Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: BMW to radość

Wersja polska: "Jesteśmy firmą samochodową ale nie tworzymy tylko samochodów."

... ale nie zajmujemy się tylko tworzeniem samochodów
... ale nie tworzymy tylko samochody

tworzymy obrazów?
tworzymy domów?
tworzymy budynków?

To chyba w ogóle nie jest po polskiemu?

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Ogólnie reklama schematyczna, bez polotu, zerżnięte i skompilowane fragmenty reklam innych marek. Aż boli
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: BMW to radość

Kuba Nowak:
Nie. Ten film jest z 2009 roku. Sama idea Joy jest starsza. Zmiany tekstu nie rozumiem. Przecież można to przetłumaczyć słowo w słowo...

Dokładnie. Niemal gotowiec.

Temat: BMW to radość

Może dali praktykantowi, bo takie łatwe, a on był kreatywny;>.

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Kuba Nowak:
Może dali praktykantowi, bo takie łatwe, a on był kreatywny;>.

Kreatywne to jest moim zdaniem to
http://www.metacafe.com/watch/63012/audi_goes_up/

dlatego lubię jazdę A8 i nie wsiadłbym nawet jako posażer do bmw

a to IMHO jest naprawdę GENIALNA REKLAMA w 100%
przygaście światło, usiądźcie bliżej, wyciszcie wszystko wokół i chłońcie PRAWDZIWE emocje (KONIECZNIE Z DŹWIĘKIEM!!!!!)

http://www.youtube.com/watch?v=5K-1e9OGGw8&feature=rel...Radosław O. edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 01:52

konto usunięte

Temat: BMW to radość

emocje nie dla emerytów

http://www.youtube.com/watch?v=RddxtACnaJY
Michal Slomka

Michal Slomka Prawdziwa wiedza to
znajomość przyczyn

Temat: BMW to radość

Radosław O.:
Kuba Nowak:
Może dali praktykantowi, bo takie łatwe, a on był kreatywny;>.

Kreatywne to jest moim zdaniem to
http://www.metacafe.com/watch/63012/audi_goes_up/

dlatego lubię jazdę A8 i nie wsiadłbym nawet jako posażer do bmw

a to IMHO jest naprawdę GENIALNA REKLAMA w 100%
przygaście światło, usiądźcie bliżej, wyciszcie wszystko wokół i chłońcie PRAWDZIWE emocje (KONIECZNIE Z DŹWIĘKIEM!!!!!)

http://www.youtube.com/watch?v=5K-1e9OGGw8&feature=rel...


Ta rekalama wyglada raczej jak oklepana od kilku lat, wiecznie ta sama, niczym nie rozniaca sie od poprzednich, rekalama dzinsow marki "WRANGLER". Dzwiek z kolei przypomina troszke jakby odglosy betoniarki z ogrodu u sasiada, ktory wlasnie robi nowa wylewke w garazu.
++++++++++++++++++++++STRASZNA++++++++++++++++++++++++++

Spodziewalem sie czegos bardziej niekonwencjonalnego, a moze nawet nonkonformicznego.
Czy to wina kryzysu motoryzacyjnego???Michal Slomka edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 04:39

Temat: BMW to radość

Fajnie. A znacie jakieś inne reklamy z samochodem w dowolnej roli? Temat wątku wyraźnie mówi "Spoty o dowolnej tematyce i dowolnych samochodach, jakiekolwiek, serio".

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Piotr Dominik:
ja mam wrażenie, że ta Twoja diagnozna sytuacji i postrzegania jest nie aktualna o dobre 7 lat.

A copy do mnie nie trafia.
Moja diagnoza jest wlasciwa jako odbiorcy reklamy. Co wypadek to BMW i mlody czlowiek z prawem jazdy od dwoch miesiecy i czarne worki rodziny w ktora wjechal. Wyprzedza Ciebie ktos na chama z piskiem... BMWica. Ta "Reklama" uderza w nas codziennie na warszawskich ulicach.
Reklama negatywna BMW Frei tez jest obecna dosc powszechnie. BMW to obciach nawet wsrod kupujacych sportowe samochody czlonkow klasy sredniej, jezdzacych sportowo... majac do wyboru kilka samochodow o podobnych parametrach, wybiora po prostu inny samochod ze wzgledu na negatywny odbior marki w Polsce.
Diagnoza jest starsza, Honda zmieniala wizerunek gangstera jezdzacego motocyklem wchodzac na rynek amerykanski. Jakis student wymyslil "You will meet the nicest people on Honda", przeslanie bylo wyrazne i wycelowane w odbierajacych negatywnie uzytkownikow motocykli, model mial elektryczny rozrusznik ulatwiajacy paniom poslugiwanie sie motocyklem, wallmart zamiast wyspecjalizowanych sklepow dla fanow. BMW probuje pogodzic sport z zastosowaniami rodzinnymi. Jako meza i ojca nie przekonuje mnie. Nie bede rysowac obrazkow drac gume po asfalcie, nie bede jechac srodkiem drogi po ciaglej (jak na reklamie). DLA MNIE TAKIE DARCIE GUMY JAKO DZIECINNY MALUNEK TO NADUZYCIE. Nie bede jezdzic "kreatywnie". Nie bede uprawial sportu z moimi dziecmi w fotelikach. Majac wybor i pieniadze wybiore inny
samochod. Ta reklama mnie tylko utwierdza w moich przekonaniach. BMW nie odrabia lekcji na polskim rynku.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 10:24

