Basza
A.
Magia rytualna.
Magia miłosna.
spętanie miłosne,
uroki mi...
Temat: Jak opracować strategię HR
Strategią HR zajmują się głównie działy HR, czyli całe zespoły ludzi, którzy zajmują się zarządzaniem zasobami ludzkimi w firmie, czyli rekrutacją, szkoleniem, motywowaniem oraz zwalnianiem pracowników. Ilość pracowników w firmie powinna być optymalna, nie za duża, żeby nie przynosiła strat. I nie za mała, żeby wszystkie zadania mogły być wykonane na czas i na najwyższym poziomie.Rozwijająca się firma potrzebuje całego zespołu specjalistów, ludzi którzy będą się rozwijać, poszerzać swoje horyzonty. Stąd konstruowane ścieżki rozwoju zawodowego, cykle szkoleniowe, kursy językowe i cała masa innych inwestycji w pracowników firmy. Taka już jest zasada, jeśli zadbamy o pracownika, zainwestujemy w niego, będzie nie tylko dobrze pracował, ponadto stanie się lojalny i unikniemy wówczas nadmiernej rotacji pracowniczej. W tym przypadku działa „reguła wzajemności”, jeśli coś dostałem, chcę się odwdzięczyć. Niektórym może wydawać się to manipulacją, ale w tym przypadku jest ona bardzo pozytywna, bo korzyści są obustronne. Pracodawca w swojej strategii HR może posunąć się jeszcze dalej, zapewniając swoim pracownikom dodatkowe gratyfikacje, jak: świadczenia medyczne, bony, karnety, nagrody rzeczowe. To wszystko przywiązuje do firmy, przyzwyczaja do pewnego standardu i co najważniejsze procentuje.
Zadaniem działu HR jest również motywowanie pracowników do coraz to lepszej i wydajniejszej pracy. Można oczywiście stosować metodę gratyfikacji, opierającą się na premiach, prowizjach i awansach, ale wówczas nie trudno wzbudzić niezdrową rywalizację u naszych pracowników. O motywację muszą zadbać zatem również zwierzchnicy zespołów, czyli kierownicy i menagerowie, poprzez ukierunkowanie swoich ludzi na konkretny cel, zadanie.
Niestety ale zadaniem działu HR jest także zwalnianie pracowników. Powody mogą być różne, zwolnienie może być wynikiem słabej pracy pracownika, ale także pogorszeniem kondycji firmy. W przypadku masowych zwolnień pracowników, duża firma musi zadbać, żeby przygotować do nich swoich ludzi, uruchamiając programy outplacementowe, czasem wypłacając odprawy.
W tworzeniu strategii HR-owej każdej firmy, trzeba odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań:
- Jakim rodzajem firmy zarządzamy?
- Na jakim poziomie rozwoju jesteśmy teraz?
- Co chcemy osiągnąć?
Te elementarne odpowiedzi dadzą nam więcej niż byśmy się po nich spodziewali, a wraz z ich wnikliwszą analizą możemy opracować swoją własną, dopasowaną do potrzeb naszej firmy, strategię HR.