Wiesław Pasławski

Wiesław Pasławski W biznesie elemet
ryzyka jest
nieodlacznym
czynikim poszu...

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

Witam

Mowa o Ustawie o ochronie danych osobowych, która obiela przedsiębiorców.

Jeśli prowadzisz agencje reklamowa nie możesz wysyłać mailingów z reklama cudzych produktów jeśli w bazie są dane osób fizycznych prowadzących działalność gospodarcza.

Fakt iz posiadasz bazę danych i masz zgodę na przetwarzanie danych nie oznacza, że możesz reklamować cudze produkty
lub usługi. Na to wymagana jest osobna zgoda.

Jeśli prowadzisz agencje reklamy, jak zamierzasz rozwiązać ten problem?

Pozdrawiam

Wiesław

Panie Wiewórkowski, jak żyć? :)Wiesław Pasławski edytował(a) ten post dnia 19.06.12 o godzinie 14:57
Marcin P.

Marcin P. Handlowiec

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

Na początek doradzam poprawienie literówek bo ciężko się to czyta ;)
Wiesław Pasławski

Wiesław Pasławski W biznesie elemet
ryzyka jest
nieodlacznym
czynikim poszu...

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

to wszystko po wpływem emocji.
Wiesław Pasławski

Wiesław Pasławski W biznesie elemet
ryzyka jest
nieodlacznym
czynikim poszu...

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

i to wszystko?

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

Ciężko cokolwiek z tego zrozumieć Wiesławie.
Może wyjaśnisz na czym polega Twój ból?

Rozkładam na czynniki pierwsze, choć nadal nie rozumiem:
- mam agencję
- nie mogę wysłać mailingu z nie swoim produktem (?!) do odbiorców prowadzących DG?
- działam nielegalnie
- idę po zimne piwko do lodówki

BTW: co to co to "obiela przedsiębiorców"?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

Zanim nastąpi koniec świata warto się dowiedzieć ocokaman : http://www.giodo.gov.pl/560/id_art/4627/j/pl

konto usunięte

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

Osoby prowadzące działalność gospodarczą i wpisane do rejestru (zarząd) spółek nie są objęte ochroną danych osobowych w miejscu prowadzonej działalności.

I tyle...
Wiesław Pasławski

Wiesław Pasławski W biznesie elemet
ryzyka jest
nieodlacznym
czynikim poszu...

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

OK, wytłumaczę na czym polega problem z punktu widzenia agenci reklamowej, która ma to do siebie ze reklamuje usługi lub produkty innych firm. Załóżmy taką standardowa sytuacje. Agencja otrzymała zlecenie wysłania mailingu z zapytaniem ofertowym do 100 000 firm w woj Mazowieckiem. Do końca 2011 roku nie był to żaden problem ponieważ dane osób fizycznych prowadzonych działalność były jawne. Jednak od 1 stycznia tego roku sa objęte Ustawa o ochronie danych osobowych. Nie można wiec wysłać malingu do owej bazy 100 000 tak jak w 2011 r ponieważ czesc tych firm będzie osobami fizycznymi prowadzącymi dzialaność A ich dane podlegają pod ustawę UODO.

W takim wypadku ten zbiór danych należy zarejestrować w GIODO oraz zgodnie z art 25 poinformować te osoby, że jest się w posiadaniu ich danych osobowych, poinformować jaki jest cel przetwarzania danych, dac możliwość do wglądu do swoich danych oraz na żądanie
zaprzestać przetwarzania danych.

Załóżmy ze z tych 100 000 firm 30% to osoby fizyczne. Jeśli da się im możliwość zaprzestania przetwarzania danych to straty będą nieznaczne. Gdyż zgodnie z art 25 do określenia sie nie jest wymagana zgoda, ale żądanie zaprzestania przetwarzania danych. No wiec jeśli z tych 30 000 osób wypisze sie 5%, straty będą nieznaczne i w zasadzie dla potrzeb marketingu usług własnej firmy to wystarcza i jest całkiem OK.

Ale właśnie tutaj dla agencji zaczynają się schody ponieważ

art 23:
"4. Za prawnie usprawiedliwiony cel, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, uważa się w szczególności: 1) marketing bezpośredni własnych produktów lub usług administratora danych.

Jak wiadomo agencja własnych produktów lub usług nie reklamuje. I nie może opierać się na tym artykule 23 wysyłając mailing z zapytaniem ofertowym dotyczącym produktów innej firmy.

W trakcje rejestracji zbioru musi na takie mailingi pozyskać zgodę osób fizycznych co nam już znacznie zmiesza taki zbiór bo z 30 000 zgodzi się na to może 2%.

