konto usunięte

Temat: Wizerunek Polski - jaki powinen być? Jak go kształować?

Szanować własną kuturę, tradycję i historię a potem ten szacunek wpoić innym.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Wizerunek Polski - jaki powinen być? Jak go kształować?

Joanna Małgorzata I.:
Szanować własną kuturę, tradycję i historię a potem ten szacunek wpoić innym.
tak zgadza sie, ale na pewno nic na sile, bo nie wyjdzie :)

konto usunięte

Temat: Wizerunek Polski - jaki powinen być? Jak go kształować?

Iwona K.:
Joanna Małgorzata I.:
Szanować własną kuturę, tradycję i historię a potem ten szacunek wpoić innym.
tak zgadza sie, ale na pewno nic na sile, bo nie wyjdzie :)
Polska kultura, tradycja i historia bronią się same - nie trzeba na siłe jej promować. Wystarczy uświadamiać cudzoziemcom jak wiele kart naszej historii było zakłamane. Trzeba prypominać o enigmie, pustynnej burzy, walce Sobieskiego pod Wiedniem, bitwie o Anglię, badaniach naszych naukowców, ochronie Żydów podczas wojny.....powinni pamiętać, że świat wiele Polsce i Polakom zawdzięcza.Joanna Małgorzata Idziak edytował(a) ten post dnia 26.04.07 o godzinie 10:20

konto usunięte

Temat: Wizerunek Polski - jaki powinen być? Jak go kształować?

Moi drodzy... Ja sobie mysle tak...
Został tu poruszony temat który był już wielokrotnie dyskutowany, ale na naszym forum jeszcze nie.

Nie zgadzam się z Joasią. I nie oznacza to wcale braku szacunku dla naszej historii.

Nie zaskoczę nikogo twierdząc że nie można zbudować wizerunku kraju nowoczesnego opierając się na wydarzeniach sprzed setek lat.

Przypominać jak wiele nam zawdzięczają? Ile można?
Odwołam się tu ponownie do słów Prof. Brzezińskiego który wielokrotnie podkreślał że nie mozemy ciągle rozmawiać z Europą z pozycji moralnej wyższości.

Odwoływać sę do tradycji? Tak - ale bez kompleksów i bez zacietrzewienia. Wtedy kiedy to jest uzasadnione i potrzebne a nie cały czas. Zwracam tu uwagę na prezentacje Gdańska która w ciekawy sposób łączy historię z nowoczesnością:
http://youtube.com/watch?v=Etpv0WICeQw

Reasumując - nie mamy (szczęśliwie) do zaoferowania tylko historii, więc nie musimy mówić o sobie tylko w kontekście historycznym. Ja przynajmniej nie chciałbym by mój kraj przyjął sobie za hasło promocyjne "Jesteśmy przeszłością" :)

Mylisz się też Joasiu twierdząc że nasza historia broni się sama. Vide "polskie obozy" przeciw któym cała nasza dyplomacja prowadzi zdecydowaną kampanię, nawet przy wsparciu Yad Vashem i ciągle nie można się z tym uporać.

Chcę się jescze odwołać do słów Prof. Bartoszewskiego: "...nie bądźmy nabzdyczeni, antypatyczni, zakompleksieni, napęczniali własną ważnością która jest tylko w naszych oczach ważnością, ponieważ w niczyich innych ważnością nie jest ... "

Wreszcie fragment komentarza The Times po ogłoszeniu dezycji o przyznaniu Euro2012: "Z Polskiej prezentacji dowiedzieliśmy się, że Polska była jednym z najbogatszych krajó Europy w XVIw. W jaki sposób predystynuje ją to do goszczenia wielkiej imprezy futbolowej - nie wiadomo".

Zdecydowanie historia to o wiele za malo by kreować przyszłość. A historia w nadmiarze stałaby się antypromocja.

Tylko prosze - potraktujmy sprawe bez emocji :)

konto usunięte

Temat: Wizerunek Polski - jaki powinen być? Jak go kształować?

