Magdalena L.

Magdalena L. Managerka.com |
Doradca biznesowy i
marketing manager do
...

Temat: 7P- dylematy

Na pewno znają Państwo 7P w wersji mieszanki marketingowej dla usług.

Mam problem z przyporządkowaniem programu lojalnościowego dla klientów (zbieranie punktów itp.)- to wg Was proces czy promocja?

konto usunięte

Temat: 7P- dylematy

moim zdaniem promocja

konto usunięte

Temat: 7P- dylematy

Magdalena K.:
Na pewno znają Państwo 7P w wersji mieszanki marketingowej dla usług.

Mam problem z przyporządkowaniem programu lojalnościowego dla klientów (zbieranie punktów itp.)- to wg Was proces czy promocja?
b)
Anna S.

Anna S. Marketing &
Innovation
Professional

Temat: 7P- dylematy

P jak promocja
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: 7P- dylematy

promocja
Magdalena L.

Magdalena L. Managerka.com |
Doradca biznesowy i
marketing manager do
...

Temat: 7P- dylematy

dzięki:-)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: 7P- dylematy

Tylko....promocja to raczej nie program lojalnościowy... gdyż zbieranie punktów to tylko rozciągnięta w czasie promocja (ale to moja prywatna opinia) :)

konto usunięte

Temat: 7P- dylematy

Dagmara D.:
Tylko....promocja to raczej nie program lojalnościowy... gdyż zbieranie punktów to tylko rozciągnięta w czasie promocja (ale to moja prywatna opinia) :)
A ja w tej grupie nie szaleję;)
Promocja to "krótkoterminowe oferowanie wartości w zamian za zakup towaru usługi"
Program lojalnościowy to ... długo by pisać, ale punkty nie mają się nijak do lojalności.Maciej Tesławski edytował(a) ten post dnia 08.05.09 o godzinie 23:14

konto usunięte

Temat: 7P- dylematy

Maciej Tesławski:
Dagmara D.:
Tylko....promocja to raczej nie program lojalnościowy... gdyż zbieranie punktów to tylko rozciągnięta w czasie promocja (ale to moja prywatna opinia) :)
A ja w tej grupie nie szaleję;)
Promocja to "krótkoterminowe oferowanie wartości w zamian za zakup towaru usługi"
Program lojalnościowy to ... długo by pisać, ale punkty nie mają się nijak do lojalności.Maciej Tesławski edytował(a) ten post dnia 08.05.09 o godzinie 23:14
mają się nijak czy nie mają się nijak?

konto usunięte

Temat: 7P- dylematy

MALINA W.:
Maciej Tesławski:
Dagmara D.:
Tylko....promocja to raczej nie program lojalnościowy... gdyż zbieranie punktów to tylko rozciągnięta w czasie promocja (ale to moja prywatna opinia) :)
A ja w tej grupie nie szaleję;)
Promocja to "krótkoterminowe oferowanie wartości w zamian za zakup towaru usługi"
Program lojalnościowy to ... długo by pisać, ale punkty nie mają się nijak do lojalności.Maciej Tesławski edytował(a) ten post dnia 08.05.09 o godzinie 23:14
mają się nijak czy nie mają się nijak?
Nie mają nic wspólnego!

Temat: 7P- dylematy

i tu widać bzdurność wszelkich nazewnictw programów marketingowych typu , 7b , 4c czy 22w , a może 9 i pół c:)
one są tworzone aby rozpropagować autora i dać jemu zarobić , a nie żeby nam to pomagało . każdy w miare inteligentny człowiek wprowadzając produkt na rynek wie że wszystkie te pięknie nazwane czynności trzeba wykonać i skoordynować i nie potrzebuje do tego setek teorii marketingowych.

dokładnie na tym przykładzie widać że w ramach 7p program lojalnościowy wpasowywuje się w działanie nazwane promotion , a logicznie patrząc na działania jest to proces:)KRZYSZTOF B. edytował(a) ten post dnia 08.05.09 o godzinie 23:59
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: 7P- dylematy

