Jan P.

Jan P. Ekspert DMP i
Programmatic

Temat: Jak działa RTB?

Tutaj rozkładamy RTB na czynniki pierwsze. Od najprostszych mechanizmów po bardziej zaawansowane możliwości. Starajmy się unikać skomplikowanego technicznego języka, mniej powszechnych skrótów tak, żeby temat był klarowny dla wszystkich zainteresowanych grup. Tam, gdzie to niezbędne - używajmy wyjaśnień bądź linkujmy do innych źródeł.
Jan P.

Jan P. Ekspert DMP i
Programmatic

Temat: Jak działa RTB?

Podstawowe informacje o RTB, DSP i SSP:
http://wyszynski.info/2011/04/real-time-bidding-rtb-sk...

Korzyści z RTB w wersji video:
http://www.youtube.com/watch?v=UN8IC3DLsxw

RTB w 30 sekund (po angielsku)
http://www.youtube.com/watch?v=2M-VDjyYQMY

Godzinne webinarium o RTB (po angielsku)
http://www.youtube.com/watch?v=-hO8YzQnxPI
Maciej Wyszyński

Maciej Wyszyński Managing Director
CEE - sociomantic
labs Sp. z o.o.

Temat: Jak działa RTB?

Wczorjaszy wywiad sociomantic na temat RTB na afiliacje.pl:
http://afiliacje.pl/2012/rozmowa-moniki-laskowskiej-z-...

Warto przeczytac takze nasz wywiad na antyweb.pl:
http://antyweb.pl/real-time-bidding-czyli-renesans-rek...

Takze ciekawe wideo przygotowane przez IAB na temat rozwoju rynku reklamy odslonowej:

http://www.youtube.com/watch?v=1C0n_9DOlwE

konto usunięte

Temat: Jak działa RTB?

Szczególnie ciekawy jest film IAB UK. W prosty sposób pokazuje uczestników rynku oraz relacje między nimi zachodzące.

Fajne:)

Pzdr,

M
Jan P.

Jan P. Ekspert DMP i
Programmatic

Temat: Jak działa RTB?

Kolejna bardzo ciekawa wizualizacja obejmująca zmiany zachodzące na rynku reklamy display oraz specyfikę RTB (po angielsku):
http://www.youtube.com/watch?v=O1h6Zlj8sIA&feature=rel...
Jan P.

Jan P. Ekspert DMP i
Programmatic

Temat: Jak działa RTB?

Jeszcze jedna wizualizacja - tym razem od Google: (j.ang)
http://www.youtube.com/watch?v=NoGgLxky1FE&feature=pla...
Jan P.

Jan P. Ekspert DMP i
Programmatic

Temat: Jak działa RTB?

Polecam RTB Game
http://www.rtb-game.com/

To interaktywna gra, która w kilku krokach pokazuje mechanizm działania RTB. Zwłaszcza polecam wszystkim, którzy chcieliby zobaczyć jak to działa w praktyce. W dodatku gra jest po polsku.
Kirill Goroditskiy

Kirill Goroditskiy CMO in AdOnEast.com
| Board Member in
Quadlity.com

Temat: Jak działa RTB?

Szukajacym klarownych informacji i skondensowanej wiedzy polecamy tez

nieruchomosci.adpilot.com

Skoncetrowalismy sie tu na prezentacji Remarketingu i mozliwosciach naszej technologii w automatycznym kompilowaniu spersonalizowanych przekazow reklamowych :)

1. Przeszukaj baze ofert zgodnie z upodobaniami
2. Przejdz na ulubiona witryne i spodziewaj sie display'a odpowiadajacego Twoim preferencjom!
Jan P.

Jan P. Ekspert DMP i
Programmatic

Temat: Jak działa RTB?

Trochę o tym jak działają poszczególne podmioty w RTB oraz kim są główni gracze na rynku:
http://www.advertisingperspectives.com/adblog/media-te...

konto usunięte

Temat: Jak działa RTB?