Wielkosc bazy zmniejszy się wiec radykalnie, a co za tym idzie efektywność reklamy.

Agencje które teraz wysyłają mailingi do baz firm w których sa osoby fizyczne prowadzące działalność i reklamują nie swoje usługi ( albo tez wysyłają zwykłe zapytanie) postępuję niezgodnie z ustawa o ochronie danych osobowych, ponieważ po pierwsze nie dokonano rejestracji zbioru w GIODO oraz obowiązku informacyjnego z art 25.
A także nie są przetwarzane zgodnie prawnie uzasadnionym celem.

A wiec chce zwrócić uwagę na dwa aspekty gwałtownie zmniejszenie wielości bazy firm oraz fakt, ze wiele agencji robi to nielegalnie.

Wieslaw
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

A skąd teza, że zbiory te są niezarejestrowane ? Skąd teza, że nie wystąpiły o zgodę do osób z bazy ? O zmianie ustawy wiadomo już od bardzo dawna i chyba nikogo nie zaskoczyła (przynajmniej nikogo zajmującego się bazami danych podlegającymi ustawie Giodo).
Ocowięckaman ?

"Wiele agencji robi to nielegalnie"- rozumiem,że masz jakieś konkretne dane na ten temat. Czy tylko"tak Ci się wydaje" ?

Bo na razie podajesz liczbę 95%.

Skoro podajesz tę liczbę,to rozumiem, że posiadasz dane na temat całego universu agencji reklamowych w Polsce.
Mam więc również nadzieję, że skoro posiadasz tę wiedzę, to wynika ona z bazy danych WSZYSTKICH agencji reklamowych z Polsce (tych jednoosobowych też). No bo skąd wiedziałbyć o 95 % jeśli nie na podstawie spisu z natury - czyli dotarłeś do 100 % tychże firm.

Aż strach zapytać :Wiesławie, czy Twoja baza danych agencji reklamowych w Polsce jest legalna ?
Czy wiesz, że posiadając ją i przetwarzając dane musisz ją zarejestrować ?

No przecież nie oskarżyłbyś o łamanie prawa 95 % agencji reklamowych w Polsce ot tak sobie - na podstawie danych wyssanych z palucha...

Dobranoc :):):) Statystyka jest okrutną panią - warto uważać co się pisze, jeśli się na nią powołujemy...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 20.06.12 o godzinie 02:20

konto usunięte

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

Pracowałem dla firm operujących bazami danych sensytywnych, tytoń, farmaceutyki, alkohol. Da się o ile zna się i "rozumie" ustawę.
Stwierdzenie "z punktu widzenia agenci reklamowej, która ma to do siebie ze reklamuje usługi lub produkty innych firm" nie ma żadnych konsekwencji ustawowych. Agencja jest podwykonawcą obsługi bazy danych a nie jej administratorem.
Czy to dane objęte ochroną (GIODO) czy tylko ustawą o komunikacji elektronicznej, to inna sprawa.
ŻADNA agencja nie podejmie się działań niezgodnych z tą ustawą! Ryzyko i kary są zbyt wysokie...

Wiesław Pasławski:
OK, wytłumaczę na czym polega problem z punktu widzenia agenci reklamowej, która ma to do siebie ze reklamuje usługi lub produkty innych firm. Załóżmy taką standardowa sytuacje. Agencja otrzymała zlecenie wysłania mailingu z zapytaniem ofertowym do 100 000 firm w woj Mazowieckiem. Do końca 2011 roku nie był to żaden problem ponieważ dane osób fizycznych prowadzonych działalność były jawne. Jednak od 1 stycznia tego roku sa objęte Ustawa o ochronie danych osobowych. Nie można wiec wysłać malingu do owej bazy 100 000 tak jak w 2011 r ponieważ czesc tych firm będzie osobami fizycznymi prowadzącymi dzialaność A ich dane podlegają pod ustawę UODO.

W takim wypadku ten zbiór danych należy zarejestrować w GIODO oraz zgodnie z art 25 poinformować te osoby, że jest się w posiadaniu ich danych osobowych, poinformować jaki jest cel przetwarzania danych, dac możliwość do wglądu do swoich danych oraz na żądanie
zaprzestać przetwarzania danych.

