Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Billboard - jakie informacje?

Albert Wallin:
Tomasz Górski:
Ja wymyśliłem naprędce coś takiego. Ważne jest aby skupić się na ofercie - myślę że ten element najbardziej oddziaływuje na klienta ;)

Obrazek

Haha, do dzisiaj śmiałem się z tego typu billboardów i generalnie z całego nurtu promocji z "laską"... Ale... dziś rano, jak co wtorek jadę sobie spokojnie do pracy, i nagle słyszę miarowy stukot od strony jednego z kół, oczywiście po oględzinach na najbliższym parkingu okazało się że mam wbitą w oponę całkiem sporych rozmiarów śrubę. Wiadomo shit happens... i nagle mnie olśniło, od lat po drodze do pracy, kilkaset metrów od parkingu na którym się zatrzymałem, mijałem żałosną reklamę z laską która zachwalała pobliski warsztat hasłem "zmieniam nie tylko gumki"... Chwilę później feralna opona znalazła się w rękach fachowca. Cała ta sytuacja uświadomiła mi, że nieważne jak idiotyczny potrafi być przekaz, ważne jaka jest jego zapamiętywalność, co w przypadku tej idiotycznej reklamy okazała się wprost rewelacyjna! Co z tego, że laska z gumką była tak żałosna, że aż śmieszna, skoro skutecznie zapada w pamięci potencjalnych klientów. Po "zreperowaniu gumki" kontynuowałem drogę do pracy i postanowiłem sprawdzić ile jeszcze mam wulkanizacji po drodze (odcinek 10 kilometrów), okazało się, że jest jeszcze kilka, ale teraz miałbym problem z podaniem dokładnej lokalizacji któregoś z nich, poza wspomnianą wcześniej "laską"...Albert Wallin edytował(a) ten post dnia 25.05.10 o godzinie 16:33


Być może oni poszli dalej, niż można się spodziewać i zastawili pułpakę na potencjalnego klienta. Schemat jest taki: kładziemy na drodze śrubę, ktoś ją "zaoponuje", stanie się to przez billboardem, a facet przyjedzie do nas bo nie będzie mógł oderwać wzroku od zmyślnego billboardu. Taki myk:))
To by mi się podobało.
Albert W.

Albert W. creative director

Temat: Billboard - jakie informacje?

Patryk Rykała:
Albert Wallin:
Tomasz Górski:
Ja wymyśliłem naprędce coś takiego. Ważne jest aby skupić się na ofercie - myślę że ten element najbardziej oddziaływuje na klienta ;)

Obrazek

Haha, do dzisiaj śmiałem się z tego typu billboardów i generalnie z całego nurtu promocji z "laską"... Ale... dziś rano, jak co wtorek jadę sobie spokojnie do pracy, i nagle słyszę miarowy stukot od strony jednego z kół, oczywiście po oględzinach na najbliższym parkingu okazało się że mam wbitą w oponę całkiem sporych rozmiarów śrubę. Wiadomo shit happens... i nagle mnie olśniło, od lat po drodze do pracy, kilkaset metrów od parkingu na którym się zatrzymałem, mijałem żałosną reklamę z laską która zachwalała pobliski warsztat hasłem "zmieniam nie tylko gumki"... Chwilę później feralna opona znalazła się w rękach fachowca. Cała ta sytuacja uświadomiła mi, że nieważne jak idiotyczny potrafi być przekaz, ważne jaka jest jego zapamiętywalność, co w przypadku tej idiotycznej reklamy okazała się wprost rewelacyjna! Co z tego, że laska z gumką była tak żałosna, że aż śmieszna, skoro skutecznie zapada w pamięci potencjalnych klientów. Po "zreperowaniu gumki" kontynuowałem drogę do pracy i postanowiłem sprawdzić ile jeszcze mam wulkanizacji po drodze (odcinek 10 kilometrów), okazało się, że jest jeszcze kilka, ale teraz miałbym problem z podaniem dokładnej lokalizacji któregoś z nich, poza wspomnianą wcześniej "laską"...Albert Wallin edytował(a) ten post dnia 25.05.10 o godzinie 16:33


