konto usunięte

Temat: PR w branży IT

No własnie, jak wypromować firmę z branży IT. Jak dobrać narzędzia i jakie mają to być narzędzia? IT to trudna branża i nie wszystkie metody się sprawdzają. Może ktoś z was zajmował się już kampaniami pr dla firm informatycznych, sprzedających oprogramowanie etc?

konto usunięte

Temat: PR w branży IT

Troszkę za szeroko ujęte pytanie, moim skromnym zdaniem. Branża IT na pewno jest wymagająca, ale i ciekawa. Decyduje o tym dokonujący się w niej nieustannie postęp. Ale i jej niejednolite oblicze - grupami docelowymi komunikatów mogą tu być np. informatycy, resellerzy, czy przedstawiciele biznesu, korzystający z rozwiązań IT. Technika dotarcia do każdej z tych grup musi pozostawać troszkę inna. Hmm... w sumie trudno coś więcej powiedzieć na tym poziomie ogólności.

konto usunięte

Temat: PR w branży IT

PR w branży IT to rzeczywiście ciężki orzech do zgryzienia. Jak słusznie zauważył Maciej, Twoje pytania Tomku są zbyt ogólne. Inne metody należy stosować w przypadku producenta oprogramowania, inne w wypadku firmy pozycjonerskiej, a jeszcze inne jeżeli chodzi o agencję interaktywną. IT to bardzo szerokie pojęcie. Jeżeli doprecyzujesz o co Ci dokładniej chodzi, to wtedy możliwa jest "burza mózgów" do przeprowadzenia. Pozdrawiam:)
Dariusz Tworzydło

Dariusz Tworzydło ekspert ds. public
relations, doradca
zarządów, wykładowca

Temat: PR w branży IT

witam,
za około 3 tygodnie opublikuję raport z badań PR w branzy IT, mogę się podzielić wersją skróconą, zatem w przypadku zainteresowania proszę o kontakt za około 2 tygodnie, raport oczywiście darmowy, w ramach wymiany wiedzy i doświadczeń :)

konto usunięte

Temat: PR w branży IT

Bardzo chętnie zapoznam się z owym raportem. PR w IT to akurat jedna z dziedzin, która już od pewnego czasu szczególnie mnie interesuje. Pozdrawiam:)
Marcin Niewęgłowski

Marcin Niewęgłowski trener w obszarze
social media,
social media
manager, ek...

Temat: PR w branży IT

Tomasz P.:
No własnie, jak wypromować firmę z branży IT. Jak dobrać narzędzia i jakie mają to być narzędzia? IT to trudna branża i nie wszystkie metody się sprawdzają. Może ktoś z was zajmował się już kampaniami pr dla firm informatycznych, sprzedających oprogramowanie etc?

Z jednej strony branza IT jest wymagajaca (a ktora nie jest?! ;)), choc moim zdaniem nie tutaj lezy problem, bo ogolnie wiecej z tym mozliwosci anizeli problemow. Wazne jest kilka elementow, ktore nierozlacznie sie zwiazane z siecia, bo przeciez dzieki Internetowi branza IT w ogole istnieje. A wiec do podstawowych elementow nalezy zaliczyc:

- swietnie wydesignowana strona firmy, ktora przyciaga sama soba juz swoja plastycznoscia i czlowiek do niej lgnie, jak pszczola do miodu :-)
- ten punkt jest zwiazany nierozerwalnie z pierwszym, czyli kontent , po prostu najlepiej by bylo, gdyby strona firmy nie bylo tylko jej wizytowka, ale rowniez pelnila role informatora o roznych ciekawych rzeczach, ktore pojawiaja sie na rynku - taki mini serwis informacyjny by sie przydal
- nastepnie to internetowe, pomyslane bardzo z glowa, biuro prasowe z latwym dostepem do wszystkich materialow (teksty & profesjonalne zdjecia, ktore smialo dziennikarz moze wykorzystac do druku) oraz latwosc dostepu przy wykorzystaniu np. komunikatorow: GG, Skype, Tlen
- pokazywanie swoich produktow na roznego rodzaju eventach, typu targi
- pernametne isnienie na youtube, wrzuta - chodzi tutaj o wirusa
- media relations w rozumieniu nie tylko informowaniu o nowych produktach, ale rowniez ich dostarczaniu dziennikarzowi, by je zrecenzowal
- prowadzenie firmowego bloga / vloga przez ekipe (np. Rysiek w poniedzialek i Srode, Mariola w czwartek i piatek, Zbigniew we wtorek i sobote) - cos na bazie tego, co prowadzi magazyn Brief
Tobiasz J.

Tobiasz J. Specjalista ds.
Komunikacji
Marketingowej,
Browar Namysłó...

Temat: PR w branży IT

Witam,

Myślę, że Marcin podał wiele ciekawych składników na zbudowanie wizerunku firmy z branży IT. Ze swojej strony mógłbym jeszcze dodać:
- aktualny newsletter, zawierający również informacje o rynku, na którym firma się porusza
- prezentacje produktu / usługi w firmie skierowane dla dziennikarzy (czasem "sprezentowanie" bardzo specjalistycznego produktu nie wystarczy - najlepiej pokazać, jak co działa ;))
- rzecznik prasowy / osoba pierwszego kontaktu rzeczywiście znająca się na rzeczy i potrafiąca w przystępny sposób wytłumaczyć zawiłości problemu / funkcjonowanie produktu.

Pozdrawiam,

TJ
Dariusz Tworzydło

Dariusz Tworzydło ekspert ds. public
relations, doradca
zarządów, wykładowca

Temat: PR w branży IT

witajcie, tak jak obiecałem jest raport, możecie go pobrać ze strony http://www.tworzydlo.pl/pl/raporty_z_badan/ tam umieściłem skrót, jesli jednak ktoś jest zainteresowany całym raportem, prześlę go w prezencie, tylko proszę o kontakt na goldenie, i podanie maila, na ktorego mam wysłać, pozdrawiam
Adrianna Kilińska

Adrianna Kilińska Prezes Zarzadu,
Infocontrol Sp. z
o.o."Agencja PR"

Temat: PR w branży IT

Darku,
ja poproszę na maila a.kilinska@infocontrol.pl
dziękuję



Wyślij zaproszenie do