Marek G.

Marek G. Zrównoważony Rozwój
Przedsiębiorstw

Temat: Blog firmowy

Witam

Zapraszam wszystkich na stronę http://energooszczednosc.pl
Jest to blog "Energooszczędnosć Głupcze" prowadzony przez pracownika firmy Isover (blog jest firmowany przez Isover). Blog ma za zadanie wzbudzić zainteresowanie tematyką energooszczędności i w jaki sposób ona wpływa na środowisko naturalne.
Jest to jeden z pierwszych blogów w branży budowlanej.

Bardzo was proszę o komentarze. Czy podoba wam się forma i oczywiście treść...
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: Blog firmowy

Forma bloga jest IMHO całkiem właściwa do informowania otoczenia firmy o czymś więcej, niż suche fakty związane z podpisywaniem umów i wypłacaniem dywidend.

Też mamy firmowego bloga, na którym można pokazać ludzką twarz firmy oraz informować o rzeczach, które wydając się trywialnymi jednak stanowią cenny kanał komunikacji np. z Klientami.

Troszkę jednak chyba niefortunnie zostało użyte określenie "głupcze". Bo chyba firma Isover nie chce przekazać wszystkim, którzy nie korzystają z ich oszczędzających energię systemów ociepleniowych, że są głupcami ;)

Widzę też, że na stronie isover.pl nie ma słowa wzmianki na temat bloga. Trochę to w mojej opinii objaw niekonsekwencji. Bo skoro Isover firmuje bloga...

Niemniej jednak życzę powodzenia ;)
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Blog firmowy

Czyżby siakieś nawiązania do "polska głupcze" ?
W istocie, z tematyką strony i usługami firmy - nie pasuje szczególnie.

Co do samego bloga, pomysł zacny. Również prowadzimy, działamy i traktujemy jako informator o tym co akurat się w firmie dzieje, równiez pod kątem aktualności. Natomiast trafiłem juz i na blogi firmowe do tego stopnia "wyluzowane" że twórcy pisali o swoich prywatnych (nadto prywatnych) sprawach dyskredytując firmę - ostrożnie :)

Tak czy siak powodzenia.

konto usunięte

Temat: Blog firmowy

Przeczytałem w Polityce dodatek o oszczędnym budowaniu z wplecionym info o blogu. Jestem rozczarowany. Brak zdjęć, instrukcji, planów, pomysłowych rozwiązań i zastosowań. Ale przecież to blog, prawda? prywatna jednak mimo wszystko przestrzeń?
Blogi firmowe są z zasady niewiarygodne. To po prostu propaganda pod płaszczykiem intymności. I mimo całą mą sympatię do isoveru jako jednej z korporacji proenergooszczędnej, blog to nie to.
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: Blog firmowy

Paweł B.:
Blogi firmowe są z zasady niewiarygodne.

"Z zasady" to drogi Pawle po wprowadzeniu do roztworu wodnego wydzielają się aniony wodorotlenowe na skutek dysocjacji :)

Myślę, że należy rozgraniczyć blogi typowo "informacyjne" od tych których celem jest bardziej PR czyli wspomniana przez Ciebie propaganda. Nie bardzo rozumiem też "płaszczyk intymności", mógłbyś coś więcej na ten temat? Gdzie ta intymność?

konto usunięte

Temat: Blog firmowy

Bartłomiej J.:
Czyżby siakieś nawiązania do "polska głupcze" ?
W istocie, z tematyką strony i usługami firmy - nie pasuje szczególnie.

Co do samego bloga, pomysł zacny. Również prowadzimy, działamy i traktujemy jako informator o tym co akurat się w firmie dzieje, równiez pod kątem aktualności. Natomiast trafiłem juz i na blogi firmowe do tego stopnia "wyluzowane" że twórcy pisali o swoich prywatnych (nadto prywatnych) sprawach dyskredytując firmę - ostrożnie :)

Tak czy siak powodzenia.

Nie wiem do czego nawiazuje autor "Energooszczednosc, glupcze", ale jesli doszukiwac sie jakiegos pierwowzoru tego hasla to autorstwo przypisac nalezy Billowi Clintonowi, ktory w kampanii prezydenckiej przed wygranymi wyborami w 1992 uzyl sloganu "It's the economy, stupid!" (Gospodarka, głucze!). Przy czym Clinton skierowal te slowa (z powodzeniem) do swojego kontrkandydata Bucha seniora, a nie do swoich wyborcow!

