Dorota Sutor

Dorota Sutor Dyrektor ds
Marketingu,
Masterlease

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

Cześć,
Jestem ciekawa Waszej opinii na temat nowego spotu "Pochwalmy się Polską".
Można go obejrzeć na stronie:
Polskiej Organizacji Turystycznej, która chce promować ruch turystyczny do Polski.
http://pot.gov.pl

Zastanawiam się do kogo jest skierowana, sądząc po doborze mediów tylko do Polaków mieszkających zagranicą.
jednak zasadnicza kwestia to:
Czy taki braz POlski chcemy kreować?
Co myślą o tym specjaliści?

konto usunięte

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

Jak zwykle ktoś bardzo chce pokazać Polskę taką, jaką chciałby widzieć, nie zaś tę prawdziwą. Jednocześnie nijak nie można przebić się przez barykady urzędnicze, chcą promować atrakcje turystyczne inne, niż Oświęcim, Wawel i Żelazowa Wola...

A to Polska właśnie - rzec by się może i chciało, ale smutek za bardzo ściska gardło.
Tomasz T.

Tomasz T. tłumacz,nauczyciel
francuskiego,wyjazd
po częsci samocho...

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

Witam

Zazwtczaj we wszystkich spotach pokazuje sie jak powinno byc ,to jest normalne.Z drugiej strony Jest bardzo duzo do pokazania w Polsce.

Pozdr
Tomasz Telega

konto usunięte

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

Tomasz T.:
Witam

Zazwtczaj we wszystkich spotach pokazuje sie jak powinno byc ,to jest normalne.Z drugiej strony Jest bardzo duzo do pokazania w Polsce.

Pozdr
Tomasz Telega

Powiem tak: w przypadku Polski pokazuje się zaledwie 1-2% tego, co na pokazanie zasługuje!!! Jesteśmy krajem o nieprawdopodobnych walorach turystycznych, którego mieszkańcy nie chcą gościć turystów. "My tu nie chcemy obcych". "Turysty niech tu nie łażą". "Te turysty tylko kradną i rozrabiają" - takie zdanie słyszy się na każdym kroku od Zakopanego zaczynając, na Władysławowie kończąc. Turystów nie lubią zarówno mieszkańcy miejscowości wybitnie nastawionych (teoretycznie) na zyski z turystyki, jak i ci, co mieszkają z dala od szlaków turystycznych a turystów oglądają głownie w telewizji.

konto usunięte

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

"do kraju tego gdzie ułomek chleba podnoszą z ziemi przez uszanowanie, tęskno mi Panie" to takie copy z Norwida, a dziś piszemy o "tym kraju" jeździmy do Toskanii a nie znamy Jeleniej Góry a co tu wspomnieć o Warmii jakże pięknie pofałdowanej, przepraszam ale chyba wino zbyt mocne choć może okoliczność także.........

konto usunięte

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

Czuję się zaskoczona/zniesmaczona/oburzona reklamą POT-u z kilku powodów:

- promocją tylko południowej częsci Polski!
- braku promocji miast organizatorów EURO 2012!

Ale najpardziej rozaczarował mnie powrót do starej lini promocji Polski:
kraju siermiężnej wiochy z garem bigosu pyrkocącym na palenisku..

jestem na nie...
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

Ja się tym razem nie wypowiem... ale zachęcam do obejrzenia jak powinien wyglądać wzorowy klip promujący miejsce - tym razem miasto - NY.

http://www.nycvisit.com/video/

konto usunięte

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

Dopóki POT bedzie zatrudniał tabun urzędników, których zadania nie są sprecyzowane i płacił im z pieniędzy wyrwanych podatnikom za spędzanie 1/3 dnia w pracy, bez konkretnych zadań, to będzie nadal obraz Polski "sielskiej i anielskiej" z wierzbami płaczącymi przy piaszczystej drodze którą jedzie wóz drabiniasty kierowany przez ubranego w burkę woźnicę... Jak na obrazach Chełmońskiego.

Tragedia!!!

