Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

ha ha ha :)

Chodzilo mi o to że wg. pewnych badań które spotkalem w internecie każdy marketing ma swoja grupę docelową i idąc tą myślą wychodzi, że połączenie tych 4 typów "marketu" Wychodzi więc 14-75 :)
Anna M.

Anna M. detektyw-prywatny.pl

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Mirek Połyniak:

a co to jest 'klasyczny marketing mix'? 4P już dawno odeszło
do lamusa

Mirku, to jest teoria wykładana na studiach ;)

Bardziej na czasie jest, zdaje się, 1xC :)
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

1xC ??
Anna M.

Anna M. detektyw-prywatny.pl

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Adam Maciejczyk:
1xC ??

customer ;)
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Zawsze to jedno pojęcie więcej...
Osobiście wolę model 1(+5)

1(+5)
Jeden klient poleca 5 kolejnych dokonujących zakupu :)
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Email Marketing
Virus Marketing (Marketing wirusowy | Dla reklamoodpornych i seniorów)

To promocja, gdzie reszta elementów?
Color Marketing (Robię wlaśnie kurs o tym marketingu)

czyli co? ID?

Jak dla mnie to przymiotniki dodawane do różnych marketingów można o kant tyłka roztłuc - po co to komu? Niby marketingowcy a dają się złapać na prymitywne hokus pokus twórców (i zarazem sprzedawców) kolejnych pojęć i definicji.

Marketing mix (w takiej czy innej postaci) jest po prostu uniwersalny poprzez elastyczność swoich elementów. W razie potrzeby można go też bardzo łatwo uzupełnić. Dzięki temu stanowi doskonałe narzędzie do porządkowania strategii. Nie zgadzam się zatem ze stwuerdzeniem jakoby 4p przeszło do lamusa - nie przeszło, wciąż jest punktem wyjścia, bazą, dla wszelkich nowych podejść.
grupy docelowej 14 - 75

łał...Grzegorz Wszelaczyński edytował(a) ten post dnia 14.07.09 o godzinie 18:04
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Google przeprowadzi badania które wpłynęły na powstanie Color Marketingu

Badano wplyw koloru linków (od zielonego do niebieskiego) na klikalność.

Ale więcej w moim kursie :)
Podam link w tej grupie jak dokończę kurs :)
Mateusz Kocz

Mateusz Kocz JavaScript
Programmer &
Front-end Developer

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Adam Maciejczyk:
Google przeprowadzi badania które wpłynęły na powstanie Color Marketingu
Jest to raczej część tego, co nazywa się neuromarketingiem. Tworzenie nowych pojęć tylko po to, aby stać się w nich ekspertem jest bezcelowe.
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Wprowadź proszę sobie w google Color Marketing i zobaczysz że to nie jest mój wymys :)
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

I co im tam wyszło w tych badaniach? Że niebieski najbardziej skuteczny? :) (to zawsze było wiadome)
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

W odpowiednim odcieniu :)

konto usunięte

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

IMO w różowe, a może nawet 'w paski' też by klikali ;)
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Mateusz Kocz:
Adam Maciejczyk:
Google przeprowadzi badania które wpłynęły na powstanie Color Marketingu
Jest to raczej część tego, co nazywa się neuromarketingiem. Tworzenie nowych pojęć tylko po to, aby stać się w nich ekspertem jest bezcelowe.

O ile zgadzam się z powyższą konkluzją to nie mogę nie zauważyć, że z neuromarketingiem nie ma to za wiele wspólnego - wszak nie badano fizjologicznych reakcji układu nerwowego. U nas na siłę dokłada się do tzw. neuromarketingu stare jak świat znacznikowanie behawioralne*, które zapewne masz na myśli.

A tak czy inaczej - czymże innym jak nie nowym pojęciem jest neuromarketing? Wszak to jedynie określenie dla pewnego paradygmatu badań wykorzystującego mierzenie reakcji fizjologicznych układu nerwowego.

Tak samo z tym Color marketingiem - gdzie tu do jasnej anieli nowa jakość marketingowa? Wszak to jedynie badanie psychofizjologii widzenia w kontekście ostatni9ego A z modelu AIDA. Przeprowadzone na niesamowicie wielkiej próbie ale przy niskiej kontroli zmiennych środowiskowych. Jeżeli wyszło co innego niż w dotychczasowych badaniach to jest o czym dyskutować i zapewne psychologowie i fizjologowie temat drążą. Jak nie wyszło nic innego to mamy zwykłe hokus pokus.

Nie ma czegoś takiego jak "jakiś_tam marketing" - jest marketing, a marketingowiec powinien być przygotowany do korzystania z wyników badań i nowinek branżowych. Korzystania, nie wyznawania ich.

* może nie tak stare jak świat ale na pewno tak stare jak handel. Czymże innym tak na prawdę jest ROI?
Robert M.

Robert M.
Marketing/Promocja_W
ydawnictwo Znak

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Adam Maciejczyk:
A ciekawe jakiego smaku jest tam pyszny torcik?Adam Maciejczyk edytował(a) ten post dnia 14.07.09 o godzinie 12:30

to już powinieneś wiedzieć w końcu interesujesz się marketingiem od 16 roku życia, a nawet niedługo jak skończysz kurs będziesz wiedział jakie kolory posiada.. ;]
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Wiesz zapytaj 100 osób czym jest marketing...
Wiesz jakie odpowiedzi otrzymasz?

DOstaniesz 90 różnych odpowiedzi na to pytanie.
Dla jednych ten tort będzie czekoladowy, dla innych truskawkowy itp.
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Adam Maciejczyk:
Wiesz zapytaj 100 osób czym jest marketing...
Wiesz jakie odpowiedzi otrzymasz?

DOstaniesz 90 różnych odpowiedzi na to pytanie.
Dla jednych ten tort będzie czekoladowy, dla innych truskawkowy itp.


Większość sensownych odpowiedzi będzie krążyła wokół marketing mixu i perspektywy klienta. Różnić się będą akcentami i słownictwem. Natomiast odpowiedzi typu "marketing to dobieranie odpowiednich kolorów" nie są sensowne.
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Wiesz, chciałem torchę rozluźnić temat rozmowy mówiąc o tym "torcie marketingowym"

konto usunięte

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

I tak na marginesie top 3:

Email Marketing
Virus Marketing (Marketing wirusowy | Dla reklamoodpornych i seniorów)
Color Marketing (Robię wlaśnie kurs o tym marketingu)

a ja bym dodał jeszcze kurs pt.:
Vizir Color Marketing (nie na marginesie, lecz w tzw. pop-głónym nurcie marketingu)

i ten, no
Trauma...Trout...Tort Marketing (może być na deser po marketing mix-ie)

konto usunięte

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Adam Maciejczyk:
Google przeprowadzi badania które wpłynęły na powstanie Color Marketingu

Badano wplyw koloru linków (od zielonego do niebieskiego) na klikalność.

Ale więcej w moim kursie :)
Podam link w tej grupie jak dokończę kurs :)

Ten Google to musi uważać, bo takie badanie robiła moja była dziewczyna!!! Ależ się w nią klikało, najbardziej w to różowe jakieś takie...
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Testowali różne kolory w różnych odcieniach...

A mój kurs rośnie w siłę :)

Następna dyskusja:

Marketing dla najlepszych firm




Wyślij zaproszenie do