Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: Artykuły sponsorowane

Interesuje mnie, jaka wg Was jest skuteczność formy reklamy w "osobie" artykułu sponsorowanego? Czy Wasze doświadczenia wskazują na to, że opłaca się w takie artykuły inwestować?

Byłbym także wdzięczny za jakieś linki, gdzie będę mógł poczytać o statystykach skuteczności na tle innych form reklamy.

konto usunięte

Temat: Artykuły sponsorowane

Oczywiście zależy gdzie, do kogo, o czym i jak.

Odniosłem wrażenie, lustrując opinie pod takimi artykułami, że negatywne emocje wzbudza słowo "sponsorowany" w połączeniu z "artykuł".
Często artykułom, które opisują bądź zachwalają jakiś produkt, internauci przylepiają łatę "artykuł sponsorowany" co oznacza, że jest one be i fuj.

Wszystko zależy od formy. Jeśli umieszczamy takowy w medium o mocno zawężonej tematyce/wąskim targecie i zostanie on sformułowany w sposób interesujący (nie będzie biciem rekordu w użyciu słowa "najlepszy" we wszelkich odmianach) prawdopodobnie zainteresuje odbiorców. Tyle z doświadczenia.
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Artykuły sponsorowane

sponsorowany czy inspirowany? Tzn. czy będzie w publikatorze oznakowany jako "sponsorowany"? Czy będzie jednostronny czy też starać się będzie obiektywizować przedstawiane zagadnienia? Medium branżowe czy ogólne? Śmieciowe czy poważne? Itd. itp.

Myślę, że to po prostu zależy. W moim przekonaniu może się opłacać, jednak nie można tego robić na bezdurno.
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: Artykuły sponsorowane

Cóż, nie miałem na myśli niczego konkretnego, a moje pytanie było bardziej generalne -jak ta forma reklamy stoi na tle innych. Tak jak, z tego co wiem, mailing jest uważany za generalnie skuteczniejszy niż kampania bannerowa (przynajmniej w aspekcie mierzalnych kliknięć).
Grzegorz Wszelaczyński:
sponsorowany czy inspirowany? Tzn. czy będzie w publikatorze oznakowany jako "sponsorowany"? Czy będzie jednostronny czy też starać się będzie obiektywizować przedstawiane zagadnienia? Medium branżowe czy ogólne? Śmieciowe czy poważne? Itd. itp.

Jeżeli już idziemy po konkretach, to artykuł sponsorowany (oznaczony jako forma reklamy, choć nadal znajdujący się wśród artykułów), obiektywizujący (choć oczywiście ze wskazaniem na usługi firmy), medium ogólnobiznesowe, poważne itp. ;-)
Tomasz Okulicz:
Oczywiście zależy gdzie, do kogo, o czym i jak.

Odniosłem wrażenie, lustrując opinie pod takimi artykułami, że negatywne emocje wzbudza słowo "sponsorowany" w połączeniu z "artykuł".
Często artykułom, które opisują bądź zachwalają jakiś produkt, internauci przylepiają łatę "artykuł sponsorowany" co oznacza, że jest one be i fuj.

Hm, z tym się nie spotkałem, ciekawe.
Wszystko zależy od formy. Jeśli umieszczamy takowy w medium o mocno zawężonej tematyce/wąskim targecie i zostanie on sformułowany w sposób interesujący (nie będzie biciem rekordu w użyciu słowa "najlepszy" we wszelkich odmianach) prawdopodobnie zainteresuje odbiorców. Tyle z doświadczenia.

Dzięki.

konto usunięte

Temat: Artykuły sponsorowane

Ma sens, jeżeli produkt jest skomplikowany, kryje się za nim jakieś nowe rewolucyjne rozwiązanie itp. wtedy artykuł sponsorowany ma sens. Inaczej jest to tylko - jak pisze Tomasz - odmienianie "naj" przez wszystkie przypadki.

A ze skutecznością jest tak samo jak ze skutecznością reklamy w czasopiśmie albo billboardu. Nie chodzi o to gdzie, tylko jak.

Temat: Artykuły sponsorowane

Artykuł, jeśli jest dobry, buduje PR - i to mocno. Jeśli jest zły też buduje PR - tylko czarny.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Artykuły sponsorowane

Artykuł 'sponsorowany', który opisuje jakiś konkretny segment rynku i buduje poprawny PR dla całego segmentu, a w którym to 'ni z gruszki, ni z pietruszki' pojawią się informacje, które interesują twórcę takiegoż artykułu - powinien pozytywnie wpłynąć na czytelników.