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Kuba Nowak:
Fajnie. A znacie jakieś inne reklamy z samochodem w dowolnej roli? Temat wątku wyraźnie mówi "Spoty o dowolnej tematyce i dowolnych samochodach, jakiekolwiek, serio".


:)
Najwyraźniej ktoś dał zły tytuł wątkowi!! :)

A tak na poważnie, to skoro rozmawiamy o reklamie BMW to naturalnym konkurentem marki jest mercedes i audi.
Dałem przykład audi, dla porównania.
Myślałem, że rozmowa toczy się między inteligentnymi ludźmi i nie trzeba tłumaczyć, wystarczy pokazać, ale skoro potrzbne wytłumaczenie, co to ma wspólnego z wątkiem - to proszę

REKLAMA ABY SKUTECZNIE ODDZIAŁYWAŁA MUSI ZMIENIAĆ POSTAWĘ.
Postawa składa się z 3 komponentów: emocjonalnego, poznawczego i behawioralnego. (przepraszam za uproszczenia)
Postawy mogą się opierać na 1, 2 lub 3 komponentach.
Postawy wobec samochodów luksusowych, opierają się, co logiczne, na emocjach, więc można je zmienić najłatwiej emocjami.

BMW robi to topornie - mówi "radość" zamiast wywołać "RADOŚĆ"
AUDI pokazuje coś, co wywołuje emocje. Nie opowiada o nich.
Różnica stylu i klasy.
Ale jak ktoś tego nie rozumie, to szkoda czasu na tłumaczenieRadosław O. edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 10:30

konto usunięte

Temat: BMW to radość

>niczym nie rozniaca sie od poprzednich, rekalama dzinsow
marki "WRANGLER". Dzwiek z kolei przypomina troszke jakby >odglosy betoniarki z ogrodu u sasiada, ktory wlasnie robi nowa >wylewke w garazu.
++++++++++++++++++++++STRASZNA++++++++++++++++++++++++++
Spodziewalem sie czegos bardziej niekonwencjonalnego, a moze nawet nonkonformicznego.
Czy to wina kryzysu motoryzacyjnego???

Pokazuję ją studentom na zajęciach z serią innych reklam konkursowych, na dużej sali, z głośnikami w suficie, robi wrażenie.
Ta reklama jest stara jak świat (ponad 5 lat na pewno), więc kryzys nie ma tu nic wspólnego a reklamy jeansów nie było w tym stylu. Ujarzmienie byka... Widać potrzeba odrobiny abstrakcyjnego myślenia. To nie jest reklama typu "tłumaczenie krowie na rowie" czyli jak w reklamie BMW...

Proste wytłumaczenie - widać kolega nie jest targetem :) Nie jeździ Audi RS i chyba nie będzie jeździł...

Audi na szczęście ma dobrze sprofilowany target i może politolog/księgowy nie pasuje. Chociaż może gdyby kolega spróbował, to może odnalazłby drogę w życiu i przestał błądzić? :) ;)

Do mnie trafiło, przekonało, jako target jestem kupiony. Jeżdżąc audi czuję emocje większe niż w toyocie i oplu :) :)
i nie czuję się jak bandyta/złodziej (skojarzenie BMW) czy emeryt, badylarz albo tasówkarz (skojarzenie Mercedes)
chociaż do większości luksusowych marek można przypiąć jakąś łatkę, bo i nasza klasa średnia, to jedna, wielka łatka...Radosław O. edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 18:44

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Jacku, wszystko ok, jak dodasz moim zdaniem a nie podniesiesz do tezy zjawiska. Jako Twoje odczucie, ze tak jest - rozumiem, ale jesli podnosisz to do tez, to mam juz problem.

