Justyna Sznura

Justyna Sznura Maneger Hotelu

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Witam,

chciałabym podnieść prestiż hotelu ładnym przciągającym zapachem, czytałam artykuł o aromamarketingu
i chciałabym go zastosować. Czy ktoś z Was zajmuje się tym i co może polecić?

Justyna
Anita Romanowska

Anita Romanowska Aroma Design -
ekspert
aromamarketingu i
wizerunku zapach...

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Witam,

Aromamarketing w hotelu to świetny i sprawdzony sposób na podkreślenie prestiżu, przyciągnięcie klientów i z budowanie długotrwałych relacji z nimi.
Mamy wiele interesujących zapachów i rozwiązań aromamarketingowych dla hoteli.

Więcej szczegółów jest opisanych na naszej stronie:
http://aromadesign.com.pl

Proszę o informację jakie sektory hotelu chciałaby Pani aromatyzaować.

pozdrawiam

Anita Romanowska
Justyna Sznura

Justyna Sznura Maneger Hotelu

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Dziękuję za szybką odpowiedź.
Szukałam firmy zajmującej się aromamarketingiem.
Chciałabym zapachy do recepcji i lobby.

Pozdrawiam
JustynaJustyna Sznura edytował(a) ten post dnia 03.09.12 o godzinie 11:16
Anita Romanowska

Anita Romanowska Aroma Design -
ekspert
aromamarketingu i
wizerunku zapach...

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Najważniejsza jest recepcja i wejście do hotelu - bo tam kreujemy pozytywne pierwsze wrażenie. Zapach dobieramy indywidualnie w zależności od grupy docelowej, wystroju wnętrza, kolorystyki.
Poniże załączam link do mojego wywiadu dla wp.pl o zastosowaniu aromamarketingu w biznesie.

http://finanse.wp.pl/kat,1329,title,Teraz-juz-nawet-ma...

Więcej o zapachach do hoteli jest też na naszej stronie:

http://www.aromadesign.com.pl/pl/aroma-marketing

Pozdrawiam
Anita
Justyna Sznura

Justyna Sznura Maneger Hotelu

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Gratuluję ciekawego artykułu o zapachach w firmie.
Pomyślałam, że można też rozprzestrzenić zapachy w restauracji albo w spa. Palimy tam świeczki zapachowe, ale nie dają one dobrego efektu no i nie jest to bezpieczne.
Anita Romanowska

Anita Romanowska Aroma Design -
ekspert
aromamarketingu i
wizerunku zapach...

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Do restauracji stosuje się zupełnie inny rodzaj aromamarktetingowych zapachów,
podobnie inne zapachy mamy do spa np regenerujące, witalizujące, poprawiające nastrój
lub relaksujące.

Proszę o kontakt telefoniczny na numer 501 - 006 - 112
w celu ustalenia szczegółów.
Chętnie opowiem o ciekawych zastosowaniach aromamarketingu w hotelach.

Pozdrawiam serdecznie
Anita
Maciej B.

Maciej B. Szukam problemów do
rozwiązania.

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Anita Romanov:
Najważniejsza jest recepcja i wejście do hotelu - bo tam kreujemy pozytywne pierwsze wrażenie.

A mi coś podpowiada że klient przy recepcji, to klient na którym już zrobiliśmy pierwsze, i na pewno dobre wrażenie, bo przyszedł. ;)
Anita Romanowska

Anita Romanowska Aroma Design -
ekspert
aromamarketingu i
wizerunku zapach...

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Czasem tak.
Zdarza się w praktyce, że stojąc przy recepcji można wyczuć zapachy z kuchni,
albo nieświeżą woń dywanów i firan. To dopiero psuje wizerunek hotelu.
Maciej B.

Maciej B. Szukam problemów do
rozwiązania.

