Dominik Szewior decolights.pl
konto usunięte
Temat: 5% czy 500 pln?
Dominik Szewior:
Co lepiej działa na klienta? Podawanie zniżki w wysokości procentowej, czy kwotowej?
najlepiej działa 50000 groszy:)
Tobiasz
J.
Specjalista ds.
Komunikacji
Marketingowej,
Browar Namysłó...
Temat: 5% czy 500 pln?
Odpowiem cytując najczęstszą odpowiedź na tym forum - to zależy.Wolisz nowego Lexusa 500 zł taniej czy 5% taniej?
Telewizor 42'' (wart 2,5k PLN) 500 zł taniej czy 5%?.
TJ
Jakub
Król
chief marketing
officer
Temat: 5% czy 500 pln?
Tobiasz Jaskuła:Tobiasz, przypuszczam, że Dominik ogarnia, że nie zawsze 500zł=5% ;)
Odpowiem cytując najczęstszą odpowiedź na tym forum - to zależy.
Wolisz nowego Lexusa 500 zł taniej czy 5% taniej?
Telewizor 42'' (wart 2,5k PLN) 500 zł taniej czy 5%?.
Z badań wynika, że silniejszym bodźcem jest kwota niż procent, zwłaszcza przy trudno przeliczalnych sumach. Może Dagmara wie/powie o tym więcej :)
Paweł
Szpak
Trener Klubu
Cashflow | Poszukuję
partnerów
biznesowych
Temat: 5% czy 500 pln?
Na mnie działa kwota, % często jest podawany jeśli kwota rabatu jest niska i byłoby to np 34zł. Ale zauważmy że przy rabatach na samochód zwykle firmy podają cenę upustu, nie %.Dominik Szewior decolights.pl
Temat: 5% czy 500 pln?
No mi też bardziej pasuje kwota, bo to jest konkret. Podobnie np. jest kiedy czytam ofertę "50 procent taniej, przez pół roku i tylko ileśtam pln za miesiąc". Ja wolę od razu - "hosting 180 pln za rok " i spokój, albo "oszczędzasz 40 pln".
Radosław
Zieliński
Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING
Temat: 5% czy 500 pln?
Dominik Szewior:Ludzie są leniwi i nie zawsze chce im się liczyć, w szczególności przy małych kwotach, wtedy lepiej operować wartością %, bo jak się okaże, że np. 20% to tylko 5 pln no to nie ma to aż tak wielkiego znaczenia. 20% brzmi lepiej.
Co lepiej działa na klienta? Podawanie zniżki w wysokości procentowej, czy kwotowej?
Choć warto pamiętać jaki produkt / usługa ma być objęta zniżką. To też ważna zmienna, subiektywna ocena - jak klient widzi wartość i atrakcyjność obniżki dla danego produktu / usługi.
Im wyższa kwota tym bardziej przemawia wartość wyrażona kwotowo. Stąd np. przy obniżkach samochodów operuje się niemal w 100% wartościami kwotowymi. A przy parówkach za powiedzmy 4 PLN lepiej podać 10%, bowiem 10 to więcej niż 0,40 PLN. Taki trick.
10% od 40 000 to 4000. Więc w ofercie podasz 4000 a nie 10% bo to po prostu robi większe wrażenie.
Piotr L. • Weź Mnie •
Temat: 5% czy 500 pln?
% przy wiekszych akcjach (wyprzedaż jakiegoś działu np.), kwota przy poszczególnych produktach lub usługach.Przykład wzięty chociażby z dużych sieci... reklamy opisują turbo rabaty do iluśtam %, wchodzisz do markety i na przylepach do konkretnych rzeczy jest zarówno % upustu, stara cena, nowa cena jak i wielgachny napis "oszczędzasz milion pińcet sto dziewincet"... mimo ze w necie kupisz to samo jeszcze taniej (ale to detal) :D
Katarzyna
Nowak
Przedstawiciel
Handlowy,
dobrawizytowka.pl
Temat: 5% czy 500 pln?
Zdecydowanie zgadzam się z tym, że lduzie wolą podane kwoty, dlatego że często nie chce im się liczyć z % na kwotę.Ja sama zdecydowanie bardziej wolę znać kwotę upustu niż %.
Jednak zgadzam się również z tym, że zależy o jakie kwoty chodzi, jednak porównując 500 zł a 5% bardziej mój wzrok przyciągnęłaby kwota.
Łukasz
Mielnik
marketing /
strategia / reklama
Temat: 5% czy 500 pln?
Katarzyna Nowak:
Zdecydowanie zgadzam się z tym, że lduzie wolą podane kwoty, dlatego że często nie chce im się liczyć z % na kwotę.
Ja sama zdecydowanie bardziej wolę znać kwotę upustu niż %.
