![](https://static.goldenline.pl/user_photo_basic.jpg)
konto usunięte
Temat: Analiza www.promopolska.pl : zmiany na rynku reklamy w...
Kryzys na rynku Stanów Zjednoczonych, stagnacja w Europie a w Polsce spowolnienie.Jakich zmian należy się spodziewać w nadchodzącym roku ?
Porównując szereg analiz i opierajšc się na własnym dowiadczeniu, szacujemy że pomimo przewidywanego spowolnienia w polskiej gospodarce w 2009 branża BTL utrzyma dynamikę wzrostu.
Uważamy, że w obliczu spodziewanych ograniczeń budżetów ATL-owych (głównie prasa i TV ), środki na BTL zostaną zwiększone.
Sądzimy, że firmy w ramach oszczędnoci przesuną częć budżetu z mediów do BTL-u stawiajšc mocniej na marketing bezporedni, sprzedaż bezporednią i reklamę w miejscu sprzedaży.
Obserwujemy od kilku lat, że działania te stają się coraz bardziej profesjonalne a firmy dostrzegając ich skuteczność zwiększą na nie nakłady.
Wielkoć spadku wydatków na ATL w 2009 roku (liczony rok do roku) szacujemy na około 5% w kwotach netto, po rabatach.
Kryzys najsilniej odczują media drukowane, reklama wizualna (billboardy), radio, także telewizja. Nadal dobrze rozwijać się będzie internet, który jednak odczuje spowolnienie dynamiki wzrostu w stosunku do lat ubiegłych. mielej i powszechniej zacznie być stosowana reklama mobilna w telefonach komórkowych.
Analiza http://promopolska.pl