konto usunięte

Temat: BMW to radość

Piotr Dominik:
I jesli BMW nie odbrabia lekcji na polskim rynku, to dosc mocna teza. Potrzebuje innych argumentow niz - ktos mnie wyprzedzil z piskiem opon, i widzialem dresa w tym samochodzie.
Moim zdaniem, przy promowaniu najlepszego nawet produktu BMW, zaprzeczenie i nie dostrzeganie negatywnego odbioru marki (a jeszcze niechcacy nawiazywanie do niego: jazda srodkiem drogi po ciaglej, rysowanie przez darcie gumy) w Polsce przez marketingowcow BMW jest bledem. Nie znam badan (ale czy zrobili takie badania marketingowcy BMW w Polsce, jakies badania fokusowe?), znam "non-augmenteted" reality. Mam wrazenie, ze Audi nie musialo odrabiac tego zadania co BMW, rozszerzajac zakres odbiorcow poza obszar sportowy i ze w
odroznieniu od Audi BMW moze miec pod gorke jezeli nie dostrzega problemu wizerunkowego na polskim rynku.

Zaadresowanie i promowanie przez BMW tematu bezpieczenstwa i dzentelmenstwa, kultury jazdy byłoby krokiem we wlasciwym kierunku. Szczegolnie w Polsce. Szczegolnie gdyby to zrobilo BMW. Taka "edukacyjna" reklama byłaby, rowniez ze wzgledu na autorow, szczegolnie dobrze przyjeta przez szerszy niz sportowy, rowniez ten uprzedzony, target. Jezdzacych "sportowo" nie musimy przekonywac ale uprzedzonych do marki mozemy. Dlaczego na targach promujacych rozwiazania dla niepelnosprawnych nie widze BMW tylko Toyote, dlaczego crashtesty fotelikow czy program promujacy ich uzywanie sfinansowalo Volvo albo Mercedes albo inny producent. BMW tez moze.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 13:54

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Podejrzewam, ze podobnie jak w przypadku wielu innych marek, reklama jest puszczana nie BEZ BADAŃ ale nawet POMIMO BADAŃ.
Tak było np. z reklamą "dinozaury" microsoftu, mimo negatywnego odbioru w Polsce, kampania i tak poszła w kształcie w jakim stworzono ją na rynek USA, żeby było "globalnie-unitarnie"...

Wiele marek samochodowych poderżnęło sobie gałąź na której siedziało, właśnie dzięki takiemu podejściu.

Przykład Volvo czy Toyoty (zwłaszcza), są dowodem na słuszność 4P Kotlera.

Nie sama reklama... Ale co zrobić, jak ktoś tego nie jest w stanie zrozumieć...

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Karolina Ż.:
Czy naprawdę myślisz, że Mercedes to konkurencja dla BMW?

Auta z silnikami ponad 200 koni, cena 150-300 tys, plus EWENTUALNIE jeszcze zawężająca kategoria "solidne niemieckie marki"... Wtedy audi, mercedes i bmw to jeden segment. Nie sposób pominąć Mercedesa wybierając samochód w tej grupie cenowej... Szkoda, że jakość plus wizerunek się zepsuły. To chyba największa porażka/strata w branży motoryzacyjnej. Obok straty Fiata, który dał się zepchnąć z 1 miejsca sprzedaży, tylko na swoje wyraźne życzenie.
P.S. Co do tego, że BMW mówi radość zamiast ją pokazać to się zgadzam w 100%. (...)Chcą bym uwierzyła? Muszę to poczuć. Nie usłyszeć. BMW...RADOŚĆ...KLAPA...