Być może oni poszli dalej, niż można się spodziewać i zastawili pułpakę na potencjalnego klienta. Schemat jest taki: kładziemy na drodze śrubę, ktoś ją "zaoponuje", stanie się to przez billboardem, a facet przyjedzie do nas bo nie będzie mógł oderwać wzroku od zmyślnego billboardu. Taki myk:))
To by mi się podobało.

To tak jak kiedyś strażacy ochotnicy podpalali nieużytki, żeby nie narzekać na brak pracy... ;) A w moim przypadku byli to raczej żartownisie na parkingu.
Jakub Michalski

Jakub Michalski interactive designer

Temat: Billboard - jakie informacje?

.Jakub Michalski edytował(a) ten post dnia 26.05.10 o godzinie 09:37
Tomasz Górski

Tomasz Górski New Media Designer

Temat: Billboard - jakie informacje?

Jakub Michalski:
Fotografia z Google na billboard?
............................................_______
....................................,.-'”...................~.
.............................,.-”...................................“-.,
.........................,/...............................................”:,
.....................,?......................................................\,
.................../...........................................................,}
................./......................................................,:`^`..}
.............../...................................................,:”........./
..............?.....__.........................................:`.........../
............./__.(.....“~-,_..............................,:`........../
.........../(_....”~,_........“~,_....................,:`........_/
..........{.._$;_......”=,_.......“-,_.......,.-~-,},.~”;/....}
...........((.....*~_.......”=-._......“;,,./`..../”............../
...,,,___.\`~,......“~.,....................`.....}............../
............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-”
............/.`~,......`-...............................\....../\
.............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__
,,_..........}.>-._\...................................|..............`=~-,
.....`=~-,_\_......`\,.................................\
...................`=~-,,.\,...............................\
................................`:,,...........................`\..............__
.....................................`=-,...................,%`>--==
...................................................,-%.......\
...................................,<..|,-&``................`\

konto usunięte

Temat: Billboard - jakie informacje?

Tomasz Górski:
Ja wymyśliłem naprędce coś takiego. Ważne jest aby skupić się na ofercie - myślę że ten element najbardziej oddziaływuje na klienta ;)

Obrazek

tak.... idealne... i patrzysz na cycki a nazwa firmy to akurat w tym przypadku umknie ;p
Paweł T.

Paweł T. Prezes Zarządu

Temat: Billboard - jakie informacje?

:)
Cycki zdecydowanie odpadają: zbyt przykuwają uwagę - nikt nie zobaczy nic więcej a jeszcze mogą być przyczyną wypadków. - Układ jest ok, ale cycki trzeba czymś zastąpić :)

Już kilka osób to pisało -> koniecznie powinna być to nazwa firmy + strona www -> krótka charakterystyczna, prosta do zapamiętania -> nie może to być domena w stylu tanieisolidneuslugibudowlane.pl - nad tym warto się zastanowić i zadbać o to żeby po wpisaniu frazy z domeny była ona na pierwszym wyniku w google.

Jeżeli chcesz dotrzeć do miejscowych daj na reklamie adres + prosta wskazówka dojazdu np: "za 200m w prawo i strzałka.

Na koniec to, od czego trzeba zacząć, czyli coś co ma łapać uwagę kierowcy. Dużo zależy
od tego czy ludzie jeżdżą tam szybko czy raczej się wleką stoją w korku, na światłach itd. Od szybkości jazdy zależy długość komunikatu.

Im szybciej ludzie jadą tym mniej będą mieć czasu na czytanie, więc tym mniej można upychać.

Skoro to firma budowlana to prawdopodobnie chcesz dotrzeć do ludzi którzy mają zlecić budowę np domu.

