Temat: Audience Targeting
Tak, zgadza sie. Zadna firma ktora jest 3rd Party Data Provider nie moze pozyskiwac PII (Personally Identifiable Informations), czyli danych takie jak: imie i nazwisko, adres, e-mail, telefon. Firmy nie maja rowniez prawa pobierac informacji takich jak stan zdrowia, rasa, wyznanie, informacji na temat uzaleznien i konsumpcji alkoholu.
Natomiast co jest powszechnie stosowane to pozyskiwanie danych takich jak plec, wiek, poziom dochodu chec zakupu, zainteresowania, czyli trio: Demographic, Intent, Interest. Przy czym oczywiscie plec i wiek jest najbardziej interesujace dla kazdego marketera. Tutaj warto zwrocic uwage na rozroznienie na segmenty w ktorych znajduja sie uyztkownicy ktorzy sami zdeklarowali swoja plec/ wiek (Declared) oraz segmenty do ktorych uzytkownicy zostali przyporzadkowani na podstawie swojej aktywnosci online (Inferred), niektorzy 3rd Party Data Providers, np Eyeota dostarczaja takiego rozoznienia. Jest to bardzo pozadane rozroznienie.
Oczywiscie czestym pytaniem od marketerow jest: 'Co tam naprawde jest w tym segmencie? Jaka jest jakos tych danych?'. I warto pytac, wszystkie firmy zajmujace sie Audience Targeting chetnie udzielaja takich informacji, to jest wazne rowniez dla nas.