Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

Chciałabym założyć odrębny temat o promocji Warszawy...ponieważ jest bardzo dużo projektów, o których możemy wspólnie podyskutować i ocenić jak promuje sie stolica :)

A więc specjalnie dla Warszawiaków na odstrzał idzie propozycja, która ma premierę jutro, a organizatorami jest Miasto Stołeczne Warszawa, które realizuje je we współpracy z Fundacją Warsaw Destination Alliance, czyli:

"Wielkie iluminacje sztuki promują Warszawę"

W piątek, 23 listopada o godzinie 16.00, na fasadzie Pałacu Kultury i Nauki (od strony Al. Jerozolimskich) oraz na hotelu Novotel Warszawa Centrum (od strony ul. Marszałkowskiej) rozpoczynają się wielkie iluminacje świetlne dzieł sztuki współczesnej i dawnej.

Każdego wieczoru, do 6 grudnia, wyświetlane będą prace artystów biorących udział w wystawach z cyklu Walking Art Tour 2007. W piątki i soboty projekcje będą trwały po 8 godzin, w pozostałe dni tygodnia po 6 godzin.
więcej na: http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/new/index.php?dzia...


kto zobaczy, niech oceni pomysł i napisze wrażenia :)

konto usunięte

Temat: Promocja Warszawy

Witam wszystkich!

dopiero niedawno dołączyłem do forum, a do tematu który założyła Iwona, chciałbym dodać coś od siebie.

Od pewnego czasu, patrząc na to co aktualnie znajduje się w internecie dotyczące Warszawy, sporo nieaktualnych serwisów które są kiepskim przekładem książki telefonicznej, wraz z kilkoma osobami zajmującymi się promocją Warszawy postanowiliśmy stworzyć nowy serwis internetowy. Już za kilkanaście dni, będzie można go zobaczyć w sieci. Tymczasem, chciałbym Was zapytać o opinie, dotyczącą zawartości, jaką chcielibyście zobaczyć w takim portalu. Poza imprezami kulturalnymi, opisami ciekawych miejsc i innymi ogólnymi kategoriami, może zauważacie coś, czego w tej chwili brakuje?

Po przetestowaniu i uruchomieniu serwisu, na pewno będę wdzięczny za uwagi i opinie, tymczasem zapraszam do dyskusji na ten temat.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

Od dawna przeglądałam wiele serwisów internetowych Warszawy i żaden mnie nie zachwycił i niczym nie zainteresował...ogólnie nie przebywam na nich długo, bo odstraszają swoją zawartością. Jest dużo tekstu, strona jest tym wręcz przeciążona i wydaje się nieatrakcyjna...

brakuje takiej lekkości, nowoczesności, pięknych zdjęć Warszawy...animacji, ciekawej grafiki, kolorów.

zawsze regularnie za to odwiedzam stronę Berlina :) jest przyjazna, czytelna, zawiera aktualne informacje, widać ze w Berlinie coś sie dzieje, zresztą tam są ciekawe Eventy.
kiedy w Warszawie powstanie taki "Winterwelt" i jarmarki Bożonarodzeniowe, w Berlinie to wygląda pięknie i przyciąga tłumy turystów :)
http://www.winterwelt-berlin.de

http://www.berlin.de

polecam też: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/0,86243.htmlIwona K. edytował(a) ten post dnia 29.11.07 o godzinie 13:06
Jarek S.

Jarek S. czas zmian
zawodowych - czas na
sztukę

Temat: Promocja Warszawy

Przydadzą się z pewnością informacje o najczęściej odwiedzanych miejscach Warszawy - "modnych" i historycznych.
Chętnie dowiem się o planowanych koncertach, wystawach itd.
Lista klubów z selekcją oraz możliwością zdobycia wejściówek na imprezy zamknięte przyciągnie sporą liczbę ludzi.

konto usunięte

Temat: Promocja Warszawy

Dziękuję za dotychczasowe komentarze, i zapraszam do dalszego wyrażania swoich opinii. Są to bardzo cenne uwagi.
Sławomir Łebkowski

Sławomir Łebkowski Grywalizacja dla
handlowców,
aplikacje SFA do
raportowani...

