Martyna G.

Martyna G. psycholog

Temat: Promocja Warszawy

dzieki Iwonka :)
no wlasnie czytam czytam dokopalam sie juz do 5 strony ;))
Martyna G.

Martyna G. psycholog

Temat: Promocja Warszawy

Iwona K.:
ale jak usłyszałam, że w Wawie nie
stawiają na duże imprezy masowe, to pomyślałam, ze to duży błąd...zwłaszcza dla takiego miasta jak Warszawa...

no właśnie tez mnie to zastanawia! jest miliard festiwali muzycznych szczególnie w okresie wakacyjnym, np Heineken w Gdyni, który robi mega promocje całego Trójmiasta, czy Selektor i Coke Festiwal w Krakowie no i te komercyjne Sopot, Opole etc..
a w Warszawie nici tylko jakieś mini mini festiwale jazzowe czasami..
chcemy mieć tytuł europejskiej stolicy kultury i co?
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

Martyna Górska:
dzieki Iwonka :)
no wlasnie czytam czytam dokopalam sie juz do 5 strony ;))

super, troszkę tego było :) szkoda, ze mój kolega usunął profil na pierwszej stronie, to było by bardziej wiarygodne :)

tutaj też są fajne uwagi, pod kątem portalu promocyjnego Polski, ale podane są fajne przykłady:
http://www.goldenline.pl/forum/promocja-polski/954482/s/1
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Promocja Warszawy

Martyna Górska:
Iwona K.:
ale jak usłyszałam, że w Wawie nie
stawiają na duże imprezy masowe, to pomyślałam, ze to duży błąd...zwłaszcza dla takiego miasta jak Warszawa...

no właśnie tez mnie to zastanawia! jest miliard festiwali muzycznych szczególnie w okresie wakacyjnym, np Heineken w Gdyni, który robi mega promocje całego Trójmiasta, czy Selektor i Coke Festiwal w Krakowie no i te komercyjne Sopot, Opole etc..
a w Warszawie nici tylko jakieś mini mini festiwale jazzowe czasami..
chcemy mieć tytuł europejskiej stolicy kultury i co?

Podobno Warszawa nie radzi sobie z koncertem na 80000 ludzi.
Strach się bać.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Promocja Warszawy

Iwona K.:

jak dla mnie Berlin, to przykład wciąż numer jeden :)
http://www.berlin.de/
spojrzenie się zmienia, świat się zmienia, zdanie Pani Iwony się nie zmienia:)
Ale tez uważam, że Warszawa ma niedorost formy do treści, a Berlin ma z kolei przerost.
lub
Wiedeń ... strona w 13 językach http://www.wien.info/pl

A z tymi wersjami jezykowymi WwWiednia, to ciekawa historia.
Np. we wzrześniu 1683 polska wersja ostatecznie wyparła turecką.

Na stronie Wiednia jest też od razu podlinkowane Centrum Kongresowe. (Jak można było o tym nie wspomnieć ;>)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

Damian Hajduk:
Iwona K.:

jak dla mnie Berlin, to przykład wciąż numer jeden :)
http://www.berlin.de/
spojrzenie się zmienia, świat się zmienia, zdanie Pani Iwony się nie zmienia:)

Panie Damianie, ale to akurat Pan tylko wiedział :) ja czasami mam niezmienne poglądy, ale postaram się nie faworyzować Berlina obiecuję ;)

Ale tez uważam, że Warszawa ma niedorost formy do treści, a Berlin ma z kolei przerost.

a może to właśnie różnice w poglądach na marketing w Warszawie i w Berlinie? sądzę, że właśnie to.
lub
Wiedeń ... strona w 13 językach http://www.wien.info/pl

A z tymi wersjami jezykowymi WwWiednia, to ciekawa historia.
Np. we wzrześniu 1683 polska wersja ostatecznie wyparła turecką.