Czym np. jest marketing zapachowy, wykorzystany np. do promocji innych artykułów albo usług? Dobrze skomponowany artykuł może wyjaśnić laikom 'z czym to się je', a przy okazji przedstawić osobę(y) z jakiejś konkretnej firmy, która to takimi zagadnieniami się zajmuje zawodowo.
Jeśli będzie to artykulik o wątłej jakości, to tak jak wspomniał Michał, czarny PR mamy zagwarantowany.

Lubię czytać artykuły sponsorowane, bo w jakiś sposób mogę sobie wyobrazić - na ich podstawie - potencjalną rozmowę z właścicielem /przedstawicielem firmy, która reklamuje się w taki właśnie sposób. Jeśli artykuł jej przesłodzony, to ciężka sprawa. Jeśli jest w nim sporo ciekawych informacji i sposób napisania takiego artykułu nie jest oparty na "naj, naj, naj" to dlaczego nie...

Jedni lubią obrazki inni lubią czytać. Ja należę do czytających, którzy posiłkują się obrazkami ;) [w odniesieniu do artykułów sponsorowanych i reklam różnej maści]Rafał Hostyński edytował(a) ten post dnia 12.01.09 o godzinie 15:39

konto usunięte

Temat: Artykuły sponsorowane

Michał Ksiądzyna:
Artykuł, jeśli jest dobry, buduje PR - i to mocno. Jeśli jest zły też buduje PR - tylko czarny.

Czarny niekoniecznie. To chyba trochę inna para kaloszy.

Ale na pewno tworzy PR do d....:) Z fachowym określeniem się nie spotkałem:)

konto usunięte

Temat: Artykuły sponsorowane

Tomasz Okulicz:
Oczywiście zależy gdzie, do kogo, o czym i jak.

Odniosłem wrażenie, lustrując opinie pod takimi artykułami, że negatywne emocje wzbudza słowo "sponsorowany" w połączeniu z "artykuł".
Często artykułom, które opisują bądź zachwalają jakiś produkt, internauci przylepiają łatę "artykuł sponsorowany" co oznacza, że jest one be i fuj.

Hm, z tym się nie spotkałem, ciekawe.

Dla przykładu: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Zmiana-oprocentowania-...

To prawdopodobnie informacja prasowa pochodząca od banku, ale została źle odebrana. Chocby z powodu niewiedzy czytelnika. Brak źródła w oczach odbiorców, podważa wiarygodnośc firmy i serwisu.

Temat: Artykuły sponsorowane

Obok artykułów sponsorowanych [dobrze napisane są skuteczne moim zdaniem] są też rubryki typu "ekspert radzi", "opinia eksperta" itp. np. w Gazecie Prawnej. W zależności od branży można też prowadzić szkolenia, wykłady nawet bezpłatne, żeby zbudować sobie opinię wśród klientów i konkurencji.
Filip Dembski

Filip Dembski work in progress

Temat: Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane kojarzą mi się głównie z produktami finansowymi. Uważam, że akurat do tej kategorii produktów jest to właściwa, ponieważ jak to określił Marek, produkty bywają skomplikowane. Gdy mieliśmy nieco lepsza sytuację na giełdzie w popularnych tygodnikach takich jak Newsweek można było znaleźć całe dodatki poświęcone inwestowaniu, sponsorowane przez Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych. W prosty i dla mnie ciekawy sposób przybliżały czytelnikom różne formy inwestowania kapitału. Myślę, że jak najbardziej może być to skuteczna reklama, pod warunkiem, że produkt sponsora artykułu istotnie i pozytywnie wyróżnia się na tle konkurencji. Akurat w przypadku funduszy było to o tyle łatwe, że dzięki temu, że autor sam wybiera sobie okres czasu w jakim chce pokazać np. stopę zwrotu z funduszu zazwyczaj wybierze sobie ten, w którym jego produkt był najlepszy. Uważam, że te wszystkie artykuły przynosiły pożądany skutek, co miało swój udział w spektakularnym powi9ększaniu się kapitałów fundyszy inwestycyjnych w tamtych latach.

Następna dyskusja:

artykuły/treści sponsorowane




Wyślij zaproszenie do