konto usunięte

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

Holenderska marka piwa Grolsch, twórca idei Passion Inclusive, zleciła badanie opinii, aby poznać pasje Polaków.
Badanie przeprowadził Instytut MB SMG/KRC w drugiej połowie lipca 2010 r. na 385 respondentach w wieku od 18 do 65 lat, będących konsumentami piwa.

Obrazek

I co?
Typowy piwożłop głównie leży przed TV, ewentualnie pije w gronie znajomych albo... śpi.

Badanie miało wykazać co powstrzymuje Polaka przed realizowaniem pasji: "Ankietowani zaznaczyli, że gdyby nic (tj. czynniki typu kariera, rodzina, brak środków finansowych i czasu) nie stało na przeszkodzie, z pewnością zajęliby się realizacją swoich wymarzonych pasji."

Próba nieduża ale wnioski smutne.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

Monika Lilith Goch:
Holenderska marka piwa Grolsch, twórca idei Passion Inclusive, zleciła badanie opinii, aby poznać pasje Polaków.
Badanie przeprowadził Instytut MB SMG/KRC w drugiej połowie lipca 2010 r. na 385 respondentach w wieku od 18 do 65 lat, będących konsumentami piwa.

Obrazek

I co?
Typowy piwożłop głównie leży przed TV, ewentualnie pije w gronie znajomych albo... śpi.

Badanie miało wykazać co powstrzymuje Polaka przed realizowaniem pasji: "Ankietowani zaznaczyli, że gdyby nic (tj. czynniki typu kariera, rodzina, brak środków finansowych i czasu) nie stało na przeszkodzie, z pewnością zajęliby się realizacją swoich wymarzonych pasji."

Próba nieduża ale wnioski smutne.

A gdzie "uprawiam seks", oglądam pornole, leżę pijany pod stołem?
A tak w ogle to za mała próba, żeby poznać cokolwiek, z co dopiero pasje.
Ćwiartka ludu ma za pasję spanie. Hehehe. To dobre. Ja się zaliczam, ale to złaaaa przypadłość a nie pasja.

konto usunięte

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

Patryk Rykała:
Ćwiartka ludu ma za pasję spanie. Hehehe. To dobre. Ja się zaliczam, ale to złaaaa przypadłość a nie pasja.

Ja się zaliczam do 4%.
Podróżuję.
Do LIDLa i spowrotem. Z pasją.
Michał Kosakowski

Michał Kosakowski I am what I am.
Someone has to be.

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.


Obrazek
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

Michał Kosakowski:

Uciąłeś 6 pozycję nieco ;-)

konto usunięte

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

Szkoda, że nie podałaś jakie było pytanie...

Bo w ten sposób można zmanipulować wszystko, jak widzę prawdopodobnie była możliwość zaznaczenia wielu odpowiedzi, co zdecydowanie zmienia rangę top3 i jej znaczenie

I pytanie pewnie brzmiało "Co robisz w wolnym czasie"

Wniosek, że pijący piwo są opierdalaczami to błąd spowodowany złą interpretacją odpowiedzi w tej ankiecie (opcja wielokrotnego zaznaczania).Tomasz Jarzębiński edytował(a) ten post dnia 15.09.10 o godzinie 17:05

konto usunięte

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

Tomasz Jarzębiński:
Szkoda, że nie podałaś jakie było pytanie...

Jesli Ci chodzi o pytanie w badaniu to brzmiało: "Co Cie powstrzymuje?" (przed realizowaniem pasji)....
Wkleiłam część badania bynajmniej nie po to, aby pokazać jego rzetelność bo rzetelnym nie jest! Mała próba, tendencyjne wnioski. Jak wygladała ankieta - nie wiem.
Mam spory dystans do takich ankietowych badań i nie biore ich za rzeczywistość, ale chciałam pokazać jak zagraniczny inwestor tworzy sobie wizerunek Polaka.

konto usunięte

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

Piękna idea... No, ale Holandia to przecież Wyspa Zielona.
Zagraniczny inwestor zajmuje się inwestowaniem a nie tworzeniem sobie wizerunku w lipnych badaniach. Ciekawe, czy Kompania Piwowarska kanibalizuje Grolscha kosztem Tyskiego, czy też to szerszy trend tworzenia wizerunku premium pod smak tej lipy, która w badaniach uczestniczy.

konto usunięte

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

Hubert Tatarkiewicz:
Zagraniczny inwestor zajmuje się inwestowaniem a nie tworzeniem sobie wizerunku w lipnych badaniach.