I co ciekawe - POT nie przyjmuje do pracy fachowców, być może dlatego, że fachowcy mają więcej niż 25 lat i nie mają nóg do samej szyi?
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

po Waszych wypowiedziach, to w tej chwili nie zazdroszczę Polskiej Organizacji Turystycznej :P

jak obejrzę spot, to też dołączę sie do oceny, bo w tej chwili nie mogę...Ale po wypowiedziach już wnioskuję, że jest przekazana zła komunikacja spotu z odbiorcami...ktoś się natrudził, napracował a i tak jego praca wyszła na marne...

generalnie każde Państwo ma swoją narodową organizację, która zajmuje się marketingiem i promocją kraju, a jej efekty pracy zależą od budżetu jakie przeznacza jej Państwo, w porównaniu do innych krajów, to nasz POT jest biedniutki. Ale...daje rade w miare.

pewnie Was to zdziwi, ale na targach ITB w Berlinie w 2007 roku, które generalnie są największymi targami turystycznymi na świecie - POT zdobył I miejsce za najlepiej przygotowaną promocję kraju w kategorii "Europa", przy takim budżecie... zadziwiające ;)

(jakie płace - tacy specjaliści?)Iwona K. edytował(a) ten post dnia 18.01.08 o godzinie 23:15

konto usunięte

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

Iwona K.:

pewnie Was to zdziwi, ale na targach ITB w Berlinie w 2007 roku, które generalnie są największymi targami turystycznymi na świecie - POT zdobył I miejsce za najlepiej przygotowaną promocję kraju w kategorii "Europa", przy takim budżecie... zadziwiające ;)

(jakie płace - tacy specjaliści?)Iwona K. edytował(a) ten post dnia 18.01.08 o godzinie 23:15

Nie. Kurtuazja i nic więcej. Poza tym przygotowaniem ekspozycji targowej nie zajmują się "zaprzyjaźnione" firmy, którym trzeba dać wygrać przetarg i przy okazji coś mieć dla siebie. Spot wykonała zewnętrzna firma, prawdopodobnie za jakąś niebotyczną kwotę, bo to spot reklamowy e te kosztują nie dziesiątki tysięcy PLN ale grube setki. Marna zaprzyjaźnione firma wygrała przetarg, ktoś kupił sobie w zamian nowe auto albo wyjechał z rodziną na egzotyuczny, luksusowy urlop... A Polskę ośmieszono. No i co z tego?

To są oczywiście przypuszczenia, bo na razie nikogo nie zaniepokoiło, że wydano jakieś spore pieniądze podatnika na takie g.... i nikt nie próbował dociec, dlaczego.
Arek Kozak

Arek Kozak Visual Art

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

No troche splycili Polska to nie guma orbit mogli pociagnac duzo cieplej.
zobaczcie to, komercyjnie a jaki ma klimacik ; )
http://www.youtube.com/watch?v=EQ3GOVycA7M&feature=rel...
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

Pomysł interesujący - niesztampowy nawet
Wykonanie takie sobie. Rzeczywisce można to było lepiej zrobić.
Mniej krzyku, więcej ciepła, jak ktoś tu już zauważył.

Polska to zarówno kraj p y s z n e g o bigosu "w garze pyrkocącym na palenisku", czy niezastąpionych pierogów,
jak i masy innych rzeczy których tu nie pokazano.
Przyroda, URODA (no chociaż wspomniano o warkoczu :), miasteczka, góry, Mazury, historia, Polska Wschodnia, bociany, zabytki, fortyfikacje, ...długo by wymieniać.

Nie bardzo rozumiem tylko do jakiej grupy docelowej turystów miało to trafić?

@ Panie Ryszardzie - trochę wiecej optymizmu. Już Pan przykopał POT-owi w zadek solidnie, nie powiem, nie bez cienia racji zresztą. Ale może na razie wystarczy?

Ze swojej strony dodam, że i tak się poziom obsługi klienta w tej firmie istotnie się poprawił. Kiedyś na prośbę o spot reklamowy (wyświetlany w BBC) jakaś paniusia bredziła coś o prawach autorskich, uzasadniając tym odmowę. To już na szczęście przeszłość.

Inny przykład - niezły instruktaż dla punktów infromacji turystycznej - http://pot.gov.pl/flash/informacja/ - gdyby jeszcze Ania mówiła ładnym głosem ;)))

Nie wybiełałbym tu POT-u, ale poza krytyką tam gdzie jest wskazana, albo wręcz niezbędna
warto zauważyć też pozytywy.

