Temat: agencje reklamowe we Wrocławiu
Anna T.:
W ten sposób chyba będzie ciężko coś znaleźć... Liczy się portfolio i doświadczenie. Chyba... ;)
Przede wszystkim... agencja reklamowa to nie jest miejsce, gdzie zarabia się konkretne pieniądze ;) Po drugie liczy się przede wszystkim doświadczenie i umiejętności. Co do portfolio... z trudem wybrane mieści mi się na płycie CD.
Co najważniejsze: ZALEŻY OD STANOWISKA
Agencja reklamowa to NIE TYLKO grafika i reklama, to też systemy identyfikacji, kampanie marketingowe, często pr, bardzo często kreowanie wizerunku produktu lub grupy produktów, strategia rozwoju produktu, stworzenie opakowania od A do Z, począwszy od jednostkowego, poprzez zbiorcze a na opakowaniu transportowym zgodnym z wymiarami palet, miejsc magazynowy, systemó magazynowych kończąc, uwzględniając przy tym wymogi producentów i sprzedawców oraz wymogi UE i innych krajów gdzie towar będzie występował. Często jest to dobór materiałów, znajomość nie tylko technik druku na różnych materiałach, ale różnych dziwnych rzeczy, które nie mają w ogóle związku z reklamą (z pozoru).
Inaczej będzie pracował marketing manager, inaczej grafik, inaczej specjalista d.s. kluczowych klientów a jeszcze inaczej przedstawiciel handlowy agencji i zupełnie inaczej sekretarka ;)
W Polsce wiele agencji utknęło na poziomie: jeden do wszystkiego. Te które poszły już dalej, rozbudowały struktury i obsługują poważnych klientów - mają często wymagania nieadekwatne do stanowiska, bo oczy prestiżem im zarosły. Nie mniej jednak trafiają się też normalne agencje reklamowe.