Temat: Promocja Warszawy

W mojej opinii od 13 lat(tyle czasu mieszkam w Warszawie) nic w tym mieście się nie zmienia na plus, nic się nie dzieje (może poza marną jedną linią metra), więc tak naprawdę trudno stworzyć serwis na miarę berlińskiego, choć wiadomo, że dobrzy marketingowcy potrafia wypromować wszystko i tu licze mocno na Łukasza.
To co napisała Iwona bardzo mnie ucieszyło. Nie widziałem tego jeszcze więc trudno mi ocenić efekty, ale cieszy mnie sam pomysł. Sam myślałem właśnie, że Warszawa mogłaby się w taki sposób promować i super, że coś w tym kierunku zaczyna się dziać!
Przy okazji tego wątku zapytam Was jeszcze co Waszym zdaniem najbardziej przeszkadza Warszawie się promować? Mnie np. bardzo brakuje pieknie umiejscowionego centrum rozrywki. Miejsca, gdzie byloby gdzie spacerowac, gdzie pojsc na kawe, na piwo czy na lody, gdzie można by wędrować z knajpki do knajpki i gdzie ceny nie powalałyby z nóg. Nasza starówka moim zdaniem nie spełnia takich wymogów. Brakuje tam atmosfery, brakuje braci studenckiej tak jak to wyglada chocby w Krakowie, Toruniu czy Lublinie. Zastanawiam się czy nie można by na to przeznaczyć terenów położonych pomiędzy Wisłą a starówką. Co o tym sądzicie? jakie inne kwestie, pomijając oczywiste jak komunikacja, nas blokują?
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

wszystko jest na dobrej drodze! ;)
właśnie jestem po 2 dniowym szkoleniu nt. przygotowania ofert pod kątem promocji miast. Opiekowałam sie tym szkoleniem i obserwowałam ludzi, ktorzy tworzyli piekne prezentacje nt. promocji m.in. Warszawy! swietna praca, duzo pomyslow i planow. Mam nadzieje, ze nie dlugo pojawia sie pierwsze oznaki tej owocnej pracy.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

Sławomir Łebkowski:
W mojej opinii od 13 lat(tyle czasu mieszkam w Warszawie) nic w tym mieście się nie zmienia na plus, nic się nie dzieje (może poza marną jedną linią metra),

ach Panie Sławku, naprawdę Pan sądzi, że nic przez ostatnie 13 lat sie nie zmieniło w Warszawie? nie wierze...jest wiele plusów.
więc tak naprawdę trudno stworzyć serwis na miarę berlińskiego, choć wiadomo, że dobrzy marketingowcy potrafia wypromować wszystko i tu licze mocno na Łukasza.

ja też mocno liczę na Łukasza, że te zmiany pokaże ;)
To co napisała Iwona bardzo mnie ucieszyło. Nie widziałem tego jeszcze więc trudno mi ocenić efekty, ale cieszy mnie sam pomysł. Sam myślałem właśnie, że Warszawa mogłaby się w taki sposób promować i super, że coś w tym kierunku zaczyna się dziać!

moim zdaniem, jest wiele niewykorzystanych pól działania, zobaczymy jak to będzie z realizacją takiego pomysłu ;)
Przy okazji tego wątku zapytam Was jeszcze co Waszym zdaniem najbardziej przeszkadza Warszawie się promować? Mnie np. bardzo brakuje pieknie umiejscowionego centrum rozrywki. Miejsca, gdzie byloby gdzie spacerowac, gdzie pojsc na kawe, na piwo czy na lody, gdzie można by wędrować z knajpki do knajpki i gdzie ceny nie powalałyby z nóg. Nasza starówka moim zdaniem nie spełnia takich wymogów. Brakuje tam atmosfery, brakuje braci studenckiej tak jak to wyglada chocby w Krakowie, Toruniu czy Lublinie.

tak samo pisałam kiedyś o Szczecinie, podobny problem...
Ale Warszawa to typowe miasto biznesowe, ma inny wizerunek niż wspomniane miasta. Może jest za mały popyt na Starówce, skoro taka mała podaż ;)
Zastanawiam się czy nie można by na to przeznaczyć terenów położonych pomiędzy Wisłą a starówką. Co o tym sądzicie? jakie inne kwestie, pomijając oczywiste jak komunikacja, nas blokują?

ja podam swoją propozycje, wciaz brakuje dużych powierzchni kongresowych, wystarczającej ilości miejsc noclegowych, co powoduje, że wiele kongresow omija Warszawę, ze względu na braki logistyczne.

konto usunięte

Temat: Promocja Warszawy

Problem z promocją danych miast czy obszarów Polski jest od wielu lat nierozwiązywalny. Biorą się za to ludzie o niewielkiej wiedzy, bez doświadczenia. I nie chcą tej wiedzy zdobywać. Wydana kilka lat temu przez Polską Organizację Turystyczną GENIALNA książka "Marketing atrakcji turystycznych" nie znalazła nabywców. Z ponad 1000 egz. do połowy ub. roku sprzedano mniej niż 1/4... To mówi samo za siebie: mało kogo interesuje profesjonalna promocja turystyczna Polski. Warszawy także.
Sławomir Łebkowski

Sławomir Łebkowski Grywalizacja dla
handlowców,
aplikacje SFA do
raportowani...