- Rozumiem, ze mlodzi ludzie najczesciej w BMW maja wypadki? A skad masz te liczby?
Odnosnie wyprzedzania i piskow - nie da sie udowodnic, rozumiem, ze masz takie prywatne wrazenie - a ja mam wrazenie, ze najwiecej jest - korporacyjnej skody fabia, czy fiatow pand z takimi zachowaniami....
- Obciach wsrod kupujacych i nikt nie wybiera tego samochodu, to jak zalozyc wzrostowe liczby na kazdy model o 20 do 30 procent rocznie idac od 2006 (glebszych danych nie ogladalem). Nie rozumiem, coraz wiecej osob kupuje znienawidzony samochod dresa? Czy wybranie innego samochodu o podobnych parametrach. To czemu dla serii 3, dla serii 5 czy od niedawna X6 regularnie przybywa chetnych?
- Rozumiem, ze wykorzystanie elementow z kampanii Z4 z wsparciem augumented reality wzbudza Twoja niechec. I to dosc ciekawy insight - ze zabawa z wykorzystaniem trackerow do malowania wzorow jest dla Ciebie kreatywnym darciem gumy ii to jest naduzycie. Rowniez dobrze mozna powiedziec, ze scrable nim sa. A moze nie widziales i zle to zrozumiales? Pytam tylko bo nie umiem sie odniesc do Twojego wykrzyczanego zdania. A chyba uciekla Ci tutaj wlasnie ta radosc:))))))

I jesli BMW nie odbrabia lekcji na polskim rynku, to dosc mocna teza. Potrzebuje innych argumentow niz - ktos mnie wyprzedzil z piskiem opon, i widzialem dresa w tym samochodzie. Ja ich tez widze w tysiacach starych Audi, setkach Meroli, ba, nawet w oplach. Ale nie wyciagam wnioskow chyba zbyt pochopnie. I nie przekladam tego na teze i analize marki. Bo to nie są argumenty. Albo dodaj - moim zdaniem. Bo wprowadzisz kogos w blad.

Nie jezdze BMW dodam od razu. Kiedys testowalem 650 cabrio i radosc z jazdy owszem byla. No ale wiadomo - dresy z blokow jezdza samochodami z przedzialu 200 - 600 tysiecy wiec powiedzialem w salonie - o nie panowie, biore audi, das family:)
Karolina J.

Karolina J. Exemplis discimus

Temat: BMW to radość

Radosław O.:
Kuba Nowak:
Fajnie. A znacie jakieś inne reklamy z samochodem w dowolnej roli? Temat wątku wyraźnie mówi "Spoty o dowolnej tematyce i dowolnych samochodach, jakiekolwiek, serio".


:)
Najwyraźniej ktoś dał zły tytuł wątkowi!! :)

A tak na poważnie, to skoro rozmawiamy o reklamie BMW to naturalnym konkurentem marki jest mercedes i audi.
Dałem przykład audi, dla porównania.
Myślałem, że rozmowa toczy się między inteligentnymi ludźmi i nie trzeba tłumaczyć, wystarczy pokazać, ale skoro potrzbne wytłumaczenie, co to ma wspólnego z wątkiem - to proszę

REKLAMA ABY SKUTECZNIE ODDZIAŁYWAŁA MUSI ZMIENIAĆ POSTAWĘ.
Postawa składa się z 3 komponentów: emocjonalnego, poznawczego i behawioralnego. (przepraszam za uproszczenia)
Postawy mogą się opierać na 1, 2 lub 3 komponentach.
Postawy wobec samochodów luksusowych, opierają się, co logiczne, na emocjach, więc można je zmienić najłatwiej emocjami.

BMW robi to topornie - mówi "radość" zamiast wywołać "RADOŚĆ"
AUDI pokazuje coś, co wywołuje emocje. Nie opowiada o nich.
Różnica stylu i klasy.
Ale jak ktoś tego nie rozumie, to szkoda czasu na tłumaczenie

Czy naprawdę myślisz, że Mercedes to konkurencja dla BMW? Jeśli BMW to gangsta dres, a mercedes to stary, gruby faszysta... (ewentualnie taksiarz - ale też specyficzny) :)

P.S. Co do tego, że BMW mówi radość zamiast ją pokazać to się zgadzam w 100%. Nie wiem, kto zgarnął za to kasę, ale chyba jedna z podstawowych zasad to nie mówić o emocjach tylko je pokazywać/wyzwalać. Ja chcę zobaczyć radość, i ja chcę ją nazwać, a nie żeby mi ktoś pchał to łopatą do głowy. Chcą bym uwierzyła? Muszę to poczuć. Nie usłyszeć. BMW...RADOŚĆ...KLAPA...Karolina Ż. edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 11:57

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Piotr Dominik:
Jacku, wszystko ok, jak dodasz moim zdaniem a nie podniesiesz do tezy zjawiska.