Pozdrawiam
Damian

konto usunięte

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

Wiadomo że Polska to kraj tych wszystkich elementów i bigosu i pierogów i folkloru..
ale nie tylko tego!

Do mnie, do informacji turystycznej przychodzą zszokowani turyści i dziwią się że mamy bankomaty,telefony,ciepłą wodę a z lotniska nie odbierają ich wozy drabiniaste tylko autobusy..
Może nasi najbliżsi sąsiedzi tak już nie myślą, ale ciągle spotykam się z takim obrazem Polski w oczach turystów i jest to trochę smutne..

Co do nakładów finansowych nigdy nie było ich wiele i jest to codzienny problem w Polskiej rzeczywistości.

Pomysł samej reklamówki był dobry, przedstawienie dumnej reprezentacji Polski..
ale dlaczego tylko jej południowej części i jedzenia??? ;/
NADAL tego nie rozumiem :P

Ps. skoro reklama jest skierowana do mieszkańców wysp brytyjskich to czemu nie pokazać tego w podobny sposób jak "hydraulika": pokazać ile Polacy wnieśli nowego do angielskiej kultury (np.Anglik zamawiający w londyńskiej restauracji bigos, Anglicy wybierający słownik polskiego w księgarni w Edynburgu, tancerki w irlandzkich strojach na próbie jakiegoś polskiego tańca..) i pokazać że mamy tego więcej w Polsce i chętnie się podzielimy, pokażemy jak przyjadą..taka moja wolna myśl ;)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

spot jak dla mnie jest zabawny, ale na niezbyt wysokim poziomie...
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

Do mnie, do informacji turystycznej przychodzą zszokowani turyści i dziwią się że mamy bankomaty,telefony,ciepłą wodę a z lotniska nie odbierają ich wozy drabiniaste tylko autobusy..
Może nasi najbliżsi sąsiedzi tak już nie myślą, ale ciągle spotykam się z takim obrazem Polski w oczach turystów i jest to
trochę smutne..

A mnie to poniekąd smieszy, a poniekąd cieszy -> Cieszy, bo jak rozumiem jest to szok pozytywny
Smieszy, bo to świadczy o poziomie umysłowości tych ludzi.
Rzeczywiście - autobusy i telefony - najświeższy krzyk mody

Można to wykorzystać wszkaże wtrójnasób, a na przykład
1) Widzicie Państwo jak sami jesteśmy dumni w całej Polsce że w końcu udało się nam wynależć koło - to rozwiązuje mase problemów z którumi borykaliśmy się przed tym przełomowym wydarzeniem
2) Sami Państwo widzicie jak dużo traciliście nie odwiedzając nas wcześniej. Ale dzieki Bogu w końcu się zdecydowaliście. Miłego korzystania z naszych najnowszych wynalazków ;)))
3) W wersji hard core - Tak naprawdę to jeszcze nie wynależliśmy koła, ale staramy się jak możemy aby turyści mieli o nas jak najlepsze wrażenie i czuli się prawie jak u siebie. I mamy nadzieję, że odkryjecie Państwo w Polsce coś więcej niż telefony i bankomaty, a jest co odkrywać...(prawcownik biura turystycznego w tym momencie podaje zszkowanym gościom listę regionalnych atrakcji, życząc udanego pobytu)

Pomysł samej reklamówki był dobry, przedstawienie dumnej reprezentacji Polski..
ale dlaczego tylko jej południowej części i jedzenia??? ;/
NADAL tego nie rozumiem :P

No przydałby sie jeszcze Nadmorski, Neptun i Westerplatte ;))))
Ps. skoro reklama jest skierowana do mieszkańców wysp brytyjskich to czemu nie pokazać tego w podobny sposób jak "hydraulika": pokazać ile Polacy wnieśli nowego do angielskiej
kultury (np.Anglik zamawiający w londyńskiej restauracji bigos,
Anglicy wybierający słownik polskiego w księgarni w Edynburgu,
tancerki w irlandzkich strojach na próbie jakiegoś polskiego tańca..) i pokazać że mamy tego więcej w Polsce i chętnie się podzielimy, pokażemy jak przyjadą..taka moja wolna myśl ;)