Zgadzam się w pełni... To samo odczuwam. Ze smutkiem, bo liczę, że nadejdzie dzień, gdy BMW przestanie być kojarzone z "dresowozem" :)Radosław O. edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 14:23

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Radosław O.:
Zgadzam się w pełni... To samo odczuwam. Ze smutkiem, bo liczę, że nadejdzie dzień, gdy BMW przestanie być kojarzone z "dresowozem" :)
Tez nie jestem zadnym przeciwnikiem BMW, chcialbym uczestniczyc w programie zmiany wizerunku i edukacji polskich kierowców, promujacym bezpieczna jazde, kurtuazję i powszechne stosowanie przez rodzicow fotelików dla dzieci, zorganizowanym przez BMW. Znam wielu interesariuszy, niektórych dość znanych, ktorzy chetnie by w takim programie partycypowali.

Pokazalem rozwiazanie, jak chca, skorzystaja z dobrej rady,
nie bede uszczesliwiac na sile :-)Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 14:37
Michal Slomka

Michal Slomka Prawdziwa wiedza to
znajomość przyczyn

Temat: BMW to radość

Radosław O.:
>niczym nie rozniaca sie od poprzednich, rekalama dzinsow
marki "WRANGLER". Dzwiek z kolei przypomina troszke jakby >odglosy betoniarki z ogrodu u sasiada, ktory wlasnie robi nowa >wylewke w garazu.
++++++++++++++++++++++STRASZNA++++++++++++++++++++++++++
Spodziewalem sie czegos bardziej niekonwencjonalnego, a moze nawet nonkonformicznego.
Czy to wina kryzysu motoryzacyjnego???

Pokazuję ją studentom na zajęciach z serią innych reklam konkursowych, na dużej sali, z głośnikami w suficie, robi wrażenie.
Ta reklama jest stara jak świat (ponad 5 lat na pewno), więc kryzys nie ma tu nic wspólnego a reklamy jeansów nie było w tym stylu. Ujarzmienie byka... Widać potrzeba odrobiny abstrakcyjnego myślenia. To nie jest reklama typu "tłumaczenie krowie na rowie" czyli jak w reklamie BMW...

Proste wytłumaczenie - widać kolega nie jest targetem :) Nie jeździ Audi RS i chyba nie będzie jeździł...

Audi na szczęście ma dobrze sprofilowany target i może politolog/księgowy nie pasuje. Chociaż może gdyby kolega spróbował, to może odnalazłby drogę w życiu i przestał błądzić? :) ;)

Do mnie trafiło, przekonało, zachęciło do działania. Jeżdżąc benzyną 4,2, biturbo, quattro dającym piękny odgłos zwłaszcza w tunelach, mimo, że jeżdżę w miarę przepisowo, to czuję emocje większe niż w toyocie i oplu :) :)
i nie czuję się jak bandyta/złodziej (skojarzenie BMW) czy emeryt, badylarz albo tasówkarz (skojarzenie Mercedes)
chociaż do większości luksusowych marek można przypiąć jakąś łatkę, bo i nasza klasa średnia, to jedna, wielka łatka...

Prosze Szanownego Pana Doktora;)))) Niech pan sobie siegnie do historii reklamy dzinsow Wrangler, zawsze byl w niej wykorzystywany motyw Cowboy'a;), a odnosnie byka, czy to nie jest aby logo firmy Lamborghini???
Tu prosze sobie posluchac odglosow podobnych to muzyki albo raczej czegos co ja przypomina:

http://www.youtube.com/watch?v=1Mad6fGvCdk&feature=rel...

Nie mam nic przeciwko marce @Audi@, chcialem tylko podkreslic,ze ta reklama jest malo estetyczna jezeli chodzi o ten akurat rodzaj aut. Zalozeniem pana Horcha bylo stworzenie linji samochodow luksusowych .
Na sam koniec dodam tylko, ze nie jezdze ani tez nie bede jezdzil samochodami tej marki. Ja cenie sobie inne rozwiazania technologiczne. Nie jestem zwolennikiem grubej rury w samochodzie, nie potrzebuje dowartosiowywac siebie w ten sposob. Slyszalem,ze mezczyzni co maja mala rure maja auta z duza rura;)
Pozdrawim serdecznie i zycze upojnego sluchania odglosow grubej rury BYKA;)Michal Slomka edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 14:57
Karolina J.