Jednak zgadzam się również z tym, że zależy o jakie kwoty chodzi, jednak porównując 500 zł a 5% bardziej mój wzrok przyciągnęłaby kwota.
Mi % bardziej pasuje (jak to ładnie brzmi!)... nie jestem matematycznym orłem ale jakoś zawsze widzę kółko ("torta") z którego sobie mogę "wykroić" np. 25% albo 50% - akurat na moją wyobraźnię to działa
ps: prawdą jest też to, że jak "wykroję" z tego "torta" 10% to jakoś nie widzę potencjalnie wielkiej uczty, nie wspomnę już o 5% ;)
konto usunięte
Temat: 5% czy 500 pln?
osobiście uważam, że procenty działają chyba lepiej. dla przykładu, na plakacie w witrynie '-50%' będzie korzystniejsze niż coś w stylu 'produkty tańsze nawet o 50zł'. poza tym, nie możemy uogólnić klientów, dla jednej osoby korzystne będzie podejście '%' bo planuje kupić za kilkaset złotych, inna osoba dostrzeże ile jest w stanie zaoszczędzić - przy podanych kwotach, a jeszcze inną przyciągnie napis - 'rabat 30% bluzki już od 15zł'. no i to chyba najkorzystniejsze w mojej opinii rozwiązanie, pokazanie i kwoty i procentów, czyli plakat z różnymi wartościami w % opatrzony nagłówkiem 'taniej nawet do 200zł', czy tam inna kwota. według mnie jeśli dany punkt, sklep, nie wiem co tam - nie posiada określonej grupy docelowej klientów, rozwiązanie mieszane jest najlepsze, nie możemy uogólniać ;) tak sądzę...konto usunięte
Temat: 5% czy 500 pln?
Dominik Szewior:
Co lepiej działa na klienta? Podawanie zniżki w wysokości procentowej, czy kwotowej?
Zniżkę w formie procentowej podawałbym tylko przy bardzo niskich kwotach, np. jedna z sieci komórkowych za doładowanie konta kodem za 50 zł oferuje 10% więcej pieniędzy na rozmowy, czyli 5 zł, w tym wypadku 10% działa świetnie (nie każdy od razu zauważy, że to tylko 5 zł).
Przy kwocie wysokiej (500 zł często taką jest) lepiej zostać przy ekspresji liczbowej.
Jarosław K. senior copywriter
Temat: 5% czy 500 pln?
W zdecydowanej większości sytuacji, szczególnie jeśli komunikat przeznaczony jest dla klienta masowego, stosujemy kwotę. To prostszy komunikat i zrozumie go każdy odbiorca, w przeciwieństwie do procentów. Ewentualnie mozemy dodać "do 500 zł", jesli wymaga tego regulamin.Procentowe ujęcie jest lepsze najczęściej wtedy, gdy korzyść jest niewielka (np. 10% zniżki na fryzjera brzmi lepiej niż 4 złote).
konto usunięte
Temat: 5% czy 500 pln?
Dominik Szewior:
Co lepiej działa na klienta? Podawanie zniżki w wysokości procentowej, czy kwotowej?
Gdybym zobaczyła w sklepie, że np. płaszczyk kosztuje 500zł mniej szybciej sięgnęłabym po niego niz gdyby było napisane 5% mniej....ostatnio tak kupiłam spodnie :)).
Anna
Majcher(
Stawiarz)
Cena jest tym, co
płacisz. Wartość
jest tym, co
otrzymuje...
Temat: 5% czy 500 pln?
Dominik Szewior:Ja także uważam że na większość ludzi działają liczby:))) czyli kwota pieniężna.Do nikogo raczej nie trafiają procenty, bo zwyczajnie nie chce sie ludziom tego przeliczac:)
Co lepiej działa na klienta? Podawanie zniżki w wysokości procentowej, czy kwotowej?
pozdrawiam
Podobne tematy
-
Reklama, marketing, marka » [podyskutujmy] Marka korporacyjna, czy produktowa? -
-
Reklama, marketing, marka » Rozwijać się, czy zwijać? /pączkujący foto-reklamo-blog/ -
-
Reklama, marketing, marka » CIM - kolejny papierek czy zwiększenie swojej... -
-
Reklama, marketing, marka » Promocja - kupon rabatowy - czy uczciwe? -
-
Reklama, marketing, marka » Wysyłka SMS - serwer czy aplikacja -
-
Reklama, marketing, marka » cold calling - sprawdza się czy nie? -
-
Reklama, marketing, marka » Czy Karolak w reklamie Hyundaja to dobry pomysł? (dyskusja) -
-
Reklama, marketing, marka » Czy to jest KONKURS? -
-
Reklama, marketing, marka » Konkurs czy reklama w radio? -
-
Reklama, marketing, marka » Logo Akademii Sztuki w Szczecinie - HIT czy KIT? -
Następna dyskusja: