Dorota B.

Dorota B. coraz częściej
człowiek-orkiestra

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

Latwo promowac Polske w Europie, bo jest ona o max 3 godziny samolotem. Gorzej kiedy tych godzin robi sie 20, nie ma tanich linii lotniczych i region, w ktorym sie jest nie przyciaga ludzi kultury na tyle, zeby sami chcieli przyjechac i pokazac troche wspolczesnej Polski. Wtedy niestety bazuje sie na Chopinie, polskiej wodce, pierogach i tancach folklorystycznych.
Zbieram pomysly na wypromowanie atrakcyjnego obrazu wspolczesnej Polski w Ameryce Lacinskiej. :)
Jakub Ostrowski

Jakub Ostrowski Dyrektor Operacyjny

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

Mysle ze na sam poczatek dobrym rozwiazaniem, choc majacym niewielki zasieg sa roznego rodzaju wyklady na temat Polski. Mysle ze wynajecie sali w muzeum czy innym osrodku kulturalnym nie stanowi wiekszego problemu, tak samo jako zdobycie z POT'u kasety vhs promujaca Polske.
Sam uczestniczylem kiedys w tego typu prelekcji na temat Tajwanu i przyznam szczerze, ze bylo to ciekawe doswiadczenie. Przy kilku rekwizytach z Polski i ciekawie mowiacej osobie (mowi o zwyczajach, tradycjach, obrzedach, ktorych w Polsce przeciez nie brakuje) jest szansa na zaintersowanie pewnej grupy osob Polska, a potem w jakims stopniu trzeba liczyc na tzw marketing szeptany
rozwiazanie z tych prostych ale czasami moze przyniesc skutek

pozdrawiam
kuba
Dorota B.

Dorota B. coraz częściej
człowiek-orkiestra

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

Jakub O.:
Mysle ze na sam poczatek dobrym rozwiazaniem, choc majacym niewielki zasieg sa roznego rodzaju wyklady na temat Polski. Mysle ze wynajecie sali w muzeum czy innym osrodku kulturalnym nie stanowi wiekszego problemu, tak samo jako zdobycie z POT'u kasety vhs promujaca Polske.
Sam uczestniczylem kiedys w tego typu prelekcji na temat Tajwanu i przyznam szczerze, ze bylo to ciekawe doswiadczenie. Przy kilku rekwizytach z Polski i ciekawie mowiacej osobie (mowi o zwyczajach, tradycjach, obrzedach, ktorych w Polsce przeciez nie brakuje) jest szansa na zaintersowanie pewnej grupy osob Polska, a potem w jakims stopniu trzeba liczyc na tzw marketing szeptany
rozwiazanie z tych prostych ale czasami moze przyniesc skutek

pozdrawiam
kuba

Najpierw trzeba ludzi przekonac, ze na taki wyklad warto pojsc, bo zalozenie, ze wszyscy sa ciekawi swiata jest, niestety, bledne. Ale pewnie masz racje, od czegos trzeba zaczac :)
Jakub Ostrowski

Jakub Ostrowski Dyrektor Operacyjny

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

Nie do konca sie zrozumielismy. Nie twierdze ze na cos takiego przyjda masy, mysle tu o ludziach, ktorych faktycznie intersuje poznawanie nowych horyzontow, a z pewnoscia jakas grupa takich zapalencow sie znajdzie. Oczywiscie trzeba dodac ze niezbedna jest jakas mala reklama takiego spotkania w lokalnej prasie czy na stronach internetowych.
Generalnie zmierzam do tego, że jest to względnie tania forma promocji (w moim przekonaniu wiele można by w tym przypadku załatwić bezkosztowo, a to z pewnościa ma znaczenie).

konto usunięte

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

Czy ta promocja miałaby być wsparciem dla realizacji konkretnych interesow w tym regionie?
Czy po prostu chcemy sobie wydeptywac sciezki na przyszlosc?

Ja troche odejde od pytania. Nie chcialbym zanudzac drogich grupowiczow - ale kolejny raz musze stwierdzic ze promocja w postaci reklam roznej masci i kalibru umiera na naszych oczach.
Ludzie nauczyli sie selekcji informacji. Nie wierza reklamom.

Chcac sie wypromowac nalezałoby podwoic wysiłki w zakresie PRu rozumianego jako profesjonalna rzetelna informacje dla mediow. W tej sprawie zawsze mozna zrobic wiecej.