Karolina J. Exemplis discimus

Temat: BMW to radość

Radosław O.:
Karolina Ż.:
Czy naprawdę myślisz, że Mercedes to konkurencja dla BMW?

Auta z silnikami ponad 200 koni, cena 150-300 tys, plus EWENTUALNIE jeszcze zawężająca kategoria "solidne niemieckie marki"... Wtedy audi, mercedes i bmw to jeden segment. Nie sposób pominąć Mercedesa wybierając samochód w tej grupie cenowej... Szkoda, że jakość plus wizerunek się zepsuły. To chyba największa porażka/strata w branży motoryzacyjnej. Obok straty Fiata, który dał się zepchnąć z 1 miejsca sprzedaży, tylko na swoje wyraźne życzenie.


Niestety... mimo, że auta pokroju BMW mają masę zalet, konkretów, faktów, certyfikatów szmerów i bajerów, którymi są wstanie się wybronić w pojedynku technologicznym, to i tak zawsze górą będą emocje, świat przeżyć i skojarzenia. Dodając tu smaczku stwierdzeniem że "co kraj to obyczaj" BMW ma małe szanse na zdobycie serc zwykłych polskich śmiertelników NIE chodzących w kreszowym dresiwie. Przykre jest to tym bardziej, że BMW nie zależy. Nie zależy na tym, by popróbować zmienić coś na lepsze, popracować nad wizerunkiem. Zamiast tego dają nam suchą bułkę nie do przełknięcia w postaci BMW=RADOŚĆ. ...A może to jakiś żart?

Zadziwiające jest to tym bardziej, że stojące po tej samej stronie miedzy Audi potrafi...

Wiemy, że auta mają ciężko (jako jeden z czołowych "gadżetów" świadczących w pierwszej kolejności o zamożności i statusie społecznym)ale to tylko powód do bardziej wytężonej pracy nad wizerunkiem. Bo niestety w tej branży łatwo zrobić sobie kuku..Karolina Ż. edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 15:17

konto usunięte

Temat: BMW to radość

BMW ma wielka szanse marketingowa, ktorej nie dostrzega. Jak zrobia SWOTa i wpisza jako zagrozenie zły odbior wizerunkowy i zastanowia sie jak przerobic na szanse... moj pomysl to kampania na rzecz bezpiecznej i uprzejmej jazdy w Polsce firmowana przez BMW. Chca, to skorzystaja, podaje telefon ... Robta co chceta.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 06.09.09 o godzinie 21:26

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Dziękuję za różnorodność wszechświata, gdyby wszyscy jeździli jedną marką byłoby nudno.

CO do uwag kolegi - na wstępie - jestem magistrem a nie doktorem.

Gdy każdego dnia dźwiga się ciężar gigantycznej odpowiedzialności, za pieniądze i ludzi... wtedy poczucie pełnej
kontroli... może być największą potrzebą.
Audi zaspokaja tę potrzebę. A podobno w tym kryje się cała tajemnica dobrej startegii marketingowej... Zaspokojenie potrzeb.

"Nie warto kłócić się z idiotą, najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a potem wygra doświadczeniem"Radosław O. edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 19:04
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: BMW to radość

a kiedyś było o tyle lepiej...:
http://www.metacafe.com/watch/1435149/bmw_stability_fu...
tylko bez zbędnych mi tu szoków-
Audi i BMW od wieków w koszt reklamy mają wliczone tantiemy za zniewagę konkurenta

np: http://www.youtube.com/watch?v=_awNnzQ9VIw ;)

jedna z lepszych od BMW-http://www.youtube.com/watch?v=NPLcWJ2QE7c

swoją drogę niestety w większość BMWskich reklam,jest nieraz tłumaczone jak krowie na rowie.."samochód przyszłości,samochód drogi,samochód niepokonany, o patrzcie! wkładamy do kolejnej M5tki V8-jakież to niesamowite" ;P