Na stronie Wiednia jest też od razu podlinkowane Centrum Kongresowe. (Jak można było o tym nie wspomnieć ;>)

Biznes. Wiedeń numer jeden na świecie w organizacji kongresów :]Iwona K. edytował(a) ten post dnia 09.10.09 o godzinie 00:17
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

Damian Hajduk:

Podobno Warszawa nie radzi sobie z koncertem na 80000 ludzi.
Strach się bać.

no tak tu mowa o koncercie Madonny :)
Martyna G.

Martyna G. psycholog

Temat: Promocja Warszawy

Jestem dumna bardzo :) sami zobaczcie na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Golden Drum w Portorożu dostalismy nagrode w kategorii PR(dopiero co powstalej!)
i to za jaka akcje
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7047228,Przen...

http://www.press.pl/newsy/pokaz.php?id=20365
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

gratulacje, pomysł super, teraz na stronie Warszawy powinniscie tym sie pochwalić :)
pozdrawiam już weekendowo :)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

a czy ktoś dzisiaj widział podświetlony cały na zielono Pałac Kultury i Nauki ? :)

właściwie pomyślałam sobie, że to oświetlenie i ta muzyka i tłumy ludzi dotyczą festiwalu filmowego...ups a to event znanej marki kosmetyków.

przy okazji skojarzyłam sobie własnie, ze być moze te lasery na niebie lub oswietlony na zielono PKiN to być może podobne wydarzenie jak festiwal światła w Berlinie, który teraz rozpocznie się od 14 do 25.10. http://www.sei.berlin.de/

kto zajrzy na tą stronę może porównać - na Torze Brandenburskim znajduje sie napis: be volleyball, be winner, be berlin !

czy to nieirytujące??
przecież to niedawno Polscy siatkarze zostali Mistrzami w Siatkówkę...ale taka właśnie jest kreacja i marketing, my z tego nie umiemy korzystać,a inni jak widać na swój sposób tak.

a dzisiaj PKiN, który tak jak Brama Brandenburska jest symbolem miasta...też iskrzył laserami i światłem, ale miał napis znanej korporacji.

natomiast pomysł "Iskrzącej się stolicy" odbędzie się już w dniach 14-25.10 w Berlinie:
http://www.sei.berlin.de/live-dabei/festival-of-lights/Iwona K. edytował(a) ten post dnia 10.10.09 o godzinie 22:11
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

Panie Damianie, udusi mnie Pan za porównywania z Berlinem i ciągłe przykłady, ale to właśnie znowu Berlin wygrał organizację gali MTV, a nie Warszawa w tym roku! kreacja jak zwykle, na czasie:

http://www.youtube.com/watch?v=9nByK11WeCoIwona K. edytował(a) ten post dnia 10.10.09 o godzinie 22:44
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Promocja Warszawy

Zanim to niewątpliwie uczynię, to jeszcze dam szansę zernkąć
na 8 sekundę filmu z widokiem na perony z pociągami
i plakat na hali dworca po lewej stronie :)

---

W Warszawie i tak są ładniejsze dziewczyny.

Naprawdę "Polen ueberrascht", szczególnie gdy ktoś odwiedza po raz pierwszy.

A Warszawa mogłaby się lepiej starać, to fakt.
Podtrzymuje zdanie, że Berlin ma marketingowy przerost formy nad treścią, a Wawa chyba dokładnie odwrotnie.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

też zauważyłam ten plakat, taka gratisowa reklama od Berlina dla Polski ;) żartuje :)
ale zgadzam się ze wszystkim co Pan napisał, oczywiście - zwłaszcza o dziewczynach :)Iwona K. edytował(a) ten post dnia 10.10.09 o godzinie 22:44
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

ale umówmy się kreacją i marketingiem Berlina zajmuje się firma marketingowa, a nie urząd, więc tak naprawdę nie mam podstaw żeby porównywać te działania.
mówimy zupełnie o dwóch różnych biegunach.

