Rafał A.

Rafał A. Finanse / Marketing
/ Zarządzanie
Projektami

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

Np. ostatnia kampania promująca w Skodzie kredyt 50/50 z hasłem "Twoja lepsza połowa doceni samochód za pół ceny"

Zależy do jakiego targetu, bo nie zapominajmy, że wielokrotnie do dzieci mają wpływ na zakup auta ;)

konto usunięte

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

Agnieszka Wiącek:
mi się ta reklama podoba nawet, myślę że chwyci, facet jak dostanie taki jogurcik to od razu pomyśli że żona/dziewczyna o niego dba :)Agnieszka Wiącek edytował(a) ten post dnia 30.11.10 o godzinie 20:45

A jak dostanie zwykły, uniseksowy jogurcik, to nie pomyśli, że o niego dba? ;-)

konto usunięte

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

A już taką Activią to chyba próbuje zabić ;)
Marcin J.

Marcin J. Dyrektor działu Twój
Ogród

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

Activia plus płatki śniadaniowe z błonnikiem i np. gruszka, do tego xenna forte fix i jeszcze coś na przeczyszczenie. Spooooora dawka "dbania" o swego mena.
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

No ale zastanówcie się:
Turbodymomen
7zbóżmen :)
Na polskim poletku superbohaterskim powiało wiochą :P
Dodam jeszcze, że zaorałbym wszystkie konstrukcje słowne w stylu tej, o kórej rozprawiamy.

Kiedyś była moda na metroseksualnych facetów, a teraz przyszła pora na menżczyzn.

W sumie to zabawne :)

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

Może i faktycznie trochę wiochą wieje, ale ważne czy skutecznie.
Bo jeżeli tak, to tylko pochwalić jej autorów.

Co ciekawe najbardziej atakują reklamę panowie.
A czy na panów ta reklama także nie będzie działała?
Przynajmniej tych pod pantoflem wysłanych z kartką do spożywczaka?
A może oddziałuje na także na większą część populacji płci brzydszej?
Czy to właśnie nas panów czasem nie oburza, że odkrywamy u siebie pozytywną reakcję na spot, a wiemy że targetem są panie. Co z nas za MENy?Adam G. edytował(a) ten post dnia 01.12.10 o godzinie 08:19

konto usunięte

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

Biorąc pod uwagę tendencje, i tak uważam za sukces, że ten jogurt nie jest "aktywny" ;-) Ostatnio przeglądając na półkach kolejne "aktywne żele pod prysznic", "aktywne pianki" i "aktywne balsamy po goleniu", zastanawiliśmy się z kolegą, kiedy powstanie pierwszy "pasywny żel pod prysznic" ;-)
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

Agnieszka Wiącek:
obie są ze słodzikiem. dla mnie mają smak identyczny, ale pomijając już to, nie rozumiem w jaki sposób mają one być adekwatne do przypisanych do nich płci

Cola Zero jest konsekwencją Coli Light, skierowanej przede wszystkim, wyłącznie można by rzec, do kobiet. To kobiety pierwsze zaczęły dbać o linię (jak zawsze), odchudzać się, zdrowo odżywiać itp. Cola Light była od samego początku reklamowana w kontekście kobiet i takowoż się w umysłach konsumentów zidentyfikowała. Facetowi głupio było pić Colę Light, ale dostał Colę Zero, której to strategia marketingowa była skierowana wyłącznie na mężczyzn.

Z jogurtami sprawa ma się inaczej - ten FMCG nie jest tak silnie skorelowany z kobietami i chociaż częściej pojawiają się w reklamach kobiety, to i są całe rodziny, dzieci lub związki. Jogurt to nie produkt wyłącznie dla kobiet. Dlatego też nie dziwię się reakcji założyciela wątku.

PS. Light i Zero wyczuwalnie różnią się smakiem. Ja preferuję z tego powodu Zero, tak samo jak większość kobiet, które znam.

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

Łukasz Kąkolecki:
PS. Light i Zero wyczuwalnie różnią się smakiem. Ja preferuję z tego powodu Zero, tak samo jak większość kobiet, które znam.
oj tam - to jak z Colą i Pepsi. na blind teście byś pewnie nie rozpoznał różnicy.
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

Agnieszka Wiącek:
oj tam - to jak z Colą i Pepsi. na blind teście byś pewnie nie rozpoznał różnicy.

No właśnie chodzi o to, że Light jest dla mnie strasznie sztuczna w smaku, zaś zero zauważalnie mniej ma tej sztuczności. Oczywiście nie mówię tutaj o składnikach, bo obydwie są tak samo chemiczne ;-D

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

Łukasz Kąkolecki:
Agnieszka Wiącek:
oj tam - to jak z Colą i Pepsi. na blind teście byś pewnie nie rozpoznał różnicy.