Nalezy przeznaczyc na te działania solidne budzety. Budzet promocyjny w wysokosci kilku milionow jest solidny na miare firmy zatrudniajacej 100 pracownikow - ALE NIE KRAJU.

Nie mozna wiecznie liczyc na farta jaki mielismy z hydraulikiem.

Jako przykład działania które okazało się doskonałą promocją kraju (choc wcale nie twierdze ze założeniem była promocja a nie dobre serce - to jednak efekt promocyjny jest wspaniały) było sfinansowanie operacji bliźniaczek syjamskich przez saudyjskiego króla.
Wspaniały gest, który odbił się szerokim echem i (jesli rozpatrywac takie dzialanie w kategorii promocji) deklasuje chocby najlepszy pomysl na nadrukowana płachte rozwieszona na słupie.

Pod tym kątem najlepszą promocję na świecie robi nam Janina Ochojska i PAH - których serdecznie pozdrawiamy.

Promocja jako rzeczywiste działania które kreują rzeczywistosc, czy promocja jako szum medialny który rzeczywistosc tylko pozoruje?

Może zamiast produkować kolejna tone papieru należałoby podrzucic w odpowiednie miejsce pomysł by np Prezydent dysponował funduszami i programem na realizacje przedsiewziec charytatywnych na świecie. A najlepiej - najpierw program a pozniej informacje o programie.
Pierwszy program dla Ameryki Łacińskiej :)

Jestem tez zdania ze konwencjonalne działania promocyjne powinny towarzyszyc i byc jedynie tłem dla wydarzen w swiecie realnym. Nie puszczajmy reklam samych sobie - ale przeznaczmy pieniadze na promocje chocby i festiwalu Chopinowskiego.

Działania nalezy ze soba wiazac co skutkuje synergią, wieksza wiarygodnoscia.
Pomysl na gorąco - zaczekajmy az do Ameryki Łacińskiej pojedzie na mecz reprezentacja Polski. Przeciez oni tam kochają piłkę nożną. I w tym czasie puscmy reklamowke z piłkarzami z tego regionu grajacymi w Polskich klubach którzy opowiedza o swoim życiu w Polsce (juz na tym forum wybadalismy ze tacy w polskiej lidze są).[edited]Łukasz
Dorota B.

Dorota B. coraz częściej
człowiek-orkiestra

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

[author]Łukasz
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

Tylko dobre badania marketingowe wykażą jaką najlepszą promocje zastosować w Ameryce Łacińskiej ;)
Trzeba też określić do jakiej grupy docelowej ma dotrzeć i ją opisać, a tak to można gdybać i strzelać z pomysłami.

Jednak ja też zaryzykuje i podam swój pomysł, że polską siłą przyciągania mogą być podróże motywacyjne. Polska jest na tyle odmienną destynacją niż Ameryka Łacińska, że może być naprawdę ciekawym punktem takich podróży.

Jak wiadomo, uczestnicy takich podróży to określona grupa - ludzie wykształceni, nierzadko znawcy świata i kultury, ludzie sukcesu, mają oni możliwości realizowania potrzeb wyższego rzędu. Taka grupa docelowa ma też silny, opiniotwórczy charakter, a w wydarzeniach których uczestniczy mogą mieć charakter medialny.

Jeśli kraj zrobi na nich wrażenie, to później z chęcią przyjadą z rodziną na wakacje. Wydaje mi się, że to główna grupa docelowa do której promocja kraju ma być skierowana, przecież i tak przeciętnego turysty nie będzie stać na tak daleką podróż.

Jeśli mamy na celu wykreowanie nowoczesnego obrazu Polski wśród tych krajów, to trzeba nastawić się na młodych ludzi, więc dobrym pomysłem jest stosowanie właśnie wykładów, konferencji i prezentacji na temat Polski, jak wcześniej wspomniano wyżej, jako cel promocji informacyjny

konto usunięte

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

Co do gesty Sauda - nie twierdze (bo wręcz nie wypada) - ze celem byla promocja.
Mowie tylko ze jak w wypadku innych podobnych szlachetnych gestow (np zachowanie i obecnosc Sarkozy'ego po wypadku autokaru) - wprowadza on w stosunkach miedzyrządowych dobrą atmosferę.
Taka dobra atmosfera w stosunkach z paroma krajami by nam sie przydała - oj przydała :)

Kiedy Polskę wizytował Król Saud, widzialem przyjazd kolumny do zamku królewskiego.
Słyszałem wszedzie wokol jak ludzie sobie opowiadali ze to ten co uratował te dziewczynki :) Nie wszyscy wiedzieli kto przyjezdza ale o bliźniaczkach pamietali wszyscy.

