Marcin D.

Marcin D. wydawca portali /
analityk rynku
nieruchomości /
specjali...

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Czy Waszym zdaniem zasyfianie miast naklejkami promującymi nową markę Polkomtela - 36,5 to dobry sposób na zdobywanie klientów? Czy oszpecanie wiat przystankowych, latarń, koszy na śmieci, witryn sklepowych, stojących przy ulicach słupków, itd. to wyraz kreatywności czy prymitywizmu agencji reklamowej?

Pozdrawiam,
Marcin
Łukasz S.

Łukasz S. Redaktor radiowy,
prasowy,
internetowy,
telewizyjny, PR-o...

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Tak jak wcześniej Play tak teraz Plus chce wyrobić świadomość marki poprzez kontrowersyjne, teaserowe i oparte na zaskoczeniu i nietypowym wizerunku reklamy. Niestety/Stety to się nie uda.
A wystarczyło opracować kampanię z wykorzystaniem odpowiedniego tematu muzycznego, na zasadzie: nowa marka-nowa muzyka, lub (za założenia) silna marka-silna muzyka.Łukasz Smardzewski edytował(a) ten post dnia 30.06.08 o godzinie 00:52

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Marcin D.:
Czy Waszym zdaniem zasyfianie miast naklejkami promującymi nową markę Polkomtela - 36,5 to dobry sposób na zdobywanie klientów? Czy oszpecanie wiat przystankowych, latarń, koszy na śmieci, witryn sklepowych, stojących przy ulicach słupków, itd. to wyraz kreatywności czy prymitywizmu agencji reklamowej?

Kampania ma informować 'że jest'. Informuje, i to bardzo dobrze. Uważajmy z używaniem takich słów jak 'prymitywizm'.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Że też takiego potknięcia nie wykorzystała konkurencja...

Zaraz po zaśmiecaniu miast vlepkami powinny pojawić się "brygady czyszczące", a hasłem przewodnim byłoby coś w stylu - nabrudzili naśmiecili, teraz trzeba po nich sprzątać...
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Kuba N.:
Kampania ma informować 'że jest'. Informuje, i to bardzo dobrze. Uważajmy z używaniem takich słów jak 'prymitywizm'.
A jak nazwać inaczej kampanię opartą na zaśmiecaniu wszystkiego co popadnie?
Może kolejna kampania - żeby pokazać, 'że jest' będzie oparta na spray'owaniu samochodów napisem 36'6?Rafał Hostyński edytował(a) ten post dnia 30.06.08 o godzinie 01:05

konto usunięte

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Ktory to juz temat poswiecony 36,6 ? Drugi.
Ile tematow jest na forach w internecie ? Duzo.
Działa ? Działa.
Wszystko na temat.

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

nie mam wrażenia tego "zaśmiecania"...
Mikołaj Nowak

Mikołaj Nowak Partner w Iskrzenie
Studio, projektant
komunikacji,
strat...

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Marcin D.:
Czy Waszym zdaniem zasyfianie miast naklejkami promującymi nową markę Polkomtela - 36,5 to dobry sposób na zdobywanie klientów? Czy oszpecanie wiat przystankowych, latarń, koszy na śmieci, witryn sklepowych, stojących przy ulicach słupków, itd. to wyraz kreatywności czy prymitywizmu agencji reklamowej?

Pozdrawiam,
Marcin

Czy to nie jest powiększanie skali problemu?
Wlepki - tak, jest to problem, ale ów skala nie jest tak przeogromna jak to wynika z Twojego postu.
Jak już napisałem w innym temacie dotyczącym 36,6 - wolę ich wlepki, niż inne, wulgarne np. w autobusach warszawskich.

m.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Marek Zubacz:
Ktory to juz temat poswiecony 36,6 ? Drugi.
Ile tematow jest na forach w internecie ? Duzo.
Działa ? Działa.
Wszystko na temat.
Jeśli chodzi tylko o to, żeby o tym mówiono, to kampania im się udała...
A jak to gadanie przekłada się na sprzedaż? Bo kampania czemuś chyba służy?
Monika Hołdak

Monika Hołdak Marketing relacyjny
czyli pozostańmy w
kontakcie!

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Marek Zubacz:
Ktory to juz temat poswiecony 36,6 ? Drugi.
Ile tematow jest na forach w internecie ? Duzo.
Działa ? Działa.
Wszystko na temat.

Wkurzająca jest ta kampania, ale skuteczna.
Co prawda. to prawda.
Umysł osaczony tą landrynkową akcją koduje świadomie bądź podświadomie logo i markę.

Przykład z życia, który mną wstrząsnął.
W zeszłym tygodniu przechodziły obok mnie dwie staruszki przez ulicę i jedna mówi do drugiej widząc sprayem namalowany dymek 36,6 na jezdni(cytuję w wolnym przekładzie):

-Grażynko do czego to doszło, żeby ulicę brudzili bazgrołami?
-Kochana to teraz się tak reklamuje telefony..
-Ale Grażynko, telefony? na ulicy? ...itd

Jedna z babć (ok 70lat) wiedziała, co oznacza dymek namalowany sprayem na ulicy!!! Tylko dymek - nie było napisu 36,6!

Szok po prostu!Monika Hołdak edytował(a) ten post dnia 30.06.08 o godzinie 08:02
Monika Hołdak

Monika Hołdak Marketing relacyjny
czyli pozostańmy w
kontakcie!