Wiec na billboard wrzuciłbym z prawej strony - zdjęcie ludzi we wnętrzu ładnego domu (zbliżenie na uśmiechnięte twarze - w tle wnętrze domu) - twarze dlatego, że przyciągają wzrok. Z lewej strony hasło -> musi odwoływać się do potrzeb i zawierać konkretna korzyść dla potencjalnego klienta jeżeli ma bezpośrednio przełożyć się na efekt w postaci ludzi którzy przyjdą do firmy, lub odwiedzą www i zapoznają się z ofertą.

np:
nazwa firmy
Twój wymarzony dom już od 1190 zł/m2! (konkretna atrakcyjna cena to najlepsze zagranie)
twojdom.pl

jeżeli banery stoją w miejscach gdzie są korki można się poprosić o dłuższy txt:

nazwa firmy
Twój wymarzony dom już od 1200 zł/m2!
gwarancja jakości
szybki termin realizacji
3000 róznych projektów

twojdom.pl

to oczywiście przykłady, ale ludzie lubią gwarancje, solidne i szybkie usługi :)

na dole trzeba jeszcze dać na dole adres siedziby gdzie ludzie mają iść,
a jeżeli znasz lokalizacje reklam to wskazówki dojazdu.Paweł T. edytował(a) ten post dnia 13.06.10 o godzinie 23:47
Krzysztof Michalski

Krzysztof Michalski szef strategii,
Multimedia
Consulting

Temat: Billboard - jakie informacje?

Tomasz Górski:
Jakub Michalski:
Fotografia z Google na billboard?
............................................_______
....................................,.-'”...................~.
.............................,.-”...................................“-.,
.........................,/...............................................”:,
.....................,?......................................................\,
.................../...........................................................,}
................./......................................................,:`^`..}
.............../...................................................,:”........./
..............?.....__.........................................:`.........../
............./__.(.....“~-,_..............................,:`........../
.........../(_....”~,_........“~,_....................,:`........_/
..........{.._$;_......”=,_.......“-,_.......,.-~-,},.~”;/....}
...........((.....*~_.......”=-._......“;,,./`..../”............../
...,,,___.\`~,......“~.,....................`.....}............../
............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-”
............/.`~,......`-...............................\....../\
.............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__
,,_..........}.>-._\...................................|..............`=~-,
.....`=~-,_\_......`\,.................................\
...................`=~-,,.\,...............................\
................................`:,,...........................`\..............__
.....................................`=-,...................,%`>--==
...................................................,-%.......\
...................................,<..|,-&``................`\Suuuuupeeeerrrr!!!!!

konto usunięte

Temat: Billboard - jakie informacje?

Nie jestem targetem, ale zamiast pokazywania cycek (w dodatku obwislych) warto byloby się zastanowić nad czymś bardziej ambitnym niż gola kobieta! Poza tym taki bilbord bylby sprzeczny z dobrymi obyczajami, o których mówi ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. I jeszcze jedno - ludzie mogą myśleć, że to reklama czegoś innego.Karolina B. edytował(a) ten post dnia 14.06.10 o godzinie 11:53
Anna J.

Anna J. ipsa sua melior fama

Temat: Billboard - jakie informacje?

bleh!
to nie cycek
to jakis dojarki po wykarmieniu 50 młodych
btw. jak można w tym wieku dopuścic do takiego obwisu
< kurde jadłam śniadanie >
Przemysław Schmelter

Przemysław Schmelter STUDIO-PRZEM /
Schmelter Fitness
Club

Temat: Billboard - jakie informacje?

ale nasze Panie z GL się bulwersują co do tych cycków :)

Temat: Billboard - jakie informacje?

Większa reklama bardziej zwraca na siebie uwagę http://dsim.pl/zalety-reklamy-zewnetrznej/ koszt nie duży a skuteczność działania bardzo imponująca.



Wyślij zaproszenie do