KRZYSZTOF B.:
wszystkie te pięknie nazwane czynności trzeba wykonać i skoordynować i nie potrzebuje do tego setek teorii marketingowych.

no ale własnie taka czy inna ilość pe pozwala jakoś to opisać, wyznacza jakiś standard

dokładnie na tym przykładzie widać że w ramach 7p program lojalnościowy wpasowywuje się w działanie nazwane promotion , a logicznie patrząc na działania jest to proces:)

zaraz - program lojalnościowy czyli co? Bo zbieranie punktów to po mojemu forma zachęty zakupowej czyli promocja, nie program lojalnościowy. Mam problem z Maciejowym "krótkoteminowym oferowaniem wartości" - promocje mogą trwać wcale długo po mojemu (zwłaszcza te punktowe)... można by doprecyzować krótkoterminowość?

A proces. Czy procesem jest również "wysłanie sms'a z kodem pod numer"? Wszak też jest to zjawisko dające się opisać kolejnymi węzłami/krokami milowymi na osi czasu. Procesem nazwałbym tu raczej otoczkę zbierania punktów - informację o promocji, procedurę wyrobienia karty, procedurę pprzyznawania punktów za zakupy, sposób odbioru gratyfikacji itd. nie samą zachętę do zakupów.

Temat: 7P- dylematy

piszac o programie loj. mysle o dlugotrwalym procesie budowania relacji z klientem , a nie o zdrapkach etc , rozroznij pojecia.

Temat: 7P- dylematy

>

no ale własnie taka czy inna ilość pe pozwala jakoś to opisać, wyznacza jakiś standard

częsciej wprowadza językowy bełkot:)

konto usunięte

Temat: 7P- dylematy

Grzegorz Wszelaczyński:
Mam problem z Maciejowym "krótkoteminowym oferowaniem wartości" - promocje mogą trwać wcale długo po mojemu (zwłaszcza te punktowe)... można by doprecyzować krótkoterminowość?

A proces. Czy procesem jest również "wysłanie sms'a z kodem pod numer"? Wszak też jest to zjawisko dające się opisać kolejnymi węzłami/krokami milowymi na osi czasu. Procesem nazwałbym tu raczej otoczkę zbierania punktów - informację o promocji, procedurę wyrobienia karty, procedurę pprzyznawania punktów za zakupy, sposób odbioru gratyfikacji itd. nie samą zachętę do zakupów.
Krótkoterminowość to takie słowo/skrót myślowy. Jeśli oferujemy nagrodę materialną w zamian za zakup, to jest to promocja. Program lojalnościowy przede wszystkim buduje związek emocjonalny z marką, a zakup jako jego efekt...
Więcej już nie powiem.
Proste działanie "kup a może dostaniesz" jest promocją. Działanie "jak mnie kochasz, to zapłacisz więcej" jest lojalnością.

Temat: 7P- dylematy

na tej zasadzie tworzymy:
projekt
przygotowanie
produkcja
prezentacja
przekonanie
przyzwyczajenie
pewność

czyli 7p programu lojalnościowego:)

konto usunięte

Temat: 7P- dylematy

KRZYSZTOF B.:
na tej zasadzie tworzymy:
projekt
przygotowanie
produkcja
prezentacja
przekonanie
przyzwyczajenie
pewność

czyli 7p programu lojalnościowego:)
Istotne jest to, co jest celem programu. Sprzedaż, czy więź? Bezpośrednim!
Anna G.

Anna G. Common Sense

Temat: 7P- dylematy

a tu tez o emocjach... to jakies przeklenstwo ;)

konto usunięte

Temat: 7P- dylematy

Anna G.:
a tu tez o emocjach... to jakies przeklenstwo ;)
Aniu, bo emocje rządzą światem!!!!
Anna G.

Anna G. Common Sense

Temat: 7P- dylematy

Maciej Tesławski:
Anna G.:
a tu tez o emocjach... to jakies przeklenstwo ;)
Aniu, bo emocje rządzą światem!!!!

ano ;) stad tyle problemow na swiecie :)



Wyślij zaproszenie do