konto usunięte
Temat: Aromarketing
Badania przeprowadzone w USA w latach trzydziestych pokazały, że prawie nie rozpoznawalny zapach może pozytywnie wpłynąć na percepcję jakości towaru. (Runyon,1980)Doznania węchowe są podstawowym elementem wiążącym osobę z jej otoczeniem szczególnie ze względu na fakt, iż zapachy są nierozłącznie kojarzone i łączone z prawie wszystkimi wydarzeniami i doświadczeniami w życiu każdego człowieka.
Jedno z najbardziej popularnych opracowań naukowych autorstwa Doktor Anji Stohr z Uniwersytetu w Dresden potwierdza ogromny wpływ profesjonalnie zastosowanego marketingu zapachowego na efekty sprzedaży.
Zgodnie z powyższymi badaniami dzięki wykorzystaniu zmysłu powonienia można:
Zwiększyć sprzedaż o 6%
Zatrzymać klienta o 15,9% dłużej w sklepie/placówce
Zwiększyć tendencje do zakupu o 14,8%
Wykorzystanie wymiaru zapachowego pozwala:
Przyciągnąć znacznie większą uwagę klienta niż przy zastosowaniu wszelkiego rodzaju bodźców wizualnych,
Stworzyć przyjazne, zapachowe skojarzenia Twojej firmy u klientów,
Polepszyć nastroje i odczucia u klientów,
Pobudzić bardziej emocjonalny i pozytywny osąd o produktach,
Stworzyć atmosferę dobrego samopoczucia i osiągnąć znaczną przewagę nad konkurencją dzięki właściwemu zastosowaniu kompozycji