Dodaję, moim zdaniem. Przeczytalem twoj wpis, powiedzialem sobie OK, nie mam racji, Cool down. You will meet nice people in BMW.

Przeczytalem twoj wpis, potem wyszedlem po bulki do sklepiku, na wewnetrznej drodze z piskiem przeleciala ... BMWica, na lezacym gliniarzu obtlukla sobie podwozie. I po garach, i w zakret tak ze zarzucilo. Ja chyba przyciagam takich kreatywnych. Od dzisiaj bede dodawal, "radosnych".

To jest *non augmented* reality. Moim zdaniem jako odbiorcy reklamy.

Dlaczego dodajesz, ze nie jezdzisz BMW?

Liczby, bezpieczenstwo, nie wiem ale moge to sprawdzic, jest cos takiego jak wspolczynniki ryzyka w ubezpieczalniach, mam tam kogos, kto moze mi cos na ten temat powiedziec. Temat mnie coraz bardziej zaciekawia.

Myslac proaktywnie wciaz proponowalbym BMW zaangazowanie sie (jezeli target) rodzina, w jakas kampanie jezdzenia z fotelikami, jakies szczegolne rozwiazania bezpieczenstwa (jak Volvo), samochodu na ktorym mozna polegac w kazdej sytuacji, niezawodnym. I walke z buraczanym image, moze poprzez wykreowanie pozytywnego bohatera kierowcy BMW. Nie wspomniawszy o historii i tradycjach, niemieckiej dokladnosci... Jest gdzie szukac by powiedziec cos ciekawego o BMW.

Dodaje wiec, zgodnie z Twoim postulatem, moim zdaniem, nie moge wprowadzac nikogo w blad mowiac o moim zdaniu jako odbiorcy reklamy i codziennej rzeczywistosci. Radosna tworczosc kierowcy BMW wywoluje u mnie wybitnie negatywne odczucia, tym bardziej rysowanie oponami obrazkow dla dzieci. Nic na to nie poradzisz. Chetnie zapoznam sie z danymi na temat odbioru marki BMW w Polsce i sukcesow tej firmy.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 12:22

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Byk w reklamie audi rs, nie trafia do mnie, bo też kojarzy mi się z Wranglerem:)
Za to hit zeszłorocznej Nocy Reklamożerców jak najbardziej:

http://www.youtube.com/watch?v=wiorPhCXH1U

http://www.youtube.com/watch?v=vA6k0GRV_hw&feature=rel...

http://www.youtube.com/watch?v=Jot_BTwT0dc&feature=rel...Paweł J. edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 12:28
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: BMW to radość

Mnie też dzisiaj taka czarna pięćsetka siedziała na zderzaku i mrugała bym mu zjechał. W środku 2 łyse karki...

Staram się nie uogólniać, ale mnie ta marka kojarzy się z agresja na drodze. Ma pecha do pewnego typu kierowców.

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Paweł J.:
Byk w reklamie a8 do mnie nie trafia ale to jak najbardziej:

Do mnie tez. Nie tylko sport ale i bezpieczenstwo. Zabawne, z 2 letnim synkiem mozna obejrzec i sie posmiac.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: BMW to radość

Jeśli wypadki z BMW w roli głównej, to samochody starej daty, kilkunastoletnie, albo ponad osiem lat. Wsiadają do nich dzieci zajmując miejsce rodziców lub dostają zabawki, w których moga się pozabijać.
Odwołujecie się w związku ze spotami nowych samochodów do młodych kolesi w brykach lekko podstarzałych, trochę zrywane logicznie...
Ja widzę w nowych beemkach gości w różowych koszulach, z mocną opalenizną. Takie pochodne ery disco, aspirujące do wysokich schodów luskusu...
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: BMW to radość

A propos wypadków:

Wpisując w Google słowa "wypadek" i marka samochodu dostajemy:

Bmw: 581,000 wyniki
Audi: 244,000 wyniki
Mercedes: 257,000 wyniki
Fiat: 260,000 wyniki
Opel: 280,000 wyniki
Peguot: 146,000 wyniki

Dodając słowo "śmierć" do równania mamy:

Bmmw: 130,000 wyników
Audi: 50,500 wyników
Fiat: 52,800 wyników

Dalej nie sprawdzałem.

Wnioski?Seweryn J. edytował(a) ten post dnia 04.09.09 o godzinie 13:05

konto usunięte

Temat: BMW to radość

Obejrzalem reklamy Audi w tym watku i jezeli maja one rozszerzyc target i zwiekszyc pozytywny odbior to maja u mnie jak najwyzsze, choc subiektywne, oceny. BMW powinno sie od nich uczyc.

Następna dyskusja:

Marka BMW w polsce




Wyślij zaproszenie do