Lukaszu - oczywiście pozwalam Ci się ze mna nie zgadzać... Odwołuję się do przeszłości dlatego, że terażniejszość Polski jest ogolnie mówiąc krótka i taka sobie. W wyobraźni innych istniejemy jako kraj buntowników i wichrzycieli, czasami niepotrzebnie zakompleksionych a czasami buńczucznych i nabzdyczonych. W przyrodzie najlepsza jest równowaga - moja propozycja jest taka - szanujmy przeszłość - dbajmy o przyszłość. Wcale nie chcę żyć przeszłością - za młoda jestem jeszcze na takie podjejście choć Ty chyba jesteś ode mnie młodszy. Te historyczne wybiegi, o których mówię są wynikiem zakłamywania przez wiele lat naszej historii a jestem taką osobą, która sprzatając szafę nie wyciąga po trochu z chaosu pojedynczych rzeczy tylko wyrzuca wszystko i robi porządek od samego początku. Rozumiem ludzi (szczególnie młodszych ode mnie), że męczy ich nasza martyrologia, lustracja itp itd ale jestem zwolenniczką mocnych fundamentów i nie chciałabym budowac się na piaskach. Mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodzi...
Jeśli chodzi o brudne karty naszej historii - wiele takich było ale tak naprawdę trzeba ta historię BARDZO dobrze poznać by wiedzić z czego wynikały pewne nasze "brzydkie" zachowania. Mogłabym tu powoływać się tak jak Ty na różne autorytety ale po pierwsze pracę magisterską mam już dawno za sobą a po drugie nauczono mnie myśleć samodzielnie.
Poza tym wiele piszecie o braniu przykładów z "lepszych" i Ci "lepsi" też mają straszny bałagan w historii a jednak potrafią lepiej się sprzedać od nas. Jestem Piarowcem i te mechanizmy kształtowania wizerunku są mi znane. Powiedziałabym nawet, że w pewnych krajowych sytuacjach jestem zwolenniczką makiawelizmu:)
Jeszcze jedna zasada, która może być znów skrótem myślowym ale na Goldenline ludzie są domyślni. Lepiej być wrednym niż dobrym bo dobremu wchodzi się głowę a wrednego się szanuje.
To tyle - było bez emocji i mam nadzieje, że nikogo tym razem nie uraziłam
Kinga J.

Kinga J. dr nauk o mediach,
specjalistka ds. PR
i partycypacji
spo...

Temat: Wizerunek Polski - jaki powinen być? Jak go kształować?

Pewnie powtórzę już to, co było mówione wcześniej, ale musimy zdać sobie sprawę z tego, iż Polska jest marką i promocja musi zawierać reguły i elementy typowe dla promocji produktu.
Nie możemy promować Polski ogólnie, a znaleźć aspekty dla naszego kraju charakterystyczne. Gdy już je wydzielimy, to musimy je ukierunkować do odpowiedniej grupy odbiorców. Do grupy, którą dane aspekty zainteresują. Przykład może stanowić Lubelszczyzna. Punktem zapalnym tego regionu jest wielokulturowość i wspaniałość krajobrazu połączona z niepowtarzalnym klimatem i powietrzem. To właśnie agroturystyka przy ciąga na Lubelszczyznę Niemców i Włochów - spragnionych wakacji przepełnionych spokojem, kulturą, pięknem krajobrazu i powietrzem. Aspektem wykorzystywanym do promocji Lubelszczyzny jest czyste powietrze, którego - nie ukrywajmy tego - brakuje w innych częściach Europy. Był to chwyt i ... chwycił. Ilość turystów zagranicznym odwiedzających województwo lubelskie, stale wzrasta. Oby tak dalej!

konto usunięte

Temat: Wizerunek Polski - jaki powinen być? Jak go kształować?

Oczywiście najważniejsze jest sprzedawać nasze atuty, których jest wiele. Nic dziwnego, że cudzoziemcy tak chętnie odwiedzają Mazury albo Zakopane. Mamy nie tylko w wielu miejscach wspaniałe środowisko ale też doskonałą kuchnię, piękną architekturę i oryginalną mentalność.
Nie raz słyszłąm zachwyty znajomych przyjaiól ze Szwecji nad naszą polską, oryginalnością, przebojowością, pracowitością i poczuciem humoru. Nie bez przesady nasi fachowcy zarówno fizyczni jak i umysłowi cieszą się uznaniuem na całym świecie.. Tylko sami w to wierzmy i nauczmy sie to sprzedawać.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Wizerunek Polski - jaki powinen być? Jak go kształować?

Kinga J.:
To właśnie agroturystyka
przy ciąga na Lubelszczyznę Niemców i Włochów - spragnionych wakacji przepełnionych spokojem, kulturą, pięknem krajobrazu i powietrzem. Aspektem wykorzystywanym do promocji Lubelszczyzny jest czyste powietrze, którego - nie ukrywajmy tego - brakuje w innych częściach Europy. Był to chwyt i ... chwycił. Ilość turystów zagranicznym odwiedzających województwo lubelskie, stale wzrasta. Oby tak dalej!

skoro kazdy region Polski jest roznorodny i inny, to moze wlasnie warto kraj promowac pod wygledem roznorodnosci i specyfiki regionow, wtedy bedzie ukazany najlepszy charakter...a nie ogolny obraz Polski.Iwona Kubisz edytował(a) ten post dnia 30.04.07 o godzinie 08:40

konto usunięte

Temat: Wizerunek Polski - jaki powinen być? Jak go kształować?