Temat: Promocja Warszawy

I to wszystko tłumaczy :(
W pierwszej kolejności moim zdaniem władze poszczególnych miast powinny opracować wizerunek, jaki dla miasta chcą stworzyć. Trzeba się zastanowić co w mieście jest wyjątkowego, a jeśli nie ma nic, to trzeba tą wyjątkowość stworzyć. Dopiero potem opracować strategię promocji i konsekwentnie działać. Stąd ucieszyły mnie te iluminacje sztuki i walking art tour, bo może będzie to jakiś początek dłuższego procesu, ktory finalnie zaowocuje stworzeniem atrakcyjnego wizerunku.

konto usunięte

Temat: Promocja Warszawy

Sławomir Łebkowski:
I to wszystko tłumaczy :(
W pierwszej kolejności moim zdaniem władze poszczególnych miast powinny opracować wizerunek, jaki dla miasta chcą stworzyć.

Demokracja polega na tym, że władzami miast są ich mieszkańcy. Jeżeli ci mieszkańcy wybierają na swoich reprezentantów różnych "jeleni" i "osiołków" o pięknych obliczach i ustach pełnych nierealnych obietnic i kłamstw, zamiast wybierać fachowców, to efekty mamy widoczne. Dlatego trzeba zacząć od uświadamiania mieszkańcom naszego kraju, jaki BAT na siebie kręcą, oddając władzę w ręce dyletantów. Władzę na każdym szczeblu - od najniższego do najwyższego.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

Ryszard Jakubowski:
Problem z promocją danych miast czy obszarów Polski jest od wielu lat nierozwiązywalny. Biorą się za to ludzie o niewielkiej wiedzy, bez doświadczenia. I nie chcą tej wiedzy zdobywać. Wydana kilka lat temu przez Polską Organizację Turystyczną GENIALNA książka "Marketing atrakcji turystycznych" nie znalazła nabywców. Z ponad 1000 egz. do połowy ub. roku sprzedano mniej niż 1/4... To mówi samo za siebie: mało kogo interesuje profesjonalna promocja turystyczna Polski. Warszawy także.

ja jestem tym zainteresowana;)
a książke musze zdobyc, mam inne wydane przez Pot.
młode pokolenia nadciera;))i nowe pomysły;)
Sławomir Łebkowski

Sławomir Łebkowski Grywalizacja dla
handlowców,
aplikacje SFA do
raportowani...

Temat: Promocja Warszawy

Święte słowa :)
Tylko jak to zrobić??
Myślę, że zdecydowanej większości użytkowników Internetu, a tym bardziej Goldenline uswiadamiac nie trzeba. Ale jak dotrzeć do tych, którzy z Internetu nie korzystają, a świat i życie zamyka się dla nich na zaspokajaniu bieżących potrzeb? Dla nich takie obietnice to szansa na to, że choć trochę się polepszy (jeśli nie finansowo, to choćby moralnie). Natomiast obietnica wzrostu gospodarczego mówi im tyle co nic. Myślę, że w Polsce trzeba by zasiać modę na głosowanie na ludzi a nie na partie. Na ludzi, którzy już coś zrobili dla swojego regionu, miasta, wsi, na ludzi, którzy cały czas coś robią, na typowych społeczników. Dobrym krokiem w tym kierunku może być portal, jaki sie w tej chwili buduje pt. Mam prawo wiedzieć. Tam będą szczegółowe informacje nt kandydatów do wszelakich władz. Jak ktoś wejdzie na portfolio jakiegoś krzykacza i zobaczy, że sam nic nie zdziałał może ostudzi to jego zapędy do głosowania na niego. Ale znów, wejdą ci, którzy korzystają z Internetu. A co z resztą? Tu jest powazny problem.

konto usunięte

Temat: Promocja Warszawy

Iwona K.:

ja jestem tym zainteresowana;)
a książke musze zdobyc, mam inne wydane przez Pot.
młode pokolenia nadciera;))i nowe pomysły;)

Mnie dali ją za darmo!!!

Może połączymy siły i pomysły?

konto usunięte

Temat: Promocja Warszawy

Sławomir Łebkowski:
Święte słowa :)
Tylko jak to zrobić??

Internet jest złym sposobem docierania do mas. Dzięki "wolności słowa" powstają w nim kłamliwe portale albo pełne jadu i kłamstw blogi i dziś mało kto wierzy w zaczerpnięte z niego informacje. Jedynie GAZETA ma szanse na zmianę sposobu myślenia u rodaków. Trzeba zacząć myśleć o założeniu gazety!
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Warszawy

Ryszard Jakubowski:
Iwona K.:

ja jestem tym zainteresowana;)
a książke musze zdobyc, mam inne wydane przez Pot.
młode pokolenia nadciera;))i nowe pomysły;)

Mnie dali ją za darmo!!!

