konto usunięte

Temat: Agencje reklamowe beda niepotrzebne - Unilever drops ad...

http://www.guardian.co.uk/media/blog/2009/aug/25/unile...
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Agencje reklamowe beda niepotrzebne - Unilever drops ad...

Raczej ciekawostka niż tendencja.

konto usunięte

Temat: Agencje reklamowe beda niepotrzebne - Unilever drops ad...

Seweryn J.:
Raczej ciekawostka niż tendencja.


"Bądź jak kamień, stój wytrzymaj
Kiedyś te kamienie drgną
I polecą jak lawina
Przez noc" :)

Fakt faktem - Lowe zostalo bez biznesu...
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Agencje reklamowe beda niepotrzebne - Unilever drops ad...

"Ideas have to be submitted to a specially created website and will be turned into an ad by the winner with help from specialist agency Smartworks."

Przesunięcie budżetu do innej agencji.

konto usunięte

Temat: Agencje reklamowe beda niepotrzebne - Unilever drops ad...

Maciek P.:
Seweryn J.:
Raczej ciekawostka niż tendencja.


"Bądź jak kamień, stój wytrzymaj
Kiedyś te kamienie drgną
I polecą jak lawina
Przez noc" :)

Fakt faktem - Lowe zostalo bez biznesu...
nie, no to było przegięcie
użycie TEGO tekstu w dyskusji o reklamie margarynie i podpaskach?
profanacja:(

konto usunięte

Temat: Agencje reklamowe beda niepotrzebne - Unilever drops ad...

nie, no to było przegięcie
użycie TEGO tekstu w dyskusji o reklamie margarynie i podpaskach?
profanacja:(

kazdy ma swoja rewolucje, taka na jaka zasluguje :)

konto usunięte

Temat: Agencje reklamowe beda niepotrzebne - Unilever drops ad...

http://www.perfectcrowd.com/2009/09/unilever-goes-crow...

i Komentarz z PerfectCrowd:

"I used to think that the crowd can only give you a direction for creative development but, after a first-hand experience with crowdsourcing, I believe that the creative could come from the crowd, given that the crowd is big and diverse enough.

Does it mean that the world has become our creative department and the big ad agencies can be closed down? I think it does, except for the planning department, that should stay open - the planners will connect the crowd with the brand. "
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Agencje reklamowe beda niepotrzebne - Unilever drops ad...

a o co chodzi z TYM tekstem?

konto usunięte

Temat: Agencje reklamowe beda niepotrzebne - Unilever drops ad...

Dominik Szewior:
a o co chodzi z TYM tekstem?

przyczynil sie do obalenia komunizmu w Polsce ;)
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Agencje reklamowe beda niepotrzebne - Unilever drops ad...

Nic nowego :) Od czasu do czasu firmy robią takie numery (jedna nawet puszcza takie reklamy podczas Super Bowl).
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Agencje reklamowe beda niepotrzebne - Unilever drops ad...

Dokładnie, już widzę jak marketerzy rezygnują z agencji i zatrudniają ludzi do obrabiania kreatywnego spamu. A brand managerowie tylko czekają by wymyślać kampanie reklamowe...
Piotr Golczyk

Piotr Golczyk Marketing Management
Expert, founder at
MKTOUT

Temat: Agencje reklamowe beda niepotrzebne - Unilever drops ad...

Maciek P.:
http://www.guardian.co.uk/media/blog/2009/aug/25/unile...

Crowdsourcowanie kreatywności - moim zdaniem to bardzo obiecujące źródło pomysłów, inspiracji i rozwiązań. Tego typu platformy są także w Polsce np. IDERIA.

Przypuszczam, że ten rynek będzie się rozwijał.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Agencje reklamowe beda niepotrzebne - Unilever drops ad...

Zgoda - ciekawostka plus zagranie PR-owe. Za chwilę podpiszą kontrakt z inną siecią. Mnie najbardziej jednak rozwaliło to: "dziękujemy za 20 lat przecudownej, wspaniałej pracy. A teraz wyp....ć!". Klasa biznesowa sama w sobie.

konto usunięte

Temat: Agencje reklamowe beda niepotrzebne - Unilever drops ad...

Maciek P.:
http://www.guardian.co.uk/media/blog/2009/aug/25/unile...

W mojej opinii – PR, PR i jeszcze raz PR.
1) To zbyt poważna firma – by było ją stać na tak radykalne ruchy. Oficjalnie – owszem, croudsourcing to nośny temat, jak najbardziej zgodny z Marketingiem 3.0, ale diabeł tkwi w szczegółach:
2) kto ma później „obrobić” i ocenić kilka tysięcy pomysłów? Przecież za każdym razem jest to ta sama praca: porównywanie, czy dany pomysł a) odpowiada na brief b) w jakim stopniu c) czy kwalifikuje się do TOP5, powiedzmy.
3) Ja tutaj upatruję innego „dealu”: czyli niewiarygodnie tanich, szeroko zakrojonych badań semiotycznych danej marki… co prawda też nieco „od końca” – bo badamy „to, co się podoba” na podstawie pomysłów kreatywnych …. .ale za to jak tanio i na jakiej N-ce
4) na dodatek zupełnie niezłe, tanie/darmowe źródło dla Nowej, Tajemniczej Agencji na badanie nie tylko tego, co „aktualnie się podoba” (semiotyczne kody dominujące) – ale też i na szybkie wyłapanie „tego, co teraz podoba się nielicznym, ale że jest to fajne, to może zacząć się podobać większości” (kody emergentne). Od momentu pozyskania takiej wiedzy jest już bardzo blisko do działań, które wyprzedzą konkurencję o kilka długości.
Cóż - i tak piękna idea croudsoruringu została zdemaskowana.



Wyślij zaproszenie do