poza tym porównania tych obu stolic są mi najbliższe i mają podobny przebieg, Berlin też po 1989 roku zakończył swoją przygodę z komunizmem, i rozpoczęła się jego normalna droga do wolności i rozwoju.
Pamiętam też, jak ponad 10 lat to był jeden wielki plac budowy, też rosły wieżowce w centrum miasta, też drogi były rozkopane, to miasto przeszło metamorfozę, którą pokazuje również jego promocja. I co najważniejsze jest bardzo spójna i konsekwentna.

oczywiście Warszawa nie może kopiować wszystkich rozwiązań innych miast, ale też jest to w Polsce bardzo dynamicznie, rozwijające się miasto, do którego przyjeżdża wiele ludzi i z nim się utożsamia bo tu mieszka i pracuje. A oferta dla nich nie zawsze jest różnorodna.

poza tym Warszawa nie zdobyła imprezy MTV, ponieważ nie spełniła wymogów - z powodu braku hali na min. 6 tys. osob. Oczywiście plener odpada, i nie mogło być tak jak np. w przypadku koncertu Madonny - lotnisko, lub stadion jak Andrea Bocelli.

nie wiem też czy tylko o tą imprezę mogą starać się stolice? dlaczego np. nie mogła być ta impreza w Łodzi - w nowej hali widowiskowo-sportowej na 13 tys, lub w Katowickim Spodku podobnie. Może te miasta się nie starały? lub im nie zależało?

Nie mniej jednak Berlin na tym skorzystał i gości galę MTV już drugi raz.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

Martyna Górska:
Jestem dumna bardzo :) sami zobaczcie na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Golden Drum w Portorożu dostalismy nagrode w kategorii PR(dopiero co powstalej!)
i to za jaka akcje
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7047228,Przen...

http://www.press.pl/newsy/pokaz.php?id=20365

Martyna, a czy właśnie jest możliwość aby na stronie UM, do każdej informacji prasowej była opcja "podziel się informacją", czyli np. umieszczanie linków na facebook, czy innych.

wg ostatnich paneli jakie odbyły się o marketingu miejsc, m.in. Open Days w Brukseli i Forum Ekonomiczne w Gdyni- rządzi internet, social media, awatary i syntezatory mowy :)
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Promocja Warszawy

Iwona K.:
ale umówmy się kreacją i marketingiem Berlina zajmuje się firma marketingowa, a nie urząd, więc tak naprawdę nie mam podstaw żeby porównywać te działania.
mówimy zupełnie o dwóch różnych biegunach.

Tego nie wiedziałem ja na przykład, a to już wiele wyjaśnia.
poza tym porównania tych obu stolic są mi najbliższe i mają podobny przebieg, Berlin też po 1989 roku zakończył swoją przygodę z komunizmem, i rozpoczęła się jego normalna droga do wolności i rozwoju.
Pamiętam też, jak ponad 10 lat to był jeden wielki plac budowy, też rosły wieżowce w centrum miasta, też drogi były rozkopane, to miasto przeszło metamorfozę,

Dalej jest Berlin Wschodni i Zachodni jednakowoż, choc róznice się zacierają. Porównania z Warszawą lewo i prawobrzeżną nie dają analogii, choć czasami jadąc "na Pragie" można odnieść wrażenia jakby to określić - subtelnej odmienności ;)

A oba miasta dalej są placami budów i jeszcze jakiś czas będą, choć przebudowa Berlina zdaje się w zasadniczej mierze zmierzać ku końcowi, a Warszawę jeszcze sporo czeka (porównaj: Potsadamer Platz i Plac Defilad).
którą pokazuje również jego promocja. I co najważniejsze jest bardzo spójna i konsekwentna.

oczywiście Warszawa nie może kopiować wszystkich rozwiązań innych miast, ale też jest to w Polsce bardzo dynamicznie, rozwijające się miasto, do którego przyjeżdża wiele ludzi i z nim się utożsamia bo tu mieszka i pracuje.
Oraz osoby które ani nie mieszkają ani nie pracują w Wawie, ale nie przeszkada im to się utożsamiać. :)
A oferta dla nich nie zawsze jest różnorodna.

poza tym Warszawa nie zdobyła imprezy MTV, ponieważ nie spełniła wymogów - z powodu braku hali na min. 6 tys. osob.