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Anita Romanowska:
Czasem tak.
Czasem nie ;) ilu ludzi trafia z przypadku, na zasadzie "o, patrz hotel stoi! kimniemy się?" ? 10 rocznie?
Zdarza się w praktyce, że stojąc przy recepcji można wyczuć zapachy z kuchni,
albo nieświeżą woń dywanów i firan. To dopiero psuje wizerunek hotelu.
Czyli to nie żaden marketing tylko maskowanie braku higieny.

konto usunięte

Temat: Aromamarketing w Hotelu

"Aromamarketing w hotelu to świetny i sprawdzony sposób na podkreślenie prestiżu, przyciągnięcie klientów i z budowanie długotrwałych relacji z nimi."

Wręcz przeciwnie.
Anita Romanowska

Anita Romanowska Aroma Design -
ekspert
aromamarketingu i
wizerunku zapach...

Maciej B.

Maciej B. Szukam problemów do
rozwiązania.

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Anita Romanowska:
http://zapachowy.pl/index.php?option=com_content&task=...
I sama nie widzisz że tu nie chodzi o maskowanie zapachów i jakieś cuda na kiju o których mówisz, a o wisienkę na starannie wykonanym torcie? :)
Izydor Nowakowski

Izydor Nowakowski Właściciel firmy
Leadline

Temat: Aromamarketing w Hotelu

A nie lepiej "puścić" na hotel zapachy z kuchni - mam na myśli zapachy gotowanego jedzenia a nie inne.

Co ma aromamarketing wspólnego z marketingiem skoro klient już jest w hotelu co znaczy, że prawie w99% skorzysta z usług?

Nie dajcie się nabierać na "chłiti" marketingowe domokrążców !!! Oni są gotowi nawet g....o w sreberku sprzedać jako kebab z Turcji. Jak w hotelu będzie CZYSTO to zapach sam się ukształtuje - pożądany przez gości zapach - CZYSTOŚCI i świeżości.

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Znany jestem z krytykowania w marketingu rzeczy nielogicznych, natomiast tutaj co może wzbudzić zdziwienie stanę w obronie Aromamarketing - nie dlatego, że jest fajny tylko dlatego, że działa.
Oczywiście, że nie należy akceptować wszystkiego co usłyszymy na ten temat jak wszędzie może pojawić się bełkot czy pseudonaukowe dywagacje.. a jednak..
Wydaje się, że węch jest naszym najbardziej "pierwotnym" zmysłem. Jeżeli chodzi o dźwięk czy obraz tysiące lat ewolucji nauczyło nas sterować tym przekazem (intonacja, wygląd) perfumy pojawiły się chyba znacznie później i znacznie później zaczęliśmy nim manipulować. Stąd też nasze reakcje "obronne" są po prostu w tym wypadku mniejsze co przekłada się na skuteczność.
Druga strona medalu to problemy syntetyzowania zapachów (dlatego nie ma telewizorów zapachowych jeszcze): niezdolność do wykonania konkretnych zapachów, niejednoznaczność odbioru czyni aromamarketing trudnym i nie popularnym.
np.: problemem jest zapach chleba, który praktycznie jest nie do uzyskania - zastępuje się go zapachami skojarzonymi (mąka, sezam, siemię lniane ... itp).

Założę się, że codziennie spotykacie się ze sztucznymi aromatami ale nieświadomie: najczęściej są to sieciowe sklepy, stacje benzynowe, punkty gastronomiczne.

CO do hotelu - tu się niestety nie znam, ale być może warto kupić dozownik (jest nie drogi) i dobrać zapach. Ponieważ reakcja na zapach jest mocno indywidualna najlepiej sprawdza się w "sieciówkach", gdzie wzmacnia pozytywne wrażenia i poczucie "swojskości".Marcin Deręgowski edytował(a) ten post dnia 06.09.12 o godzinie 12:28

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Zastanawiałem się i przez kilka godzin myślałem o aromacie w kontekście hotelu. Praktycznie nie ma szansy, żeby sam zapach spowodował sprzedaż produktu w przypadku hotelu traktowałbym to raczej jako inwestycję w "klienta powracającego"
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Wszystkie poważniejsze opracowania na temat marketingu zintegrowanego, jakie posiadam opisują badania nad skutecznością aromamarketingu. Na całym świecie jest on zwyczajną normą i nikt się nie dziwi, a raczej powstają coraz nowsze sposoby jego wykorzystania i całe laboratoria badające psycho-znaczenie rodzajów zapachów.

