Temat: Agencja reklamowa - jak wybrać i jak współpracować?
Albert W.:
Jakub K.:
Kamil B.:
Jacek K.:
Albert W.:
Ale, że niby drukarnia ogarnia kreację? :)
To nie wiedzialeś? Gratis do druku przecież :D
Poza tym chciałbym mieć marżę 100% na wydrukach ;)
Skoro agencje robią np, baner po 49zł netto, a ja mogę Ci zaproponować nawet i 17zł netto za m2 ;)
ogólnie chodzi mi o to że taka drukarnia zarówno ma grafika, który przygotuje projekt, ma druk, ma ekipę montującą. No nie wiem, wiadomo że jak chcesz zrobić kampanie super, która ma przynieśc efekty to przyjedziesz do agencji gdzie masz mądrę głowy i kreatywne. Ale jak to ma po prostu być stworzenie i druk baneru, jakiegos szyldu czy oklejenie witryny... no to cóż ;)
W sumie zawsze myślałem, że agencje dla takich drukarni są źródłem zleceń i podstawowym klientem. :) Robienie konkurencji w klimacie "agencje są drogie, u nas jest taniej" jest poniekąd robieniem do własnego gniazda (drukarnię zawsze można zmienić). To ile klient zapłaci za projekt plus druk jest sprawą klienta. Nie ma co wychodzić przed szereg, bo w dłuższej perspektywie jeśli agencja uzna, że drukarnie robią konkurencję, kupi maszyny i tyle będzie w temacie. :)
Rozumiem Cię w 100%.
Jednak dla jednego klienta ważna będzie niska cena i na to kładzie nacisk, dla drugiego kompleksowa obsługa, gdzie przy okazji wydruku ma też wizytówki, stronę internetową, prowadzenie fp itp.
Szczerze uważam że posiadanie przez drukarnie 1 dobrego klienta, da więcej zysku niż posiadanie 2-3 agencji. Ale jest to moje osobiste zdanie, ja dopiero uczę się tego rynku i tej branży, jeśli masz inne podejście, chętnie je poznam :)