Może połączymy siły i pomysły?


oczywiście - jestem za :)
w grupie zawsze raźniej i łatwiej realizować wspólny cel.

konto usunięte

Temat: Promocja Warszawy

Czytam wypowiedzi i widzę że wysoko mam postawioną poprzeczkę z tym serwisem :)

Z przedmówcami zgadzam się w 100%. O założeniu gazety też myślałem, ale dopiero po dopracowaniu części internetowej. Faktem jest, że w internecie prościej i taniej cokolwiek zrobić, może to stanowić dość dobry początek do papierowego wydawnictwa.

Jeśli macie chęć na połączenie wspólnych działań - jestem za. Proponuję spotkanie lub założenie jakiegoś prywatnego forum do tego celu. Jestem zdania, że przygotowywany przez moją firmę serwis, to co już udało nam się załatwić oraz przygotować, w połączeniu z wiedzą i doświadczeniem wypowiadających się tu osób ma duże szanse powodzenia.

konto usunięte

Temat: Promocja Warszawy

Łukasz Drozdowicz:
Czytam wypowiedzi i widzę że wysoko mam postawioną poprzeczkę z tym serwisem :)

Jeśli macie chęć na połączenie wspólnych działań - jestem za. Proponuję spotkanie lub założenie jakiegoś prywatnego forum do tego celu. Jestem zdania, że przygotowywany przez moją firmę serwis, to co już udało nam się załatwić oraz przygotować, w połączeniu z wiedzą i doświadczeniem wypowiadających się tu osób ma duże szanse powodzenia.

Autorytet Instytutu Turystyki i Kultury, który zakładam i którym będę kierował, gdy powstanie - może się przydać. Gazeta internetowa zaś może utrudnić rozruch papierowej - bo internetowe portale ledwo zarabiają na opłacenie domen, miejsc na serwerach itd. Reklamy w sieci są ZA TANIE, żeby z nich nie tylko utrzymać gazetę, ale - odłożyć kilkadziesiąt tys. na rozruch papierowej.

http://krakow.tv - proszę zajrzeć, jak konkurencja ładnie działą. A my co?

mój adres: ryszard.jakubowski@gmail.comRyszard Jakubowski edytował(a) ten post dnia 06.12.07 o godzinie 17:52

konto usunięte

Temat: Promocja Warszawy

Gazeta internetowa zaś może utrudnić rozruch papierowej - bo internetowe portale ledwo zarabiają na opłacenie domen, miejsc na serwerach itd. Reklamy w sieci są ZA TANIE, żeby z nich nie tylko utrzymać gazetę, ale - odłożyć kilkadziesiąt tys. na rozruch papierowej.

Zgadzam się z tym że portale internetowe często ledwo pokrywają podstawowe koszty, niemniej jednak struktura i zawartość serwisu który wdrażam, zostały przygotowane tak, aby inwestycja była rentowna, a co za tym idzie umożliwiła stworzenie wersji papierowej. Istotne jest to, czy bierzemy pod uwagę budżet jaki jest potrzebny na utrzymanie redakcji serwisu internetowego w porównaniu do inwestycji w prasę, czy też relacje pomiędzy internetem a prasą pod kątem marketingu. Dobrze zrobiony serwis może z pewnością zarobić na uruchomienie swojego papierowego wydawnictwa, a inwestycja mniejsza niż w odwrotnym przypadku.

Odnośnie wspomnianych bannerów, prawdą jest że ich ceny są za niskie. Biorąc pod uwagę skuteczność, nie ma się czemu dziwić. Jedynie przy budowaniu wizerunku marki czasami to ma sens. Wiele firm zamiast tworzyć coś konstruktywnego prezentuje podejście "umieśćmy nasze logo gdzie się da, wszyscy to zobaczą, problem z głowy, będzie fajnie" - ale to temat na osobną dyskusję. Ja jestem przeciwnikiem tego typu działań, zawsze będę potępiał tego typu pomysły, znam wiele możliwości promocji poprzez internet, o wiele skuteczniejszych niż oblepianie strony na wszelki możliwy sposób bannerami. Po tym jak współpracowałem z działami marketingu wielu różnych firm, żadne pomysły i teorie mnie już nie zdziwią.

W swoim serwisie nie planuję wprowadzania jakichkolwiek reklam w postaci bannerów lub podobnych wynalazków.
Sławomir Łebkowski

Sławomir Łebkowski Grywalizacja dla
handlowców,
aplikacje SFA do
raportowani...

Temat: Promocja Warszawy

Link dla zainteresowanych promocją Polski:
http://www.paiz.gov.pl/nowosci/?id_news=1643&lang_id=2



Wyślij zaproszenie do