Załóżmy ze z tych 100 000 firm 30% to osoby fizyczne. Jeśli da się im możliwość zaprzestania przetwarzania danych to straty będą nieznaczne. Gdyż zgodnie z art 25 do określenia sie nie jest wymagana zgoda, ale żądanie zaprzestania przetwarzania danych. No wiec jeśli z tych 30 000 osób wypisze sie 5%, straty będą nieznaczne i w zasadzie dla potrzeb marketingu usług własnej firmy to wystarcza i jest całkiem OK.

Ale właśnie tutaj dla agencji zaczynają się schody ponieważ

art 23:
"4. Za prawnie usprawiedliwiony cel, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, uważa się w szczególności: 1) marketing bezpośredni własnych produktów lub usług administratora danych.

Jak wiadomo agencja własnych produktów lub usług nie reklamuje. I nie może opierać się na tym artykule 23 wysyłając mailing z zapytaniem ofertowym dotyczącym produktów innej firmy.

W trakcje rejestracji zbioru musi na takie mailingi pozyskać zgodę osób fizycznych co nam już znacznie zmiesza taki zbiór bo z 30 000 zgodzi się na to może 2%.

Wielkosc bazy zmniejszy się wiec radykalnie, a co za tym idzie efektywność reklamy.

Agencje które teraz wysyłają mailingi do baz firm w których sa osoby fizyczne prowadzące działalność i reklamują nie swoje usługi ( albo tez wysyłają zwykłe zapytanie) postępuję niezgodnie z ustawa o ochronie danych osobowych, ponieważ po pierwsze nie dokonano rejestracji zbioru w GIODO oraz obowiązku informacyjnego z art 25.
A także nie są przetwarzane zgodnie prawnie uzasadnionym celem.

A wiec chce zwrócić uwagę na dwa aspekty gwałtownie zmniejszenie wielości bazy firm oraz fakt, ze wiele agencji robi to nielegalnie.

Wieslaw
Wiesław Pasławski

Wiesław Pasławski W biznesie elemet
ryzyka jest
nieodlacznym
czynikim poszu...

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

Przyznać sie kto z was zarejestrował w GIODO zbiór osób fizycznych prowadzących działalność?
Nie mowie o danych osób zwykłych ktróych cala masa jest zarejestrowana.

Panie Macieju, ma Pan racje jeśli działa Pan jako podwykonawca nie trzeba bazy rejestrować bo to ma zrobić firma na której zlecenie pracuje agencja. Ale mówimy tutaj o zupełnie innym zjawisku.Wiesław Pasławski edytował(a) ten post dnia 20.06.12 o godzinie 10:17
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

Tak, mówimy o 95% firm łamiących prawo. Powinieneś ten fakt zgłosić prokuraturze - wiesz o przestępstwie i tego nie robisz .. poszukaj czym to się może skończyć. Dla Ciebie.
Wiesław Pasławski

Wiesław Pasławski W biznesie elemet
ryzyka jest
nieodlacznym
czynikim poszu...

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

Ciężko tutaj coś wskórać, moim celem nie jest punktowanie agencji, tylko zwrócenie uwagi na istnienie prawa które ogranicza swobodę ich działania. Oraz znalezienie podstawy prawnej, która pozwala mimo wszytko wysyłać mailingi do firm z reklama cudzych produktów i to w obrębie ustawy UODO. Chyba sie zle wyraziłem z tym tematem, gdyż nie to było celem. Sam prowadzę taka agencje i odkąd sie dowiedziałem, ze nie działem legalnie juz prau klientom odmówiłem wysłania mailingu do firm w konkretnym regionie. A tutaj niestety dostaje się po kieszeni.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

Po prostu - działaj zgodnie z prawem. Jeśli tego nie robisz to WCALE nie oznacza,że 95 % agencji w Plsce tak robi, o niiiiieeeee .... Więc mocno uważałabym i z takimi stwierdzeniami i z ogłaszaniem własnego problemu ...
Marcin Ożarek

Marcin Ożarek Prezes Zarządu,
iTaxo Sp. z o.o.

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

No kolega niestety ma troszkę racji. Większość agencji PR zajmujących się marketingiem bezpośrednim oraz mailingami, nie bierze pod uwagę zmian w prawie. Wkrótce również od 2014 roku nowe zmiany w prawie ochrony danych osobowych w UE i oczywiście w Polsce. Nastanie dla agencji ciężki czas... :)
Wiesław Pasławski

Wiesław Pasławski W biznesie elemet
ryzyka jest
nieodlacznym
czynikim poszu...

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

Pani Dagmaro, proszę sie odnieść to poruszonego problemu z a nie czepiać się stwierdzania z tym 95%. Skad mam taka wiedze? Od kancelarii prawnych i specjalistycznych firm zajmujących sie wdrazżaniem UODO w systemach informatycznych firm.

