Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Popełniłem artykuł o marketing mix'ie, ale nie to jest najważniejsze. Pojawił się komentarz, w którym ktoś pyta o alternatywy dla marketing mix.

W związku z czym proponuję rozpocząć burzę mózgów odnośnie alternatywnych podejść, mających zastąpić klasyczny marketing mix.
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Marketingiem interesuje się od 16 roku życia a mimo to nie mam żadnych pomysłów. Dlatego też przyłączam się do inicjatywy autora tematu :)

konto usunięte

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Marketing mix nieodłącznie kojarzy mi się z koktajlem promocyjnym i rysunkiem Scotta Adamsa (nie chce mi się go szukać, mam o 11 minut za mało czasu), w którym Dilbert trafia do drzwi z napisem: "Marketing-minimum dwa drinki".
Robert Gralak

Robert Gralak Brand Manager

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Moim zdaniem zastąpić się nie da. Można próbować uzupełniać;)

konto usunięte

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Wydaje mi się, że elementem, który jest częściowo pominięty w kompozycji marketingu - mix jest czas. Nie tylko czas dostawy (dystrybucja), czy czas reakcji na zapotrzebowanie (promocja), ale również czas wykonywania usługi, czas produkcji produktu, czas poświęcany na reklamę, czas na podpisanie umowy (bank). Wszystko ma służyć jak największej oszczędności czasu ze strony klienta. Obecnie ma tym większe znaczenie, że powoli tworzą się portale, gdzie to producenci licytują usługę, czy produkt, na który zapotrzebowanie złożył klient, a w Japonii tworzą już lodówki, które połączone z internetem, mając własny adres IP wysyłają informację o braku danych produktów i składają zamówienie. Nie tylko dostępność produktu jest ważna.
Ja, zamawiając coś przez internet częściej zwracam uwagę na czas dostawy, niż na wygodę odbioru, czy cenę.
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Dobrze że klient chce oszczędzić czas, zawsze można za ekspresowe wykonanie usługi wziąć dodatkową premię :)

konto usunięte

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Albo wykonywać usługi ekspresowe w standardzie i w ten sposób wyprzedzić konkurencję.
Zofia B.

Zofia B. strategia i
marketing, marketing
i strategia

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Po co alternatywne podejście? Marketing mix stanowi dobrą ramę. Ważne tylko by nie trzymać się kurczowo tej koncepcji, nie mieć klapek na oczach, a traktować ją przede wszystkim jako punkt wyjścia wymagający rozszerzeń, uzupełnień, adaptacji - często daleko idących. Ja np. prawie zawsze traktuję markę jako odrębny element mieszanki, nie część produktu. W zależności od potrzeb analizuję inne elementy, które nie mieszczą się w koncepcji 4P czy 7P.

Tak prawdę mówiąc chodzi tu tylko o uporządkowanie naszej wiedzy, uniknięcie chaosu. To jakiej kto koncepcji do tego użyje, to tak naprawdę jego sprawa. Ważne są efekty. Uważam, że inteligentna, logicznie myśląca osoba jest w stanie opracować spójną strategię marketingową nigdy nie słysząc o koncepcji marketing mix. ;)
Joanna Pełech- Mikulska

Joanna Pełech- Mikulska BE Media - digital
OOH

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Dla mnie koncepcja marketing mix jest w pełni wystarczalna. Moim zdaniem przy koncepcji marketingu mix wszystkie elementy biorąc pod uwagę 4 P przy produktach i 7 P przy usługach zostały przedstawione.
Prawdziwym jednak wyzwaniem jest odpowiednia kombinacja tych elementów, tak aby osiągnac zamierzony cel.
Robert M.

Robert M.
Marketing/Promocja_W
ydawnictwo Znak

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Zofia Bednarczyk:
Po co alternatywne podejście? Marketing mix stanowi dobrą ramę. Ważne tylko by nie trzymać się kurczowo tej koncepcji, nie mieć klapek na oczach, a traktować ją przede wszystkim jako punkt wyjścia wymagający rozszerzeń, uzupełnień, adaptacji - często daleko idących. Ja np. prawie zawsze traktuję markę jako odrębny element mieszanki, nie część produktu. W zależności od potrzeb analizuję inne elementy, które nie mieszczą się w koncepcji 4P czy 7P.