Jeśli chodzi o branżę HoReCa i sytuację przy recepcji, trzeba zapewne rozróżnić rodzaje obiektów hotelowych (inaczej sytuacja wygląda w przypadku hosteli, pensjonatów, zajazdów, hoteli butikowych, czy wysokogwiazdkowych sieciówek). Jak się analizuje przedmiot pod kątem marketingu wypada stworzyć w głowie jasny obraz sytuacji i wszystkich czynników.
Nie rozumiem oburzenia, skoro wiadomo, że biznes hotelowy rządzi się własnymi prawami. To jaki zapach unosi się w recepcji, jakie mydełko leży na umywalce, jaka firanka wisi i co stoi w lodówce- wszystko wpływa na poczucie standardu , na ogólny obraz wizerunkowy. Zintegrowany marketing 3.0 to jedynie nazwa, która funkcjonuje od jakiegoś czasu, ale zjawisko istnieje od niej niezależnie- wszystko co wpływa na sprzedaż, wszystkie działania wizerunkowe, taktyczne, handlowe, wszystko co organizuje obraz marki będzie zawierało się w obrębie działań marketingowych. To już ta era chłopaki-warto się obudzić ;)

ps: Swoją drogą dużo podróżuję i wiem, że recepcja z reguły połączona jest z lobby, z reguły jeszcze prowadząc do hotelowej restauracji, czy baru, a więc jest:
Miejscem spotkań prywatnych, towarzyskich i biznesowych,
Centralnym punktem orientacyjnym
Nie rzadko turystycznym przystankiem odpoczynkowym (łazienka, restauracja, drink-bar)
Punktem informacyjnym (i nie tylko związanym ze sprawami samej placówki)
Przechowalnią bagaży- spotkałam się z taką opcją i nieraz wchodziłam do hoteli tylko po to, żeby ją znaleźć.

A więc odpowiednio skonstruowana jest miejscem szeroko rozumianego życia towarzyskiego i ruchu turystycznego. Zdarza się, że ludzie przesiadują w niej całe dnie, przychodzą tylko poklikać w spokoju na laptopie, czy pić drinki od rana.
Recepcja nie jest jedynie punktem sprzedaży, czy informacji, a ludzi kręcących się po niej, którzy de facto nie są zdeklarowanymi gośćmi hotelowymi często jest cała masa.

Skąd więc takie oburzenia? Chłoooopaaaki- bez przesadyzmów z tym forumowym marudzeniem ;)
Izydor Nowakowski

Izydor Nowakowski Właściciel firmy
Leadline

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Pani Doroto,
Ależ ja się z Panią w 100% zgadzam i podpisuję obiema rękami pod Pani tekstem.
Chciałbym jednak zaznaczyć, że marketing w hotelu to nie sezonowa moda tylko przemyślany proces. Aromamarketing to novum w Polsce i nie dziwię się, że ktoś chce tego spróbować ale warto w tej kwestii zdać się na doświadczenie firm, które profesjonalnie podejdą do tematu a nie tylko przywiozą odświeżacze i porozstawiają po kątach.
Podstawową zasadą w hotelach czy restauracjach powinna być CZYSTOŚĆ i do tego nie trzeba marketingu. Niestety, nie wszyscy doceniają ten jakże istotny element. Jeżeli jest czysto w hotelowej łazience, to gość będzie czuł się "bezpieczniej" w restauracji zamawiając posiłek bo podświadomie zakoduje w głowie fakt, że w innym miejscu w tym obiekcie było czysto to musi być wszędzie. Lepiej takich gości nie rozczarowywać negatywnie. Ale odbiegłem od tematu. Tak, zgadza się - aromamarketing jest stosowany ale się o tym głośno nie mówi. Pracując w Stanach Zjednoczonych w hotelu 6 razy w ciągu roku zmienialiśmy kosmetyki w łazienkach publicznych i 3 razy w pokojach zbierając za każdym razem "feedback" od gości hotelowych. W końcu osiągnęliśmy pożądany efekt - 95% satysfakcji gości (w skali około 1000 opinii).

