Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: always wear your seat belt

Joanna W.:
Wszyscy są święci, szkoda że teoretycznie.

Ja jestem, praktycznie. Tylko ja się naooglądałem masy takich reklam więc mam trochę inne podejście do tematu ;)

Temat: always wear your seat belt

Ta reklama ma kilka zalet, ale przede wszystkim, jak na spot telewizyjny jest stosunkowo tania i NGO (bogaty, bo bogaty, ale jednak NGO) może sobie na nią pozwolić. To tylko dowodzi tego, jak wiele zależy od pomysłu i chęci "ryzyka"...
Robert Gralak

Robert Gralak Brand Manager

Temat: always wear your seat belt

Krajowa produkcja: http://www.pasybezpieczenstwa.pl/

Niestety, podczas symulacji jazdy bez pasów, nie można przekroczyć 100 km/h:)

Dla sceptyków polecam fakty i mity o płonących samochodach i skokach przez przednią szybę.
Maciej Kulig

Maciej Kulig adventurer

Temat: always wear your seat belt

Reklama ładnie wykonana, z pomysłem, na prawdę mi się podoba, ale wydaje mi się, że kampanie społeczne powinny chyba być bardziej dosadne, nie wiem czy w takiej formie to przemówi do ludzi, dużo lepsza (moim zdaniem) była ta kampania:
http://www.youtube.com/watch?v=DTeKrKRDBCw

konto usunięte

Temat: always wear your seat belt

http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,1075,pasy_z_m...

I taka kampania może poruszyć

konto usunięte

Temat: always wear your seat belt

Patryk Rykała:
... jaki to kraj?

a zobacz jak mu pas zapięły :)

adres na splashu z końcówką .uk

konto usunięte

Temat: always wear your seat belt

do mnie bardziej przemawiają takie:

http://www.youtube.com/watch?v=AT5e44lty88

tu trochę nowsza i bardziej dająca do myslenia:
http://www.youtube.com/watch?v=e6Qhmdk4VNs
Maciej Kulig

Maciej Kulig adventurer

Temat: always wear your seat belt

Andrzej Tchorzewski:
tu trochę nowsza i bardziej dająca do myslenia:
http://www.youtube.com/watch?v=e6Qhmdk4VNs

Reklama ma już dobrych parę lat, ale rzeczywiście zapada bardzo w pamięć, gdzieś w necie wyczytałem, że jest to rekonstrukcja prawdziwego wypadku

konto usunięte

Temat: always wear your seat belt

Dominik Szewior:
Joanna W.:
Robert Gralak:
Bardzo dobra.

Swoją drogą zawsze zastanawiałem się jaką motywację mają ludzie niezapinający pasów (poza przyczynami zdrowotnymi).

Brak czasu etc

Brak czasu?

Raczej brawura. A do brawury większą tendencję mają mężczyźni. Ludzie zakładają "mnie się to nie stanie".

To, co jest w tej reklamie najlepsze, to nawet nie piękne wykonanie, czy nowatorskie podejście. Ona po prostu ma rewelacyjny insight. Wszystkie inne reklamy mówią coś takiego: "myślisz, że nic ci się nie stanie, ale głupi jesteś, że tak myślisz - zobacz co się stało tym ludziom z naszej reklamy. Już teraz wiesz, jaki głupi byłeś? To zapinaj pasy". Ale efektem jest jeszcze silniejsze zakotwiczenie się w "mnie się to nie zdarzy" - nikt nie chce czuć się głupi.

A "Embrance life" komunikuje do kobiet, by to one subtelnie przez troskę wpłynęły na mniej wrażliwych na bezpieczeństwo mężczyzn. Wg mnie majstersztyk komunikacyjny.

Inne reklamy są kreatywne, ale nie mają siły przekonywania. Np. ta "no seatbelt no excuse" - komunikuje "matko każ swojemu synowi zapiąć pasy, bo cię zabije". Gdyby to jeszcze syn ginął, to można by mówić o jakiejś grze na emocjach, ale tak? Która matka troszczy się bardziej o siebie niż swoje dzieci? Kreatywny dowcip kompletnie położył skuteczność przekazu.
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: always wear your seat belt

Andrzej Tchorzewski:
do mnie bardziej przemawiają takie:

http://www.youtube.com/watch?v=AT5e44lty88

tu trochę nowsza i bardziej dająca do myslenia:
http://www.youtube.com/watch?v=e6Qhmdk4VNs

ueee.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: always wear your seat belt

Andrzej Tchorzewski:
do mnie bardziej przemawiają takie:
>
Obie bazują na doslowności wizualnej, a to najzwyczajniej łatwo sobie wyobrazić. Wiele osób jadących autem wyobrażało sobie, co by było gdyby walnęli w szybę, kokpit czy fotel.
Na tym można oprzeć pomysl takiego spotu - ktoś sobie wyobraża, jak wali łbem w szybę, a nawet wylatuje przez nią i lapie się że nie zapiął pasów, o kurde, ale mi się w głowie film wyświetlił i wyjeżdżamy z oka pacjenta. Zanim to się stanie możesz sobie pofantazjować.

Następna dyskusja:

Nike: Lace your feet up




Wyślij zaproszenie do