konto usunięte

Temat: 58-sekundowa ankieta o sklepach dziecięcych

Przygotowuję artykuł o sklepach dziecięcych przyjaznych rodzicom i potrzebuję Waszej pomocy. "Place" to przecież jeden ze składników miksu marketingowego :-) A rodziców małych dzieci mam nadzieję też tu nie brakuje.

Chodzi o wypełnienie ankiety składającej się tylko z jednego pytania (plus jednego dodatkowego dla chętnych): http://webankieta.pl/ankiety/w1hptw7hid28

Dziękuję!Marek Jankowski edytował(a) ten post dnia 10.08.09 o godzinie 22:26
Michał Kędziora

Michał Kędziora Bloger, ekspert od
mody męskiej, autor
książki "Rzeczowo
...

Temat: 58-sekundowa ankieta o sklepach dziecięcych

Coś nie tak jest z tą ankietą: nie da się dwukrotnie zaznaczyć tej samej oceny w różnych pytaniach.

konto usunięte

Temat: 58-sekundowa ankieta o sklepach dziecięcych

Przepraszam, mój błąd - dzięki za sygnał, już działa jak trzeba :-)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: 58-sekundowa ankieta o sklepach dziecięcych

Przepraszam, ale Twoja ankieta bez demografii i zebrania danych o jakich dzieciach mówimy jest totalnie bez sensu i wyjdą z niej bzdury.
Dlaczego ? Ano dlatego, że wiele czynników nie ma dla mnie znaczenia. A Ty nie wiesz dlaczego.
A dlatego, że moje dzieci są nastolatkami. Jeszcze kupuję w sklepach dla dzieci , ale to czy jest przewijak, szrokie alejki czy miejsce na wózek (że o miejscu do zabaw nie wspomnę) zupełnie mnie nie interesuje.
Więc jeśli chcesz napisać porządny artykuł to musisz wiedzieć DLACZEGO wyniki wyglądają tak jak wyglądają. A nie wymyślisz tego przy biurku - musisz o to zapytać.
A pytanie nr 2 jest pytaniem do badania jakościowego a nie kwestionariusza.
Nie zamierza się pastwić nad doborrem próby również....
Czyli metodologia i narzędzia do poprawy - inaczej Twój artykuł będzie fikcją.

konto usunięte

Temat: 58-sekundowa ankieta o sklepach dziecięcych

Już wyjaśniam, dlaczego wygląda to tak, a nie inaczej. Artykuł nie ma być podsumowaniem badania (bo oczywiście ankietka w takiej formie nie jest żadnym badaniem), tylko luźno dotyczyć elementów, na które właściciele sklepów powinni pilnować, bo obchodzą one klientów. Chciałem po prostu przekonać się, czy wśród wymienionych tam czynników, na które nikt poza mną nie zwraca uwagi. I już :-)
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: 58-sekundowa ankieta o sklepach dziecięcych

A czy przeprowadziłeś jakieś badania na początku, celem określenia średniego czasu potrzebnego na wypełnienie ankiety? :D
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: 58-sekundowa ankieta o sklepach dziecięcych

Marek Jankowski:
Już wyjaśniam, dlaczego wygląda to tak, a nie inaczej. Artykuł nie ma być podsumowaniem badania (bo oczywiście ankietka w takiej formie nie jest żadnym badaniem), tylko luźno dotyczyć elementów, na które właściciele sklepów powinni pilnować, bo obchodzą one klientów. Chciałem po prostu przekonać się, czy wśród wymienionych tam czynników, na które nikt poza mną nie zwraca uwagi. I już :-)
no i właśnie takich danych nie uzyskasz.
W moim przypadku nie obchodzą mnie elementy , ktore obchodzą moją koleżankę, mamę 2 latka.
Jak zamierzasz wyciągnąć wnioski ? Wyciągniesz średnią z mojej wypowiedzi i mojej koleżanki ?
To co potrzebuje ona nie ma sie nijak do tego co potrzebuję ja. Z tego się nie da wyciągnąć średniej.
Wyjdzie Ci, że 60 % osób potrzebuje parkingu (nie wiedząc ile osób w próbie posiada samochdó) , że 20 % potrzebuje przewijaka (nie wiedząc ile z nich ma dzieci w wieku pieluchowym) a co gorsza, że 80 % przewijaka nie potrzebuje - a to oznacza wniosek dla handlowców : rezygnujcie z przewijaków - nie musicie ich mieć.