Nie do wiary. W Polsce miasta wielokrotnie mniejsze od Warszawy budują takie hale. Daleko nie muszę szukać przykładu :)
Oczywiście plener odpada, i nie mogło być tak jak np. w przypadku koncertu Madonny - lotnisko, lub stadion jak Andrea Bocelli.

nie wiem też czy tylko o tą imprezę mogą starać się stolice? dlaczego np. nie mogła być ta impreza w Łodzi - w nowej hali widowiskowo-sportowej na 13 tys,
Wud U in Uć? [mają już stronę www ? tak z ciekawości]
lub w Katowickim Spodku podobnie. Może te miasta się nie starały? lub im nie zależało?

Nie mniej jednak Berlin na tym skorzystał i gości galę MTV już drugi raz.

Marka Warszawy niewątpliwe wymaga wzmocnienia.
Innych polskich miast zresztą też.
Brakuje mi elementów spójnych promocji i powiązań promocji kraj-region-miasto.
Założę sie że nie ma w promocji Warszawy elementów tego, że jest otoczona miasteczkami-ogrodami, czy Puszczą Kampinowską, Zalewem Zegrzyńskim, i czym tam jeszcze - aha Cielaciołe Łole :)
No jakże to ? Promować miały by się spójnie wsyztskie gminy aglomeracji? Strasznie trudne. Trzeba by się spotkać coś uzgodnić i jeszcze co gorsza zrealizować.

Warszawa nie kończy się na Warszawie ;)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

Damian Hajduk:
Iwona K.:
ale umówmy się kreacją i marketingiem Berlina zajmuje się firma marketingowa, a nie urząd, więc tak naprawdę nie mam podstaw żeby porównywać te działania.
mówimy zupełnie o dwóch różnych biegunach.

Tego nie wiedziałem ja na przykład, a to już wiele wyjaśnia.

zwie się Berlin Partner Sp. z o.o.
poza tym porównania tych obu stolic są mi najbliższe i mają podobny przebieg, Berlin też po 1989 roku zakończył swoją przygodę z komunizmem, i rozpoczęła się jego normalna droga do wolności i rozwoju.
Pamiętam też, jak ponad 10 lat to był jeden wielki plac budowy, też rosły wieżowce w centrum miasta, też drogi były rozkopane, to miasto przeszło metamorfozę,

Dalej jest Berlin Wschodni i Zachodni jednakowoż, choc róznice się zacierają. Porównania z Warszawą lewo i prawobrzeżną nie dają analogii, choć czasami jadąc "na Pragie" można odnieść wrażenia jakby to określić - subtelnej odmienności ;)

są różnice po obu stronach Wisły bez wątpienia.
A o przemianach w Berlinie mówiłam mając na myśli promocję pod względem 20 lat po upadku Muru Berlińskiego, u nas tylko były pretensje, dlaczego nie ma wyróżnień naszego kraju, a prawda jest taka że nie było z naszej strony dobrego lobbingu, film Unii Europejskiej poprawiono, a w Berlinie pojawił się plakat na Dworcu Głównym, z napisem "zaczęło się w Polsce", którego i tak większość Berlinczyków nie rozumiala.
Berlin nie został w tyle poświecił temu o wiele więcej, jak kampanie w Nowym Jorku, czy strona www:
http://www.mauerfall09.de/en/home.html
(http://www.berlin.de/special/20_jahre_mauerfall/)

A oba miasta dalej są placami budów i jeszcze jakiś czas będą, choć przebudowa Berlina zdaje się w zasadniczej mierze zmierzać ku końcowi, a Warszawę jeszcze sporo czeka (porównaj: Potsadamer Platz i Plac Defilad).
którą pokazuje również jego promocja. I co najważniejsze jest bardzo spójna i konsekwentna.

oczywiście Warszawa nie może kopiować wszystkich rozwiązań innych miast, ale też jest to w Polsce bardzo dynamicznie, rozwijające się miasto, do którego przyjeżdża wiele ludzi i z nim się utożsamia bo tu mieszka i pracuje.
Oraz osoby które ani nie mieszkają ani nie pracują w Wawie, ale nie przeszkada im to się utożsamiać. :)
A oferta dla nich nie zawsze jest różnorodna.

poza tym Warszawa nie zdobyła imprezy MTV, ponieważ nie spełniła wymogów - z powodu braku hali na min. 6 tys. osob.

