Robert
S.
ekspert marketingu
terytorialnego i
politycznego /
www.Wy...
Adam
Wiatkowski
Data Architect |
E-commerce & Digital
Data Leader
Temat: PR czy marketing miast?
Bardzo fajny wywiad. I bardzo fajny temat na publikacje typu "Wizerunek miast wśród Polaków".Zastanawia mnie jedna rzecz. Dlaczego tak fajny i przyjemny temat marketingu jakim jest zagadnienie promocji miast u nas w kraju leży odłogiem? Teoretycznie zajmują się tym samorządowcy, praktycznie nikt.
Bardzo łatwo jest wypromować miasto - takie jest moje zdanie - choćby z powodu braku konkurencji. Miasta na ogół rzucają się z durnymi billbordami jak szczerbaty na suchary i myślą, że tym złowią turystów? A gdzie przywiązanie i emocje? Przecież turyści właśnie ze względów albo sentymentalnych albo emocjonalnych podejmują decyzję o wyjeździe.
A pomysł na kampanię to podstawa. Najważniejsze to zapytać się ludzi w mieści, czego chcą i co chcą promować? Zapewniam, że pomysłów będzie od zatrzęsienie i nie będzie trzeba płacić jakiejś agencji reklamowej za pomysł i koncepcję. Tak jak to zrobiono w "moim" Białymstoku - 100 tys. za gejologo i praktycznie rozwieszanie billbordów w stolicy. Żenada. Najsmutniejsze jest to, ze urzędnicy olali głos ludu i postawili na swoim, czyli na niczym.
Polska to naprawdę piękny kraj i w każdym zakątku można odkryć przed światem coś unikatowego. Wystarczy wbić szpadel w ziemię i dokopać się do źródeł historii. A źródła historii są najlepszym obok przyrody nośnikiem emocji.
A jeśli tego brakuje to tworzymy rozpoznawalną rozrywkową imprezę masową i tyle.
Adam
Wiatkowski
Data Architect |
E-commerce & Digital
Data Leader
Temat: PR czy marketing miast?
Oczywiście Podlasie rulez:)Adam Wiatkowski edytował(a) ten post dnia 29.09.11 o godzinie 15:43
Robert
S.
ekspert marketingu
terytorialnego i
politycznego /
www.Wy...
Temat: PR czy marketing miast?
Dziękuję za miłe słowa dotyczące spotkania i rozmowy z Sebastianem Hejnowskim. Nie zgodzę się z tym, że marketing miejsc "leży odłogiem". Zajmuje się tym tematem wiele osób i organizacji - być może nawet ostatnio zbyt wiele, a dla miast jest to wciąż temat nowy i czasami niestety nieznajomość branzy im szkodzi. A o branży oczywiście na http://MarketingMiejsca.com.plTemat: PR czy marketing miast?
W zasadzie nie ma różnicy między promocją np. firmy PZU, a promocją miasta/regionu. Najważniejsza jest UCO (Unikalna Cecha Oferty) - co mamy my, a czego nie mają inni? podobało mi się to, co powiedział w wywiadzie p. Sebastian - wykorzystujmy to, co mamy (np. Włodawa - Festiwal Trzech Kultur).Jeśli nie mamy nic, trzeba stworzyć coś, co będzie naszym produktem. Na przykład Kurów - małe miasteczko niedaleko Lublina. Nie kojarzę, by było tam cokolwiek wyjątkowego do zwiedzania. Kurów słynie jednak z produkcji odzieży skórzanej - jadąc główną ulicą takich producentów można naliczyć przynajmniej kilku. Może warto zorganizować jakąś wystawę dotyczącą historii garbarstwa, w jaki sposób ten przemysł rozwinął się akurat tam. Przy okazji można zwiedzić jakąś fabrykę, pokazać jak robi się kurtki skórzane; można zorganizować kiermasz odzieży skórzanej reklamowany w całym regionie, można... ale to już jakby nie moja działka.
Każdy region można wypromować, wystarczy znaleźć pomysł i trochę dobrych chęci.
Temat: PR czy marketing miast?
http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/reklama,nowa-kam...co o tym sądzicie?
konto usunięte
Temat: PR czy marketing miast?
Krystian M.:
http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/reklama,nowa-kam...
co o tym sądzicie?
Ja się trochę pogubiłem. Nie do końca wiem do kogo adresowany jest ten spot. Z treści artykułu wynika, że nacisk położony jest na turystykę w szerokim tego słowa znaczeniu, tutaj hasło kampanii dobrze się komponuje. Natomiast spot wydaje się być bardziej skierowany do osób "poszukujących swojego miejsca na ziemi". I Tu pojawia się pytanie "o co chodzi z tą wolnością?" Jak ją obecnie hierarchizujemy, a w związku z tym jaką ma ona dla nas wartość? Ja wolę w miejscu zamieszkania czuć się bezpiecznie. Pozostaje jeszcze sprawa rozumienia znaczenia wolności, bo jest ono dość abstrakcyjne i zidywidualizowane. Co prawda twórcy kampanii będą się starali je zdefiniować. Wydaje mi się jednak, że w tym wypadku problemem może być nadanie odpowiedniego zabarwienia emocjonalnego każdemu ze znaczeń wolności, gdyż każdy z nas postrzega ją inaczej. Ja w tym spocie niestety nie odnalazłem "wolności dla siebie". Michał Woźnica edytował(a) ten post dnia 19.10.11 o godzinie 10:49
Temat: PR czy marketing miast?
mi osobiście zabrakło w tym spocie motywu morza. Gdańsk, tak jak i całe Trójmiasto zresztą, kojarzy mi się z wybrzeżem. Fajnie by było, gdyby pojawił się jakiś stateczek turystyczny wypływający w morze, kawałek plaży - to by bardziej przyciągnęło ludziPodobne tematy
-
PROMOCJA POLSKI » "Promocja miast czy wielka klapa?" -
-
PROMOCJA POLSKI » Czy Polska to silna marka? -
-
PROMOCJA POLSKI » Fotograficzna promocja miast -
-
PROMOCJA POLSKI » Promocja i ocena miast, miasteczek :: BEZ POLITYKI ::... -
-
PROMOCJA POLSKI » Skutecznie zarządzaj rozwojem miast - studia podyplomowe -
-
PROMOCJA POLSKI » Co z marketingiem małych miast z których składa się Polska? -
-
PROMOCJA POLSKI » Konkurs Klubu Twórców Reklamy - kategoria "Marketing Miejsc" -
-
PROMOCJA POLSKI » "Gdańsk za pół ceny" - sukces czy nie? -
-
PROMOCJA POLSKI » Promocja miast i regionów poprzez wydarzenia -
-
PROMOCJA POLSKI » Reklama miast, regionów i Polski poprzez sport -... -
Następna dyskusja: