konto usunięte
Temat: 7P- dylematy
Na pewno znają Państwo 7P w wersji mieszanki marketingowej dla usług.Mam problem z przyporządkowaniem programu lojalnościowego dla klientów (zbieranie punktów itp.)- to wg Was proces czy promocja?
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
Magdalena K.:b)
Na pewno znają Państwo 7P w wersji mieszanki marketingowej dla usług.
Mam problem z przyporządkowaniem programu lojalnościowego dla klientów (zbieranie punktów itp.)- to wg Was proces czy promocja?
Anna
S.
Marketing &
Innovation
Professional
Grzegorz
Wszelaczyński
Interim Product /
Project / Marketing
Manager
konto usunięte
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
konto usunięte
Dagmara D.:A ja w tej grupie nie szaleję;)
Tylko....promocja to raczej nie program lojalnościowy... gdyż zbieranie punktów to tylko rozciągnięta w czasie promocja (ale to moja prywatna opinia) :)
konto usunięte
Maciej Tesławski:mają się nijak czy nie mają się nijak?
Dagmara D.:A ja w tej grupie nie szaleję;)
Tylko....promocja to raczej nie program lojalnościowy... gdyż zbieranie punktów to tylko rozciągnięta w czasie promocja (ale to moja prywatna opinia) :)
Promocja to "krótkoterminowe oferowanie wartości w zamian za zakup towaru usługi"
Program lojalnościowy to ... długo by pisać, ale punkty nie mają się nijak do lojalności.Maciej Tesławski edytował(a) ten post dnia 08.05.09 o godzinie 23:14
konto usunięte
MALINA W.:Nie mają nic wspólnego!
Maciej Tesławski:mają się nijak czy nie mają się nijak?
Dagmara D.:A ja w tej grupie nie szaleję;)
Tylko....promocja to raczej nie program lojalnościowy... gdyż zbieranie punktów to tylko rozciągnięta w czasie promocja (ale to moja prywatna opinia) :)
Promocja to "krótkoterminowe oferowanie wartości w zamian za zakup towaru usługi"
Program lojalnościowy to ... długo by pisać, ale punkty nie mają się nijak do lojalności.Maciej Tesławski edytował(a) ten post dnia 08.05.09 o godzinie 23:14
Krzysztof B. BTL
Grzegorz
Wszelaczyński
Interim Product /
Project / Marketing
Manager
KRZYSZTOF B.:
wszystkie te pięknie nazwane czynności trzeba wykonać i skoordynować i nie potrzebuje do tego setek teorii marketingowych.
dokładnie na tym przykładzie widać że w ramach 7p program lojalnościowy wpasowywuje się w działanie nazwane promotion , a logicznie patrząc na działania jest to proces:)
Krzysztof B. BTL
Krzysztof B. BTL
no ale własnie taka czy inna ilość pe pozwala jakoś to opisać, wyznacza jakiś standard
konto usunięte
Grzegorz Wszelaczyński:Krótkoterminowość to takie słowo/skrót myślowy. Jeśli oferujemy nagrodę materialną w zamian za zakup, to jest to promocja. Program lojalnościowy przede wszystkim buduje związek emocjonalny z marką, a zakup jako jego efekt...
Mam problem z Maciejowym "krótkoteminowym oferowaniem wartości" - promocje mogą trwać wcale długo po mojemu (zwłaszcza te punktowe)... można by doprecyzować krótkoterminowość?
A proces. Czy procesem jest również "wysłanie sms'a z kodem pod numer"? Wszak też jest to zjawisko dające się opisać kolejnymi węzłami/krokami milowymi na osi czasu. Procesem nazwałbym tu raczej otoczkę zbierania punktów - informację o promocji, procedurę wyrobienia karty, procedurę pprzyznawania punktów za zakupy, sposób odbioru gratyfikacji itd. nie samą zachętę do zakupów.
Krzysztof B. BTL
konto usunięte
KRZYSZTOF B.:Istotne jest to, co jest celem programu. Sprzedaż, czy więź? Bezpośrednim!
na tej zasadzie tworzymy:
projekt
przygotowanie
produkcja
prezentacja
przekonanie
przyzwyczajenie
pewność
czyli 7p programu lojalnościowego:)
Anna G. Common Sense
konto usunięte
Anna G.:Aniu, bo emocje rządzą światem!!!!
a tu tez o emocjach... to jakies przeklenstwo ;)
Anna G. Common Sense
Maciej Tesławski:
Anna G.:Aniu, bo emocje rządzą światem!!!!
a tu tez o emocjach... to jakies przeklenstwo ;)
Następna dyskusja: