnej grzecznosci dyskursu i poszanowania dla rozmowcow.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 16:18
Michal Slomka

Michal Slomka Prawdziwa wiedza to
znajomość przyczyn

Temat: BMW to radość

Jacek Kotowski:
Karolina Ż.:
A Ty masz zaraz jakieś czarne wizje o błocie, drzewach i coronerze... :)
No tak, mam takie czarne wizje, widzę je codziennie na drogach. Brawura i rutyna i krzyże na poboczach. Male i biale to te dla dzieciakow, duze i szare to dla tych co wracali z dyskoteki.

uuuu to mamy do wyboru do koloru:D:D:D:D:D
Czesto przypadkowa smierc kogos, kto sie dal namowic podwiezc i bal zaprotestowac przed raczeniem go "sportowa jazda". Bezsensowna, niepotrzebna, przedwczesna i często straszna smierc. Tak, mam takie wizje... jadac gdziekolwiek spostrzegam te nieoderwalna i charakterystyczna czesc naszego ojczystego drogowego krajobrazu.

Nie jestem wrogo nastawiony do BMW i sportowych samochodów, tak jak nie jestem negatywnie nastawiony do automatycznej broni palnej (chcialbym ukonczyc profesjonalny kurs i miec pewnosc ze obronie siebie i swoja rodzine czy sasiadow w przypadku napasci) czy do razy pitbull (znalem kiedys przesympatycznego psiaka tej rasy, bardzo przyjaznego), ale mam zastrzeżenia co do dojrzałości ludzi, którzy mają aspiracje, by takie samochody i takową broń czy zwierzęta posiadać. Chetnie zaangazowalbym sie w projekt wizerunkowy i poprawy bezpieczenstwa na polskich drogach organizowany przez BMW. Chetnie widzialbym reklamy i akcje, ktore promuja poprawny dobór i stosowanie fotelików dla dzieci oraz zwyczajną codzienną rozwagę, grzeczność i uprzejmość na drodze. "You will meet the nicest people in BMW?"Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 14:56

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Michal Slomka:
Proponuje nauke czytania;)
To sobie proponuj... ja proponuje nauke elementarnej grzecznosci dyskursu i poszanowania dla rozmowcow. Jestes wybitnie nieuprzejmy.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 16:21
Michal Slomka

Michal Slomka Prawdziwa wiedza to
znajomość przyczyn

Temat: BMW to radość

Jacek Kotowski:
Michal Slomka:
Proponuje nauke czytania;)
To sobie proponuj... ja proponuje nauke elementarnej grzecznosci dyskursu i poszanowania dla rozmowcow. Jestes wybitnie nieuprzejmy.
Przykro mi kelnerem nie jestem:)Co do tych fotelikow itp. to chyba nie jest celem reklamy produktu danej marki. Niech sie tym zajma firmy sprzedjace te foteliki i branze czasaopism motoryzacyjnych. Bo co ma piernik do wiatraka.Michal Slomka edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 16:25
Tobiasz Szlęk

Tobiasz Szlęk SEM, SEO, PPC -
zabawy słowem
(kluczowym).

Temat: BMW to radość

A ja się tylko tak zastanawiam. Czy ludziom myślącym wypada działać na zasadzie psa Pawłowa?

BMW - dres
Tico - kapelusz
Volvo - bezpieczeństwo
itd.

Czy nie powinno działać to raczej na zasadzie myślę - mam własne skojarzenia, doświadczenia, wnioski, opinie? Czy sprowadzamy wszystko do stereotypu i otwarcia odpowiedniej szufladki, radośnie zwalniając się z jakże energochłonnego procesu MYŚLENIA?

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Michal Slomka:
Jacek Kotowski:
Michal Slomka:
Proponuje nauke czytania;)
To sobie proponuj... ja proponuje nauke elementarnej grzecznosci dyskursu i poszanowania dla rozmowcow. Jestes wybitnie nieuprzejmy.
Przykro mi kelnerem nie jestem:)
Jesli masz problemy natury emocjonalnej to prosze nie zalatwiaj ich ze mna, prosze odfajkuj sie ode mnie. Nie jestem specjalista od takich rzeczy.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 16:27
Michal Slomka

Michal Slomka Prawdziwa wiedza to
znajomość przyczyn

Temat: BMW to radość

Tobiasz S.:
A ja się tylko tak zastanawiam. Czy ludziom myślącym wypada działać na zasadzie psa Pawłowa?

BMW - dres
Tico - kapelusz
Volvo - bezpieczeństwo
itd.

Czy nie powinno działać to raczej na zasadzie myślę - mam własne skojarzenia, doświadczenia, wnioski, opinie? Czy sprowadzamy wszystko do stereotypu i otwarcia odpowiedniej szufladki, radośnie zwalniając się z jakże energochłonnego procesu MYŚLENIA?
i to jest sedno sprawy. Dziekuje za wlaczenie sie do dyskusji:)Michal Slomka edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 16:27
Michal Slomka

Michal Slomka Prawdziwa wiedza to
znajomość przyczyn

Temat: BMW to radość

Jacek Kotowski:
Michal Slomka:
Jacek Kotowski:
Michal Slomka:
Proponuje nauke czytania;)
To sobie proponuj... ja proponuje nauke elementarnej grzecznosci dyskursu i poszanowania dla rozmowcow. Jestes wybitnie nieuprzejmy.
Przykro mi kelnerem nie jestem:)
Jesli masz problemy natury emocjonalnej to prosze nie zalatwiaj ich ze mna, prosze odfajkuj sie ode mnie. Nie jestem specjalista od takich rzeczy.
to moze firmy reklamujace oprogramowanie komputerowe powinny w reklamie uwzgledniac wszystkie przepisy BHP dotyczace bezpiecznej obslugi komputera???Michal Slomka edytował(a) ten post dnia 28.10.09 o godzinie 04:17

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Tobiasz S.:
A ja się tylko tak zastanawiam. Czy ludziom myślącym wypada działać na zasadzie psa Pawłowa?
Mysle, ze ludziom generalnie nalezy sie szacunek ze strony reklamodawcow. Ja mam takie skojarzenia, Volvo zrobilo wiele by kojarzyc sie z bezpieczenstwem a BMW nic zeby nie kojarzyc sie z dresem.
Michal Slomka

Michal Slomka Prawdziwa wiedza to
znajomość przyczyn

Temat: BMW to radość

Jesli masz problemy natury emocjonalnej to prosze nie zalatwiaj ich ze mna, prosze odfajkuj

dziekuje nie pale:)Michal Slomka edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 16:32

Następna dyskusja:

Marka BMW w polsce




Wyślij zaproszenie do