Jak sie okazuje nie jest to trafne zastosowanie w tym przypadku, bo pal licho ze, czytelnicy nie wiedza skad haslo sie wzielo, ale moga oni poczuc sie urazeni. Chcesz miec czytelnikow to najpierw ich pochwal a dopiero potem ewentualnie krytykuj (ostroznie). Pozdrawiam.Kamil Szczepańczyk edytował(a) ten post dnia 21.09.07 o godzinie 14:04

konto usunięte

Temat: Blog firmowy

Piotr A.:
Paweł B.:
Blogi firmowe są z zasady niewiarygodne.

"Z zasady" to drogi Pawle po wprowadzeniu do roztworu wodnego wydzielają się aniony wodorotlenowe na skutek dysocjacji :)

Panie Piotrze,

dziękuję za poprawkę językową. Powinienem napisać: "Dla mnie, zasadniczo,..."

Co do płaszczyka intymności - blog traktuję dotychczas jako manipulowany pamiętnik internetowy. Czyli ujawnione, paraintymne, ale jednak osobiste dość zapiski mające na celu pozostawienie pomnika trwalszego niż kliknięcie. Dziwne to może, ale w naszym moderniotechnielogicznym świecie spójne. Pod płaszczykiem intymnego obcowania z osobistymi przemyśleniami o produktach itp., wsączamy pożądane treści... Ten konkretny blog dyszy niespełnioną żądzą propagandy, a z informacją na razie ma niewiele wspólnego. Nie sprzeczam się. Jestem niespełnionym fanem energooszczędności, swego czasu promowałem w Germanii ogródki zimowe zbudowane z kolektorów słonecznych...
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: Blog firmowy

Panie Pawle, dziękuję za wytłumaczenie kwestii "intymności". O ile dla mnie jest oczywiste, że blogi typu "energooszczędność" będą między wierszami na temat oszczędzania energii (ergo, oszczędzania pieniędzy - i wg mnie to jest główny haczyk) wsączać sugestie jakoby ich rozwiązania były najbardziej energooszczędne (pieniądzooszczędne).

Nadal jednak uważam, że istnieje granica pomiędzy propagandą a informacją. Może mnie Pan nazwać idealistą, jednak zdania na razie nie zmienię ;) Słyszałem już głosy, że nasz blog firmowy mało "wsącza ". Jednak udaje mi się chyba utrzymać pewien poziom, na którym podstawową rolą bloga pozostaje informowanie a nie wciskanie papki jak na tym konkretnym blogu. Dlatego własnie staram się unikać "intymnych" wynurzeń, bo nie taka jest rola naszego bloga.
Krzysztof Adamus

Krzysztof Adamus business development
director Opcom

Temat: Blog firmowy

Na dłuższą metę o powodzeniu korporacyjnego bloga decyduje po prostu zawartość, ale już samo jego posiadanie może stanowić co najmniej dobrą zabawę i źródło inspiracji.

A wiarygodność bloga zweryfikują czytelnicy, bądź to wyrażając niezadowolenie w komentarzu... bądź - co gorsza - nie zostawiając żadnych komentarzy.

Polecam 2 artykuły dotyczące firmowych blogów:
http://opcom.pl/blog/nasze_publikacje/firmowy_blog_wpi...
http://opcom.pl/blog/nasze_publikacje/blogowanie_w_prz...

Jak widać Opcom także ma swojego bloga. Uważam, że jego uruchomienie było strzałem w dziesiątkę. Wkrótce opublikujemy case study z dokładną analizą celu naszego bloga, oraz korzyściami, jakie jego prowadzenie nam przyniosło.

Nie omieszkam Was o tym poinformować :)

konto usunięte

Temat: Blog firmowy

Krzysztof A.:
Nie omieszkam Was o tym poinformować :)

Trzymam za słowo, bo naprawdę bardzo chętnie się zapoznam :)
Krzysztof Adamus

Krzysztof Adamus business development
director Opcom

Temat: Blog firmowy

Krzysztof A.:
Wkrótce opublikujemy case study z dokładną analizą celu naszego bloga, oraz korzyściami, jakie jego prowadzenie nam przyniosło.

Nie omieszkam Was o tym poinformować :)

Stało się szybciej niż sądziłem. Case już opublikowany:)Krzysztof Adamus edytował(a) ten post dnia 27.09.07 o godzinie 00:32

Następna dyskusja:

blog, czyli jak na luzie kr...




Wyślij zaproszenie do