konto usunięte
Temat: Antyreklamy
Izabella M T.:
spoof ads
to popularna forma reklam - opierają się na layoucie i brandingu marek o wysokiej świadomości, czasem dla śmiechu czasem jest to reklama społeczna (patrz anty-reklamy m.in. alkoholu i papierosów robione w Kanadzie)
wywołują dyskusję (czyli mają silny marketing szeptany) i to jest ich siła, bo zazwyczaj nikt nie chce ich publikować (to z czasów kiedy internet nie był tak popularnym medium czyli zaledwie kilkanaście lat temu), prasa odmawiała publikacji żeby nie obrazić/odstraszyć swoich najlepszych klientów,
w tej chwili spoof ads wykorzystują głównie tzw marketing wirusowy,
w przypadku kampanii Absoluta, które miały już niezliczoną ilość serii trudno było w pewnym momencie odróżnić 'ads' od 'spoof ads'
co do niszczenia marki i zapobiegania tego typu akcjom - doświadczenie pokazuje, że firmy często przegrywały te procesy, albo wycofywały oskarżenia, szły na ugody etc
przemyślane kampanie społeczne działały naprawdę nieźle i koncerny nie chciały nasilać szumu, który obracał się przeciwko nim - zaraz dziennikarze zaczynali się interesować szkodliwością używek, wykorzystywaniem pracy nieletnich w fabrykach Nike czy Gapa etc...
nie wiem czy to nie temat na osobny watek, ale doloze tutaj ;) czy niszczenie takiej "marki" jak wiara w Boga poprzez skojarzenia ze znanymi brandami tez mozna dolożyć do antyreklam? Zapewniam, ze w pewnych kregach poniższe i podobne obrazki maja potencjal wirusowy ;)
http://www.vontrompka.com/blog/2008/10/wiecznosc-ltd/
http://www.vontrompka.com/blog/2008/09/baranek-exclusive/