No właśnie chodzi o to, że Light jest dla mnie strasznie sztuczna w smaku, zaś zero zauważalnie mniej ma tej sztuczności. Oczywiście nie mówię tutaj o składnikach, bo obydwie są tak samo chemiczne ;-D
też niby wole Zero, ale zdaje sobie sprawe ze to sztuczka mojego umysłu. jestem przekonana że do obu wlewają to samo :D

konto usunięte

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

Łukasz Kąkolecki:
Agnieszka Wiącek:
oj tam - to jak z Colą i Pepsi. na blind teście byś pewnie nie rozpoznał różnicy.

No właśnie chodzi o to, że Light jest dla mnie strasznie sztuczna w smaku, zaś zero zauważalnie mniej ma tej sztuczności. Oczywiście nie mówię tutaj o składnikach, bo obydwie są tak samo chemiczne ;-D

Od strony chemicznej... Coca-Cola to podobno najlepszy odrdzewiacz :)

konto usunięte

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

Lepszy byłby chyba spot w klimacie prawdziwego hip hopu, np. Funky Filom rymujący 7 zbóż dziwko!
Marcel Błaszczyk

Marcel Błaszczyk Founder & Creative
Director, Guarada

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

No i ten polski men... garniturek, ładne uczesanie i sterylnie czyste biureczko.

Jako żywo stoi mi przed oczami spot Activii o Pani co to miala najpierw "lancz z przyjaciółmi" a potem "biegiem na kolejne spotkanie".

Po obejrzeniu 7zbóżmen mam problemy nie tylko z określeniem własnej tożsamości ale i płci...tfuu... dżender.

Może masowe spozycie dyni i slonecznika mi pomoże.

A tak bardziej serio to niektórzy kreatywni powinni zredefiniować w końcu słowo "aspiracyjność".
Jakub Król

Jakub Król chief marketing
officer

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

W kontekście rozszerzania produktu na drugą płeć polecam świetny IMO case pomadek do ust Nivea. Wersja męska różnica się tylko (aż) opakowaniem, cena x3.
Rewelacyjne podejście marketingowe!

mi się podoba bazowanie na takich stereotypach, przypisywaniu produktów/kategorii do płci itd. to daje świetne możliwości wypełniania nisz.

http://www.nivea.pl/Produkty/Pielęgnacja-ust/Pomadka-...
http://www.nivea.pl/Produkty/Pielęgnacja-ust/Pomadka-...


Obrazek


Obrazek
Jakub Król edytował(a) ten post dnia 01.12.10 o godzinie 15:37

konto usunięte

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

Jakub Król:

Cena nie jest X3

Wracając do Bakomy. Panie będą kupować jogurt swoim Panom i będą zjadać go same.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 01.12.10 o godzinie 15:45
Jakub Król

Jakub Król chief marketing
officer

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

Łukasz Nowakowski:
Jakub Król:

Cena nie jest X3
Kiedy ostatnio kupowałem w Rossmanie, to była :)

Wracając do Bakomy. Panie będą kupować jogurt swoim Panom i będą zjadać go same.
Tak, a wizerunek "ich" mężczyzny w tej reklamie pewnie jest efektem wielu przeprowadzonych fokusów :)

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

Agnieszka Wiącek:
no a Cola Zero czym niby się różni od Coli Light..prócz koloru butelki

Light jako prototyp jest nieco bardziej paskudna Zero. Bardziej jedzie aspartamem. Różnica w smaku jest dość wyraźna, widocznie zastosowano inną mieszankę słodzików. ;->

konto usunięte

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

Ewa G.:
A jak dostanie zwykły, uniseksowy jogurcik, to nie pomyśli, że o niego dba? ;-)
To pomyśli, że to znów jakaś babska karma w lodówce, poprawiająca trawienie, sprzyjająca odchudzaniu czy coś w ten deseń. A tu proszę - jogurt for men... może ma coś innego niż te babskie? Może na potencję dobrze działa? ;)Alicja Zuzanna Kopeć edytował(a) ten post dnia 01.12.10 o godzinie 16:00
Marcel Błaszczyk

Marcel Błaszczyk Founder & Creative
Director, Guarada

Temat: Absurdalna manipulacja kobietami w reklaie jogurtu

Alicja Zuzanna Kopeć:
Ewa G.:
A jak dostanie zwykły, uniseksowy jogurcik, to nie pomyśli, że o niego dba? ;-)
To pomyśli, że to znów jakaś babska karma w lodówce, poprawiająca trawienie, sprzyjająca odchudzaniu czy coś w ten deseń. A tu proszę - jogurt for men... może ma coś innego niż te babskie? Może na potencję dobrze działa? ;)Alicja Zuzanna Kopeć edytował(a) ten post dnia 01.12.10 o godzinie 16:00

Na potencję to marchewka dobrze działa... tylko trudno ją przymocować.

W sumie to nazwa "7zbóżmen" nie jest taka zła. Wydaje mi się, że nasza percepcja ją odrzuca, bo twórcom spotu zabrakło po prostu odpowiedniego dystansu do tematu. Ta doklejka do stricte kobiecego insightu wyszła nadęta jak brzuch po garze grochówki. A powinno być lekko jak po nomen omen jogurcie.



Wyślij zaproszenie do