I na koniec taka dygresja: Zapach powinien odzwierciedlać charakter hotelu - jeżeli jest ot hotel w stylu zamkowym to niech w hotelu unosi się zapach "czystego powietrza" z nutką zapachu łąk, świeżo skoszonej trawy, wonią stawu etc. Jeśli są drewniane podłogi to aż się prosi o wyeksponowanie zapachu świeżego drewna. Bardzo ważną rolę odgrywa kominek w hotelu - kominek zaprasza do relaksu, odprężenia, swobody i... otwiera szerzej portfele gości - zazwyczaj kominek jest w barze. Zapach płomieni i palącego się drewna jaki unosi się wokoło jest po prostu obezwładniający zmysły.... Jeśli tego nie ma w hotelu to wtedy dzięki aromamarketingowi można się zastanowić nad własnym ,unikalnym zapachem - takim, który zostanie na długo zapamiętany przez gości i będzie się mocno kojarzył z miejscowością, w której jest hotel a podświadomości "nakazywał" wręcz powrót do tego hotelu przy najbliższej okazji.

I kto tu się oburza? :-)

Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Izydor Nowakowski:
Co ma aromamarketing wspólnego z marketingiem skoro klient już jest w hotelu co znaczy, że prawie w99% skorzysta z usług?

Nie dajcie się nabierać na "chłiti" marketingowe domokrążców !!! Oni są gotowi nawet g....o w sreberku sprzedać jako kebab z Turcji. Jak w hotelu będzie CZYSTO to zapach sam się ukształtuje - pożądany przez gości zapach - CZYSTOŚCI i świeżości.

zapach sprawia, że znacznie bardziej zapamietujemy miejsce, w którym jesteśmy. Działa na podświadomość i wpływa na naszą ocenę tego miejsca. Dlatego w jakimś stopniu wpływa na to czy klient wróci do hotelu.
Popatrz na analogię: przed spotkaniem towarzyskim nie tylko myjemy sie aby pachnieć czystością ale używamy też perfum, które gdy są DOBRZE DOBRANE poprawiają nasz wizerunek i działają na zmysły.

konto usunięte

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Myślę, że to nie marudzenie a próba głosu rozsądku - pomiędzy tym, co "etyczne" dla klienta a zyskowne dla firmy. Aromamarketing, to świetny kanał oddziaływania sprzedażowego na klientów. Nie daje on przełożenia 1:1, ale też chyba nie taki ma cel. Ma stymulować decyzje sprzedażowe a nie je wywoływać :) Swoją drogą "zapach w nieruchomościach" sprawdza się świetnie. Szczególnie podczas ich sprzedaży jako jeden z elementów przygotowania takiego M do procesu. Tu trochę o tym fancie: http://www.bergsonn.pl/blog/zapach-we-wnetrzu-mieszkan...

Temat: Aromamarketing w Hotelu

Łukasz Kruszewski:
Swoją drogą "zapach w nieruchomościach" sprawdza się świetnie. Szczególnie podczas ich sprzedaży jako jeden z elementów przygotowania takiego M do procesu. Tu trochę o tym fancie: http://www.bergsonn.pl/blog/zapach-we-wnetrzu-mieszkan...

a nie wystarczy uprażyć migdałów w piekarniku :) ?



Wyślij zaproszenie do