natomiast najbardziej przegranym,w walce o bystrość reklamy stało się dla mnie Lamborghini:
http://www.youtube.com/watch?v=mSLAF_DjiDU

czyli jednak? nie ma się co już zakrywac zbednymi ideologiami,połączeniem Włoskiego temperementu,z ostrością Niemieckiej technologii, na ma się co oszukiwać- wszystko jednak w ostateczności rozbija sie o lans...

ps: a co do przewodniej reklamy tematu-zauwazyliście,jak szybko kazde z was,po obejrzeniu prorodzinnej reklamy,zaczęło podkreślac drapieżną i sportową stronę BMW?
Może Ci marketingowcy wcale, a wcale nie są tacy głupi,a może nawet w ogóle nie strzelają do nowego targetu...?;]

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Seweryn J.:
A propos wypadków:

Wpisując w Google słowa "wypadek" i marka samochodu dostajemy:
Dzięki za statystyki

Też zrobiłem test:
Wypadek rower - 360 tyś wyników.
Wypadek ufo - 66 tyś wyników.

Mamy 5 razy więcej wypadków na rowerach niż wypadków UFO.

Bmw: 581,000 wyniki


Audi: 244,000 wyniki
Mercedes: 257,000 wyniki
Fiat: 260,000 wyniki
Opel: 280,000 wyniki
Peguot: 146,000 wyniki

Dodając słowo "śmierć" do równania mamy:

Bmmw: 130,000 wyników
Audi: 50,500 wyników
Fiat: 52,800 wyników

Dalej nie sprawdzałem.

Wnioski?Seweryn J. edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 13:05

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Piotr Dominik:
Dzięki za statystyki

Też zrobiłem test:
Wypadek rower - 360 tyś wyników.
Bmw: 581,000 wyniki

czyli kolega udowdonił, że nawet od roweru bmw jest 2x bardziej niebezpieczne... ciekawe czy taki był cel, ale tak wyszło :)

Tak żartuję sobie, trochę zgryźliwie.Radosław O. edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 19:05

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Piotr Dominik:

Też zrobiłem test:
Wypadek rower - 360 tyś wyników.
Wypadek ufo - 66 tyś wyników.

Mamy 5 razy więcej wypadków na rowerach niż wypadków UFO.

Wzbudziles moje podejrzenia wiec wpisalem natychmiast
Wypadek rower bmw - 35 900
Wypadek rower audi - 24 400
Wypadek rower ufo, juz tylko 7 530

Wniosek?
Wole juz jezdzic UFEm mniejszy obciach :-) tak tylko zartuje. Sorry BMW.
Wniosek 2?
UFO nie musi w reklamach edukować społeczeństwa jeśli chodzi o bezpieczeństwo i uprzejmość na drodze co postuluję w stosunku do BMW jako dobrą strategię reklamową w PolsceJacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 15:57
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: BMW to radość

No dobra cwaniaczki-to jak przekazac z jednej strony iż od jakiegoś juz czasu BMW ma sporo zaporzyczeń od F1ynki, ma od zawsze to swoje,ukochane przez włascicieli RWD,ale tez systemy kontroli trakcji,na wypadek rodzinnej przejażdżki, ma styl sportowego samochodu,ale kombiaki i ostatnio modne ichnie Suvy,są nietylko mocne i pakowne,a do tego nie zapomnieć o lotniczych korzeniach,rajdach równiez nie z tego stulecia i klasycznej motoryzacji,która odbiła znamię w historii motoryzacji światowej?