Jak widać nie jest tak jak kolega myśli. Chyba, że uznamy badanie rynku jako część inwestycji.

Skąd w ogóle taki bojkot wykresu - a może coś w tym jest - i naprawdę połowa nas w wolnym czasie gapi się w tv, spotyka się ze znajomymi albo śpi? ;-)

konto usunięte

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

Jesli Ci chodzi o pytanie w badaniu to brzmiało: "Co Cie powstrzymuje?" (przed realizowaniem pasji)....
Wkleiłam część badania bynajmniej nie po to, aby pokazać jego rzetelność bo rzetelnym nie jest! Mała próba, tendencyjne wnioski. Jak wygladała ankieta - nie wiem.
Mam spory dystans do takich ankietowych badań i nie biore ich za rzeczywistość, ale chciałam pokazać jak zagraniczny inwestor tworzy sobie wizerunek Polaka.

1. pytanie jest tendencyjne
2. próba jest wystarczająca, żeby zobaczyć wstępne zależności i kierunki
3. od kiedy badania bierze się za rzeczywistość? :)

konto usunięte

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

Pani Moniko, domyślam się w jakim kierunku Pani podąża, ale prosiłbym o niewielkie odchylenie, bo mam wrażenie uczestnictwa w ankiecie u Pośpieszalskiego ("Proszę Pana, Proszę Pana! Czy warto pytać? Czy warto rozmawiać?"). Przepraszam, tak mi się skojarzyło.

Czy ma Pani dostęp do informacji o tym, czy zleceniodawca POZNAŁ pasje Polaków, pytając o to, co ich POWSTRZYMUJE przed realizowaniem ich pasji? Ja też chciałbym poznać ukryte pasje Polaków; choćby tę jedną, tę Inclusive.

Proszę nie czuć się atakowaną. Ludzi śmieszy po prostu ten wykresik, bo nie jest tajemnicą w jakich warunkach powstają takie badania i po co i jak takie rzeczy wpuszcza się do sieci. Popełniła Pani błąd, przekopiowując nagłówek z "Marketingu przy kawie" i od razu zrobiło się wesoło. I tyle.

3. od kiedy badania bierze się za rzeczywistość? :)
Mariuszu, kredyt na mieszkanie zmienia optykę ;)Hubert Tatarkiewicz edytował(a) ten post dnia 17.09.10 o godzinie 13:26
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

O kurde, a ja myślałam, że od 20 lat zajmuję się badaniem rzeczywistości. A tu się okazuje, że to fikcja :):)
Ciekawe,że miliony firm na świecie wierzą w tę fikcję :):)

To jest żart jakiś :):)

"Pozostałe 21 % olało ankietę" - to jaka w końcu była eNka, jakie było pytanie (bo chyba jednak "jak spędza Pan/i wolny czas" i jaka metodologia ? Ja nie nadążam :):):)
Chyba coś się komuś pozajączkowało, bo to nie są odpowiedzi na pytanie "co Cię powstrzymuje..."
Jakaś definicja "konsumenta piwa" ? Jakiegoś konkretnego piwa ?