1) Skąd wiadomo, że to adresowano do Anglosasów ? Mało chyba by z tego zrozumieli...
2) Pomysł ciekawy - uderzenie w wątek "polskiego hydraulika" ponoć zrobiło niemal furorę we Francji.
Jednakowoż trza potraktowac nasz wkład w kulturę wyspiarską w miarę ostrożnie, żeby nie przesadzić - imigracja polska w UK nie cieszy się raczej powszechnym entuzjazmem tubylców.

Pozdrawiam
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

generalnie reklama ciągle kreuje bigos, pierogi itp. jako produkty turystyczne....
moim zdaniem na koszulkach powinny być napisy z nazwami miast Polski, w których się odbędzie Euro 2012 i tych które są na liście rezerwowej...chyba bardziej teraz wypada kreować wizerunki miast, a nie naszych pierożków i bigosu :P :P

poza tym to pokaże, że jesteśmy dumni z naszych miast, to na pewno wzmocniłoby pozycję tych miast i ich wizerunek.

Poza tym, żeby się pochwalić Polską trzeba być z niej zadowolonym, a mam wrażenie że my ciągle nie jesteśmy...może reklama najpierw powinna być skierowana do nas samych? "Pokochaj Polskę" lub coś takiego...;))Iwona K. edytował(a) ten post dnia 24.01.08 o godzinie 13:47

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

pomysl dobry, trzeba podpowiedziec rodakom za granicami zeby przyjezdzajac na wakacje zabierali "zagranicznych" znajomych bo jakos tego zjawiska nie widac... tyle ze... realizacja moglaby byc troche lepsza. ciekawe ile na to wydali(śmy)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

Adam Mikołajczyk:
Ja się tym razem nie wypowiem... ale zachęcam do obejrzenia jak powinien wyglądać wzorowy klip promujący miejsce - tym razem miasto - NY.

http://www.nycvisit.com/video/

Już 5-9 marca wiele polskich firm pojedzie do Berlina prezentować i chwalić się naszą piękną Polską na największe na świecie targi turystyczne.

Polecam film o Berlinie i targach poniżej. Berlin pod wieloma względami przypomina mi Warszawę, oczywiście życzę Warszawie takiego wizerunku i takiego wielkiego biznesu turystycznego!
Berlin reklamuje się od dawna jako miasto w sercu Europy...odbierając Warszawie ten przydomek.

Ale ITB Berlin, to niesamowite spotkania ludzi z całego świata, prawdziwe miejsce biznesu turystycznego, polecam....

http://www1.messe-berlin.de/vip8_1/website/Internet/In...
Katarzyna Schütze

Katarzyna Schütze Wlaściciel, agentur
schütze,
Deutsch-Polnische
Wirtschaft...

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

Wiem, że wszyscy jesteśmy dumni z naszej polskiej kuchni i przy okazji wszelkich promocji musi być ten temat poruszony.
Ale oglądając spoty reklamowe np. Włoch nie widzę pizzy i makaronu, tylko piękne morze i świetne miejsca zachęcające do spędzania wolnego czasu.

Dlatego uważam tego typu materiał promocyjny za nieudany. Jego twórcy i osoby odpowiedzialne za promocję Polski nie wzięli też pod uwagę faktu, że w innych krajach nasza kuchnia nie zrobi furory - i to ze względu na przyzwyczajenia smakowe. Znam Niemców, którzy nie spróbują bigosu i ogórków kiszonych po raz drugi, oraz Polaków, którzy nie należą do fanów sushi i owoców morza.

I jeszcze z innej beczki - jak nazwać fakt, że Gdańsk, miasto najczęściej odwiedzane przez Niemców i obok Warszawy najlepiej kojarzone przez nich z Polską, nie umieszcza na swojej oficjalnej stronie informacji w języku niemieckim?
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Promocja Polski "Pochwalmy się Polską"

hmmm...
na pewno przydałaby się strona po niemiecku...a my znajdziemy oficjalną Niemiec po polsku?



Wyślij zaproszenie do