Do ilu targetów trzeba słać reklamy,żeby każdy wziął to,co dla niego jest najważniejsze? jak "ście" tacy mądrzy,to sami pójdzcie i sprzedajcie im lepsze na to pomysły;)

Audi moze ma i podobny problem (A3,R8,quattro gupy B,R10 TDI) trudno połączyć w jedną ideologię,tak rózne samochody. Jednak Audi nigdy nie trzymało się tak kurczowo jednego hasła.
BMW się wkopało z tym swoim sportem,ale przynajmniej wszyscy kojarzymy jego główne założenia marketingowe-a Audi? czasem jest ładne,czasem funkcjonalne,ekonomiczne,supersportowe,eleganckie,luksusowe etc...

niestety cos za coś...

ps: i zakończcie tą dziecinadę pod hasłem marmelady z buraków w BMW. Nie wiem czy widzidzie,ale mówicie jedynie o pewnym procencie włascicieli conajwyżej 2óch,trzech modeli spośród setek innych (nieszczęsna 3series...) Ciekawe ile razy wam się zdarzyło widziec 'niesforną młodziez" w nowej 7emce,6stce E24 z 70któregos, X6stce (coraz bardziej popularnej), czy nawet Z3jce? chę?Dorota S. edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 16:20
Paweł C.

Paweł C. Marketing /
Komunikacja

Temat: BMW to radość

Bardzo duże uznanie za konsekwencje, za spójność z innymi i poprzednimi działaniami tego marketera, za bardzo dobre pozycjonowanie wyrażane spójnie w produktach i komunikacji, co niestety u niewielu marketerów tej branży jest widoczne (o zgrozo!).
Opowieści o dresach, chamstwie na drogach etc etc, które niby mają kojarzyć sie właśnie tylko, albo w większości z tą marką można włozyć między bajki. W jakich badaniach to wyszło, bo chce uwierzyć, że śnie? w CPS? a może NCBS? Sofres? nigdzie się nawet tkaich pytań nie zadaje...
Platforma komunikacji jest bardzo dobrze wypracowana szczególnie w kontekście range'u oferowanego przez producenta, a tzw. egzekucja tej strategii w 100% jest z nią spójna i na bardzo dobrym poziomie.
DUŻE BRAWA
obserwujcie teraz SAMAR i zobaczycie jak na przestrzeni 6 miesięcy zaprocentuje

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Nie, nie nie taki był cel. Cel to napisanie d Samaru, że poszli nie w ta stronę.
Badań dostarcza google:) I jak widzę po reakcjach wiarygodnych:)
Samar się pomylił, miliony na marno:))))))
Radosław O.:
Piotr Dominik:
Dzięki za statystyki

Też zrobiłem test:
Wypadek rower - 360 tyś wyników.
Bmw: 581,000 wyniki

czyli kolega udowdonił, że nawet od roweru bmw jest 2x bardziej niebezpieczne... ciekawe czy taki był cel, ale tak wyszło :)
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: BMW to radość

kurrrźwa mać. Posprawdzajcie jeszcze ile wypadków tworzy się fiatami 126p/125p...

Paweł C.:
Bardzo duże uznanie za konsekwencje, za spójność z innymi i poprzednimi działaniami tego marketera, za bardzo dobre pozycjonowanie wyrażane spójnie w produktach i komunikacji, co niestety u niewielu marketerów tej branży jest widoczne (o zgrozo!).
>(...)
Platforma komunikacji jest bardzo dobrze wypracowana szczególnie w kontekście range'u oferowanego przez producenta, a tzw. egzekucja tej strategii w 100% jest z nią spójna i na bardzo dobrym poziomie.
DUŻE BRAWA
obserwujcie teraz SAMAR i zobaczycie jak na przestrzeni 6 miesięcy zaprocentuje

Waść tak na serio,czy ze szczyptą ironii,bo wychwicić nie mogę,a boje się,ze to pierwsze...

ps: brakuje nam jeszcze do 3ciego, do "star wars"-a więc i star:) :

napęd:
http://www.youtube.com/watch?v=o0Fo6wSUJZw

finezyjność:
http://www.youtube.com/watch?v=Io19EPHDz8I&feature=rel...