Tak prawdę mówiąc chodzi tu tylko o uporządkowanie naszej wiedzy, uniknięcie chaosu. To jakiej kto koncepcji do tego użyje, to tak naprawdę jego sprawa. Ważne są efekty. Uważam, że inteligentna, logicznie myśląca osoba jest w stanie opracować spójną strategię marketingową nigdy nie słysząc o koncepcji marketing mix. ;)

Zgadzam się z tą opinią- owszem teoria jest potrzebna do uniknięcia chaosu, ale czy zastosuję 7 P czy 19 S czy 142 J to nie ma kluczowego znaczenia (oczywiście hiperbolizuję)

Poza tym w kwestii P- promotion => "idziemy do" internetu (mówię przede wszystkim o usługach) torcik wartości rynku reklamowego zmienia się nieustannie na korzyść właśnie tego medium i ta tendencja utrzyma się ( z wielu powodów).
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

A ciekawe jakiego smaku jest tam pyszny torcik?Adam Maciejczyk edytował(a) ten post dnia 14.07.09 o godzinie 12:30
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

.Paweł Krzych edytował(a) ten post dnia 06.07.10 o godzinie 12:13
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Ale polacy (szczególnie) nie znają języka korzyści lub nie wiedzą jak go wykorzystać w praktyce przy tworzeniu skutecznej oferty

konto usunięte

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Nie sądzisz, że narodowość nie ma raczej nic do rzeczy? :)

Po to są firmy, które trudnią się copywritingiem, żeby firma szkoleniowa mogła zająć się szkoleniem, a nie pisaniem oferty.
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Dobrze ale dotycz to też platform szkoleniowych gdzie trener musi przygotować ofertę albo zapłacić agencji (zazwyczaj trener wybiera te 1 wersję)

konto usunięte

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Michał Ksiądzyna:
Popełniłem artykuł o marketing mix'ie, ale nie to jest najważniejsze.
faktycznie ;)
Pojawił się komentarz, w którym ktoś pyta o alternatywy dla marketing mix.
IMO trudno będzie znaleźć
W związku z czym proponuję rozpocząć burzę mózgów odnośnie alternatywnych podejść, mających zastąpić klasyczny marketing mix.
a co to jest 'klasyczny marketing mix'? 4P już dawno odeszło do lamusa - vide 'punkty styczności z marką'

jak sama nazwa wskazuje: MIX czyli mieszanka
więc w zależności od potrzeb oraz rozwoju nowych narzędzie mix będzie się zmieniał
trochę jak analogia z dobrym drinkiem: dla każdego może być on zupełnie inny, a cała tajemnica polega we właściwym doborze składników w zależności od konkretnej osoby i konkretnych okoliczności
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Dobrze najpierw trzeba oszczędzać czas klienta, później musimy stworzyć dobry marketing (polecam eksperymenty).

I tak na marginesie top 3:

Email Marketing
Virus Marketing (Marketing wirusowy | Dla reklamoodpornych i seniorów)
Color Marketing (Robię wlaśnie kurs o tym marketingu)

konto usunięte

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Adam Maciejczyk:
Virus Marketing (Marketing wirusowy | Dla reklamoodpornych i seniorów)

osobiście obstaję za Viral Marketing

i nie jest on w żadnym razie dla reklamoodpornych i seniorów
najskuteczniejszy jest w wypadku ludzi o wysokim poziomie 'konsumpcji' Netu i raczej młodszych...Mirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 14.07.09 o godzinie 16:34
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Wykorzystując wszystkie typy marketingu + VIRAL M. możesz osiągnąć dobre efekty dla grupy docelowej 14 - 75

A co myślicie o marketingu i komunikacji wg. Chucka Norrisa?
Dla zielonych: http://NORRIS.TK

No SPAM Info
Podany link nie jest reflinikiem i zostal podany tylko w celach informacyjnych i/lub edukacyjnych

konto usunięte

Temat: Alternatywa dla marketing mixu

Adam Maciejczyk:
Wykorzystując wszystkie typy marketingu + VIRAL M. możesz osiągnąć dobre efekty dla grupy docelowej 14 - 75

a nawet 0.01 - 99.99

Następna dyskusja:

Marketing dla najlepszych firm




Wyślij zaproszenie do