Oczywiscie podaje to jako przyklad.

Co do funduszy - wcale nie uwazam ze nalezy je zabierac komus i oddawac komus. Po prostu pieniedzy musi byc wiecej.
Prezydenta podalem jako jedna z mozliwosci.

Mysle ze wieksze zaangazowanie rzadu w pomoc humanitarna i LEPSZA INFORMACJA na ten temat z pewnoscia mogłyby w naszym wizerunku na swiecie sporo zmienic.
Katarzyna Schütze

Katarzyna Schütze Wlaściciel, agentur
schütze,
Deutsch-Polnische
Wirtschaft...

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

Kraje Ameryki Łacińskiej to przecież kraje katolickie - i w dodatku ich mieszkańcy są gŁęboko wierzący.
Być może w tym przypadku dobrze podziałałoby połączenie turystyki "pielgrzymkowej" z poznanwaniem historii i kultury naszego kraju.

konto usunięte

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

A może bazować na tych "południowoamerykańcach", którzy odnieśli w Polsce sukces, albo przynajmniej znaleźli tu "drugi dom". Np. studenci. Trochę ich tu w Polsce jest. Może właśnie postawić na edukację? Wypromować polskie uczelnie, proponować wymiany naukowe?

A dla bogatszych mieszkańców Południowej Ameryki coś bardziej egzotycznego- śnieg. Taki nasz śliczny polski puch i narty :) Zakopane, dolnośląskie stoki. To jest to, czego tam nie mają, a co jest naszym dużym plusem (choć zdaję sobie sprawę, że infrastruktura narciarska nie umywa się np. do tej włoskiej czy austriackiej...)
Dorota B.

Dorota B. coraz częściej
człowiek-orkiestra

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

Zgadzam sie z Iwona, ze przede wszystkim podroze. Dlatego latwiej jest w Europie. Bogaci Latynosi jakos dotra, bo ilez mozna jezdzic do Paryza ;) kwestia zeby dotarli wczesniej a nie pozniej. Gorzej z tymi srednimi.
Co do pielgrzymek to Rzymu nie przescigniemy ale i tak dzieki osobie Jana Pawla II wiekszosc uslyszala o Polsce po raz pierwszy wiec tu promocja byla i jest niewatpliwa.
Zastanawiam sie dlaczego bardziej nie wykorzystujemy Wieliczki, w koncu to unikat na skale swiatowa, a takich wiele nie mamy.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

nie wiem czy to akurat promocja, ale furorę w Japonii robi nasz Miś Uszatek :-))

http://oyasumi-kumachan.com
http://eden-entertainment.jp

co Wy na to? :)
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

P.Iwono, myślałem, że juz nic mnie nie zaskoczy, a tu jednak
nawet Misia Uszatka potrafi Pani wypromowac w Japonii!!! <wow>
Uszatti-san rulez!

Ad rem tematu wątku - parę burzomyślowych intersynaptyków:
1) Polonia - w Kurytybie akurat jest tego trochę - rozumiem że chodzi o szersze obszary Ameryki Łacińskiej
2) !Roger Guerreiro! - taki niezbyt znany w Polsce Brazylijczyk (z tym ostrożnie i rozważnie trzeba w Brazylii, żeby nie uznali go za footbolowego heretyka)
3) "Odwiedziłeś już środek Europy? Nie?!
To bądź w piątek do Piątku :)
Od Iberii po wschodnią rubież Polski - zaprasza Europa bez granic"
4) Latynosom na pewno spodobają się blond nadwislańskie dziewoje
(Zdjęcie z profilu jest zachęcające :))
5) Mój konik !
?To kto tłumaczy na espanol y portugales?
6) Wojciech Cejrowski -> agent do zadań specjalnych na Meksyk i Ekwador
Ernest Malinowski co zbudował najwyżej położoną na świecie Kolej Transandyjską 5000m+
7) Gdzieś tu już padła Częstochowa, i dalej tym tropem Wadowice, Kalwaria Zebrzydowska, Kraków, czyli szlak papieski de Padre Juan Paolo Segundo
7a) Z KRK do Wieliczki już rzut grudką soli

Może być?
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

ja nie wypromowałam Misia Uszatka w Japonii, tylko wkleiłam link, który znalazłam :)
Milena S.