Kirill Goroditskiy:
Szukajacym klarownych informacji i skondensowanej wiedzy polecamy tez

nieruchomosci.adpilot.com

Skoncetrowalismy sie tu na prezentacji Remarketingu i mozliwosciach naszej technologii w automatycznym kompilowaniu spersonalizowanych przekazow reklamowych :)

1. Przeszukaj baze ofert zgodnie z upodobaniami
2. Przejdz na ulubiona witryne i spodziewaj sie display'a odpowiadajacego Twoim preferencjom!

Wyłączone :) ?
Kirill Goroditskiy

Kirill Goroditskiy CMO in AdOnEast.com
| Board Member in
Quadlity.com

Temat: Jak działa RTB?

Mieliśmy przerwę techniczną :)

pozdrawiam!Kirill Goroditskiy edytował(a) ten post dnia 19.09.12 o godzinie 14:58
Przemysław Sztal

Przemysław Sztal Technical SEO
Expertise

Temat: Jak działa RTB?

Chciałbym podzielić się swoim artykułem an temat RTB: Real-Time Bidding (RTB) – wybieraj komu wyświetlisz reklamę, a nie gdzie to zrobisz. Wszelkie uwagi merytoryczne mile widziane :)
Jan P.

Jan P. Ekspert DMP i
Programmatic

Temat: Jak działa RTB?

Dobry tekst, klarownie przedstawione zagadnienie, dzięki za wstawienie. Merytorycznie nasunęły mi się trzy główne myśli:

1. Gdy wymieniasz przykłady platform zarówno DSP jak i SSP - trzeba uważać, ze względu na dużą liczbę podmiotów na rynku o różnym zakresie działalności interpretacja tego co jest czym bywa niejednoznaczna. Warto czerpać ze sprawdzonych źródeł. Ostatnio także w ramach grupy IAB poruszony został ten temat. Szczegóły zapewne podane zostaną przy wydaniu poradnika RTB, ale doraźnie przyjęte zostało, że najbliższy prawdy jest podział pod linkiem:
Obrazek
.

Zatem wg niego np.
- Criteo nie jest DSP tylko należy do grupy Audience Targeting/Retargeting. Co ciekawe platformy SSP takie jak Admeld czy PubMatic wrzucają Criteo do jednego worka z DSP. Samo Criteo natomiast stanowczo temu zaprzecza, pozycjonując się właśnie jako technologię retargetingową z własnym bidderem nie zaś jako platformę udostępnianą klientom,
- bywa i sytuacja odwrotna - sociomantic - figurujący na schemacie jako trading desk preferuje być postrzegany jako DSP - czyli zgodnie z tym co podałeś w artykule,
- Xaxis to już ATD nie DSP (ponownie SSP mają swoje własne nazewnictwo, przykładowo taki Turn to nie DSP a "ad provider" zaś Xaxis to nie ATD tylko "buyer" co jest już bliskie schematowi, ale jak widać brakuje ujednolicenia nazewnictwa),
- OpenX czy DoubleClick to już Ad Exchanges nie SSP i przy tej okazji poruszymy punkt drugi

2. W punkcie trzecim „ Mechanizm działania RTB” zabrakło mi Ad Exchange czyli jakby serca tego rynku. Oczywiście można przyjąć za skrót myślowy, że „SSP rozsyła zapytanie licytacyjne do wszystkich partnerów DSP”. Warto pamiętać jednak, że istnieje jeszcze ten istotny podmiot którym jest AdExchange. Zresztą połączenie wydawcy z SSP nie jest warunkiem koniecznym udziału w rynku RTB choć bardzo popularnym ze względów optymalizacyjnych o czym wspomniałeś przy okazji yield optimization . Niektórzy wydawcy łączą się bezpośrednio z Ad Exchange (pokazuje to np. wideo IAB UK zamieszczone przez Macieja kilka postów wcześniej).

