Andrzej Góralczyk

Andrzej Góralczyk Poprawiam
przedsiębiorstwa.
Właściciel portalu
Dyrekcja.pl

Temat: Badania jakościowe łatwiejsze i szybsze

Udało mi się skutecznie pokonać przeszkodę utrudniającą rozwój badań jakościowych - olbrzymią pracochłonność zbierania danych. Przy użyciu mojej wyszukiwarki semantycznej dane do typowego badania wartości marki można zebrać i oczyścić w ciągu kilku dniówek roboczych.

Piszę o tym teraz, po przetestowaniu jej w kilku projektach, w toku współpracy z dwiema firmami badawczymi. Na podstawie tych doświadczeń sformułowałem ofertę na standardowe badanie Brand Context.

Z możliwościami, jakie daje to badanie można zapoznać się pod adresem
http://www.dyrekcja.objectis.net/doradca/brandcontext/... . Mogę też każdemu zainteresowanemu wysłać ten tekst w postaci broszury (PDF).

Oprócz Brand Context prowadzę także mniejsze badania. Przykłady tematów:
- Który z dwóch konkurujących produktów jest lepszy w oczach Konsumentów pod względem cech, na które oni zwracają uwagę (badanie dotyczyło słodyczy);
- Dlaczego - konkretnie - znana i wysoko ceniona firma dostarczająca informacji gospodarczych traci rynek na rzecz nowo pojawiających się konkurentów?;
- Która z proponowanych nazw będzie lepsza dla nowego produktu finansowego, adresowanego do mieszkańców dużych i średnich miast i dlaczego?;
- Jaki jest schemat instytucjonalny i organizacyjny kampanii wyborczej znanego polityka (takie bardziej "intelligence" badanie: "kto za tym stoi i w jaki sposób" :));
- Jakie cechy firmy usługowej określonej branży są postrzegane jako przejaw solidności, jakie wady są "tolerowane" przy ocenie takiej firmy przez Klientów;

Odpowiedź na każde z tych pytań zajęła tylko kilka godzin.

Zapraszam do współpracy firmy zajmujące się badaniami rynkowymi, dla których mogę być podwykonawcą.

Mam nadzieję, że moja wyszukiwarka przyczyni się chociaż trochę do rozwoju badań jakościowych (za którymi "tęskni" wielu badaczy). Poza tym już w niektórych badaniach angażuję do pomocy młodych analityków, więc powolutku wyłania się nowe miejsce pracy :)
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Badania jakościowe łatwiejsze i szybsze

Ciekawa rzecz - po trochu realizująca mój dawny pomysł, ja w swoim czasie rozbiłem się o niemożność ręcznego obrobienia tej ilości danych. Nic tylko kibicować.

Niestety nie nadaje się raczej do badania rzeczy/brandów nowych - trudno, żeby ludziska się o nich masowo wypowiadali skoro ich jeszcze nie ma. Marnie też widzę badania marek z sektora b2b i ściśle branżowych - nie istnieją łatwo dostępne miejsca z wypowiadającym się targetem. Ale dla FMCG na ten przykład może to być super narzędzie.
Andrzej Góralczyk

Andrzej Góralczyk Poprawiam
przedsiębiorstwa.
Właściciel portalu
Dyrekcja.pl

Temat: Badania jakościowe łatwiejsze i szybsze

Dla branż i nowych idei/produktów zamierzam opracować leksykę do innych badań. Na razie nazywam to Technology Watch, ale będzie dotyczyło nie tylko obserwacji zaczątków technologicznych, lecz także trendów na rynku, przewidywań, celów zadaniowych ważnych grup ludzi itp. Ze wstępnego rozeznania rynku wynika, że byłaby to druga, obok badania marki, dziedzina interesująca dla odbiorców.

Tyle tylko, że opracowanie takich leksyk to katorżnicza robota, więc jeszcze szukam inwestorów. Dotychczasowi kandydaci są zachwyceni projektem, więc pewnie wkrótce znajdzie się zdecydowany.

P.S. Wówczas także będę mógł ruszyć sprawę publikacyjnych platform multimedialnych (nawiązując do dawniej poruszonego tematu :)).

konto usunięte

Temat: Badania jakościowe łatwiejsze i szybsze

Bardzo interesujące.
Czy można dostać PDF, o którym Pan wcześniej wspominał na adres: m.wszolek@identityfactory.pl ?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Andrzej Góralczyk

Andrzej Góralczyk Poprawiam
przedsiębiorstwa.
Właściciel portalu
Dyrekcja.pl

Temat: Badania jakościowe łatwiejsze i szybsze

Wysłałem, pozdrawiam.



Wyślij zaproszenie do