Jak rozumiem to takie ćwiczenie dla Ciebie :):) Bo handlowcom nie da nic. Jesli wyciągniesz jakiekolwiek zwnioski z tej "ankiety" - to będą one fałszywe.

konto usunięte

Temat: 58-sekundowa ankieta o sklepach dziecięcych

OK, jeszcze raz wyjaśniam :-) Nie zamierzam wyciągać żadnych wniosków dla handlowców z tej ankiety, ani wyliczać żadnej średniej. Gdyby okazało się, że ze 100 osób parking uznałyby za ważny 3, a możliwość płatności kartą 80, uznałbym, że prawdopodobnie warto bardziej napisać ciut więcej o kartach niż o parkingu, albo parking w ogóle pominąć. Ankieta nie jest i nigdy nie miała być ani miarodajna, ani reprezentatywna. Jest wskazówką wyłącznie dla mnie, z dziennikarskiego punktu widzenia ma identyczną wartość, jak sonda uliczna. Tyle, że nie muszę wychodzić na ulicę.

Wiem, że jesteś ekspertem od badań i taka forma może Ci się nie podobać, ale to tak, jakby Placido Domingo wkurzał się, że gość lecący w samolocie obok niego pogwizdując sobie pod nosem trochę fałszuje. Nie ma o co kruszyć kopii. Zadałem ludziom jedno pytanie, nie prowadzę badań rynkowych :-)Marek Jankowski edytował(a) ten post dnia 10.08.09 o godzinie 21:35

konto usunięte

Temat: 58-sekundowa ankieta o sklepach dziecięcych

Dominik Szewior:
A czy przeprowadziłeś jakieś badania na początku, celem określenia średniego czasu potrzebnego na wypełnienie ankiety? :D

To wyzwanie mnie przerosło. Do obliczenia czasu zatrudniłem renomowaną firmę badawczą, która prosiła jednak o dyskrecję bo ma sezon urlopowy, niedobór pracowników i wszystkie zlecenia od stałych klientów musiały z tej okazji zostać wstrzymane :D
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: 58-sekundowa ankieta o sklepach dziecięcych

NIe czuję sie ekspertem :)
Oczywiście - każdy może pogwizdywać. Jednak nazywasz swoje narzędzie ankietą (a to część badań rynku) i powołujesz na
dane do artykułu.
Ja Ci tylko powyżej wskazałam, że wyciąganie jakichkolwiek wniosków - nawet do artykułu - jest obciążone błędem, który je eliminuje. Bo są to dane fałszywe (20%/80% przewijaków - nie musisz o nich pisać, są nieistotne :) ) z prostej przyczyny - nie wiesz DLACZEGO. ALe to Twój artykuł i jak rozumiem liczysz się z tym, że osoby czytające nabiorą odpowiedniego dystansu do niego i zawartych w nim wiadomości. Szczególeni, ze mówimy o prasie branżowej.

P.S. 1 W sondach ulicznych też zbiera się dane demograficzne.

P.S. 2 z powodu gościa w samolocie nikt nie przestanie chodzic do opery... Więc proszę - nie powołuj sie w artykule na żadne badania, dobra :):):)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 10.08.09 o godzinie 21:40

konto usunięte

Temat: 58-sekundowa ankieta o sklepach dziecięcych

Fakt, słowo "ankieta" brzmi poważnie, ale mam nadzieję, że "58-sekundowa" rozładowuje napięcie ;-)

Nawet w prasie branżowej nie każdy artykuł jest raportem z badań i ten też nim nie będzie. Ale wyniki mini-ankietki na pewno mi pomogą, a być może nawet zainspirują do przeprowadzenia porządnych badań na ten temat w przyszłości.

Dziękuję wszystkim, którzy już ją wypełnili i zapraszam kolejnych :-)

konto usunięte

Temat: 58-sekundowa ankieta o sklepach dziecięcych

Marku,
przeczytałam Twoją dyskusję z Dagmarą i przyznam, że jestem nieco zdziwiona. Nie bardzo rozumiem, po co przeprowadzać jakiekolwiek badania czy ankiety (nawet 58-sekundowe) jeśli nie ma się zamiaru ich wykorzytywać. Piszesz, że wyniki mini-ankietki na pewno Ci pomogą. Tylko jak, skoro nie zamierzasz wyciągać z niej żadnych wniosków (chyba nie tylko dla handlowców, ale w ogóle)? Po co pisać artykuł, który nie daje czytelnikowi żadnej dodatkowej wiedzy? Tak ogólnie, każdy może napisać, co powinno, a co nie powinno znaleźć się w sklepie dziecięcym. Jeśli natomiast chcesz zwrócić uwagę właścicielom sklepów na elementy istotne dla ich klientów, zdecydowanie powinieneś skorzystać z rady Dagmary i właściwie przygotować swoje badanie. Z pewnością będzie to z korzyścią dla artykułu, czytelników i oczywiście dla Ciebie!
Z pozdrowieniami
Gosia



Wyślij zaproszenie do