Dla mnie jakaś ściema albo kawałek czegoś.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 17.09.10 o godzinie 18:30

konto usunięte

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

Dagmara D.:
O kurde, a ja myślałam, że od 20 lat zajmuję się badaniem rzeczywistości. A tu się okazuje, że to fikcja :):)
Ciekawe,że miliony firm na świecie wierzą w tę fikcję :):)

To jest żart jakiś :):)

"Pozostałe 21 % olało ankietę" - to jaka w końcu była eNka, jakie było pytanie (bo chyba jednak "jak spędza Pan/i wolny czas" i jaka metodologia ? Ja nie nadążam :):):)
Chyba coś się komuś pozajączkowało, bo to nie są odpowiedzi na pytanie "co Cię powstrzymuje..."
Jakaś definicja "konsumenta piwa" ? Jakiegoś konkretnego piwa ?

Dla mnie jakaś ściema albo kawałek czegoś.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 17.09.10 o godzinie 18:30
To tak samo jak mnie kiedyś akant spytał ile kosztuje marketing bezpośredni...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

zależy jak bardzo bezpośredni :)

konto usunięte

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

Dagmara D.:
zależy jak bardzo bezpośredni :)
Odpowiedziałem, że tyle samo ile reklama...
I się zaczęło...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

a to tyle samo co samochód ...

konto usunięte

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

Dagmara D.:
a to tyle samo co samochód ...
Tu nie ma "lubię to" ;)

konto usunięte

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

O kurde, a ja myślałam, że od 20 lat zajmuję się badaniem rzeczywistości.
A tu się okazuje, że to fikcja :):)
Nie, no... wiesz przecież że to skrót (i bardzo ciekawy temat na osobny wątek; raczej nie na GL).
To jest jedno z tych "badań", których celem jest nie badanie a tworzenie pewnej rzeczywistości, czy raczej dostarczenie do tego celu materiału. Sama przecież widzisz, że z Twoją praktyką nie ma to nic wspólnego.

konto usunięte

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

a czemu końcowe odpowiedzi się powtarzają?, podróżuję 2 x itd itd
w każdej jest tyle samo %Beata B. edytował(a) ten post dnia 18.09.10 o godzinie 09:16

konto usunięte

Temat: Badanie opinii konsumentów piwa 07/10r.

Monika Lilith Goch:
Holenderska marka piwa Grolsch, twórca idei Passion Inclusive, zleciła badanie opinii, aby poznać pasje Polaków.
Badanie przeprowadził Instytut MB SMG/KRC w drugiej połowie lipca 2010 r. na 385 respondentach w wieku od 18 do 65 lat, będących konsumentami piwa.

Obrazek

I co?
Typowy piwożłop głównie leży przed TV, ewentualnie pije w gronie znajomych albo... śpi.

Badanie miało wykazać co powstrzymuje Polaka przed realizowaniem pasji: "Ankietowani zaznaczyli, że gdyby nic (tj. czynniki typu kariera, rodzina, brak środków finansowych i czasu) nie stało na przeszkodzie, z pewnością zajęliby się realizacją swoich wymarzonych pasji."

Próba nieduża ale wnioski smutne.

Witam,

a ja bym proponował jednak wstrzymać konia i nie pędzić tak z ocenami na łeb na szyję.
Wklejony wykres to przecież nic innego jak rozkład częstości odpowiedzi na jedno pytanie. Próba przedstawiania wyników tego slajdu jako wniosków jest nie uzasadniona.

Może się mylę, ale wielkość N może sugerować iż zleceniodawca wykupił jedno, dwa a może więcej do badania omnibusowego (jeśli SMG to obstawiał bym TGI). Tak więc nie możemy tu mówić o badaniu w moim odczuciu. Jak dla mnie zleceniodawca chciał się czegoś dowiedzieć przy dość ograniczonym budżecie i dostał dokładnie to co zamówił. To, że nie spełnia to jego oczekiwań, to już zupełnie inna bajka.

Reasumując dysponując tylko takim wycinkiem informacji nie możemy nic powiedzieć na temat rzetelności i poprawności i metodologicznej. Tak więc uważam, że w swoich sądach należy zachować daleko idącą ostrożność. Bo bardzo łatwo jest manipulować informacjami.

Bartek

Następna dyskusja:

Badanie efektywności reklam




Wyślij zaproszenie do