Konkurs na akcję, cykl akcji poprawijących wizerunek Polski i Polaków w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Apel kierujemy zarówno do organizacji polonijnych, jak również do pojedynczych osób. Masz pomysł jak zaradzić akcjom agresji pod adresem Polaków? Chciał/a/byś zorganizować taką akcję? Podziel się z innymi, zaproś innych do współpracy! Wspólnie może będziemy w stanie zmienić tę nieco wstydliwą sytuację. Formuła takiej akcji jest dowolna, może to być akcja PRowa, seria konferencji naukowych, kampania informacyjno-wizerunkowa etc.
http://www.polishaction.org/
Robert S.

Robert S. ekspert marketingu
terytorialnego i
politycznego /
www.Wy...

Temat: Wizerunek Polski - jaki powinen być? Jak go kształować?


skoro kazdy region Polski jest roznorodny i inny, to moze wlasnie warto kraj promowac pod wygledem roznorodnosci i specyfiki regionow, wtedy bedzie ukazany najlepszy charakter...a nie ogolny obraz Polski.

Zgadzam się. Tylko boję się, że jak zaczniemy promować nasza różnorodność to pojedziemy po całości, czyli będziemy promować wszytko i nic, a do tego nasze działania nie będa miały nic wspólnego ze spójnoscią!!!
Ubolewam, że tak trudno nam usiąść, przygotować strategię promocji naszej narodowej marki i ruszyć do boju. Niby coś jest, niby coś się robi, a tak naprawdę "kto pierwszy wstanie ten rządzi" i wciela nowe pomysły, odmienne koncepcje itd...
Chyba brakuje nam lidera w tych działaniach. Osoby, która sie na tym zna, potrafi słuchać innych, ale jak trzeba do uderzy w stół, powie słowo na literkę "k" i sprawi, że ludzie się otrząsną. Myślę, że taki biznesowy model(nie do końca demokratyczny - jak wszyscy wiedzą to najlepszy model, ale nie idealny) mógłby się sprawdzić w działaniach promocyjnych. Niestety zapewne jeszcze długo będzie tak, ze każde miasto i region będą wysyłać w świat inny komunikat. Jeszcze trochę i na świecie ludzie nie będa nawet wiedzieli jaki klimat panuje w POLSCE! A przecież to taki uroczy kraj.
--------------
Pozdrawiam,
Robert
http://marketingmiejsca.com.pl

POLECAM: http://www.marketingmiejsca.com.pl/index.php?id_kat=1&...Robert S. edytował(a) ten post dnia 12.09.09 o godzinie 09:31

Grzegorz Szymański

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Magdalena G.

Magdalena G.
marketing/promocja/P
R

Temat: Wizerunek Polski - jaki powinen być? Jak go kształować?

różnorodność jest cenna - ale tylko wtedy gdy ktoś nad nią panuje. Problem Polski polega na tym,ze zbyt duzo ludzi ma pomysł na to jaka powinna byc nasza marka narodowa. I tak, raz jestesmy promowani jako kraj łąk, pastwisk, puszczy, lasów i żubrów, zaraz potem zagłębie innowacji, a po drodze kolebka solidarnosci i kraj Jana Pawła II. Mam wrażenie, że wciąż sami nie wiemy kim jesteśmy i kim chcemy byc, a nasze działania brandingowe są niestety "po omacku".
Dorota Morawska

Dorota Morawska Zarządzanie i
marketing

Temat: Wizerunek Polski - jaki powinen być? Jak go kształować?

Zgadzam się z przedmówczynią. Promocja Polski jest bardzo niespójna. Brakuje konsekwencji w działaniach promocyjnych w obrębie pojedynczych Instytucji, a tym bardziej nie ma współpracy między instytucjami zajmującymi sie promocją naszego kraju. Efektem jest brak jednego logo promującego Polskę oraz często rozbieżne i niejasne komunikaty wysyłane za granicę.

Obecnie piszę pracę mgr dotyczącą promocji, jako instrumentu brandingu narodowego na przykładzie Polski. Będę wdzięczna za wypełnienie ankiety, której wyniki pomogą mi w pisaniu pracy.

http://www.ankietka.pl/ankieta/30341/wizerunek-polski-...
Z góry dziękuję za pomoc

pozdrawiam
Dorota M.

Następna dyskusja:

Warszawa jaki ma wizerunek?...




Wyślij zaproszenie do