3. W pewnym miejscu piszesz – „W modelu Real-Time Bidding nie jest ważne w jakim serwisie zostanie wyświetlona reklama (targetowanie kontekstowe), ale to, aby trafić z nią do właściwego użytkownika (targetowanie behawioralne).”

Według teorii RTB wszystko się zgadza – istnieje rozumowanie – „nieważne gdzie znajdę swojego użytkownika – ważne że spełnia wymagania mojej kampani”. W praktyce jednak kontekst jest nadal istotny. Zresztą okazuje się, że najlepsze efekty reklamowe daje połączenie targetowania na użytkownika z odpowiednim kontekstem – szperając trochę w internecie znajdzie się artykuły na ten temat. Oprócz tego przy obecnym poziomie edukacji rynku problematyczne bywa dla strony reklamodawcy przekonanie reklamodawcy końcowego, że odtąd drogi kliencie Twoje reklamy będą się pojawiać w przypadkowych miejscach w internecie. Nie analizowałbym RTB na zasadzie jest kontekst bądź nie ma kontekstu – trzymałbym się nadrzędnego czynnika jakim jest relacja 1000 odsłon – pojedyncza odsłona.Ten post został edytowany przez Autora dnia 08.10.13 o godzinie 19:04

konto usunięte

Temat: Jak działa RTB?

Przemysław Sztal:
Chciałbym podzielić się swoim artykułem an temat RTB: Real-Time Bidding (RTB) – wybieraj komu wyświetlisz reklamę, a nie gdzie to zrobisz. Wszelkie uwagi merytoryczne mile widziane :)


Witam Panie Przemku,

Zgodzę się z przedmówcą, który wspominał, że trzeba uważać na klasyfikowanie firm. Tak też jest i w naszym przypadku. iBILLBOARD to firma z sektora SSP, a w najbliższej przyszłości planujemy być DSP.

Bardzo proszę o przeedytowanie tekstu ;)

Pozdrawiam
Przemysław Sztal

Przemysław Sztal Technical SEO
Expertise

Temat: Jak działa RTB?

@Agnieszka Kalińska:
Witam,
Przeedytowałem tekst i zgodnie z sugestią umieściłem firmę iBILLBOARD na liście SSP.

@Jan Piskorski: Dziękuje za wszystkie uwagi. W miarę możliwości czasowych postaram się je uwzględnić w aktualizacji artykułu.

Pozdrawiam
Jan P.

Jan P. Ekspert DMP i
Programmatic

Temat: Jak działa RTB?

Webinar "Czym jest RTB" (RTB Academy)

http://www.youtube.com/watch?v=I0VqfE7yo-I

konto usunięte

Temat: Jak działa RTB?

Jak RTB, może być wykorzystywane przez wydawców? Jakie korzyści ze sobą niesie? I wiele innych rzeczy możecie dowiedzieć z kolejnego webinarium RTB Academy (żródło epr.pl, camido.pl)http://www.youtube.com/watch?v=xNHbzpMUZrYAgnieszka K. edytował(a) ten post dnia 04.03.13 o godzinie 11:11
Robert Borowski

Robert Borowski Student, Collegium
Civitas

Temat: Jak działa RTB?

Witam,
Polecam artykuł na temat RTB http://www.marketing-owcy.pl/gieldy-real-time-bidding/.
Jan P.

Jan P. Ekspert DMP i
Programmatic

Temat: Jak działa RTB?

Prezentacja Mateusza Sobieraja o fundamentach RTB w sektorze MSP
https://www.youtube.com/watch?v=TjLvpc53n28
Marta Kozak

Marta Kozak sp. ds. marketingu,
NEONET S.A.

Temat: Jak działa RTB?

Jeśli chodzi o RTB to polecam poczytać w tym temacie tutaj https://www.camp7.pl/kampanie-programmatic-rtb-doublecl... wiele bardzo przydatnych informacji oraz pomoc specjalistów którzy z pewnością pomogą w razie problemów.

Następna dyskusja:

Poradnik RTB IAB Polska




Wyślij zaproszenie do