Łatwo powiedzieć - działać zgodnie z prawem. Co tak naprawdę oznacza - nie działać.Wiesław Pasławski edytował(a) ten post dnia 20.06.12 o godzinie 11:58
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

Prowadząc taki biznes nie ma innego wyjścia jak interesować się przepisami. Nie są to jedyne regulacje w tym kraju i jedyna działalność w której należy śledzić przepisy. No taki lajf.
Wiesławie - po prostu ciekawa jestem skąd wyciągnąłeś takie wnioski. I wychodzi mi, że nie masz żadnych przesłanek do takich twierdzeń. Nie wiem czy środowisko agencji reklamowych jest zadowolone z PR jaki robisz - tylko tyle.
Wiesław Pasławski

Wiesław Pasławski W biznesie elemet
ryzyka jest
nieodlacznym
czynikim poszu...

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

Skąd wysuwam takie wniski? Ponieważ właśnie rejestruje zbór danych osob fizycznych we wspolaracy ze specjalistyczna firma.

Myśli Pani ze wyssałem to sobie z paląca? Proszę zadzownic do ktoreś z tych firm

http://www.zgodnosc.pl/
http://www.audyt-ip.pl/

I dowie sie Pani niewygodnej prawdy dla agencji.

Moim celem jest zwrócenie uwagi na zaistniały problem i poszukanie sposobu rozwiązania bo niestety nie da się go zamieść pod dywan.

Razem z agencjami jestem w tym samym worku z którego musimy sie wydostac.

A moje działanie jest dla środowiska agencji UŚWIADAMIAJĄCE. Majac taka wiedze i pewnien czas moga dostosować biznes do Ustawy.

Co jest znacznie bardziej korzystne niz sytuacja w której
wkracza GIODO i daje czas 1 tydzień na usuniecie uchybień. Co możne po prostu w tej konkretnej oznaczać zamkniecie biznesu, albo ograniczenie po tymże właśnie "usunięciu uchybień"Wiesław Pasławski edytował(a) ten post dnia 20.06.12 o godzinie 12:17

konto usunięte

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

Fajna akademicka dyskusja. :) Codziennie dostaję po parę mailingów "bo się zarejestrowałem gdzieś tam", bez żadnych pytań o zgodę, z tego zawsze kilka na jakieś działalności wieki temu wyrejestrowane, co też dobitnie świadczy o "jakości" używanych baz danych, za które jakiś frajer zapłacił "agencji" (90% baz na rynku to są dane pobierane bezpośrednio z GUS-u, które w najlepszym przypadku są w ok. 50% aktualne). :)

I gdybym chciał egzekwować "prawo", to chyba nic innego bym nie mógł robić, tylko pisać codziennie wnioski do prokuratury. Więc pogadać sobie można, a życie i tak sobie.

Ot przykład z przed parunastu minut. Mail od firmy PROPOST, która twierdzi, że zapisałem się do jej newslettera :). A więc będzie jak zwykle, uczciwi będą mieli kolejny problem, cwaniaków nowe przepisy będą, za przeproszeniem, walić. :)
Wiesław Pasławski

Wiesław Pasławski W biznesie elemet
ryzyka jest
nieodlacznym
czynikim poszu...

Temat: 95% agencji reklamowych dziala nielagalnie

witam

Opisałeś standardowa sytuacje. Zainteresowałem sie problemem bo pływalne na mnie skarga do GIODO złożona przez Kancelarie Prawna Rakowski i Wspólnicy na użycie adresu office@rakowski-legal.pl jaki danej osobowej. Z początku myślałem, ze człowiek nie ma racji, ale okazuje się jednak ze ma. Dlatego zająłem się na poważnie tym problem osob fizycznych na DG i chyba jestem w tej kwestii w Polsce pionierem. Wysłałem mailing do 300 000 firm z infmacja ze mam ich dane i mogą zażądać zaprzestania przetwarzania danych na chwile obecja 3500 chce zaprzestania.

Poziom agresji jest niepojęty. Padają pytania jakim prawem przetwarzam ich dane osobowe. Ludzie nie maja do tego dystansu ze tak naprawdę sa to dane kontaktowe ich firm krore do nie dawna były całkiem jawne. Ciekawe czy nie martwią sie tym, ze na wskutek utrudnionego dostępu do danych firm świat o nich zapomni. I czy tak jak ja sami rejestrują zwoje zbiory w GIODO.Wiesław Pasławski edytował(a) ten post dnia 20.06.12 o godzinie 13:58



Wyślij zaproszenie do