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Jeśli chodzi tylko o to, żeby o tym mówiono, to kampania im się udała...
A jak to gadanie przekłada się na sprzedaż? Bo kampania czemuś chyba służy?

Spokojnie.
To świeżutka marka. Najpierw ma być rozpoznawana. Temu służy kampania "na wejście".
Jeśli nie ta, to kolejna kampania będzie sprzedawać...
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Tylko czy aby na pewno... czy nie masz Moniko uczucia że jeśli ktoś namolnie namawia cię do kupna, to akurat zaczyna cię denerwować a nie zachęcać?

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Obserwując moich znajomych śmiało mogę stwierdzić, że wśród nich - nie wiem jak to jest w Całej Polsce ;) - kampania przynosi skutek, zwrócili uwagę na markę, zainteresowali się produktem / usługą, nie wiem czy skorzystają, czy będzie akcja i satysfakcja - zobaczymy.
Tomasz Sawicki

Tomasz Sawicki Senior Campaign
Architect,
ddb&tribal

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Mogę się oczywiście mylić, ale mam wrażenie, że ta kampania ma niezrozumiały przekaz i to nawet do grupy docelowej, do której jest adresowana. Schemat przypomina Heya gdzie na początku była łapa a później dochodziły kolejne fragmenty kampanii tutaj mamy dymek itd. Kampania Heya nie tworzyła takiego wrażenia i moim zdaniem była bardzo dobrze przeprowadzona. Tutaj inaczej: kampania jest, denerwuje czasami, niby się o niej pisze, ale czy każdy rozumie przekaz to już bym się kłócił. Druga sprawa czy ona przyciąga klientów? Myślę ze odpycha a jak by napisali samo: odsłuchaj reklamę masz 10 zł, jako promocja w istniejącej taryfie na jedno by wyszło.
Monika Hołdak

Monika Hołdak Marketing relacyjny
czyli pozostańmy w
kontakcie!

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Tylko czy aby na pewno... czy nie masz Moniko uczucia że jeśli ktoś namolnie namawia cię do kupna, to akurat zaczyna cię denerwować a nie zachęcać?

Ależ mnie Andrzeju ta kampania denerwuje i to bardzo. I gdyby to ode mnie zależało, zakazałabym takich praktyk marketingowych w ogóle.To zaśmiecanie miasta i umysłów.

Natomiast kampania, jeśli w zamierzeniu miała na celu wprowadzić markę na rynek, to moim zdaniem osiągnęła skutek.
Namolny sprzedawca może sprzeda może nie, ale z pewnością zwróci uwagę klienta na produkt.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Monika Hołdak:
Natomiast kampania, jeśli w zamierzeniu miała na celu wprowadzić markę na rynek, to moim zdaniem osiągnęła skutek.
i sięgnęła bruku...
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Agnieszka Wiącek:
nie mam wrażenia tego "zaśmiecania"...

No niektórzy mają i do tego działają.
http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35153,5407377,Lodz_kont...

Jak dla mnie rzeczywiście trochę przesadzili z ilością vlepek. Sam pomysł fajny, zwracający uwagę, ale nadmiar zaczyna męczyć i sprawiać wrażenie miejskiego spamu.
Marcin D.

Marcin D. wydawca portali /
analityk rynku
nieruchomości /
specjali...

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Owszem, zwróciła uwagę, nawet dyskutujemy o niej tutaj. Ale czy o takie zwrócenie uwagi chodzi? Czy rozsądne jest aby w kampanii reklamowej dopuszcać się niszczenia mienia? Bo wg mnie tak należy nazwać bezprawne oklejanie np. latarń, tablic z rozkładami jazdy autobusów czy znaków drogowych. Kto to sprzątnie? Za czyje pieniądze? Polkomtel zapłacił za sprzatanie syfu w pre-paidzie?

Wg mnie są granice, których przekraczać nie wolno. Ta kampania może i wprowadza markę na rynek ale jednoczesnie skutecznie wywołuje negatywne skojrzenia. Tytuł "brudasa roku" mają w kieszeni.

konto usunięte

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Marek Zubacz:
Ktory to juz temat poswiecony 36,6 ? Drugi.
taki urok grupy o reklamie, marketingu i marce. Że bywalcy rozmawiają o tym co zobaczyli. Gros w tym siedzi więc mówią o swojej pracy.
Ile tematow jest na forach w internecie ? Duzo.
"Dużo tematy na dużo forach"
Niezbyt konkretny argument.
Działa ? Działa. Wszystko na temat.
Gdyby przyjąć, że coś działa bo się na forach mówi, to wszystko działa. Ale dla operatora telekom. działa = przyrost użytkowników.
Czy działa, dowiemy się za kilka miesięcy. Ale łatka śmieciarzy jest już dziś. I może zniechęcić. Skutecznie.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: 36,6 i zasyfiania miast

Energetyka, MKP i inni powinni wystawić Polkomtelowi rachunek za sprzątanie mienia należącego do tych firm i instytucji.
Polkomtel mógłby sobie to nawet wrzucić w koszty kampanii ;>Rafał Hostyński edytował(a) ten post dnia 30.06.08 o godzinie 11:18

Następna dyskusja:

Wizerunek miast




Wyślij zaproszenie do