Patryk Z.

Patryk Z. Dyrektor
Zarządzający w
Drogerie Jasmin

Temat: Badanie efektywności kampanii marketingowych - to łatwe

Bardzo ciekawe podejscie

http://www.profitup.com/pl/news/badanie-efektywnosci-k...
Michał J.

Michał J. Menadżer

Temat: Badanie efektywności kampanii marketingowych - to łatwe

he he.
Jakie proste :-)
problem polega niestety na tym, że w okresie kampanii (jak i zresztą w każdym okresie) na sprzedaż działa wiele czynników zmiennych i samą kampanię często trudno wyizolować.

Przykładowo - na sprzedaż odzieży wpływ ma pogoda.
Uruchamiamy kampanię odzieży wiosenno-letniej, a tu w tym samym okresie jak na złość temperatury spadają i pada deszcz ze sniegiem. Tragedia
Sprzedaż w tym okresie jest powiedzmy -5% r/r. Kampania się udała czy nie ?

konto usunięte

Temat: Badanie efektywności kampanii marketingowych - to łatwe

Patryk Z.:
Bardzo ciekawe podejscie

http://www.profitup.com/pl/news/badanie-efektywnosci-k...

Rozumiem, ża artykuł jest formą promocji narzędzia do analizy, dedykowanego osobom "nie ogarniającym" podstawowych funkcji excela :) (choćby wykres przestawny).
Jak dla mnie mocno zawężone podejście.... choćby filtr z okresem trwania kampanii: dla osoby która stworzyła to narzędzie świat widocznie jest zero-jedynkowy (kampania jest albo jej nie ma). Przecież najbardziej istotne jest to, JAKA to jest kampania, jakie GRP, jakie toutchpointy zaangażowaliśmy itp itd.
Zaskoczyła mnie też informacja, że mogą istnieć firmy, które czekają aż 4 tygodnie po zakończeniu kampanii aby sprawdzić czy przyniosła ona efekty (?) Przecież można i należy wręcz kontrolować efekty już od pierwszych dni oraz cyklicznie aktualizować wyniki - tym bardziej że mamy do czynienia z zakładam w pełni zinformatyzowaną siecią sklepów, akutalizującą zatowarowanie na bieżąco.
Osobiście mając do wyboru to-coś a zwykłego excela, wybiorę excela...

Następna dyskusja:

Badanie efektywności reklam




Wyślij zaproszenie do