dziwna reklama slr...
http://www.youtube.com/watch?v=BNMzKkFEJXs&feature=rel...

stabilna prędkość:
http://www.youtube.com/watch?v=pElqGoYVbU8&feature=rel...

trochę sentymentalizmu:
http://www.youtube.com/watch?v=Ffm5-j4PDNs

no i "krowie na rowie" (ale przynajmniej w oryginalny sposób) :
http://www.youtube.com/watch?v=zv0ZPyj7S6M&feature=rel...

edit: co o tym sądzicie?Dorota S. edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 17:10

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Paweł C.:
Bardzo duże uznanie za konsekwencje, za spójność z innymi i poprzednimi działaniami tego marketera

Muszę uwierzyć na słowo, bo sam nie zauważyłem, ale widać to mój błąd. Marny ze mnie klient ;)
Opowieści o dresach, chamstwie na drogach etc etc, które niby
mają kojarzyć sie właśnie tylko, albo w większości z tą marką można włozyć między bajki.

Hmmm... OK. Od dziś wkładam między bajki :)
W jakich badaniach to wyszło, bo chce uwierzyć, że śnie? w CPS? a może NCBS? Sofres? nigdzie się nawet tkaich pytań nie zadaje...

To chyba tylko źle świadczy o badaniach, że nie dostarczają prawdziwego wizerunku marki... Profesjonalny account chyba wie jak uzupełnić braki z badań ;) Wystarczy włączyć TVN TURBO i obejrzeć 2 polskie programy, aby usłyszeć jaki jest stereotyp fana BMW.

Mistrz Kornacki ładnie o tym mówi, zacytuję niedokładnie - BMW ma 2 typy odbiorców - jedni kochają a drudzy nienawidzą :)
obserwujcie teraz SAMAR i zobaczycie jak na przestrzeni 6 miesięcy zaprocentuje

BRAWO! Tu się w pełni zgadzam. Obserwujmy i porównajmy ze wzrostem sprzedaży innych marek luksusowych. Wyniki może zakłócić import bezpośrednio z fabryki aut "lekko używanych" czyli z przebiegiem ok. 20 km i zarejestrowanych na fabrykę, jako pierwszego właściciela. Sporo
jest takich autek (tańsze o min. 25%).Radosław O. edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 17:51

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Szymon Olejniczakowski:
Co sądzicie o nowej kampanii BMW
renówa lansuje się niemieckością, a bawarzy chcą na siłę sfrancuzieć. albo zwłosieć?
globalizacja, meine Herren!

edzia: do beemwicy idealnie pasowałby spot, jaki miał golf, ten z mordobiciem w fabryce.Marcin W. edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 17:24

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Dorota S.:
kurrrźwa mać. Posprawdzajcie jeszcze ile wypadków tworzy się fiatami 126p/125p...
Voila, http://www.wprost.pl/ar/11691/Bezpieczna-smierc/?I=992 pierwsze akapity, dane bardzo stare ale coz moga byc na niekorzysc BMW bo maluchow ubylo. Chodzi o czasy gdy mozna bylo miarodajnie porownac BMW z malym fiacikiem.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 18:30

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Radosław O.:
Kreatywne to jest moim zdaniem to
http://www.metacafe.com/watch/63012/audi_goes_up/


Zgoda.
Ale :
a to IMHO jest naprawdę GENIALNA REKLAMA w 100%
przygaście światło, usiądźcie bliżej, wyciszcie wszystko wokół i chłońcie PRAWDZIWE emocje (KONIECZNIE Z DŹWIĘKIEM!!!!!)

http://www.youtube.com/watch?v=5K-1e9OGGw8&feature=rel...

Szczerze? Skojarzyło mi się z "wskocz na byka" -Penigra:D.

Następna dyskusja:

Marka BMW w polsce




Wyślij zaproszenie do