Milena S. No matter where I go
I know where I came
from.

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

Popieram pomysl "wykorzystywania" w promocji Polski wlasnie tych obcokrajowcow, ktorzy w Polsce odniesli sukces czy tez po prostu tu mieszkaja, zyja, pracuja. Cos ich przyciagnelo - mozliwosci/szanse, kobiety, pejzaze, czy cos o czym my sami nie mamy pojecia. Paradoksalnie, moga byc najbardziej wiarygodnymi ambasadorami naszego kraju.

Natomiast w kwestii pochodnej- oprocz promocji naszego kraju w stosunkach czy gospodarczych/ekonomicznych czy turystycznych, zadbajmy o wizerunek nas, Polakow. Nic tak nie mowi o nas samych, jak nasze zachowanie i wrazenie jakie nim robimy.

Kilka dni temu wrocilismy ogromna grupa (140 osob) z Tunezji. W hotelu gdzie mieszkalismy, specjalnie dla nas zorganizowano zamknieta transmisje meczu Polska-Niemcy. Idac na mecz, wszyscy wzieli ze soba flagi, szaliki, czapki i rozne inne atrybuty kibicow (z tych bezpiecznych, zadnych nozy itd;), wiec szla silna bialo-czerwona grupa. W hotelu procz nas byli blisko 1400 osob. Podawali nam rece, robili zdjecia, gratulowali zgrania, poczucia dumy narodowej, byli pod wrazeniem silnego opczucia tozsamosci narodowej. W tym nasza sila:)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

Milena S.:
Popieram pomysl "wykorzystywania" w promocji Polski wlasnie tych obcokrajowcow, ktorzy w Polsce odniesli sukces czy tez po prostu tu mieszkaja, zyja, pracuja. Cos ich przyciagnelo - mozliwosci/szanse, kobiety, pejzaze, czy cos o czym my sami nie mamy pojecia. Paradoksalnie, moga byc najbardziej wiarygodnymi ambasadorami naszego kraju.

Natomiast w kwestii pochodnej- oprocz promocji naszego kraju w stosunkach czy gospodarczych/ekonomicznych czy turystycznych, zadbajmy o wizerunek nas, Polakow. Nic tak nie mowi o nas samych, jak nasze zachowanie i wrazenie jakie nim robimy.

Kilka dni temu wrocilismy ogromna grupa (140 osob) z Tunezji. W hotelu gdzie mieszkalismy, specjalnie dla nas zorganizowano zamknieta transmisje meczu Polska-Niemcy. Idac na mecz, wszyscy wzieli ze soba flagi, szaliki, czapki i rozne inne atrybuty kibicow (z tych bezpiecznych, zadnych nozy itd;), wiec szla silna bialo-czerwona grupa. W hotelu procz nas byli blisko 1400 osob. Podawali nam rece, robili zdjecia, gratulowali zgrania, poczucia dumy narodowej, byli pod wrazeniem silnego opczucia tozsamosci narodowej. W tym nasza sila:)


dokładnie tak nasza tożsamość narodowa w takich chwilach jest największa, dlatego dziwię się ze tak marketingowo słabo jest to wykorzystane przez organy zajmują sie promocją
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

Ja tak na marginesie postów Łukasza, z wypunktowaniem na akcje charytatywne, myślę sobie że o ile Ochojska robi co robi i jest ok, w zgodzie z założeniami fundacji, o tyle naszemu rządowi nie idzie raczej o wdzięczną pamięc najuboższych a o relację zwrotną (turystyka, inwestycje itp.). Promocja Polski akcjami charytatywnymi to jedno, ale mówiąc brutalnie wcale nie najwazniejsze z działań. Nie oszukujmy się zależy nam na kapitale i dobrych stosunkach gospodarczych tu i teraz, trudno czekać na kolejną tragedię by pokazać się jacy to jesteśmy humanitarni, nie mówiąc o tym że osobiście nie życzę im żadnej tragedii.

Ale to tylko moje zdanie Łukaszu więc się nie przejmuj :)

Grzegorz Szymański

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Promocja Polski poza naszym kontynentem

404 - Not Found ;)

Grzegorz Szymański

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora



Wyślij zaproszenie do