Nie do wiary. W Polsce miasta wielokrotnie mniejsze od Warszawy budują takie hale. Daleko nie muszę szukać przykładu :)
Oczywiście plener odpada, i nie mogło być tak jak np. w przypadku koncertu Madonny - lotnisko, lub stadion jak Andrea Bocelli.

nie wiem też czy tylko o tą imprezę mogą starać się stolice? dlaczego np. nie mogła być ta impreza w Łodzi - w nowej hali widowiskowo-sportowej na 13 tys,
Wud U in Uć? [mają już stronę www ? tak z ciekawości]

:)) nie byłam w Łodzi, ale słyszałam od znajomych, że hala jest imponująca. Czy ma stronę? nie szukałam:) nie ma strony www, czyli nie istnieje - tak to by wyjaśniało dlaczego nie ma imprezy tam :P
lub w Katowickim Spodku podobnie. Może te miasta się nie starały? lub im nie zależało?

Nie mniej jednak Berlin na tym skorzystał i gości galę MTV już drugi raz.

Marka Warszawy niewątpliwe wymaga wzmocnienia.
Innych polskich miast zresztą też.
Brakuje mi elementów spójnych promocji i powiązań promocji kraj-region-miasto.
Założę sie że nie ma w promocji Warszawy elementów tego, że jest otoczona miasteczkami-ogrodami, czy Puszczą Kampinowską, Zalewem Zegrzyńskim, i czym tam jeszcze - aha Cielaciołe Łole :)
No jakże to ? Promować miały by się spójnie wsyztskie gminy aglomeracji? Strasznie trudne. Trzeba by się spotkać coś uzgodnić i jeszcze co gorsza zrealizować.

Warszawa nie kończy się na Warszawie ;)

fakt. Pozdrawiam :)

p.s. polecam stronę: http://www.city-stiftung-berlin.eu/Iwona K. edytował(a) ten post dnia 11.10.09 o godzinie 16:16
Martyna G.

Martyna G. psycholog

Temat: Promocja Warszawy

Iwona K.:

Martyna, a czy właśnie jest możliwość aby na stronie UM, do każdej informacji prasowej była opcja "podziel się informacją", czyli np. umieszczanie linków na facebook, czy innych.


no wlasnie wlasnie Iwonka a wiesz jak to sie robi w praktyce synchronizuje jakos czy jak???
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

Martyna Górska:
Iwona K.:

Martyna, a czy właśnie jest możliwość aby na stronie UM, do każdej informacji prasowej była opcja "podziel się informacją", czyli np. umieszczanie linków na facebook, czy innych.


no wlasnie wlasnie Iwonka a wiesz jak to sie robi w praktyce synchronizuje jakos czy jak???

hej Martyna :))

w praktyce jak to sie robi to ja tez sie uczę, uwierz mi codziennie cos nowego :)
na pewno informatyk wie jak to zrobic, to wymaga pewnych aktualizacji z tymi aplikacjami. My np. na stronie MPIWeb, tez musimy takie aktualizacje wykonać :)
Jacek Grzegorczyk

Jacek Grzegorczyk Frontend developer

Temat: Promocja Warszawy

Zastanawiam się czy nie byłoby ciekawie gdyby wykorzystać wirtualne wycieczki jako formę promocji dla Warszawy. Sam jako freelancer zajmuję się takimi zleceniami, a zainteresowanie stale rośnie
Można zerknąć na przykłady kilku prac na http://trzywymiary.com



Wyślij zaproszenie do